czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Egzamin gimnazjalny 2015: Wyniki naszych uczniów na poziomie średniej krajowej

Dodano: 19 czerwca 2015, 13:55

Egzamin z języka polskiego, przyrody, wiedzy o społeczeństwie i historii gimnazjaliści z województwa lubelskiego zdali na poziomie średniej krajowej. Nieco powyżej średniej wypadli zaś z matematyki. W piątek CKE i OKE opublikowały wstępne wyniki egzaminu gimnazjalnego

– Wyniki naszych uczniów są bardzo dobre – cieszy się Barbara Drożdż-Żytyńska, zastępca dyrektora Pallotyńskiego Gimnazjum im. Stefana Batorego w Lublinie. Szkoła jest w ścisłej czołówce jeśli chodzi o wyniki z egzaminu gimnazjalnego w województwie lubelskim. – Mamy sporo uczniów, którzy bardzo dobrze napisali egzamin np. z języka polskiego, języka angielskiego czy też matematyki na poziomie 100 procent.

– Bardzo jestem zadowolona z wyników – dodaje Barbara Warda, dyrektor Gimnazjum nr 16 w Lublinie. – Jesteśmy jedną z większych szkół w województwie lubelskim. Egzamin pisało w tym roku w szkole 285 uczniów. Jesteśmy w 8 staninie, podobnie jak w poprzednich latach, a w przypadku języka niemieckiego w 9. Oznacza to, że mimo iż jesteśmy szkołą obwodową i mamy uczniów słabych i z problemami to dominują uczniowie dobrzy i bardzo dobrzy.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2015 w woj. lubelskim

Gimnazjaliści pisali obowiązkowy egzamin od 21 do 23 kwietnia 2015 r. Składał się on z trzech części. W części pierwszej – humanistyczne gimnazjaliści rozwiązywali zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego. W drugiej części – matematyczno-przyrodniczej rozwiązywali zadania z przedmiotów przyrodniczych – biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki. Ostatnia część dotyczyła języka obcego nowożytnego. Ten egzamin uczniowie mogli pisać zarówno na poziomie podstawowym jak też rozszerzonym.

– Zadania z wiedzy o społeczeństwie i historii, języka polskiego i przyrody uczniowie w województwie lubelskim rozwiązali na poziomie średniej krajowej – przyznaje Renata Janicka z lubelskiego biura OKE w Krakowie. – Wynik z matematyki mamy o jeden punkt procentowy wyższy niż jest w Polsce. Gimnazjalistom w Lubelskiem poszło zaś trochę gorzej na egzaminie z języka angielskiego na poziomie podstawowym w porównaniu ze średnią krajową. Z kolei języki niemiecki i rosyjski nasi uczniowie napisali lepiej niż wynosi średnia w Polsce.

I tak np. średni wynik z języka polskiego w kraju i w Lubelskiem to 62 procent – w „Batorym” 82,9 proc, zaś z historii i wiedzy o społeczeństwie w kraju i Lubelskiem wynosi 64 proc. w „Batorym” – 84,3 proc. W przypadku języka angielskiego na poziomie podstawowym średni wyniki w Lubelskiem wynosi 65 proc., w kraju 67 proc., w „Batorym” – 96,1 proc.

Najwięcej trudności w przypadku zadań z języka polskiego sprawiło uczniom zadanie nr 18 – dotyczące świadomości językowej.

- Zadanie sprawdzało, czy uczeń potrafi rozpoznać w zdaniu rodzaj orzeczenia, a następnie wskazać podmiot wyrażony rzeczownikiem, do którego to orzeczenie się odnosi – opisuje dr Marcin Smolik, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. – Problemy związane z poprawnym rozwiązaniem zadania mogą wskazywać na nieznajomość terminologii z zakresu nauki o języku, a także na brak umiejętności rozróżniania dwóch rodzajów orzeczeń: czasownikowego i imiennego.

Z tym zadaniem poradziło sobie tylko 28 proc. gimnazjalistów.

Lepiej z zadaniami na egzaminie gimnazjalnym poradzili sobie uczniowie w większych miastach niż na wsiach. Dotyczy to zwłaszcza zadań z języków obcych.

Średnie wyniki w zależności od lokalizacji szkoły (przykładowe przedmioty)

*język polski

Wieś – 60 proc.

Miasto do 20 tys. – 62 proc.

Miasto od 20 tys. do 100 tys. – 64 proc.

Miasto powyżej 100 tys. – 69 proc.

* matematyka

Wieś – 45 proc.

Miasto do 20 tys. – 47 proc.

Miasto od 20 tys. do 100 tys. – 52 proc.

Miasto powyżej 100 tys. – 57 proc.

 * Język angielski – poziom podstawowy

Wieś – 60 proc.

Miasto do 20 tys. – 63 proc.

Miasto od 20 tys. do 100 tys. – 69 proc.

Miasto powyżej 100 tys. – 77 proc.

Średnie wyniki w lubelskiem i w kraju (przykłady)

Historia i wiedza o społeczeństwie – 64 proc., 64 proc.

Język polski – 62 proc, 62 proc.

Przyroda – 50 proc, 50 proc.

Matematyka – 49 proc., 48 proc.

Język angielski podstawowy – 65 proc., 67 proc.

Język niemiecki podstawowy – 58 proc., 57 proc.

Język rosyjski podstawowy – 59 proc., 58 proc.

Język angielski poziom rozszerzony – 45 proc., 48 proc.

Gość
jdga.jo
Gość
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (24 czerwca 2015 o 10:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Język angielski to dla mnie nie tylko język obcy - to moja pasja i miłość, która zajmuje znaczące miejsce w moim życiu od wielu lat. Zapraszam na http://etranslator.com.pl/temat-gdy-korepetycje-sie-rozrastaja?pid=8365#pid8365 Jeśli chcesz nauczyć się tego wspaniałego języka angielskiego w sposób inny niż w niejednej szkole językowej... jeśli chcesz płynnie mówić po angielsku i poznać go w sposób atrakcyjny, nowatorski i ciekawy - zapraszam na angielski Gdańsk.
Rozwiń
jdga.jo
jdga.jo (19 czerwca 2015 o 18:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Super :) Tylko, czy ktoś mi powie dlaczego na zdjęciu dołączonym do artykułu są uczniowie z jednej z lubelskich szkół podstawowych, którzy piszą sprawdzian szóstoklasisty?


bo umysł gimbusów często jest niższy niż dzieci z podstawówki, więc zdjęcie ciała nie ma znaczenia, skoro umysł młody
Rozwiń
Gość
Gość (19 czerwca 2015 o 16:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Super :) Tylko, czy ktoś mi powie dlaczego na zdjęciu dołączonym do artykułu są uczniowie z jednej z lubelskich szkół podstawowych, którzy piszą sprawdzian szóstoklasisty?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!