czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

Które linie kolejowe zostaną zamknięte? Minister sprawdzi listę

  Edytuj ten wpis
Dodano: 16 stycznia 2013, 20:18
Autor: Dominik Smaga

Znacznie więcej linii kolejowych znalazło się na liście zagrożonych zamknięciem (Jacek Świerczyński)
Znacznie więcej linii kolejowych znalazło się na liście zagrożonych zamknięciem (Jacek Świerczyński)

Znacznie więcej linii kolejowych znalazło się na liście zagrożonych zamknięciem. Listę sporządziła firma doradcza pracująca na zlecenie kolejowej centrali.

Poza linią z Parczewa do Lublina, której odcinek między Lublinem a Lubartowem jest aktualnie – dzięki unijnej dotacji – przebudowywany kosztem 40 mln zł na liście są także inne szlaki. Wytypowała je konsultingowa McKinsey wynajęta przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, która jest właścicielem torów. Jej zadaniem było znalezienie oszczędności.

O tym, że linia może być zagrożona pisaliśmy już we wrześniu. Wtedy mowa była również o torach między Chełmem a Włodawą oraz odcinku Zamość–Hrubieszów. Tymczasem dzisiejszy "Dziennik Gazeta Prawna” opublikował mapkę, z której wynika, że zagrożony jest także dalszy odcinek "parczewskiej” linii sięgający aż do Łukowa, szlak z Łukowa do Dęblina oraz odcinek między Chełmem a Dorohuskiem.

Jednocześnie resort transportu zapowiada, że przyjrzy się liście zagrożonych zamknięciem linii. – Zanim podejmiemy decyzje, przeprowadzone zostaną szeroko zakrojone konsultacje – mówi "DGP” Andrzej Massel, wiceminister transportu, który zarazem jest uznanym ekspertem z branży kolejowej.

Proponowana mapa zagrożonych połączeń kłóci się też z zatwierdzonym ostatnio przez samorząd województwa planem rozwoju przewozów kolejowych w Lubelskiem. Zakłada on sukcesywny wzrost "pracy przewozowej” na kolei.

Na przyszły rok województwo planuje przewozy na liniach z Dorohuska przez Chełm i Lublin do Dęblina, na trasie Łuków–Terespol, Lublin–Stalowa Wola, Lublin/Rejowiec–Bełżec/Jarosław, Zawada–Zamość, Lublin–Świdnik Port Lotniczy, Lublin–Lubartów oraz Terespol–Brześć.

Od 2015 r. województwo chce uruchomić także przewozy na odcinku Lubartów–Parczew, zaś od 2016 r. trasa z Zamościa do Bełżca i Jarosławia miałaby być obsługiwana przez cały rok, a nie – jak obecnie – tylko w sezonie turystycznym.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
aron
Gość
obserwator
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

aron
aron (18 lutego 2013 o 07:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wielki problem który dotyczy w porywach 1% mieszkańców woj. lubelskiego. 99% mieszkańców woj. lubelskiego nie korzysta z kolei pasażerskiej. Lepiej by minister zajął się dziurawymi drogami.
Rozwiń
Gość
Gość (17 stycznia 2013 o 10:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='zakochany w Lubelszczyźnie' timestamp='1358371178' post='721490']
Najlepiej niech samorząd województwa wszystkie pieniądze jakie ma odda Lublinowi to wtedy Lublin będzie miał już wszystko łącznie z dojazdami drogowymi tylko , że dookoła będzie pustynia. I nikt tam już nie dojedzie.
Proszę zauważyć, że ostatnio w TVP Prezydent Lublina mówi "w naszym województwie......" a mówi tylko o Lublinie, a marszałek Województwa mówi "w naszym województwie..." a prezentuje wszystko to co dotyczy Lublina.
[/quote]
Prezydent i Marszałek poprawnie się wyrażają i urojeń o Lubelszczyźnie jak Waść nie mają.Natomiast jeśli chodzi o rozdział kasy samorządowej,to obserwacja Waści w tym przypadku jest myśli zdrowej.
Rozwiń
obserwator
obserwator (17 stycznia 2013 o 09:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przyczyną takiego nie innego stanu rzeczy jest stworzenie na bazie PKP szeregu spółek z namaszczonymi na dyrektorów kierowników takiej spółki przez lokalnych polityków ludźmi nie posiadających żadnych kompetencji co do sprawowania takiego stanowiska.
I kolejne rzesze poupychanych znajomych królika do pełnienia rozmaitych, często niepotrzebnych wymyślanych na siłę funkcji.Tak to jest jak zwykły za przeproszeniem matoł bierze się za coś co przekracza jego wiedzę i kompetencje.
Wyniki widać dziś, bankructwo kolejnych spółeczek, wyprzedawany teren w celu spłaty długów, załatania dziury w budżecie, likwidowane połączenia itp.
Rozwiń
kolejarz
kolejarz (17 stycznia 2013 o 09:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zamiast szukać zagrożonych zamknięciem linii należałoby najpierw pozamykać wszystkie spółki jakie powstały z byłej PKP i oszczedności byłyby ogromne!!!!
Rozwiń
Slawek "Kajo" W.
Slawek "Kajo" W. (17 stycznia 2013 o 07:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]Nie ma dymu bez ognia i odwoływanie sie do ”starych” czasów brzmi nie tyle fałszywie, co świadczy o braku wyobraźni i ekonomicznego myślenia piszących.[/color][/font][/size][size=3][color=#000000] [/color][/size]

[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]W dobie rozkwitu motoryzacji indywidualnej, kiedy niemalże każda rodzina porusza się własnym autem trudno jest uzasadnić pompowanie pieniędzy w kolejnictwo lokalne.[/color][/font][/size][size=3][color=#000000] [/color][/size]

[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]Na pewno pociągi dalekobieżne spełniają pożyteczna role i należy je z powodów chociażby strategicznych umacniać, ale krótkie lokalne polaczenia musza być racjonalnie wykorzystywane, a w drastycznych wypadkach w ogóle likwidowane. Dwa plus dwa musi równać się cztery nawet jeśli niewielka grupa osób będzie zmuszona korzystać z innych środków lokomocji.[/color][/font][/size][size=3][color=#000000] [/color][/size]

[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]Z jednej strony utyskujemy na obciążenia fiskalne, a z drugiej zaś strony żądamy inwestycji w cos absolutnie nieopłacalnego. Z pewnością jest to dylematem dla obu stron, ale nieraz należy wybrać mniejsze zło…[/color][/font][/size][size=3][color=#000000] [/color][/size]

[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][color=#000000]Jakiś forumowy półgłówek nawet obwinił Żydów za „straty” w infrastrukturze, ale do tego nawet odnieść się trudno, bo d****li w narodzie mamy pod dostatkiem….[/color][/font][/size][size=3][color=#000000] [/color][/size]
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!