czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Jak usprawnić ruch w Lublinie? Jest plan do 2030 r.

Dodano: 23 czerwca 2013, 19:41
Autor: Dominik Smaga

Jak usprawnić ruch w Lublinie? (sxc.hu)
Jak usprawnić ruch w Lublinie? (sxc.hu)

Miasto dostało zamówiony u zewnętrznych ekspertów plan rozwoju sieci ulic na najbliższe lata. Ruch ma być wyprowadzany z centrum na nowe, przelotowe arterie.

– Musimy pomyśleć o ograniczeniach w komunikacji indywidualnej w centrum miasta. Chcielibyśmy jednocześnie uprzywilejować ruch pieszy i rowerowy – mówi Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta Lublina.

– W centrum mogą być zwężenia ruchu dla samochodów, mogą się też pojawić zakazy ruchu – proponuje Andrzej Brzeziński z firmy TransEko, która na zlecenie Ratusza przygotowała plan transportowy. Mówi o 3,5 km ulic wyłączonych z ruchu i o kolejnych 8,2 km, które trzeba by zwęzić na rzecz dróg dla rowerów lub pieszych.

Ruch przejąć mają nowe arterie przelotowe. Układ komunikacyjny opierałby się na drogowych pierścieniach okalających miasto. TransEko podzieliło nawet budowę nowych dróg na trzy etapy. Pierwszy miałby się odbyć w latach 2013–20, drugi w latach 2012–21, a ostatni w latach 2026–30.

Tu mowa jest nie tylko o zapowiadanych od dawna inwestycjach, takich jak np. budowa ul. Poligonowej jako dojazdu do obwodnicy, czy przedłużenie ul. Dywizjonu 303, ale także np. o przedłużeniu ul. Zana do Filaretów. Miasto przymierza się nawet do stworzenia kolejnego pierścienia okalającego miasto od południa. Z jednej strony zaczynałby się w gminie Konopnica, później przechodziłby m.in. przez przedłużenie Żeglarskiej do Głównego Punktu Zasilającego przy Abramowickiej i dalej do węzła Witosa. – W sprawie tej drogi konieczne byłoby jednak porozumienie z władzami gminy Konopnica – mówi Eugeniusz Janicki z Wydziału Planowania w Urzędzie Miasta.

Najbliższe plany drogowe Lublina

2014
Do tego roku: przedłużenie al. Solidarności do węzła Dąbrowica

2015
Budowa Zelwerowicza od ul. Choiny do Poligonowej • przedłużenie Muzycznej do Krochmalnej • ul. Lubelskiego Lipca do Muzycznej • przebudowa skrzyżowania Solidarności-Ducha-Sikorskiego • przebudowa Nadbystrzyckiej od linii kolejowej do ul. Jana Pawła II •przebudowa Nadbystrzyckiej od Zana do Głębokiej

2016
Przedłużenie ul. Dywizjonu 303 do Wronkowskiej • połączenie węzła "Sławin” z ul. Bohaterów Monte Cassino

2018
Przedłużenie Głębokiej do węzła "Sławin” • przebudowa Fabrycznej

Dalsze plany drogowe Lublina

2019
Do tego roku przebudowa ul. Grygowej od Pancerniaków do Mełgiewskiej

2020
Przebudowa al. Kraśnickiej od ul. Roztocze do granic miasta • budowa Poligonowej od Willowej do granicy miasta • budowa ul. Strzembosza od Węglarza do Dożynkowej z nowym połączeniem z al. Spółdzielczości Pracy

2021
Smoluchowskiego od Dywizjonu 303 do Zemborzyckiej • przebudowa Nałęczowskiej od obwodnicy miejskiej do granic miasta

2022
Trasa Zielona od Filaretów do Granitowej

2023
Przebudowa ul. Poniatowskiego i Sowińskiego, Trasa Zielona od Muzycznej do Krochmalnej, przedłużenie Smoluchowskiego do Abramowickiej

2024–2030
W tych latach zaplanowano przedłużenie Koryznowej do Dożynkowej, Węglarza do przedłużenia Koryznowej • Dekutowskiego do Głuskiej, Do Dysa od Strzembosza do Koryznowej • Przedłużenie Zana do Krochmalnej • przebudowa Abramowickiej od Makowej do granic miasta • przedłużenie Zelwerowicza od Poligonowej do Sławinkowskiej • budowa Kasprowicza od Mełgiewskiej do Turystycznej • przedłużenie Makowej do Dekutowskiego, Trasa Zielona od Krochmalnej do Filaretów i od Granitowej do al. Kraśnickiej, budowa Łagiewnickiej od Turystycznej do Koryznowej, przebudowa skrzyżowań al. Witosa z ul. Doświadczalną i Moritza.
Czytaj więcej o:
kolejny sukces
Gość
reteP
(39) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

kolejny sukces
kolejny sukces (28 czerwca 2013 o 21:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

przedłużenie ul. Zana do ul. Filaretów.... zaprawdę ta koncepcja była warta wydania duzych pieniędzy

Rozwiń
Gość
Gość (25 czerwca 2013 o 11:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ciekawe ile "eksperci" wzięli za to cudowne opracowanie, od miasta i pod stołem od właścicieli marketów. Już teraz centrum wymiera przez płatne parkingi i brak możliwości wjazdu, parę lat temu praktycznie zabito handel na Narutowicza przez likwidację dogodnych miejsc parkingowych, teraz zdychają okolice deptaku. A pod kazdym marketem parkingu 3 hektary i zwykle za darmo. Promowanie ruchu pieszego i rowerowego - co za bzdura w mieście gdzie zima trwa pół roku !. Mam po zakupy na tydzień dla rodziny jeżdzić rowerem 10 km po śniegu ?, z chorym dzieckiem do przychodni przesiadac się 3 razy w autobusy i trajtki ?. Mieszkam 3 km od granic miasta do najbliższego przystanku MPK mam 4km, autobus raz na godzinę w dni robocze - mam się do pracy czy urzędów teleportować ? czy dojeżdzać 3h w jedną stronę, w tym godzinę na butach ?.

W mieście są dziesiatki miejsc gdzie beż żadnych kosztów - tylko regulacją świateł lub zamnknięciem kilku prześć dla pieszych rozładuje się korki. 

Kilka prostych spraw - wyprowadzenie tranzytu poza miasto (to już niedługo jak obwodnicę dokończą), przyspieszenie przepływu samochodów pomiędzy głównymi punktami miasta poprzez poszerzenie ulic i likwidację świateł i przejść dla pieszych (kładki lub przejścia podziemne), zielone strzałki na każdym skrzyżowniu, budowa nowych parkingów w otoczeniu centrum i okolic Zana (urzędy, sądy banki), przy czym parkingi powinny być darmowe przez pierwsze 1-2h tyle zwykle wystarcza na załatwienie spraw w "centrum" i powrót do domu, szybka komunikacja miejska na wydzielonych pasach ruchu. Dlaczego nikt z tych urzędowych baranów nie zauważa że wpuszczenie kolejnych linii trajtków czy autobusów na ulice bez ich poszerazania tylko korki zwiększy. Teraz budują hiper nową pętle dla trajtków na Felinie, świetnie tylko, że wyremontowany odcinek Majdanka nadal ma jeden pas na którym będą się korkować szybsze pojazdy i wolniejsze trajtki, zamiast dać 2 pasy ruchu, w tym jeden wydzielony zbudowli 4m szerokości wysepki dla nikogo, miejsca było nawet na 3 pasy w jednym kierunku - kto to wogóle projektował ??

Rozwiń
reteP
reteP (24 czerwca 2013 o 16:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ta, krytykaci i spece inżyniery drogowe się znalazły. skoro to co jest teraz się nie sprawdza to pomyślcie w drugą stronę - pomysł jest najbardziej dobry, tylko na efekty trzeba poczekać kilka dobrych lat. chcecie błędy komuny naprawić w pół roku?

Głupiej synchronizacji świateł nie potrafią zrobić w XXI wieku ale na "ekspertów" kasę bardzo chętnie wydają.

Ile tych lat mamy jeszcze czekać i jakie pół roku jak minęło już 24 lata od "obalenia" komuny w cerwcu 1989 roku?

Rozwiń
qwe
qwe (24 czerwca 2013 o 15:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Największym usprawnieniem jakie można dokonać w centrum dość niewielkim kosztem jest likwidacja deptaka, przywrócenie tej ulicy jako normalnego ciągu komunikacyjnego. Od momentu jego powstania, układ komunikacyjny miasta stał się po prostu kulawy!!

To jest idealne podsumowanie poziomu części wypowiadających się tu osób.

Rozwiń
slovacki
slovacki (24 czerwca 2013 o 14:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ulica Zana krzyżuje się z ul. Filaretów. O jakim przedłużeniu mówimy ? :-)

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (39)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!