czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Jest szansa na Via Carpathia

Dodano: 22 grudnia 2014, 08:30
Autor: Paweł Puzio

Via Carpathia ma jednak szanse. Violeta Bulc, komisarz transportu Unii, poinformowała, że polski rząd zgłosił drogę S-19 do pakietu inwestycyjnego szefa Komisji Europejskiej Jean-Claude Junckera. Jego plan przewiduje wydatkowanie 315 mld euro na pobudzenie europejskiej gospodarki - w ramach tego planu będą realizowane inwestycje dotyczące m.in. transportu.

W ostatnim czasie projekt budowy tej drogi podzielił polskich eurodeputowanych. Julia Pitera i Jarosław Wałęsa z Platformy Obywatelskiej chcieli, aby Via Carpathia nie była brana pod uwagę w planach inwestycyjnych UE. Był to element walki z konserwatywnym skrzydłem Parlamentu Europejskiego, do którego należy Prawo i Sprawiedliwość.

Orędownikiem budowy Via Carpathia w ramach planu Junckera jest eurodeputowany Tomasz Poręba (PiS), wiceprzewodniczący Komisji Transportu i Turystyki.

- Wpisanie S-19 do planu Junckera to krok w dobrą stronę. Teraz potrzebne jest zaangażowanie wszystkich środowisk, którym zależy na budowie Via Carpathia do zmobilizowania polskiego rządu, by przygotował dobre uzasadnienie dla Komisji Europejskiej - mówi Poręba.

Bo na razie jest tak, że budowa drogi będzie możliwa, o ile Rada Ministrów przekona do tego KE. A jest się o co bić, bo chodzi m.in. o trasę do granicy ze Słowacją oraz od Lubartowa do Białegostoku.

Via Carpathia to połączenie drogowe pomiędzy Europą Północną a Bałkanami i Grecją, biegnące wzdłuż wschodniej granicy Polski. W naszym województwie biegnie po szlaku S19, czyli po planowanej ekspresówce Lubartów-Lublin-Rzeszów.
Czytaj więcej o: inwestycje drogi
rozbawiony
a
k
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

rozbawiony
rozbawiony (22 grudnia 2014 o 17:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przykre, że PO uniemożliwiła prowadzenie PiS-owi długich, bezowocnych debat na forum Parlamentu Europejskiego o tej trasie, a najbezczelniej w świecie wpisała ją do planu inwestycyjnego, czym znacząco zwiększyła szanse jej budowy.

Tak się nie robi!

Rozwiń
a
a (22 grudnia 2014 o 16:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Szanownej redakcji polecam zamiast science fiction o VIA Carpatii sprawdzić dlaczego NIC SIĘ NIE DZIEJE z S17. Na rondzie w Kołbieli wciąż stoimy ponad 40 minut, a przecież tam wystarczy zbudować prosty wiadukt i będzie po problemie. No ale obiecali S17 i NIC :(

Rozwiń
k
k (22 grudnia 2014 o 16:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

tiry na tory!!!! 

Rozwiń
sens
sens (22 grudnia 2014 o 15:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To nie jest w interesie Polski! Wystarczy nam droga Klasy S. Najdłuższy i najkosztowniejszy byłby odcinek polski, uławiłby transport krajom bałtyckim, a nam  przynióśł same koszty. Litwa ,Łotwa  i Estonia to liliputy w porównaniu do Polski, i ich udziały w budowie byłyby symboliczne. Zrealizujmy lepiej najważniejsze inwestycje drogowe potrzebne Polsce (np. obwodnice miast) a nie drogi potrzebne innym państwom.

Rozwiń
Fang
Fang (22 grudnia 2014 o 14:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

No to teraz mamy jasno i jak na dłoni.Wybranych przez naród szkodników którzy tylko potrafią kłapac gębą przy strojnych minach farmazony gdy ich zapraszają do TV.Patrząc na tego lenia którego sukcesem w walce z korupcją była kanapka to aż dziw że naród jest taki głupi że to wybikera.Ten drugi szkodnik jadący na nazwisku tatuśka to także ewenement.Że też stary który ma tyle dobrych rad dla innych nie potrafi zrobić porządku w swoim stadku.Żenada.

Podziękowanie należy się dla tych rozsądnych którzy wiedzą ze infrastruktura to krok do dobrobytu.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!