Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

27 stycznia 2009 r.
19:46
Edytuj ten wpis

"Elki” tamują ruch w mieście

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 27 A A

Nie chcesz się denerwować za kierownicą, to omijaj okolice Hutniczej, Gospodarczej, ronda przy Turystycznej i Mełgiewskiej. Bo nie ma sposobu na stada samochodów nauki jazdy tamujących tam ruch.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Dwie, trzy, a czasem cztery "elki” dostojnie jadą po Hutniczej, Łęczyńskiej czy Mełgiewskiej z prędkością 30 km/h, a za nimi sznurek zdenerwowanych kierowców - to codzienny widok.

- Nie mam pretensji do ludzi, którzy się uczą, ale do instruktorów. Nie można wpuszczać zielonego człowieka, który z trudnością rusza i ledwo toczy się po jezdni, w gęsty ruch uliczny - mówi Krzysztof Jastrzębski, kierowca z Lublina. - Moim zdaniem, policja powinna się przyjrzeć "elkom”. Tym, które się ewidentnie wloką, nie potrafią sprawnie ruszyć spod świateł, wlepiać mandaty za wstrzymywanie ruchu - dodaje kierowca, widząc w wolno jadących autach z "L” główną przyczynę korków w tym rejonie miasta.

Policja jednak się z tym nie zgadza.

- Nie możemy karać instruktora, za to, że uczy jeździć. Kursanci są różni, jedni uczą się szybciej, inni wolniej. Zgadzam się, że niektórzy zbyt szybko wyjeżdżają na jezdnię, nie potrafiąc sprawnie obsługiwać samochodu - tłumaczy Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

- "Elki” to chyba jedyne w mieście pojazdy jeżdżące przepisowo. Oczywiście, naganny jest fakt, jak samochód nauki jazdy trzy, cztery razy gaśnie na skrzyżowaniu, bo instruktor nie nauczył ucznia ruszać - mówi Maciej Kulka, właściciel jednej z lubelskich szkół nauki jazdy. - W takim przypadku instruktor natychmiast powinien wrócić z uczniem na plac i go tego nauczyć - twierdzi Kulka.

Kierowcy też mogą reagować na takie sytuacje. Na samochodach nauki jazdy większości szkół zawsze sa numery telefonów do ośrodka. - Trzeba dzwonić do szkoły nauki jazdy ze skargą na instruktora. Można też powiadomić policję, która może wlepić takiemu instruktorowi mandat za tamowanie ruchu. Takie przypadki już były w Lublinie - radzi właściciel szkoły jazdy.

Komentarze 27

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ewwa / 8 lutego 2009 o 14:51
Nie bardzo rozumiem czym jest tamowanie ruchu przez L-kę. Jeszcze nigdy nie spotkałam sie z przypadkiem żeby instruktor pchał się z kursamtem, ktory nie umie jeździć na główne arterie miasta w godzinach szczytu. Instruktorzy, którzy jeżdźą po 10 godzin dziennie chyba nie lakną takich wrażeń. Czym innyn jest z kolei trąbienie na L-ki, które jadą 50 km/h i ich wyprzedzanie. To już brak kultury i to nie ze strony kursanta czy instruktora, ale "pełnoprawnych" użytkowników dróg państwowych.
Avatar
~kierowca~ / 29 stycznia 2009 o 21:12
Mam pytanie dlaczego w sprawach nauki jazdy na łamach dziennika wschodniego wypowiada sie jedynie własciciel szkoły nauki jazdy "KULKA"? Chciałbym czasem też usłyszeć komentarze od innych szkół jazdy a nie ciągle od tej samej osoby.
Avatar
evka / 28 stycznia 2009 o 21:50
Elki utrudniają ruch, pomimo, że kursanci starają się jeździć jak najbardziej zgodnie z przepisami, bądź tym co mówi im instruktor. Większość rozumie, że gdy człowiek uczy się czegoś, to potrzebuje czasu i spokoju. Zatem idiotyczne trąbienie nic nie da. Zresztą jak ktoś trąbi, to i tak większość kierowców nie wie, kto na kogo i dlaczego. Nie mniej jednak Elka jadąca w godzinach szczytu z prędkością 20-30km/h i to w dodatku nie jedna, a kilka "pod rząd", to niezwykle denerwujące i utrudniające ruch innym (to wykroczenie panowie instruktorzy). Kursant dokąd nie czuje się pewnie w aucie, powinien jeździć trasami mniej uczęszczanymi, a kiedy przestanie się bać jazdy 50km/h, to wówczas nie będzie nikomu przeszkadzać. Bo to, że czasami zgaśnie mu auto, to żaden problem. Takie sytuacje zdarzają się i kierowcom ze stażem.
Pan, który tak krytykuje kobiety, może niech przyjrzy się panom zmieniającym pasy bez włączania kierunkowskazu, a co gorsza, skręcającym w lewo z pasa na wprost. Nie wspomnę już o jeździe pod prąd, kiedy spieszy się wam na pas do skrętu w lewo (np.skrzyżowanie Droga Męczenników Majdanka - Wolska). To wy panowie jeździcie jakby ktoś wam "soli na ogon nasypał". Trąbicie i macie większość przepisów "w wielkim poważaniu".
Elki utrudniają ruch, pomimo, że kursanci starają się jeździć jak najbardziej zgodnie z przepisami, bądź tym co mówi im instruktor. Większość rozumie, że gdy człowiek uczy się czegoś, to potrzebuje czasu i spokoju. Zatem idiotyczne trąbienie nic nie da. Zresztą jak ktoś trąbi, to i tak większość kierowców nie wie, kto na kogo i dlaczego. Nie mniej jednak Elka jadąca w godzinach szczytu z prędkością 20-30km/h i to w dodatku nie jedna, a kilka "pod rząd", to niezwykle denerwujące i utrudniające ruch innym (to wykroczenie panowie inst... rozwiń
Avatar
kierownica / 28 stycznia 2009 o 19:55
Mieszkam na Hutniczej, codziennie obserwuję to co dzieje się z w tzw. szkole Kulki i nie tylko. Nie winię adeptów szkoły ale instruktorów. Nagminne parkowanie z tyłu budynku Kulki na jednym z pasów ruchu, zaraz za zakrętem. Policja tego nie widzi. Mam nadzieuę, że nie będzie jakiegoś wypadku. Stała trasa jazdy Elek powoduje że "kierowcy" uczą się trasy na pamięc do egzaminu a nie uczą się jeździc. Trasa do egzaminu jest jedna Hutnicza rondo przy Makro, tam koniecznie skręt w lewo lub prosto w Grabskiego później Sulisławicka lub Męczenników Majdanka Krańowai, Gospodarcza i znowu Hutnicza. /"Instruktorzy nie uczą tylko cwiczą niestety.
Mieszkam na Hutniczej, codziennie obserwuję to co dzieje się z w tzw. szkole Kulki i nie tylko. Nie winię adeptów szkoły ale instruktorów. Nagminne parkowanie z tyłu budynku Kulki na jednym z pasów ruchu, zaraz za zakrętem. Policja tego nie widzi. Mam nadzieuę, że nie będzie jakiegoś wypadku. Stała trasa jazdy Elek powoduje że "kierowcy" uczą się trasy na pamięc do egzaminu a nie uczą się jeździc. Trasa do egzaminu jest jedna Hutnicza rondo przy Makro, tam koniecznie skręt w lewo lub prosto w Grabskiego później Sulisławicka lub M... rozwiń
Avatar
kierownica / 28 stycznia 2009 o 17:57
caha napisał:
Nie wiem dlaczego upodobali sobie wąskie uliczki, jak np. ul. Przyjaźni, na której dokonują takich manewrów, że aż mi się czasami włos na głowie jeży. Niedoświadczony kierowca robi kopertę między dwoma zaparkowanymi samochodami. Ciekawe, czy po zarysowaniu jakiegoś samochodu ktoś weźmie za to odpowiedzialność? Wątpię, bo niby jak i komu to udowodnić. Montować kamery w własnym aucie?
Jak uczyłam się jeździć 11 lat temu to odbywało się to w okolicach Zalewu, gdzie nikomu nie przeszkadzały samochody jadące na początku 30 km/h. Rozumiem, że każdy musi się nauczyć jeździć w mieście, ale może faktycznie należy dopuszczać do tego bardziej odważnych i oswojonych z ruchem ulicznym kursantów. Jechanie za nimi w godzinach szczytu, zwłaszcza gdy człowiek spieszy się do domu lub pracy, bywa irytujące.


no przecież artykuł jest o tym, że kierowcom nie pasuje fakt, iż L-ki jeżdżą po głównych drogach, "szerokich" jak mniemam w twojej terminologii,
więc po wąskich też nie mogą jeździć?! gdzie mają robić kopertę czy inne rodzaje parkowania, jeśli nie między dwoma samochodami?! może 11 lat temu instruktorami byli imbecyle, ale dzisiaj żaden z nich nie będzie kazał adeptowi sztuki prowadzenia samochodu parkować w miejscu, w którym ten nie będzie mieć wystarczającej ilości miejsca na manewry.

absolutnie nie zgadzam się z artykułem, ani z tymi, którzy uważają, że L-ki powinny jeździć w nocy, najlepiej między 2 a 4, bo wtedy królowie szos na ogół śpią. albo po leśnych drogach, skoro kursanci są tacy durni, że po kilku godzinach za kółkiem jeszcze nie ruszają płynnie na skrzyżowaniu i - olaboga! samochód im gaśnie.

ja nauczyłam się prowadzić i robię to dobrze (pamiętam, że zdałam egzamin z pochwałą) właśnie dzięki temu, że od pierwszej lekcji wrzucono mnie w sam środek ruchu miejskiego i kazano sobie radzić. a wszystkim tym, którym przeszkadzają L-ki w mieście proponuję, żeby na przykład zaczęli się uczyć pływać. w wannie.


no przecież artykuł jest o tym, że kierowcom nie pasuje fakt, iż L-ki jeżdżą po głównych drogach, "szerokich" jak mniemam w twojej terminologii,
więc po wąskich też nie mogą jeździć?! gdzie mają robić kopertę czy inne rodzaje parkowania, jeśli nie między dwoma samochodami?! może 11 lat temu instruktorami byli imbecyle, ale dzisiaj żaden z nich nie będzie kazał adeptowi sztuki prowadzenia samochodu parkować w miejscu, w którym ten nie będzie mieć wystarczającej ilości miejsca na manewry.rozwiń
Avatar
pk / 28 stycznia 2009 o 17:02
esik napisał:
Zapomniał "wół jak cielęciem był" i sam się uczył jezdzić a teraz jest "alfą i omega"


tylko z niego taka alfa jak z koziej d... trąba... bo jakby go wyslac na egz to by nie zdal jak wszyscy kierowcy... wiem bo widze jak sama jezdze a rok temu zdalam prawko.... a i czy Wy myslicie ze kursant sie cieszy jak mu zgasnie i widzisz to spojrzenie wnerwionych ludzi w lusterku??? albo jak zamiast korzystac z godzin i cos sie nauczyc tez stoi w korku bo Szanowni Wielcy Ludzie wracaja autami z pracy??? nie! sam tez pracuje albo sie uczy i nie zawsze ma czas na to zeby jedzic wtedy kiedy jemu sie podoba:/ wiec myslcie za nim cos napiszecie :/


tylko z niego taka alfa jak z koziej d... trąba... bo jakby go wyslac na egz to by nie zdal jak wszyscy kierowcy... wiem bo widze jak sama jezdze a rok temu zdalam prawko.... a i czy Wy myslicie ze kursant sie cieszy jak mu zgasnie i widzisz to spojrzenie wnerwionych ludzi w lusterku??? albo jak zamiast korzystac z godzin i cos sie nauczyc tez stoi w korku bo Szanowni Wielcy Ludzie wracaja autami z pracy??? nie! sam tez pracuje albo sie uczy i nie zawsze ma czas na to zeby jedzic wtedy kiedy jemu sie podoba:/ w... rozwiń
Avatar
esik / 28 stycznia 2009 o 16:00
Zapomniał "wół jak cielęciem był" i sam się uczył jezdzić a teraz jest "alfą i omega"
Avatar
Mera / 28 stycznia 2009 o 15:49
Elki? Trudno. Gdzieś muszą jeździć. Ale jest jeszcze gorsza parodia na ulicach Lublina a mianowicie wlokące się 3 - 40 km/h jeżdżace reklamy. Nie dość, że wlecze sie toto masakrycznie to jeszcze ryczy jakieś disco polo i rozprasza przechodniów i kierowców. Ciekawe kto na to wydaje pozwolenia i kiedy ten badziew zniknie z naszych ulic. Jest to totalne zagrożenie w ruchu drogowym.
Avatar
Zuzia / 28 stycznia 2009 o 14:53
dylo napisał:
ty chory berecie najlepiej wyślij wszystkich na księżyc a sam baranie będziesz śmigał bez problemów po naszych wspaniałych autostradach


niestey pis juz tam był. Był nawet film taki, ale obecnie jest zakazany. Tytuł to: ,, o dwóch takich co ukradli księżyc''.
Avatar
Zuzia / 28 stycznia 2009 o 14:51
Z tym ze kiedyś to uczono jeździć, a nie jak teraz ucza zdawać egzamin. Niestety nauki jazdy osiągneły dno, a instruktorzy sami nie mają pojęcia o przepisach a co dopiero mówić o nauce jazdy. Za dawnych czasów pierwsze sie brało kursanta na plac manewrowy i tam uczył się on ruszać. Dopiero po paru godzinach wyjeżdżało sie na miasto. I to nie do centrum (teraz mamy oklepaną jedna częśc miasta), a na ubocza gdzie nabywał stopniowo umiejętnosci poruszania się po drogach publicznych i obcowania z innymi użytkownikami. Ale niestety namnożyło się teraz takich pseudo szkółek i efekty widać... instruktorzy studenci, milicjanci i inni co sobie dorabiają...
Z tym ze kiedyś to uczono jeździć, a nie jak teraz ucza zdawać egzamin. Niestety nauki jazdy osiągneły dno, a instruktorzy sami nie mają pojęcia o przepisach a co dopiero mówić o nauce jazdy. Za dawnych czasów pierwsze sie brało kursanta na plac manewrowy i tam uczył się on ruszać. Dopiero po paru godzinach wyjeżdżało sie na miasto. I to nie do centrum (teraz mamy oklepaną jedna częśc miasta), a na ubocza gdzie nabywał stopniowo umiejętnosci poruszania się po drogach publicznych i obcowania z innymi użytkownikami. Ale niestety namnożyło się ... rozwiń
Avatar
ewwa / 8 lutego 2009 o 14:51
Nie bardzo rozumiem czym jest tamowanie ruchu przez L-kę. Jeszcze nigdy nie spotkałam sie z przypadkiem żeby instruktor pchał się z kursamtem, ktory nie umie jeździć na główne arterie miasta w godzinach szczytu. Instruktorzy, którzy jeżdźą po 10 godzin dziennie chyba nie lakną takich wrażeń. Czym innyn jest z kolei trąbienie na L-ki, które jadą 50 km/h i ich wyprzedzanie. To już brak kultury i to nie ze strony kursanta czy instruktora, ale "pełnoprawnych" użytkowników dróg państwowych.
Avatar
~kierowca~ / 29 stycznia 2009 o 21:12
Mam pytanie dlaczego w sprawach nauki jazdy na łamach dziennika wschodniego wypowiada sie jedynie własciciel szkoły nauki jazdy "KULKA"? Chciałbym czasem też usłyszeć komentarze od innych szkół jazdy a nie ciągle od tej samej osoby.
Avatar
evka / 28 stycznia 2009 o 21:50
Elki utrudniają ruch, pomimo, że kursanci starają się jeździć jak najbardziej zgodnie z przepisami, bądź tym co mówi im instruktor. Większość rozumie, że gdy człowiek uczy się czegoś, to potrzebuje czasu i spokoju. Zatem idiotyczne trąbienie nic nie da. Zresztą jak ktoś trąbi, to i tak większość kierowców nie wie, kto na kogo i dlaczego. Nie mniej jednak Elka jadąca w godzinach szczytu z prędkością 20-30km/h i to w dodatku nie jedna, a kilka "pod rząd", to niezwykle denerwujące i utrudniające ruch innym (to wykroczenie panowie instruktorzy). Kursant dokąd nie czuje się pewnie w aucie, powinien jeździć trasami mniej uczęszczanymi, a kiedy przestanie się bać jazdy 50km/h, to wówczas nie będzie nikomu przeszkadzać. Bo to, że czasami zgaśnie mu auto, to żaden problem. Takie sytuacje zdarzają się i kierowcom ze stażem.
Pan, który tak krytykuje kobiety, może niech przyjrzy się panom zmieniającym pasy bez włączania kierunkowskazu, a co gorsza, skręcającym w lewo z pasa na wprost. Nie wspomnę już o jeździe pod prąd, kiedy spieszy się wam na pas do skrętu w lewo (np.skrzyżowanie Droga Męczenników Majdanka - Wolska). To wy panowie jeździcie jakby ktoś wam "soli na ogon nasypał". Trąbicie i macie większość przepisów "w wielkim poważaniu".
Elki utrudniają ruch, pomimo, że kursanci starają się jeździć jak najbardziej zgodnie z przepisami, bądź tym co mówi im instruktor. Większość rozumie, że gdy człowiek uczy się czegoś, to potrzebuje czasu i spokoju. Zatem idiotyczne trąbienie nic nie da. Zresztą jak ktoś trąbi, to i tak większość kierowców nie wie, kto na kogo i dlaczego. Nie mniej jednak Elka jadąca w godzinach szczytu z prędkością 20-30km/h i to w dodatku nie jedna, a kilka "pod rząd", to niezwykle denerwujące i utrudniające ruch innym (to wykroczenie panowie inst... rozwiń
Avatar
kierownica / 28 stycznia 2009 o 19:55
Mieszkam na Hutniczej, codziennie obserwuję to co dzieje się z w tzw. szkole Kulki i nie tylko. Nie winię adeptów szkoły ale instruktorów. Nagminne parkowanie z tyłu budynku Kulki na jednym z pasów ruchu, zaraz za zakrętem. Policja tego nie widzi. Mam nadzieuę, że nie będzie jakiegoś wypadku. Stała trasa jazdy Elek powoduje że "kierowcy" uczą się trasy na pamięc do egzaminu a nie uczą się jeździc. Trasa do egzaminu jest jedna Hutnicza rondo przy Makro, tam koniecznie skręt w lewo lub prosto w Grabskiego później Sulisławicka lub Męczenników Majdanka Krańowai, Gospodarcza i znowu Hutnicza. /"Instruktorzy nie uczą tylko cwiczą niestety.
Mieszkam na Hutniczej, codziennie obserwuję to co dzieje się z w tzw. szkole Kulki i nie tylko. Nie winię adeptów szkoły ale instruktorów. Nagminne parkowanie z tyłu budynku Kulki na jednym z pasów ruchu, zaraz za zakrętem. Policja tego nie widzi. Mam nadzieuę, że nie będzie jakiegoś wypadku. Stała trasa jazdy Elek powoduje że "kierowcy" uczą się trasy na pamięc do egzaminu a nie uczą się jeździc. Trasa do egzaminu jest jedna Hutnicza rondo przy Makro, tam koniecznie skręt w lewo lub prosto w Grabskiego później Sulisławicka lub M... rozwiń
Avatar
kierownica / 28 stycznia 2009 o 17:57
caha napisał:
Nie wiem dlaczego upodobali sobie wąskie uliczki, jak np. ul. Przyjaźni, na której dokonują takich manewrów, że aż mi się czasami włos na głowie jeży. Niedoświadczony kierowca robi kopertę między dwoma zaparkowanymi samochodami. Ciekawe, czy po zarysowaniu jakiegoś samochodu ktoś weźmie za to odpowiedzialność? Wątpię, bo niby jak i komu to udowodnić. Montować kamery w własnym aucie?
Jak uczyłam się jeździć 11 lat temu to odbywało się to w okolicach Zalewu, gdzie nikomu nie przeszkadzały samochody jadące na początku 30 km/h. Rozumiem, że każdy musi się nauczyć jeździć w mieście, ale może faktycznie należy dopuszczać do tego bardziej odważnych i oswojonych z ruchem ulicznym kursantów. Jechanie za nimi w godzinach szczytu, zwłaszcza gdy człowiek spieszy się do domu lub pracy, bywa irytujące.


no przecież artykuł jest o tym, że kierowcom nie pasuje fakt, iż L-ki jeżdżą po głównych drogach, "szerokich" jak mniemam w twojej terminologii,
więc po wąskich też nie mogą jeździć?! gdzie mają robić kopertę czy inne rodzaje parkowania, jeśli nie między dwoma samochodami?! może 11 lat temu instruktorami byli imbecyle, ale dzisiaj żaden z nich nie będzie kazał adeptowi sztuki prowadzenia samochodu parkować w miejscu, w którym ten nie będzie mieć wystarczającej ilości miejsca na manewry.

absolutnie nie zgadzam się z artykułem, ani z tymi, którzy uważają, że L-ki powinny jeździć w nocy, najlepiej między 2 a 4, bo wtedy królowie szos na ogół śpią. albo po leśnych drogach, skoro kursanci są tacy durni, że po kilku godzinach za kółkiem jeszcze nie ruszają płynnie na skrzyżowaniu i - olaboga! samochód im gaśnie.

ja nauczyłam się prowadzić i robię to dobrze (pamiętam, że zdałam egzamin z pochwałą) właśnie dzięki temu, że od pierwszej lekcji wrzucono mnie w sam środek ruchu miejskiego i kazano sobie radzić. a wszystkim tym, którym przeszkadzają L-ki w mieście proponuję, żeby na przykład zaczęli się uczyć pływać. w wannie.


no przecież artykuł jest o tym, że kierowcom nie pasuje fakt, iż L-ki jeżdżą po głównych drogach, "szerokich" jak mniemam w twojej terminologii,
więc po wąskich też nie mogą jeździć?! gdzie mają robić kopertę czy inne rodzaje parkowania, jeśli nie między dwoma samochodami?! może 11 lat temu instruktorami byli imbecyle, ale dzisiaj żaden z nich nie będzie kazał adeptowi sztuki prowadzenia samochodu parkować w miejscu, w którym ten nie będzie mieć wystarczającej ilości miejsca na manewry.rozwiń
Avatar
pk / 28 stycznia 2009 o 17:02
esik napisał:
Zapomniał "wół jak cielęciem był" i sam się uczył jezdzić a teraz jest "alfą i omega"


tylko z niego taka alfa jak z koziej d... trąba... bo jakby go wyslac na egz to by nie zdal jak wszyscy kierowcy... wiem bo widze jak sama jezdze a rok temu zdalam prawko.... a i czy Wy myslicie ze kursant sie cieszy jak mu zgasnie i widzisz to spojrzenie wnerwionych ludzi w lusterku??? albo jak zamiast korzystac z godzin i cos sie nauczyc tez stoi w korku bo Szanowni Wielcy Ludzie wracaja autami z pracy??? nie! sam tez pracuje albo sie uczy i nie zawsze ma czas na to zeby jedzic wtedy kiedy jemu sie podoba:/ wiec myslcie za nim cos napiszecie :/


tylko z niego taka alfa jak z koziej d... trąba... bo jakby go wyslac na egz to by nie zdal jak wszyscy kierowcy... wiem bo widze jak sama jezdze a rok temu zdalam prawko.... a i czy Wy myslicie ze kursant sie cieszy jak mu zgasnie i widzisz to spojrzenie wnerwionych ludzi w lusterku??? albo jak zamiast korzystac z godzin i cos sie nauczyc tez stoi w korku bo Szanowni Wielcy Ludzie wracaja autami z pracy??? nie! sam tez pracuje albo sie uczy i nie zawsze ma czas na to zeby jedzic wtedy kiedy jemu sie podoba:/ w... rozwiń
Avatar
esik / 28 stycznia 2009 o 16:00
Zapomniał "wół jak cielęciem był" i sam się uczył jezdzić a teraz jest "alfą i omega"
Avatar
Mera / 28 stycznia 2009 o 15:49
Elki? Trudno. Gdzieś muszą jeździć. Ale jest jeszcze gorsza parodia na ulicach Lublina a mianowicie wlokące się 3 - 40 km/h jeżdżace reklamy. Nie dość, że wlecze sie toto masakrycznie to jeszcze ryczy jakieś disco polo i rozprasza przechodniów i kierowców. Ciekawe kto na to wydaje pozwolenia i kiedy ten badziew zniknie z naszych ulic. Jest to totalne zagrożenie w ruchu drogowym.
Avatar
Zuzia / 28 stycznia 2009 o 14:53
dylo napisał:
ty chory berecie najlepiej wyślij wszystkich na księżyc a sam baranie będziesz śmigał bez problemów po naszych wspaniałych autostradach


niestey pis juz tam był. Był nawet film taki, ale obecnie jest zakazany. Tytuł to: ,, o dwóch takich co ukradli księżyc''.
Avatar
Zuzia / 28 stycznia 2009 o 14:51
Z tym ze kiedyś to uczono jeździć, a nie jak teraz ucza zdawać egzamin. Niestety nauki jazdy osiągneły dno, a instruktorzy sami nie mają pojęcia o przepisach a co dopiero mówić o nauce jazdy. Za dawnych czasów pierwsze sie brało kursanta na plac manewrowy i tam uczył się on ruszać. Dopiero po paru godzinach wyjeżdżało sie na miasto. I to nie do centrum (teraz mamy oklepaną jedna częśc miasta), a na ubocza gdzie nabywał stopniowo umiejętnosci poruszania się po drogach publicznych i obcowania z innymi użytkownikami. Ale niestety namnożyło się teraz takich pseudo szkółek i efekty widać... instruktorzy studenci, milicjanci i inni co sobie dorabiają...
Z tym ze kiedyś to uczono jeździć, a nie jak teraz ucza zdawać egzamin. Niestety nauki jazdy osiągneły dno, a instruktorzy sami nie mają pojęcia o przepisach a co dopiero mówić o nauce jazdy. Za dawnych czasów pierwsze sie brało kursanta na plac manewrowy i tam uczył się on ruszać. Dopiero po paru godzinach wyjeżdżało sie na miasto. I to nie do centrum (teraz mamy oklepaną jedna częśc miasta), a na ubocza gdzie nabywał stopniowo umiejętnosci poruszania się po drogach publicznych i obcowania z innymi użytkownikami. Ale niestety namnożyło się ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 27

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin kupi grunty pod ważną miejską inwestycję. Prezydent prosi radnych o zgodę

Lublin kupi grunty pod ważną miejską inwestycję. Prezydent prosi radnych o zgodę 0 0

Prezydent Lublina prosi radnych o zgodę na zakup gruntów pod budowę dworca autobusowego między ul. Gazową i Młyńską. Decyzja zapadnie w czwartek. Budowa ma się zacząć najwcześniej pod koniec 2019 r.

Na wiosnę odpalili z formą. Ogniwo Wierzbica zostaje w klasie okręgowej

Na wiosnę odpalili z formą. Ogniwo Wierzbica zostaje w klasie okręgowej 5 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Dzięki 11 wygranym i remisie z Ruchem Izbica Ogniwo Wierzbica utrzymało się w lidze okręgowej i jednocześnie zostało mistrzem wiosny

Co by się stało, gdyby wybić wszystkie dziki w Europie? Pomysł marszałka województwa lubelskiego

Co by się stało, gdyby wybić wszystkie dziki w Europie? Pomysł marszałka województwa lubelskiego 8 14

Wybicia niemal wszystkich dzików w Europie domaga się Sławomir Sosnowski stojący na czele władz województwa lubelskiego. Przy życiu pozostać miałaby nieliczna odizolowana grupa zapewniająca przetrwanie gatunku. W ten sposób Sosnowski chce walczyć z groźną chorobą świń, roznoszoną przez dziki.

Przemysław Sioma (Huczwa Tyszowce): Mamy zespół z charakterem

Przemysław Sioma (Huczwa Tyszowce): Mamy zespół z charakterem 0 0

ROZMOWA z Przemysławem Siomą, kapitanem Huczwy Tyszowce

Młodzieżowy radny przeciwko zniżkom dla uczniów

Młodzieżowy radny przeciwko zniżkom dla uczniów 5 2

Daniel Mazur, przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta w Puławach, opowiedział się przeciwko wprowadzeniu zniżek na bilety komunikacji miejskiej dla najlepszych uczniów. Przeciwko temu wydatkowi wystąpiła również wiceprezydent Puław, Ewa Wójcik. Projekt uchwały upadł.

Rzeczywiście niezła sztuka. Po festiwalu w Chełmie
galeria

Rzeczywiście niezła sztuka. Po festiwalu w Chełmie 1 1

Koncerty, wystawy fotografii i malarstwa, street art., popisy taneczne, body painting i fire show połączony z występem „Słomy” Słonimskiego i bębniarzy. To tylko fragment tegorocznej oferty zakończonego w niedzielę trzydniowego II Festiwalu Niezła Sztuka.

Gigant z branży spożywczej inwestuje w Lubelskiem

Gigant z branży spożywczej inwestuje w Lubelskiem 7 1

50 milionów złotych zainwestuje w Łukowie gigant z branży spożywczej firma SuperDrob. Znajdzie tam pracę 40–50 osób. Będzie to jeden z trzech zakładów tej firmy działających w Lubelskiem

Lublin: Plac zabaw zniknął z dnia na dzień. Mieszkańcy są oburzeni

Lublin: Plac zabaw zniknął z dnia na dzień. Mieszkańcy są oburzeni 0 8

Rozebrany został miejski plac zabaw stojący w wąwozie obok osiedla Konopnickiej. – Nie było innego wyjścia – mówią urzędnicy, którzy zlecili rozbiórkę i tłumaczą, że urządzenia były zniszczone przez wandali i stwarzały zagrożenie dla dzieci. Mieszkańcy są oburzeni, a rada dzielnicy twierdzi, że wystarczyłaby naprawa.

Lubelskie: Okaleczone zwłoki znaleziono w lesie, w pobliżu drogi krajowej nr 19

Lubelskie: Okaleczone zwłoki znaleziono w lesie, w pobliżu drogi krajowej nr 19 14 6

Śledczy ustalają dokładne okoliczności śmierci mężczyzny, którego ciało odnaleziono w lesie, niedaleko Radzynia Podlaskiego. Wstępne ustalenia wskazują, że został zamordowany.

Lublin: Narasta konflikt w szpitalu przy ul. Staszica. Będzie protest pielęgniarek?

Lublin: Narasta konflikt w szpitalu przy ul. Staszica. Będzie protest pielęgniarek? 7 12

Pielęgniarki ze szpitala przy Staszica gotowe są strajkować, jeśli dyrekcja nie zgodzi się na podwyżki. W ramach protestu już 170 osób poszło na zwolnienia lekarskie.

Urlop ojcowski staje się modny. Korzysta coraz więcej mężczyzn w woj. lubelskim

Urlop ojcowski staje się modny. Korzysta coraz więcej mężczyzn w woj. lubelskim 0 2

Coraz więcej mężczyzn decyduje się na skorzystanie z urlopów ojcowskich. W woj. lubelskim skorzystało z niego w zeszłym roku już 7,8 tys. ojców. To o jedną piątą więcej niż w roku 2016.

Lublin: Mama u fryzjera, trzylatka wybrała się na spacer po galerii handlowej

Lublin: Mama u fryzjera, trzylatka wybrała się na spacer po galerii handlowej 9 2

W sobotę przed południem dyżurny II komisariatu policji w Lublinie odebrał zgłoszenie dotyczące zaginięcia trzyletniego dziecka.

Nieudany początek sezonu na Słonecznym Wrotkowie

Nieudany początek sezonu na Słonecznym Wrotkowie 1 6

Nie można zaliczyć do udanych tegorocznego otwarcia ośrodka Słoneczny Wrotków nad Zalewem Zemborzyckim, gdzie sezon zaczął się w sobotę.

Nowa atrakcja dla miłośników jazdy na rolkach i wrotkach w Lublinie

Nowa atrakcja dla miłośników jazdy na rolkach i wrotkach w Lublinie 0 0

Działa już hala do jazdy na wrotkach i rolkach otwarta w miejscu lodowiska przy Al. Zygmuntowskich. W piątek była darmowa i tego dnia odwiedziło ją 250 osób.

MUNDIAL 2018. Polska - Kolumbia 0:3 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO]
galeria

MUNDIAL 2018. Polska - Kolumbia 0:3 [ZAPIS RELACJI NA ŻYWO] 18 15

O godzinie 20 reprezentacja Polski w Kazaniu zmierzy się z Kolumbią i jeśli chce zachować szansę na wyjście z grupy musi wygrać

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.