sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Kto zbuduje trakcję trolejbusową nad ul. Diamentową i Zemborzycką?

Autor: (drs)

 (Archiwum)
(Archiwum)

Czterej wykonawcy stanęli do przetargu na budowę trakcji trolejbusowej nad ul. Diamentową i Zemborzycką.

Miasto zarezerwowało na to 20,9 mln zł. W limicie mieszczą się dwie oferty.

Najniższą cenę, 18,3 mln zł zaproponowała pruszkowska firma Strabag, a na 18,5 mln swe usługi wyceniła warszawska spółka Trakcja-Tiltra.

Droższe są oferty dwóch konsorcjów. Pierwsze zostało zawiązane przez PRD Lubartów, MPK Lublin, lubelski Interbud, częstochowski Kromiss-Bis i krakowskie ZUE.

Jego cena to 21,7 mln zł. Najwięcej, bo 23,4 mln, chce konsorcjum lubelskich firm Elektro-Spark i Amar z wrocławskim Zakładem Sieci i Zasilania.
Czytaj więcej o:
Gość
aron
Mikra
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (5 stycznia 2012 o 07:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Most resistant to the letter [url=http://www.bagsmalltrade.com]wholesale designer bags[/url]
is to satisfy the searching desires [url=http://www.creditbagsstoretrade.com]coach outlet store[/url]
Fashion generous [url=http://www.nfljerseysmalltrade.com]authentic nfl jerseys[/url]
No substitute for beautiful [url=http://www.topmallhomebags.com]coach handbags on sale[/url]
Top fashion [url=http://www.topcreditbagsonline.com]coach bags outlet[/url]
Preferential new very low prices[url=http://www.topcoachmalltrade.com]coach outlet store online[/url]
Cheap and good-looking [url=http://www.topbagscredit.com]coach bags on sale[/url]
The most popular topic this yeare [url=http://www.topjerseysmalltrade.com]authentic jerseys suppliers[/url]
Fashion generous [url=http://www.topnfljerseysmalltrade.com]nfl jerseys from china[/url] Very glad that you buy
Rozwiń
aron
aron (24 października 2011 o 17:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Trolejbus nie ma żadnych zalet w porównaniu z autobusem. To absurd ekonomiczny.
Kiedyś jak było mało samochodów, a autobusy straszliwie smrodziły trolejbus miał sens. Dziś autobusy mniej smrodzą ( z wyj. PKSów), no i jakie ma znaczenie tych kilkadziesiąt trolejbusów przy tysiąćach samochodów osobowych jeżdżących po Lublinie? Żadne. Dlatego trolejbusy trzeba jak najszybciej zlikwidować i sprzedać do Wrocławia.
Rozwiń
Mikra
Mikra (24 października 2011 o 10:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='wujko' timestamp='1319443650' post='550770']
Energię elektryczną trzeba wyprodukować (elektrownia wiec zanieczyszczenie środowiska)[/quote]
Owszem, ale z czasem Polska będzie musiała się przestawić alternatywne źródła energii. Poza tym będzie coraz więcej pojazdów z napędem elektrycznym (niedawno był testowany w Lublinie autobus elektryczny mający tylko akumulator). W przyszłości lubelskie trolejbusy będą mogły jeździć nie tylko tam, gdzie jest trakcja.

[quote name='wujko' timestamp='1319443650' post='550770']
Tylko bodajże dwa miasta w Polsce korzystają z trolejbusów - nie rozumiem dlaczego Lublin wciąż idzie w tym kierunku - a nie np linii tramwajowej?[/quote]
Trolejbusy można spotkać jeszcze w Tychach oraz Gdyni (przy czym gdyńskie dojeżdżają też do Sopotu).
Tramwaje wymagają więcej miejsca a koszt budowy torowiska jest wielokrotnie większy od budowy trakcji trolejbusowej. Nie wyobrażam sobie też tramwaju jadącego przez Lubartowską czy Wyszyńskiego - nie ma szans, żeby pokonał takie wzniesienia. Poza tym w centrum tory tramwajowe musiałyby być na jezdni (ulice są zbyt wąskie, tak jak we Wrocławiu). A linie tramwajowe nie wjeżdżające do Śródmieścia mijają się z celem - w końcu najwięcej ludzi chce się dostać do centrum.
Jako ciekawostkę dla młodszych mieszkańców Lublina mogę podać, że w latach 80. głośno było o budowie LTS-u czyli Lubelskiego Tramwaju Szybkiego - miały być dwie przecinające się w Śródmieściu linie (Zadębie - Konopnica i Jakubowice - Abramowice), poprowadzone częściowo pod ziemią (m.in. pod placem Wolności). Wszystko zostało tylko na planach, choć podobno rozpoczęły się prace geologiczne.
Rozwiń
wujko
wujko (24 października 2011 o 10:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Moze mi ktoś wymienić zalety ktore przeważają nad rozbudową sieci trolejbusowej nad autobusową lub tramwajową?
Rozumiem, że są napedzane elektrycznie ale czy napewno ekologiczniejszie?
Energię elektryczną:
- trzeba wyprodukowac (elektrownia wiec zanieczyszczenie środowiska)
- trzeba przetransportować (straty)
- trolejbus potrzebuje zwykłych jezdni tak jak autobus wiec rozjezdzaja drogi, ogumienie

Tylko bodajże dwa miasta w polsce korzystają z trolejbusów - nie rozumiem dlaczego Lublin wciaz idzie w tym kierunku - a nie np lini tramwajowej?
Rozwiń
Morrigan
Morrigan (23 października 2011 o 21:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
a wiadomo coś o przebudowie tunelu na kunickiego?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!