czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Honker i pasagon w Peru i Chile? Lubelska spółka stara się o kontrakt

Dodano: 27 czerwca 2012, 20:19
Autor: (p.p.)

Wrzesień 2010 r.– oficjalna premiera DZT Pasagon. Produkcja seryjna auta ruszyła w styczniu 2011 rok
Wrzesień 2010 r.– oficjalna premiera DZT Pasagon. Produkcja seryjna auta ruszyła w styczniu 2011 rok

Lubelska spółka DZT Tymińscy stara się o kontrakt na dostawę dostawczych i terenowych samochodów do Peru i Chile. Jeżeli te plany uda się zrealizować, firma złapie głęboki oddech.

Lubelska spółka odważnie spogląda w kierunku Ameryki Południowej – na Chile i Peru. – Półtora miesiąca temu podczas misji gospodarczej zorganizowanej przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, nawiązałem kontakty z tamtejszym biznesem motoryzacyjnym. W efekcie, wpłynęło do nas zapytanie dotyczące możliwości dostawy naszych samochodów, pasagona i honkera – mówi Zbigniew Tymiński, prezes spółki DZT Tymińscy.

– Jeśli negocjacje zakończą się sukcesem, to w grę wchodzi uruchomienie montowni w Ameryce Południowej – dodaje.

Tymiński nie chce jednak zdradzić konkretnych liczb i terminów. Jak donosi dziennik "Rzeczpospolita”, w grę może wchodzić nawet kilka tysięcy samochodów.

– Proste i trwałe konstrukcje sprawdzają się w trudnym, górzystym terenie Peru i Chile – tłumaczy prezes. Nie bez znaczenia jest także fakt, że polski KGHM jest posiadaczem dwóch dużych złóż miedzi w Peru. – Obecność dużej polskiej firmy w tym kraju znacznie wzmacnia naszą pozycję – dodaje prezes.

Spółka DZT Tymińscy w 2009 r. kupiła część majątku dawnej fabryki samochodów w Lublinie, który pozostał po bankructwach Daewoo Motor Polska i spółki Intrall. Obecnie spółka produkuje honkera i pasagona, czyli kolejną, zmodyfikowaną wersję lublina. Nowy samochód ma m.in. zmieniony wygląd, dłuższą ramę, powiększoną komorę silnika i mocniejszy 115-konny silnik z Andorii w Andrychowie, spełniający wymogi czystości spalin Euro 4.

Lubelska firma nawiązała współpracę z pracownią designerską Janusza Kaniewskiego, znanego projektanta samochodów. Kaniewski współpracował m.in. z Ferrari, Fiatem i Lancią. Dla DZT Tymińscy ma zmodernizować pasagona.
Czytaj więcej o:
Fan BMW i FSO
Fan BMW i FSO
KURWY ZACHŁANNE
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Fan BMW i FSO
Fan BMW i FSO (26 sierpnia 2012 o 03:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='ku*** ZACHŁANNE' timestamp='1341390906' post='645593']
REAKTYWUJCIE FSO ku*** TRUTNIE DAWAJCIE NOWEGO POLONEZA !!!
[/quote] Stary tak samo myslę . Co za problem zrobić poldka na starej ramie ,tylko ze ładniejszy z wierzchu mocny silnik no i bez bzdetow elektronicznych ! Andoria może by opracowala jakiś silnik do Poloneza , a jak nie to polskie silniki były by w Pasagonach i Honkerach a w Poldku jakis zagraniczny .
Rozwiń
Fan BMW i FSO
Fan BMW i FSO (26 sierpnia 2012 o 03:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='ku*** ZACHŁANNE' timestamp='1341390906' post='645593']
REAKTYWUJCIE FSO ku*** TRUTNIE DAWAJCIE NOWEGO POLONEZA !!!
[/quote] Stary tak samo myslę . Co za problem zrobić poldka na starej ramie ,tylko ze ładniejszy z wierzchu mocny silnik no i bez bzdetow elektronicznych ! Andoria może by opracowala jakiś silnik do Poloneza , a jak nie to polskie silniki były by w Pasagonach i Honkerach a w Poldku jakis zagraniczny .
Rozwiń
KURWY ZACHŁANNE
KURWY ZACHŁANNE (4 lipca 2012 o 10:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
REAKTYWUJCIE FSO ku*** TRUTNIE DAWAJCIE NOWEGO POLONEZA !!!
Rozwiń
kacper
kacper (28 czerwca 2012 o 18:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gdybyście nie wiedzieli w fabryce produkcja pasagonów idzie pełną parą nawet był reportaż w panoramie lubelskiej.Praca wre.
Rozwiń
genek
genek (28 czerwca 2012 o 10:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejna wersja Lublina.... ile to już razy ogłaszliście sukces a teraz słyszę ,że firma złapałaby oddech. To jest chyba ostatni oddech przed zgonem. Propaganda jak za najlepszych czasów PRL. Inetresuję się motoryzacją i dziejami fabryki FSC i obserwuję na przestrzeni lat same "sukcesy" w planach z których potem nic nie wynika. Gdzie są te obiecywane samochody "Tatra" , autobusy miejskie itd, itd.o których "Dziennik" i "Kurier" szeroko pisały jako o kolejnym sukcesie lubelskiej motoryzacji? Teraz Chile i Peru . Jeśli myślicie ,że to kraje zacofane i da się sprzedac byle co to jesteście w błędzie .
Największy sukces to odniósł Syndyk Masy Upadłościowej dawnej Daewoo tylko że jest to jego sukces osobisty.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!