poniedziałek, 11 grudnia 2017 r.

Lublin

Gdzie w Lublinie można jechać szybciej? Podpowiedz urzędnikom

  Edytuj ten wpis
Dodano: 13 lutego 2012, 18:28
Autor: Dominik Smaga

Limit prędkości powinien zostać podniesiony min. na al. Andersa. – Nikt nie jeździ tutaj 50 km/h – u
Limit prędkości powinien zostać podniesiony min. na al. Andersa. – Nikt nie jeździ tutaj 50 km/h – u

Z dużym odzewem spotkała się nasza prośba o wskazanie ulic, na których Waszym zdaniem można znieść ograniczenia prędkości. To m.in. al. Witosa, al. Andersa i al. Solidarności. Czekamy na kolejne propozycje. Wszystkie przekażemy urzędnikom.

Propozycje zbieramy już teraz, zanim Zarząd Dróg i Mostów rozpocznie przegląd oznakowania lubelskich ulic. Zlecił go prezydent miasta po skargach od kierowców, którzy dostali mandaty za nieprzepisową jazdę przez ul. Krochmalną. Do niedawna stał tam znak ograniczający dopuszczalną prędkość 40 km/h, a jego obecność urzędnicy tłumaczyli złym stanem drogi. Tyle, że znak postawiono przed niedawnym remontem, a teraz jezdnia jest gładka jak stół. Dlatego wielu kierowców mocniej wciskało w tym miejscu pedał gazu. Tylko w ciągu trzech dni fotoradar zrobił im ponad 700 zdjęć.

Znaku przy Krochmalnej już nie ma i niebawem mogą znikać kolejne ograniczenia prędkości. Postanowiliśmy wspólnie z Wami podpowiedzieć urzędnikom, którym ulicom powinni się szczególnie przyjrzeć. – Czekamy na konkretne sugestie i sygnały od kierowców – przyznaje Andrzej Bałaban, naczelnik Wydziału Zarządzania Ruchem w Zarządzie Dróg i Mostów.

Pierwsza propozycja to podniesienie do 80 km/h dopuszczalnej prędkości na ciągu al. Witosa – al. Tysiąclecia między światłami przy Doświadczalnej a rondem przy Zamku. – Są tu tylko dwa przejścia dla pieszych, w tym jedno można by po prostu zamknąć, gdyż piesi mają do dyspozycji kładkę koło Carrefoura – pisze nasz Czytelnik i dodaje, że przejście przy Młynie Krauzego jest rzadko uczęszczane.

Kolejny pomysł to 60 lub nawet 70 km/h na al. Andersa od ronda w stronę al. Spółdzielczości Pracy i dalej na al. Smorawińskiego. – To byłoby usankcjonowanie rzeczywistego stanu. Jezdnia jest dobrej jakości i chyba nikt oprócz "elek” nie jeździ w tym miejscu 50 kmh – dodaje Czytelnik. Wskazuje też, że światła na skrzyżowaniu z Chodźki powinny działać tak, by skręcający w lewo nie musieli wypatrywać, czy ktoś inny nie jedzie na wprost.

Dostaliśmy też sugestię, by na al. Solidarności między Ducha a al. Warszawską podnieść prędkość do 70 km/h, zlikwidować ograniczenie prędkości do 30 km/h na ul. Nowy Świat za skrzyżowaniem z ul. Smoluchowskiego. Internauta Marek sugeruje 70 km/h na al. Warszawskiej od al. Solidarności i 60 km/h na Drodze Męczenników Majdanka, a użytkownik qwerty proponuje m.in. 70 km/h na nowym odcinku ul. Jana Pawła II.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
huangpan
aaa
Sarmata
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

huangpan
huangpan (17 lutego 2012 o 06:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[url=http://www.topgriffeysshoes.com]griffeys[/url] wholesale shoes
[url=http://www.topairgriffeymax2012.com]griffeys[/url] High shoes
[url=http://www.topairgriffeytrade.com]nike air griffey max[/url] Women's Shoes
[url=http://www.topkengriffeyshoes2012.com]griffeys[/url] Running shoes
[url=http://www.topairmax2009.com]air max 2009[/url] Cheap shoes
[url=http://www.topairmax2011shoes.com]air max 2011[/url] Anta shoes
[url=http://www.topairmax2012trade.com]air max 2012[/url] Basketball shoes
[url=http://www.topairmax90mall.com]air max 90[/url] High shoes
[url=http://www.nbashoesonlineoutletmall.com]kobe shoes[/url] Low shoes
[url=http://www.topbasketballshoestrade.com]nike basketball shoes[/url] Designer shoes
Rozwiń
aaa
aaa (14 lutego 2012 o 16:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Poprawka, nie Pogodna, tylko Sulisławicka
Rozwiń
Sarmata
Sarmata (14 lutego 2012 o 15:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='los' timestamp='1329162061' post='596221']
na Sikorskiego do 70 -brak przejść !!!
Smorawińskiego
[/quote]
Tak, szczególnie z góry do Al. solidarności, po deszczu lub śniegu albo po gololedzi. Spróbuj hamowac przy takiej jeździe, a przekonasz się, czy to możliwe. Zgóry możliwa jest bezpieczna jazda na ul. Sikorskiego w dól max. 50km/h. Pod górę, to co innego.
Rozwiń
to-to
to-to (14 lutego 2012 o 14:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='aaa' timestamp='1329218940' post='596490']
Nie tak szybko z tym kasowaniem ograniczeń wszędzie i od zaraz. Także nie wszystkie dwupasmówki powinny mieć 70km/h, niektóre nie są do tego przystosowane. Ale jak przykład pokazuje, podniesienie prędkości na wylotówce na Lubartów nie spowodowało radykalnego zwiększenia ilości wypadków. Popoeram 60km/h na drodze Męczenników Majdanka od skrzyżowania z Pogodną do wylotu na Świdnik z ograniczeniem w okolicach pętli przy cmentarzu.
Na Andersa jest zła organizacja ruchu od ronda na Kalinie do węzła pod Leclerkiem. Przejścia są umieszczone w złych miejscach, osoba jadąca lewym pasem nie ma widoczności ani w lewo, ani w prawo, gdy na prawym pasie jedzie np. autobus lub TIR, a na środku jest barierka. Przejście w okolicy kładki powinno zostać zlikwidowane, pozostawiłbym tylko to przy rondzie. Tak samo lewoskręt przed zakrętem - do całkowitej likwidacji, kolejny przed fotoradarem - także. Nie raz widziałem tam krytyczne sytuacje, bo ktos w ostatniej chwili wrzuca kierunek. Ta trasa jest zbyt ruchliwa - to w sumie objazd dla Solidarnosci, w dodatku nie ma miejsca na dodatkowy pas do zawracania. Po kilkunastu sekundach w szczycie stoi kilkanaście aut na lewym pasie, bo ktoś czeka na miejsce do zawrócenia.
[/quote]
Kurde! -już tyle czasu mieszkam tam niedaleko,ale jeszcze jak dotąd nie zauważyłem aby Pogodna krzyżowała się z Dr.Mecz.Majdanka
Rozwiń
aaa
aaa (14 lutego 2012 o 12:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie tak szybko z tym kasowaniem ograniczeń wszędzie i od zaraz. Także nie wszystkie dwupasmówki powinny mieć 70km/h, niektóre nie są do tego przystosowane. Ale jak przykład pokazuje, podniesienie prędkości na wylotówce na Lubartów nie spowodowało radykalnego zwiększenia ilości wypadków. Popoeram 60km/h na drodze Męczenników Majdanka od skrzyżowania z Pogodną do wylotu na Świdnik z ograniczeniem w okolicach pętli przy cmentarzu.
Na Andersa jest zła organizacja ruchu od ronda na Kalinie do węzła pod Leclerkiem. Przejścia są umieszczone w złych miejscach, osoba jadąca lewym pasem nie ma widoczności ani w lewo, ani w prawo, gdy na prawym pasie jedzie np. autobus lub TIR, a na środku jest barierka. Przejście w okolicy kładki powinno zostać zlikwidowane, pozostawiłbym tylko to przy rondzie. Tak samo lewoskręt przed zakrętem - do całkowitej likwidacji, kolejny przed fotoradarem - także. Nie raz widziałem tam krytyczne sytuacje, bo ktos w ostatniej chwili wrzuca kierunek. Ta trasa jest zbyt ruchliwa - to w sumie objazd dla Solidarnosci, w dodatku nie ma miejsca na dodatkowy pas do zawracania. Po kilkunastu sekundach w szczycie stoi kilkanaście aut na lewym pasie, bo ktoś czeka na miejsce do zawrócenia.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!