poniedziałek, 25 września 2017 r.

Lublin

Koniec tanich zakupów?

Dodano: 8 listopada 2002, 20:38

– Nigdy nie sprzedawaliśmy  bez marży – zapewniają przedstawiciele hipermarketów   (Jacek Mirosłąw)
– Nigdy nie sprzedawaliśmy bez marży – zapewniają przedstawiciele hipermarketów (Jacek Mirosłąw)

Nie będzie już szynki w promocji za 7 zł, majonezu za złotówkę, ani oleju za 2 zł. Przy zakupie lodówki nie dostaniemy również "gratis” magnetofonu. Nowe przepisy mają pomóc małym sklepom
w walce z supermarketami, ale raczej nie ucieszą klientów.

- To złe przepisy - uważa Monika Sagan z Lublina. - Dzięki promocjom kupiłam wiele rzeczy, na które normalnie nie było mnie stać.
W niedzielę wchodzi w życie nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zgodnie z nią sklepy o powierzchni powyżej 400 mkw. nie będą mogły sprzedawać towarów poniżej kosztów produkcji ani bez marży. Wyjątkiem będą wyprzedaże posezonowe (2 razy w roku), koniec terminu ważności produktu lub likwidacja sklepu.
Nowych przepisów obawiają się ludzie z mniej zasobnymi portfelami.
- Jestem emerytką, promocje to dla mnie ogromna korzyść - przyznaje Maria Kozak z Lublina. - Regularnie chodzę po zakupy do hipermarketu. Zawsze taniej kupię margarynę, ser albo herbatę. Teraz z czegoś będę musiała zrezygnować.
W hipermarketach nowe przepisy nie wywołują popłochu.
- Nie sprzedajemy bez marży, a ustawa nie zabrania przecież stosowania np. marży 1-procentowej - wyjaśnia Marcin Bielecki, dyrektor lubelskiego "MediaMarktu”. - Nie będziemy mogli tylko rozprowadzać naszych bonów.
- Ustawa pozwala na sprzedaż promocyjną, jeśli na towar będzie nałożona chociaż minimalna marża - twierdzi Izolda de Saint-Paul, rzecznik "Reala” w Warszawie. My zawsze marżę mieliśmy, bo przecież musimy płacić pensje ośmiu tysiącom naszych pracowników.
Nieoficjalnie wiemy, że niektóre sklepy już szykują się do obejścia ustawy: część sklepu, o powierzchni mniejszej niż 400 mkw. zostanie wydzielona razem z kasą. Tu ustawa nie będzie już obowiązywać.
- O tym rozstrzygnąć ma dopiero sąd - podkreśla Ewa Wiszniowska, dyrektor lubelskiego oddziału Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Obchodzenie nowych przepisów może być jednak niepotrzebne, gdyż... nie są one zgodne z normami Unii Europejskiej. Znowelizowana ustawa będzie znacznie mniej restrykcyjna w sprawie promocji.



Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!