poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Logo Lublina: czerwone czy czarne?

Autor: Dominik Smaga

Renesans inspiracji. Tym hasłem ma się promować Lublin. Nowe logo miasta - spośród dwóch propozycji - radni wybiorą 29 listopada.

Hasło i symbole na zlecenie Ratusza opracowała warszawska agencja reklamowa.

Wczoraj Biuro Marketingu Miasta pokazało projekty, nad którymi stołeczna agencja BNA pracowała od 6 tygodni. To dwie całkiem odmienne wersje logo. W obu są barwy z herbu: czerwień, zieleń i biel.
Pierwsza wersja to napis "Lublin”. Zielona linia ma biec przez całą szerokość koszulek, kubków czy billboardów. W drugim wariancie "Lublin” pisany jest czcionką stylizowaną na charakter pisma Leonarda da Vinci, a obok jest znak graficzny, który ma się kojarzyć z literą "L” jak "Lublin”, okiem, bramą, basztą, kadrem fotograficznym, człowiekiem, przenikaniem kultur i... sednem sprawy.
- Oba znaki zamierzamy poddać dyskusji mieszkańców - mówi Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta. Ratusz ma przepytać "przedstawicieli różnych środowisk”. Większych konsultacji nie będzie.
Ostatecznie logo wybiorą radni 29 listopada. Krawczyk chciał głosowania na najbliższej sesji, 25 października, ale szefowie klubów uznali, że tydzień do namysłu to za mało.

Wybór logo potrwa, ale hasło już jest: "Renesans inspiracji”. - Lublin może na nowo i na nowo inspirować energią każdego, kto z nim obcuje - tłumaczy Mariusz Przybył z BNA. - Miasto się odradza i będzie się odradzało - dodaje Krawczyk, wskazując strefę ekonomiczną i walkę o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury.
Reklama trafi nie tylko poza Lublin, ale i do jego mieszkańców, m.in. dlatego, że w raporcie "Diagnoza Społeczna 2007” wśród 10 największych miast Polski zajęliśmy ostatnie miejsce pod względem... jakości życia. Pisaliśmy o tym wczoraj.
- Miejsce Lublina w tym raporcie nie wynika tylko z tego, że mamy mniejsze płace i bardziej dziurawe drogi, ale i z tego, że myśmy sobie taki wizerunek utrwalili - twierdzi Krawczyk, odnosząc się do opisywanego przez nas wczoraj raportu ("Czarna rozpacz nad Bystrzycą”). - Mieszkańcy mają wrażenie, że Lublin jest miastem nieciekawym do życia, bo nie znają jego atutów.
Nowe logo i hasło trafią na billboardy w innych miastach, plakaty imprez i gadżety: breloczki, kubki czy też zegarki, które mają być gotowe zimą.

Jak powstawało logo

• Wiosną agencja badawcza na zlecenie Ratusza pytała Polaków, jak postrzegają Lublin.
• Latem Ratusz ogłosił konkurs na logo i hasło promocyjne. Jury odrzuciło wszystkie prace.
• W sierpniu miasto zleciło opracowanie symboli warszawskiej agencji Brand Nature Access (BNA), która stworzyła m.in. logo Orange Ekstraklasy. Za pracę dostanie 50 tys. zł.
Czytaj więcej o:
ja 1
ja1
Widz
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ja 1
ja 1 (18 października 2007 o 10:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Radni będą musieli podjąć salomonowy wybór. Z dwóch wybrać takie, żeby było inne. Lubeslki lud życzy powodzenia! A może po raz kolejny uszcześliwieni będziemy na siłę!
Rozwiń
ja1
ja1 (18 października 2007 o 10:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kobieto masz jakieś problemy, skoro wszystkich księży jako grupę traktujesz jako zły kler. Nie trzeba być katolikiem, ani wierzącym, żeby nie kierować się uprzedzeniami i zachować trochę szacunku do ludzi. A do czarnego koloru logo Twój kler ma się już zupełnie nijak.Pozdrawiam i życzę zdrowia
Rozwiń
Widz
Widz (18 października 2007 o 09:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie skandal tylko kontynuacja.
Rozwiń
Praktyk
Praktyk (18 października 2007 o 09:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wlasnie za takie!!!Lepsze byly w calej UE wybierane w ramach otwartch konkursow i symbolicznej nagrody.Lublin to zawsze potrafil sie czyms wyroznic;)
Rozwiń
Grosik
Grosik (18 października 2007 o 09:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dokladnie to "niewiele ponad 50 tys."
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!