Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 lipca 2011 r.
18:10
Edytuj ten wpis

GPS będzie śledził lubelskie taksówki

0 16 A A
– Zaczynając pracę, zawsze musiałam zapytać dyspozytorkę, ile jest samochodów i w której dzielnicy –
– Zaczynając pracę, zawsze musiałam zapytać dyspozytorkę, ile jest samochodów i w której dzielnicy –

Lubelskie korporacje taksówkowe wprowadzają system monitorowania swoich samochodów przez GPS. Dzięki temu zawsze wiadomo, gdzie znajduje się dana taksówka, a w razie reklamacji można odtworzyć trasę.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
System NetCabs działa już w samochodach Radio Taxi Eska. – Myślę, że służy wszystkim. Klientom skraca czas oczekiwania na taksówkę, podnosi komfort pracy kierowcy i ułatwia pracę dyspozytorki w centrali – ocenia Maciej Pleszkun, szef korporacji.

Dzięki systemowi GPS dyspozytorzy znają dokładną lokalizację wszystkich taksówek i wiedzą, którego kierowcę wysłać do klienta. A taksówkarz ma w swoim samochodzie tzw. smartfon, za pomocą którego łączy się z dyspozytornią. Wszystkie zlecenia pojawiają się na jego wyświetlaczu w formie tekstowej. Nie potrzebuje więc tradycyjnego radia.

– Zaczynając pracę zawsze musiałam pytać dyspozytorkę, ile taksówek znajduje się w poszczególnych dzielnicach – mówi Grażyna Wójcik, kierowca z Radio Taxi Eska. – Teraz widzę na terminalu tabelę i nie muszę się ustawiać na drugiego albo trzeciego, tylko jadę tam, gdzie nikogo nie ma.

Wszystkie przejazdy są nie tylko śledzone, ale i rejestrowane w systemie. Kiedy klient zgłasza reklamację, łatwo sprawdzić, czy jego pretensje są uzasadnione. – Przy każdym zleceniu można określić godzinę przyjęcia zamówienia, miejsce podstawienia taksówki oraz z dokładnością do dwóch metrów monitorować trasę przejazdu samochodu – tłumaczy Pleszkun.

System zwiększa też bezpieczeństwo kierowców. – Wystarczy nacisnąć jeden przycisk alarmowy na terminalu. Dyspozytorka od razu wie, że coś się stało i widzi, gdzie znajduje się samochód – dodaje Wójcik.

Niedługo taki system pojawi się też w Radio Taxi Czwórki. – Na pewno ułatwi nam to pracę i przyspieszy dojazd do klienta – mówi Zbigniew Kiciński, prezes korporacji.

Nie wszyscy taksówkarze widzą jednak potrzebę wprowadzania takich zmian. – Chcieliśmy to zrobić, ale wszyscy kierowcy byli chętni – mówi Paulina Żukiewicz, prezes Radio Taxi MPT. – Wszystko ma swoje plusy i minusy. Słyszałam, że ten system może się zawieszać, a tradycyjna radiostacja nie zawiesza się nigdy – dodaje.

Niektóre korporacje wprowadziły więc system, który pozwala na tekstowe przekazywanie zleceń taksówkarzom, ale nie ma w nim opcji śledzenia ruchu samochodów.
– Różnica polega na tym, że nasz system działa nie przez GPS, a drogą radiową – tłumaczy Grzegorz Bartnik, prezes Ale Taxi. – To bardziej niezawodne. Wszyscy wiemy, co dzieje się z telefonami komórkowymi na przykład w Sylwestra. Droga radiowa ma większą przepustowość.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
marek / 6 października 2011 o 12:38
P. ~mikus~ podał niewłaściwego linka: jak już to [url="http://www.netcabs.pl"]www.netcabs.pl[/url]
Avatar
tomasz / 10 lipca 2011 o 00:53
[quote name='l8' timestamp='1310243288' post='499685']
U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże.
[/quote]
l8 - gdybyś przeczytał uważnie to co napisałem to obyłoby się bez pisaniny i zwalania na stan sprzętu i jakość serwisu. Zacytuję za sobą, z postu #11: "Co minę jakieś wzniesienie to tracę zasięg, bo ukształtowanie terenu zasłania nadajnik.". Jak widzisz napisałem wprost, że to wina terenu w jakim rozchodzą się fale radiowe. Pozdrawiam.
Avatar
l8 / 9 lipca 2011 o 22:28
[quote name='tomasz' timestamp='1310196988' post='499540']
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
[/quote]
A to w takim razie być może ktoś u was źle zrobił instalację antenową dla przemiennika i stąd te problemy. U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże. Miejsce i tak jest bardzo dobre (rektorat UMCS) i tam stoją prawie wszystkie przemienniki, i dla taxi i innych służb. Moje słowa popieram /ze stanem technicznym instalacji indywidualnej w samochodzie/ praktyką i tym co spotyka się na co dzień u ludzi, czasami woła o pomstę do nieba ale się robi i działa ok. Pozdrawiam!
[quote name='tomasz' timestamp='1310196988' post='499540']
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
[/quote]
A to w takim razie być może ktoś u was źle zrobił instalację antenową dla przemiennika i stąd te problemy. U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże. Miejsce i tak jest bardzo dobre (rektorat UMCS) i tam stoją prawie wszystkie przemienniki, i dla tax... rozwiń
Avatar
tomasz / 9 lipca 2011 o 09:36
[quote name='l8' timestamp='1310111757' post='499204']
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością.
[/quote]
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
Avatar
l8 / 8 lipca 2011 o 09:55
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością. Najlepiej przyjżyj się własnej instalacji antenowej - od tego zależy wszystko. Przy kogucie zewnętrznym antenka magnesowa to podstawa. Tzw. "antena w kogucie" typu baton (ten mały) nie sprawdza się za bardzo, co jest powodem braku łączności. Przemienniki stoją wysoko, i zapewniam Cię, że ładnie pracują. Każdy. W 90% to wina samego użytkownika, który ma poprzecinane kable pod fotelem, bądź sam przewód napił się wody, albo wtyk BNC się oberwał od oplotu przewodu koncentrycznego. To niemoże dobrze pracować.
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością. Najlepiej przyjżyj się własnej instalacji antenowej - od tego zależy wszystko. Przy kogucie zewnętrznym antenka magnesowa to podstawa. Tzw. "antena w kogucie" typu baton (ten mały) nie sprawdza się za bardzo, co jest powodem braku łączności. Przemienniki stoją wysoko, i zapewniam Cię, że ładnie pracują. Każdy. W 90% to wina samego użytkownika, który ma poprzecinane kable pod fotelem, bądź sam przewód napił się wody, al... rozwiń
Avatar
tomasz / 7 lipca 2011 o 22:21
[quote name='l8' timestamp='1310066145' post='498998']
Lepsze rozchodzenie się fal radiowych itp.
[/quote]
Ale się uśmiałem. Codziennie zmagam się się z tym 'lepszym' rozchodzeniem się fal:) Szczególnie jak dostaję kursy na obrzeża miasta. Co minę jakieś wzniesienie to tracę zasięg, bo ukształtowanie terenu zasłania nadajnik. W niektórych rejonach miasta to nawet nie próbuję używać radia, bo to bez sensu - brak łączności. A takich miejsc jest coraz więcej - miasto się rozrasta.
Avatar
l8 / 7 lipca 2011 o 21:15
Fakt faktem, że systemy oparte o radiotelefon + terminal są bardziej niezawodne niż terminal poprzez GSM który może odmówić współpracy w każdej chwili. W sieci RRL pracuje pewna zamknięta grupa użytkowników, i tylko oni powiedzmy, mają możliwość używania zasobu jakim dysponują - ich kanałem itp. A z siecią GSM jak jest wie każdy. GPRS mulił, muli i mulić będzie. Coś kosztem czegoś. W systemie o którym mówię, tak samo nie słychać "kłapania" radiotelefonu bo jest wyciszone poprzez urządzenie zgłoszeniowe (terminal), odzywa się wtedy kiedy centrala bądź kierowca zarząda takiego stanu rzeczy. nie będzie też problemu gdy wjedzie do parkingu podziemnego i będzie próbował się zgłosić. Na GSM? powodzenia. Poprzez sieć radiową i terminal? w 100% wykonalne. Inne pasmo pracy. Lepsze rozchodzenie się fal radiowych itp. Ale tu już wkraczamy w zbyt skomplikowane opisy techniczne, a chyba nie oto chodzi by to opisywać tu na forum.
Fakt faktem, że systemy oparte o radiotelefon + terminal są bardziej niezawodne niż terminal poprzez GSM który może odmówić współpracy w każdej chwili. W sieci RRL pracuje pewna zamknięta grupa użytkowników, i tylko oni powiedzmy, mają możliwość używania zasobu jakim dysponują - ich kanałem itp. A z siecią GSM jak jest wie każdy. GPRS mulił, muli i mulić będzie. Coś kosztem czegoś. W systemie o którym mówię, tak samo nie słychać "kłapania" radiotelefonu bo jest wyciszone poprzez urządzenie zgłoszeniowe (terminal), odzywa się wtedy ... rozwiń
Avatar
Paweł / 7 lipca 2011 o 19:35
Nie o to chodzi kto co powiedział a kto to napisał, jak to działa to nie tajemnica jest na stronie www.enter.4l.pl, najciekawsze jest to że, pisząc o niezawodności systemu przez częstotliwość radiową chyba ktoś nie wie co mówi, tam to dopiero się muli przy większym ruch, w przeciwieństwie do NetCabsu.
Avatar
Alicja / 7 lipca 2011 o 15:11
[quote name='^^' timestamp='1310043420' post='498861']
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma tez 2 transmisje danych zwaną GPRS-em.
[/quote]
Nie pomyliłam się. Prezes powiedział, cyt. "nasz system działa nie przez GPS, a drogą radiową...To bardziej niezawodne.", co świadczy o tym, że Prezes pojmuje GPS jako środek do przekazywania informacji. A to nie jest prawdą. Nie można przesyłać danych (np. treści zleceń) przez GPS. GPS służy do określania pozycji.
Avatar
^^ / 7 lipca 2011 o 14:57
[quote name='Alicja' timestamp='1310037958' post='498821']
1. Pan Prezes pomylił GPS z GPRS-em.
2. Ja wprowadzenie tego systemu przyjęłam z ulgą. Dosyć już miałam ciągłego trzeszczenia radia i pytania się po kilka razy o wszystko. Radia były dobre kilka lat temu, ale nie teraz - zakłócenia na radiu z roku były coraz większe. Obecnie (pracuję na NetCabs) przyjęcie zlecenia i jego obsługa zajmuje mi mniej czasu niż na radiu.
[/quote]
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma tez 2 transmisje danych zwaną GPRS-em.
[quote name='Alicja' timestamp='1310037958' post='498821']
1. Pan Prezes pomylił GPS z GPRS-em.
2. Ja wprowadzenie tego systemu przyjęłam z ulgą. Dosyć już miałam ciągłego trzeszczenia radia i pytania się po kilka razy o wszystko. Radia były dobre kilka lat temu, ale nie teraz - zakłócenia na radiu z roku były coraz większe. Obecnie (pracuję na NetCabs) przyjęcie zlecenia i jego obsługa zajmuje mi mniej czasu niż na radiu.
[/quote]
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma... rozwiń
Avatar
marek / 6 października 2011 o 12:38
P. ~mikus~ podał niewłaściwego linka: jak już to [url="http://www.netcabs.pl"]www.netcabs.pl[/url]
Avatar
tomasz / 10 lipca 2011 o 00:53
[quote name='l8' timestamp='1310243288' post='499685']
U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże.
[/quote]
l8 - gdybyś przeczytał uważnie to co napisałem to obyłoby się bez pisaniny i zwalania na stan sprzętu i jakość serwisu. Zacytuję za sobą, z postu #11: "Co minę jakieś wzniesienie to tracę zasięg, bo ukształtowanie terenu zasłania nadajnik.". Jak widzisz napisałem wprost, że to wina terenu w jakim rozchodzą się fale radiowe. Pozdrawiam.
Avatar
l8 / 9 lipca 2011 o 22:28
[quote name='tomasz' timestamp='1310196988' post='499540']
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
[/quote]
A to w takim razie być może ktoś u was źle zrobił instalację antenową dla przemiennika i stąd te problemy. U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże. Miejsce i tak jest bardzo dobre (rektorat UMCS) i tam stoją prawie wszystkie przemienniki, i dla taxi i innych służb. Moje słowa popieram /ze stanem technicznym instalacji indywidualnej w samochodzie/ praktyką i tym co spotyka się na co dzień u ludzi, czasami woła o pomstę do nieba ale się robi i działa ok. Pozdrawiam!
[quote name='tomasz' timestamp='1310196988' post='499540']
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
[/quote]
A to w takim razie być może ktoś u was źle zrobił instalację antenową dla przemiennika i stąd te problemy. U nas takie problemy wynikają z ukształtowania terenu i nic tu nie pomoże. Miejsce i tak jest bardzo dobre (rektorat UMCS) i tam stoją prawie wszystkie przemienniki, i dla tax... rozwiń
Avatar
tomasz / 9 lipca 2011 o 09:36
[quote name='l8' timestamp='1310111757' post='499204']
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością.
[/quote]
Zapewne piszesz o problemach w Lublinie. Ja nie jestem z Lublina i problemy, które opisałem, nie są kwestią niewłaściwego stanu technicznego mojego radia.
Avatar
l8 / 8 lipca 2011 o 09:55
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością. Najlepiej przyjżyj się własnej instalacji antenowej - od tego zależy wszystko. Przy kogucie zewnętrznym antenka magnesowa to podstawa. Tzw. "antena w kogucie" typu baton (ten mały) nie sprawdza się za bardzo, co jest powodem braku łączności. Przemienniki stoją wysoko, i zapewniam Cię, że ładnie pracują. Każdy. W 90% to wina samego użytkownika, który ma poprzecinane kable pod fotelem, bądź sam przewód napił się wody, albo wtyk BNC się oberwał od oplotu przewodu koncentrycznego. To niemoże dobrze pracować.
Najgorzej jest na Czechowie i na obrzeżach Majdanku, ale jesteś nie liczną korporacją co ma problemy z łącznością. Najlepiej przyjżyj się własnej instalacji antenowej - od tego zależy wszystko. Przy kogucie zewnętrznym antenka magnesowa to podstawa. Tzw. "antena w kogucie" typu baton (ten mały) nie sprawdza się za bardzo, co jest powodem braku łączności. Przemienniki stoją wysoko, i zapewniam Cię, że ładnie pracują. Każdy. W 90% to wina samego użytkownika, który ma poprzecinane kable pod fotelem, bądź sam przewód napił się wody, al... rozwiń
Avatar
tomasz / 7 lipca 2011 o 22:21
[quote name='l8' timestamp='1310066145' post='498998']
Lepsze rozchodzenie się fal radiowych itp.
[/quote]
Ale się uśmiałem. Codziennie zmagam się się z tym 'lepszym' rozchodzeniem się fal:) Szczególnie jak dostaję kursy na obrzeża miasta. Co minę jakieś wzniesienie to tracę zasięg, bo ukształtowanie terenu zasłania nadajnik. W niektórych rejonach miasta to nawet nie próbuję używać radia, bo to bez sensu - brak łączności. A takich miejsc jest coraz więcej - miasto się rozrasta.
Avatar
l8 / 7 lipca 2011 o 21:15
Fakt faktem, że systemy oparte o radiotelefon + terminal są bardziej niezawodne niż terminal poprzez GSM który może odmówić współpracy w każdej chwili. W sieci RRL pracuje pewna zamknięta grupa użytkowników, i tylko oni powiedzmy, mają możliwość używania zasobu jakim dysponują - ich kanałem itp. A z siecią GSM jak jest wie każdy. GPRS mulił, muli i mulić będzie. Coś kosztem czegoś. W systemie o którym mówię, tak samo nie słychać "kłapania" radiotelefonu bo jest wyciszone poprzez urządzenie zgłoszeniowe (terminal), odzywa się wtedy kiedy centrala bądź kierowca zarząda takiego stanu rzeczy. nie będzie też problemu gdy wjedzie do parkingu podziemnego i będzie próbował się zgłosić. Na GSM? powodzenia. Poprzez sieć radiową i terminal? w 100% wykonalne. Inne pasmo pracy. Lepsze rozchodzenie się fal radiowych itp. Ale tu już wkraczamy w zbyt skomplikowane opisy techniczne, a chyba nie oto chodzi by to opisywać tu na forum.
Fakt faktem, że systemy oparte o radiotelefon + terminal są bardziej niezawodne niż terminal poprzez GSM który może odmówić współpracy w każdej chwili. W sieci RRL pracuje pewna zamknięta grupa użytkowników, i tylko oni powiedzmy, mają możliwość używania zasobu jakim dysponują - ich kanałem itp. A z siecią GSM jak jest wie każdy. GPRS mulił, muli i mulić będzie. Coś kosztem czegoś. W systemie o którym mówię, tak samo nie słychać "kłapania" radiotelefonu bo jest wyciszone poprzez urządzenie zgłoszeniowe (terminal), odzywa się wtedy ... rozwiń
Avatar
Paweł / 7 lipca 2011 o 19:35
Nie o to chodzi kto co powiedział a kto to napisał, jak to działa to nie tajemnica jest na stronie www.enter.4l.pl, najciekawsze jest to że, pisząc o niezawodności systemu przez częstotliwość radiową chyba ktoś nie wie co mówi, tam to dopiero się muli przy większym ruch, w przeciwieństwie do NetCabsu.
Avatar
Alicja / 7 lipca 2011 o 15:11
[quote name='^^' timestamp='1310043420' post='498861']
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma tez 2 transmisje danych zwaną GPRS-em.
[/quote]
Nie pomyliłam się. Prezes powiedział, cyt. "nasz system działa nie przez GPS, a drogą radiową...To bardziej niezawodne.", co świadczy o tym, że Prezes pojmuje GPS jako środek do przekazywania informacji. A to nie jest prawdą. Nie można przesyłać danych (np. treści zleceń) przez GPS. GPS służy do określania pozycji.
Avatar
^^ / 7 lipca 2011 o 14:57
[quote name='Alicja' timestamp='1310037958' post='498821']
1. Pan Prezes pomylił GPS z GPRS-em.
2. Ja wprowadzenie tego systemu przyjęłam z ulgą. Dosyć już miałam ciągłego trzeszczenia radia i pytania się po kilka razy o wszystko. Radia były dobre kilka lat temu, ale nie teraz - zakłócenia na radiu z roku były coraz większe. Obecnie (pracuję na NetCabs) przyjęcie zlecenia i jego obsługa zajmuje mi mniej czasu niż na radiu.
[/quote]
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma tez 2 transmisje danych zwaną GPRS-em.
[quote name='Alicja' timestamp='1310037958' post='498821']
1. Pan Prezes pomylił GPS z GPRS-em.
2. Ja wprowadzenie tego systemu przyjęłam z ulgą. Dosyć już miałam ciągłego trzeszczenia radia i pytania się po kilka razy o wszystko. Radia były dobre kilka lat temu, ale nie teraz - zakłócenia na radiu z roku były coraz większe. Obecnie (pracuję na NetCabs) przyjęcie zlecenia i jego obsługa zajmuje mi mniej czasu niż na radiu.
[/quote]
Pani alicja sie myli co do 1 bo ten system ma GPS oczywiscie ma... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kozidrak, Cugowski, Łazuka, Urszula. Znane twarze w teledysku lubelskiego artysty
film

Kozidrak, Cugowski, Łazuka, Urszula. Znane twarze w teledysku lubelskiego artysty 0 0

Plejadę związanych z Lublinem gwiazd zobaczymy w wideoklipie do utworu „Home” lubelskiego muzyka występującego pod pseudonimem Yankee. Premiera teledysku już dzisiaj

Pacjentka szpitala znalazła gąsienicę na sałacie. "Nikt nikomu nie chce wyrządzić krzywdy"

Pacjentka szpitala znalazła gąsienicę na sałacie. "Nikt nikomu nie chce wyrządzić krzywdy" 0 3

Na zdjęciu umieszczonym w popularnym portalu społecznościowym widać, jak po sałacie chodzi robak. Szpital tłumaczy, że to „incydentalny przypadek”. A sanepid uspokaja, że to gąsienica błyszczki jarzeniówki – niegroźna dla ludzi.

STANBEST – LIDER W SPRZĄTANIU

STANBEST – LIDER W SPRZĄTANIU 0 0

Stanbest jest nowoczesną firmą, która oferuje usługi kompleksowego utrzymania czystości dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Jeden z punktów obsługi klienta działa na terenie Lublina i okolic.

Wakacyjne wypady weekendowe. Sprawdź koszty noclegów nad morzem i w górach!

Wakacyjne wypady weekendowe. Sprawdź koszty noclegów nad morzem i w górach! 0 0

Lato to najlepszy czas na wypoczynek i warto wykorzystać go tyle, ile tylko się da. Jeśli do urlopu jeszcze daleko, a mamy możliwość spędzenia weekendu w tak pięknych miejscach, jak polskie góry czy morze, to koniecznie trzeba z tego korzystać. Ile kosztuje taki weekend i co warto wybrać na swoją bazę wypoczynkową?

Alco Cup 11. HoopLife zgarnął wszystko

Alco Cup 11. HoopLife zgarnął wszystko 0 0

Koszykówka uliczna W sobotę w Lublinie odbył się Alco Cup 11. W imprezie rywalizowało blisko 100 zawodników. Zawody odbyły się pod patronatem Dziennika Wschodniego

Wyrzuciło go na zakręcie. Wszystko wyjaśnił alkomat

Wyrzuciło go na zakręcie. Wszystko wyjaśnił alkomat 0 0

Ponad półtora promila alkoholu w organizmie miał motocyklista, który w Klikawie (pow. puławski) zderzył się z samochodem. Trzy osoby trafiły do szpitala.

„Spotkania z opowiadaczami świata” w Lublinie. Do słuchania. W kilku językach, najlepiej ojczystym
21 czerwca 2018, 18:00

„Spotkania z opowiadaczami świata” w Lublinie. Do słuchania. W kilku językach, najlepiej ojczystym 0 0

Co Gdzie Kiedy. Światowa literatura i intymne, osobiste opowieści. Polski, włoski i francuski, bo „prawdziwa opowieść jest możliwa tylko w języku ojczystym”. Od czwartku do niedzieli „Spotkania z opowiadaczami świata”.

Wygrała milion w "Milionerach". Jak zmieniło się jej życie? [wideo]
film

Wygrała milion w "Milionerach". Jak zmieniło się jej życie? [wideo] 0 0

Maria Romanek, jako druga w historii "Milionerów", wygrała milion. Jak jej się to udało? - Najważniejsze jest szczęście - powiedziała. Jak przygotowywała się do programu?

"Dziewczynka w czerwonej sukience" wyszła z domu. Prywatna kolekcja w Muzeum Lubelskim

"Dziewczynka w czerwonej sukience" wyszła z domu. Prywatna kolekcja w Muzeum Lubelskim 0 0

Od wczoraj w muzealnych salach można oglądać obrazy do tej pory zdobiące prywatne mieszkanie. Cenną kolekcję, z zastrzeżeniem by była udostępniona na ekspozycji, przekazali Muzeum Lubelskiemu państwo Iwona i Ireneusz Hofmanowie.

Nowa wystawa w Galerii Wirydarz. Wernisaż "Wariacji"
22 czerwca 2018, 18:00

Nowa wystawa w Galerii Wirydarz. Wernisaż "Wariacji" 1 0

Co Gdzie Kiedy. Już w piątek, 22 czerwca o godz. 18 w Galerii Wirydarz (ul. Grodzka 19) odbędzie się wernisaż wystawy malarstwa Waldemara Jerzego Marszałka Wariacje. Na ekspozycji zaprezentowane zostaną obrazy z ostatniego okresu twórczości artysty.

KS Drzewce i LKS Stróża walczą o grę w lubelskiej klasie okręgowej

KS Drzewce i LKS Stróża walczą o grę w lubelskiej klasie okręgowej 0 2

Lubelska klasa okręgowa W środę o godz. 18 zmierzą się dwaj najlepsi wicemistrzowie A klasy – KS Drzewce i LKS Stróża. Obie ekipy marzą o awansie do wyższej ligi

W jednym gospodarstwie w woj. lubelskim trzeba było zabić 1151 świń. ASF zagraża Europie

W jednym gospodarstwie w woj. lubelskim trzeba było zabić 1151 świń. ASF zagraża Europie 3 3

1151 świń trzeba była zabić tylko w jednym gospodarstwie w Świerżach w gminie Dorohusk. W tym roku w powiecie chełmskim wykryto osiem ognisk afrykańskiego pomoru świń. – To jest już stan klęski, a rząd nie ma pomysłu, co z tym zrobić – alarmował wczoraj w Brukseli marszałek województwa Sławomir Sosnowski.

Boks. Lublin lepszy od Chełma w memoriale Stanisława Zalewskiego

Boks. Lublin lepszy od Chełma w memoriale Stanisława Zalewskiego 2 0

Boks Na lubelskim Moście Kultury rozegrano XV Memoriał Stanisława Zalewskiego

"Zmiana dobra czy dojna?". Ulotki w skrzynkach mieszkańców Białej Podlaskiej
galeria

"Zmiana dobra czy dojna?". Ulotki w skrzynkach mieszkańców Białej Podlaskiej 1 15

Mieszkańcy Białej Podlaskiej w swoich skrzynkach znaleźli ulotki. Jedna z nich to apel Bezpartyjnych od stowarzyszenia Biała Samorządowa. Do drugiej - "Suwerenie, włącz myślenie" przyznają się członkowie bialskiego KOD.

Wypadł z drogi, uderzył w znak i w drzewo. 57-latek nie żyje

Wypadł z drogi, uderzył w znak i w drzewo. 57-latek nie żyje 1 3

Tragiczny wypadek w Ostrowie Lubelskim. Nie żyje 57-latek.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.