wtorek, 17 października 2017 r.

Lublin

Komunikacja miejska w Lublinie. Co trzeba zmienić, co poprawić?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 13 listopada 2012, 20:17
Autor: Dominik Smaga

W opracowaniu krytykowane są stare autobusy komunikacji miejskiej (Bartłomiej Żurawski/archiwum)
W opracowaniu krytykowane są stare autobusy komunikacji miejskiej (Bartłomiej Żurawski/archiwum)

Jest już projekt planu transportowego Lublina na najbliższe lata. Teraz mieszkańcy mają czas na zgłaszanie uwag.

Plan jest dokumentem na lata, ale obnaża i to, co trzeba zmienić od zaraz lub w miarę szybko. Tu mowa m.in. o wydłużeniu czasu ważności biletu 30-minutowego do 60 minut.

Do poprawki jest też punktualność. Teraz co jedenasty kurs (9 proc.) odjeżdża przed czasem, a powinien najwyżej co setny. Winien jest zły rozkład albo łamiący przepisy kierowcy.

– To przez rozkład, bo kierowcy często stoją na przystanku kilka minut, czekając na planowy odjazd – mówi pani Magda, stała pasażerka.

PTC zaleca urealnienie rozkładu i większą kontrolę przewoźników. Jest też pomysł, by w pojazdach wyświetlał się komunikat o opóźnieniu lub przyspieszeniu kursu.

Przesiadki

Inna porada dotyczy ułatwienia przesiadek tam, gdzie przystanki są daleko od siebie. Przykłady? Pierwszy przystanek na al. Warszawskiej jest za daleko od ronda, a do tego na al. Długosza – z Al. Racławickich.

Koło ronda Związkowa-Choiny brak przystanku w ul. Elsnera. W przypadku ronda koło Leclerca przy Zana oraz rejonu ul. Fabrycznej, Lubelskiego Lipca '80 i Al. Zygmuntowskich PTC zaleca wręcz budowę węzłów przesiadkowych.

Lepiej do centrum

Wśród propozycji jest też uprzywilejowanie komunikacji miejskiej na głównych dojazdach do centrum. Na liście tych tras są (w całości lub części) Al. Racławickie, al. Kraśnicka, al. Solidarności, al. Kompozytorów Polskich, ul. Lubartowska, Lwowska, Droga Męczenników Majdanka, Kunickiego, ciąg Dworcowa–Młyńska–Lubelskiego Lipca '80, Nadbystrzycka i Zana.

Jest też coś dla dojeżdżających spoza Lublina: proponowana przez Zarząd Transportu Miejskiego mapa dworców przesiadkowych dla komunikacji podmiejskiej i miejskiej. Na liście jest al. Warszawska przy Głównej (lub Nałęczowska przy granicy miasta), Poligonowa lub Choiny, okolice giełdy w Elizówce, Turystyczna przy torach, Mełgiewska koło pętli, Droga Męczenników Majdanka przy Doświadczalnej, Abramowicka przy Barwnej, Nałkowskich przy Żeglarskiej, al. Kraśnicka przy pętli, Dworcowa, Filaretów koło nowej stacji kolejowej.

Kolej też

Czytamy też, że w obrębie aglomeracji powinny działać następujące stacje kolejowe: Motycz, Marynin, Czuby, Lublin Główny, Lublin Północny, Lubelska Strefa Ekonomiczna, Świdnik Miasto, Świdnik Wschodni, Świdnik Lotnisko, Rudnik oraz przystanki na Rudniku i Ponikwodzie.

Tabor wiekowy

Jest też sporo o taborze, który nas wozi, m.in. zalecenie, by kupić przegubowe trolejbusy. Oraz krytyka leciwych autobusów firm Irex, Meteor i AKL. Autor opracowania podaje, że 98 proc. ich taboru osiągnęło "wiek uznawany za graniczny w ekspolatacji z punktu widzenia (…) komfortu”.

Narzekaj do 4 grudnia

Sugestie można słać do 4 grudnia do Zarządu Transportu Miejskiego (al. Kraśnicka 25, 20-718 Lublin, konsultacje@ztm.lublin.eu), który zamówił plan transportowy w firmie Public Transport Consulting z Redy.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
to-to
Sosna
hbk
(19) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

to-to
to-to (15 listopada 2012 o 10:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja to bym wprowadził "półkursy" -czyli dodatkowe kursowanie autobusów między przystankami najbardziej "obłożonymi", oznakować je np. dodatkową literą A. Np. linia 9A kursowała by od przystanku "Skrzetuskiego" do "Park Bronowice". Albo po prostu nowe linie z nową numeracją,"krótkotrasowe", które jeździły by tam,gdzie najbardziej były by potrzebne i w "szczycie". i któreś z tych dwóch rozwiązań były by "złotym środkiem" i większość pasażerów była by zadowolona z takich zmian.
Rozwiń
Sosna
Sosna (15 listopada 2012 o 09:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Myślę, że liczba autobusów w godzinach porannych powinna się zwiększyć. Mówię na przykładzie 31 zaczyna trase ok 7.20 , a po paru minutach robi się tak tłoczno , że nie ma czym oddychać,na zamkniecie drzwi trzeba czekac dodatkowo 10 min bo albo barany nie nauczyły się jeszcze ,że nie staje się na czerwonej kopercie, albo najzwyczajniej w świecie ludzie nie maja się jak wcisnąć żeby na niej nie stanąć. Co prawda kursy sa co 15 min , ale najwyraźniej to za mało.
Rozwiń
hbk
hbk (14 listopada 2012 o 22:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jelcz ze zdjęcia został wycofany z eksploatacji w zeszłym roku. więcej rzetelności.
Rozwiń
Pan
Pan (14 listopada 2012 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[indent=1][font="Arial, sans-serif"]Zmienić wszystko. Np na kierunek „Kalina- Lubartów” mam dwie możliwości dojazdu: trolejbusem do Centrum Komunikacji (CK) i przesiadka na swój kierunek, lub autobusem obwodowo wokół centrum tj. Sławinek- Czechów-Kalina. Czas jazdy jest podobny, gdyż trolejbusy jeżdżą po wydzielonych pasach dróg wylotowych w układzie gwiazdy z CK w środku[/font].[/indent]
Rozwiń
123
123 (14 listopada 2012 o 21:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
JEDYNA MOGĄCA POMÓC ZMIANA, TO NATYCHMIASTOWE ROZGONIENIE ZTM - KONIEC Z ZATRUDNIANIEM KOLESIÓW ORAZ SWOICH RODZIN - ZTM TO TYPOWY PRZEROST FORMY NAD TREŚCIĄ
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (19)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!