Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 listopada 2012 r.
18:29
Edytuj ten wpis

Lotnisko Lublin: Jak dojechać na dzień otwarty

0 29 A A
 (Mikołaj Majda/ airport.lublin.pl)
(Mikołaj Majda/ airport.lublin.pl)

Już w sobotę 1 grudnia, podczas dnia otwartego na lotnisku można będzie zajrzeć w każdy zakamarek terminalu i wygrać atrakcyjne nagrody. Z największych miast naszego regionu do portu lotniczego zawiozą nas przygotowane na tę okazję autobusy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Dla wszystkich zwiedzających terminal zostanie otwarty 1 grudnia o 10 rano. Już godzinę później rozpocznie się pierwszy konkurs, w którym będzie można wygrać m.in. bezpłatne bilety lotnicze.

Na specjalnie przygotowanej scenie w terminalu przez cały dzień, do godziny 16 będą odbywały się występy artystyczne. Atrakcji i niespodzianek będzie znacznie więcej.

– Zaplanowaliśmy warsztaty szybowcowe, odbędzie się także pokaz florystyczny, zaś z hali odlotów zwiedzający będą mogli przejść na przystanek kolejowy, gdzie będzie czekał specjalnie podstawiony pociąg – wylicza Piotr Jankowski, rzecznik Portu Lotniczego Lublin.

Przed terminalem, na płycie postoju samolotów wszyscy będą mogli zobaczyć sprzęt, który na co dzień będą pracowały na lotnisku, m.in.: wozy Lotniskowej Straży Ratowniczo-Gaśniczej oraz pojazdy utrzymania powierzchni lotniskowych.

Chętni będą mogli zwiedzić również budynek Lotniskowej Straży Pożarniczej i obejrzeć pokaz, który przygotują strażacy. - Nie zapomnieliśmy o dzieciach. W specjalnej strefie będzie czekała interaktywna podłoga do gier. Najmłodsi będą mogli zagrać m.in. w piłkę nożną – dodaje Jankowski.

Jak dojechać na lotnisko

• Dojazdy do portu, zarówno od strony ul. Mełgiewskiej w Lublinie, jak i drogi S-17 będą specjalnie oznakowane. Na kierowców będą czekały parkingi – przygotowano 400 miejsc.

• Inni mogą liczyć na bezpłatne autobusy, które z Lublina, Puław, Świdnika, Kraśnika, Krasnegostawu, Chełma i Zamościa zawiozą ich wprost pod terminal. Rezerwacja miejsc w autobusach (poza Lublinem) tel. 81 479 85 95.

Rozkład jazdy autobusów na lotnisko

• Lublin spod hali sportowo-widowiskowej MOSiR (al. Zygmuntowskie 4) będą wyjeżdżać dwa autobusy komunikacji miejskiej. Pierwszy kurs o godzinie 9:30, co 30-40 minut. Ostatni kurs o godzinie 16 spod terminalu

• Puławy: odjazd o godz. 9 z ul. Hauke-Bosaka 1 (MOSiR)

• Chełm: godz. 9 z parkingu obok Hotelu Kamena, ul. Armii Krajowej 50

• Zamość: godz. 9 z parkingu na ul. Partyzantów 8 (obok PZU

• Kraśnik: godz. 9.15 z ul. Lubelskiej 47 (Dworzec Autobusowy)

• Krasnystaw: godz. 9 z ul. Szkolnej 21 (baza PKS)• Świdnik: godz. 9.45 z ul. Wyszyńskiego 15.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron / 28 listopada 2012 o 19:30
kogos tu porypało.1 autobus z Zamoscia???? na 70 tysiecy mieszkanców!!!!! troche logiki panowie z wielkiej płyty.szkoda słów i gadania.beznadzieja..........
Avatar
anka / 28 listopada 2012 o 10:54
Bezpłatne autobusy pisze jak wół a Ty się pytasz czy darmowy? ręce opadają....
Avatar
Ciekawski / 27 listopada 2012 o 12:02
Aczy ten przejazd bedzie darmowy?
Avatar
Anatol / 27 listopada 2012 o 11:45
A rozkład autobusów jest tylko w 1 stronę.
Więc testament trzeba spisać i w drogę ... ku słońcu.
Avatar
STEFAN / 27 listopada 2012 o 08:53
Robi się wielkie święto- w zasadzie polityczna feta, propaganda jak z czasów komuny, a na zapleczu trasy s17 BARDAK. MOZNA ZAJRZEĆ ZA EKRANY I ZOBACZYĆ,ŻE NAWET NA WĄSKIEJ DODZE SERWISOWEJ NIE POMALOWANO LINII, NIEUPRZETNIĘTO POBOCZY,ZALEPIONO CEMENTEM I GLINĄ ODCINKI NA WYSOCI WIADUKTU I KŁADEK, PRZEZ KTÓRE NIE MOGĄ PRZEJŚC PIESI, KŁADKI I WIADUKT NIEOŚWIETLONE TAK JAK WĄSKIE CHODNICZKI SERWISÓWKI-TAKA SYTUACJA W KAZDEJ CHWILI GROZI WYPADEK, BOWIEM RUCH NA SERISOWEJ DRODZE JEST OBECNIE KLILAKROTNIE WIĘKSZY NIŻ NA TRASIE S-17- NA ODC8INKU OD KALINÓWKI -DO KRĘPCA.
POPEŁNIENION JAK TERAZ WIDAC LICZNE BŁEDY DLACZEGO Z DWUPASMÓWKI NIE MA BEZPOSREDNIEGO WJAZDU NA WIADUKT DO ŚWIEDNIAK I TRZEBA KONIECZNIE WJĘŻDŻAC NA ZATŁOCZONA I WIELOKROTNIE KORKOWANA SERWISÓWKĘ.
CZY TO WIELKIE ŚWIETO????? MA PRZYCMIĆ TE WIELKI B A R D A K
Robi się wielkie święto- w zasadzie polityczna feta, propaganda jak z czasów komuny, a na zapleczu trasy s17 BARDAK. MOZNA ZAJRZEĆ ZA EKRANY I ZOBACZYĆ,ŻE NAWET NA WĄSKIEJ DODZE SERWISOWEJ NIE POMALOWANO LINII, NIEUPRZETNIĘTO POBOCZY,ZALEPIONO CEMENTEM I GLINĄ ODCINKI NA WYSOCI WIADUKTU I KŁADEK, PRZEZ KTÓRE NIE MOGĄ PRZEJŚC PIESI, KŁADKI I WIADUKT NIEOŚWIETLONE TAK JAK WĄSKIE CHODNICZKI SERWISÓWKI-TAKA SYTUACJA W KAZDEJ CHWILI GROZI WYPADEK, BOWIEM RUCH NA SERISOWEJ DRODZE JEST OBECNIE KLILAKROTNIE WIĘKSZY NIŻ NA TRASIE S-17- NA ODC8INKU ... rozwiń
Avatar
jon / 26 listopada 2012 o 22:30
[quote name='Jan' timestamp='1353938702' post='700042']
[size=4]

Irlandzkie media przekonują, że Ryanair bierze tyle paliwa, aby tanio latać, a w razie potrzeby wymusić priorytetowe lądowanie. Wszystko jest zgodne z prawem, ale wątpliwe z punktu widzenia bezpieczeństwa.
[/size][size=2]
Publikacja: 14 sierpnia 2012, 07:23 Aktualizacja: 14 sierpnia 2012, 12:17[/size][size=2]
[list]
[*]Tagi:
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/linie-lotnicze"]linie lotnicze[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/lotnictwo"]lotnictwo[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/paliwa"]paliwa[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/transport"]transport[/url]
[/list]
[list]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]+[/url]
[*][email="?Subject=Polecam%20tekst:%20Ryanair:%20balansuje%20na%20granicy%20bezpieczenstwa&body=Tekst%20znajdziesz%20na%20stronie:%20http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html"]Poleć znajomemu[/email]
[/list]


[list]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]-[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]+[/url]
[/list][size=2]
[color=#D3D3D3][size=2][right]źródło: Bloomberg
autor: Paul McErlane[/right][/size][/color][/size][/size]
[color=#565656][font=Arial, Tahoma, Verdana, Georgia, sans-serif][size=3]

[size=2]


[/size]







W ciągu zaledwie jednej doby trzy samoloty Ryanaira lądujące na lotnisku w hiszpańskiej Walencji wystosowały sygnał „mayday” ze względu na zbyt niski poziom paliwa. Zdaniem irlandzkich mediów powodem takiego stanu rzeczy jest oszczędnościowa [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/galerie/tematy/p/polityka"]polityka[/url] firmy, a sam proceder jest balansowaniem na granicy bezpieczeństwa. Na polskich lotniskach podobne sytuacje się nie zdarzały.
Mayday, mayday

O feralnym 26 lipca napisał dubliński „Sunday Independent”. Trzy maszyny irlandzkich linii planowo miały wylądować w Madrycie, jednak ze względu na złe warunki atmosferyczne (silną burzę) zostały odesłane na lotnisko w odległej o 300 km Walencji. Każdy z nich ze względu na niski poziom paliwa w zbiornikach zgłosił komunikat „mayday”, oznaczający stan zagrożenia. W przypadku dwóch samolotów odstęp czasowy między sygnałami wynosił zaledwie trzy minuty. W rezultacie kontrolerzy [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/l/loty"]lotów[/url] musieli przyznać maszynom irlandzkiej firmy priorytet przy lądowaniu, czyli przepuścić je przed samolotami innych linii.
„Samoloty poinformowały wieżę kontroli lotów, że nie będą dysponowały wystarczającymi rezerwami paliwa, by powrócić do Madrytu, więc zezwolono im na lądowanie w Walencji. Wszystkie maszyny wylądowały normalnie” – napisał w oświadczeniu dla irlandzkiej gazety przedstawiciel linii lotniczych Stephen McNamara.

[font=Arial, Tahoma, Verdana, Georgia, sans-serif][size=3]Dziennikarze ustalili jednak, że kłopoty Ryanaira wynikają wprost z polityki firmy, znanej z drastycznego cięcia kosztów we wszystkich obszarach działalności. „Sunday Independent” dotarł do dwóch dokumentów, które spółka wysłała do swoich pilotów, przestrzegając ich przed – jak to określono – „nadmiernym zużyciem paliwa”. Memorandum, podpisane przez wiceszefa pilotów linii Shane’a McKeona, radzi pilotom tankowanie na zasadzie „plog + 300”, czyli 300 kg ponad maksymalne przewidywane zużycie benzyny na planowanej trasie. 300 kg paliwa w przypadku boeinga 737 starcza na 7 minut lotu.[/size][/font]

„Wszyscy znacie nasze dążenie do wydajności, zwłaszcza dotyczącej paliwa. Zasada »plog + 300« najlepiej dowodzi, w jaki sposób można osiągnąć dalsze oszczędności” – czytamy w dokumencie. „Dzięki niej znacznie spadła ilość niewytłumaczalnych nadwyżek paliwa. Jest jednak niewielka liczba kapitanów, którzy mają problemy z działaniem w rygorze »plog + 300«” – dodaje McKeon. Przedstawiciel Ryanaira podaje nawet przykłady nieuznawalnych wytłumaczeń, stosowanych przez pilotów. „Najmniej podstaw ma wymówka: »lubię lądować z trzema tonami, więc tak ląduję«. Tak nie wygląda polityka Ryanaira, jest to zupełnie nie do zaakceptowania”.
Trzy zasady przewoźnika

McKeon zakończył swoje memorandum trzema zasadami, którymi ma się kierować irlandzka linia. Oprócz punktualności i wydajności jest wśród nich także bezpieczeństwo. Czy jednak benzynowe cięcia mu nie zagrażają? Omawiana nadwyżka w postaci 300 kg jest nadwyżką ponad maksymalną ilość paliwa, które byłoby spalone w przypadku konieczności dolotu na wymienione w planie lotu lotnisko alternatywne, powiększoną o bezpieczny margines 10 proc. Teoretycznie zatem pasażerom Ryanaira nie powinno nic zagrażać. Faktem jest jednak, że w przypadku tradycyjnych linii, jak np. KLM, nadwyżka paliwa powinna wystarczyć na 30 minut lotu, a nie jak w przypadku Ryanaira na 7 minut.
DGP sprawdził w dwóch portach lotniczych w Polsce – w Bydgoszczy i Krakowie – czy Ryanair zgłaszał problemy z paliwem. Rzeczniczki tych lotnisk zgodnie stwierdziły, że takich przypadków nie było.
Dziwne praktyki

Prowadzony przez ekscentrycznego Michaela O’Leary’ego Ryanair niejednokrotnie trafiał na czołówki gazet ze względu na niekonwencjonalne pomysły. Wszystkie służyły cięciu wydatków firmy. W 2009 roku 20 proc. przychodów linii pochodziło z innych źródeł niż sprzedaż [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/b/bilety"]biletów[/url]. Obowiązują choćby dodatkowe opłaty za płatność kartą, brak wydrukowanego [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/b/bilety"]biletu[/url] elektronicznego czy nieautomatyczny check in bagażu. Ryanair tłumaczy, że w ten sposób umożliwia klientom podróżującym jedynie z bagażem podręcznym niższą cenę lotu. Samoloty Ryanairu są wyposażone w fotele pokryte sztuczną skórą, bez wstawek z materiału, co umożliwia ich szybsze czyszczenie. Padały nawet – choć pewnie głównie ze względów marketingowych jako sposób na to, by o linii było głośno – propozycje podwyższenia cen dla osób z nadwagą, redukcja liczby toalet czy wprowadzenie opłat za skorzystanie z nich, wprowadzenie miejsc stojących albo zasada samodzielnego przynoszenia bagażu głównego do samolotu przez pasażerów.[/size][/font][/color]
[/quote]
ciekawe, ciekawe, tylko Janie odrzutowce nie spalaja benzyny
[quote name='Jan' timestamp='1353938702' post='700042']
[size=4]

Irlandzkie media przekonują, że Ryanair bierze tyle paliwa, aby tanio latać, a w razie potrzeby wymusić priorytetowe lądowanie. Wszystko jest zgodne z prawem, ale wątpliwe z punktu widzenia bezpieczeństwa.
[/size][size=2]
Publikacja: 14 sierpnia 2012, 07:23 Aktualizacja: 14 sierpnia 2012, 12:17[/size][size=2]
[list]
[*]Tagi:
[*][url="http://www.gazetaprawna.... rozwiń
Avatar
Gość / 26 listopada 2012 o 21:55
To otworzyli jakieś lotnisko w Świdniku ? Czy jest po prostu jakiś festyn na tym trawiastym koło Avii?
Avatar
yy / 26 listopada 2012 o 21:53
Czy będzie można dojechać na lotnisko szynobusem z Lublina ?
Avatar
xoxox / 26 listopada 2012 o 21:46
A autobusy ktore podwozic beda ludzi pod terminal(chodzi mi z inncyh miast) to tylko w 1 strone?
Avatar
motłoch / 26 listopada 2012 o 19:38
Na lotnisku będzie można zabaczyć D_U_P_Ę - za darmo !!!!
Avatar
aron / 28 listopada 2012 o 19:30
kogos tu porypało.1 autobus z Zamoscia???? na 70 tysiecy mieszkanców!!!!! troche logiki panowie z wielkiej płyty.szkoda słów i gadania.beznadzieja..........
Avatar
anka / 28 listopada 2012 o 10:54
Bezpłatne autobusy pisze jak wół a Ty się pytasz czy darmowy? ręce opadają....
Avatar
Ciekawski / 27 listopada 2012 o 12:02
Aczy ten przejazd bedzie darmowy?
Avatar
Anatol / 27 listopada 2012 o 11:45
A rozkład autobusów jest tylko w 1 stronę.
Więc testament trzeba spisać i w drogę ... ku słońcu.
Avatar
STEFAN / 27 listopada 2012 o 08:53
Robi się wielkie święto- w zasadzie polityczna feta, propaganda jak z czasów komuny, a na zapleczu trasy s17 BARDAK. MOZNA ZAJRZEĆ ZA EKRANY I ZOBACZYĆ,ŻE NAWET NA WĄSKIEJ DODZE SERWISOWEJ NIE POMALOWANO LINII, NIEUPRZETNIĘTO POBOCZY,ZALEPIONO CEMENTEM I GLINĄ ODCINKI NA WYSOCI WIADUKTU I KŁADEK, PRZEZ KTÓRE NIE MOGĄ PRZEJŚC PIESI, KŁADKI I WIADUKT NIEOŚWIETLONE TAK JAK WĄSKIE CHODNICZKI SERWISÓWKI-TAKA SYTUACJA W KAZDEJ CHWILI GROZI WYPADEK, BOWIEM RUCH NA SERISOWEJ DRODZE JEST OBECNIE KLILAKROTNIE WIĘKSZY NIŻ NA TRASIE S-17- NA ODC8INKU OD KALINÓWKI -DO KRĘPCA.
POPEŁNIENION JAK TERAZ WIDAC LICZNE BŁEDY DLACZEGO Z DWUPASMÓWKI NIE MA BEZPOSREDNIEGO WJAZDU NA WIADUKT DO ŚWIEDNIAK I TRZEBA KONIECZNIE WJĘŻDŻAC NA ZATŁOCZONA I WIELOKROTNIE KORKOWANA SERWISÓWKĘ.
CZY TO WIELKIE ŚWIETO????? MA PRZYCMIĆ TE WIELKI B A R D A K
Robi się wielkie święto- w zasadzie polityczna feta, propaganda jak z czasów komuny, a na zapleczu trasy s17 BARDAK. MOZNA ZAJRZEĆ ZA EKRANY I ZOBACZYĆ,ŻE NAWET NA WĄSKIEJ DODZE SERWISOWEJ NIE POMALOWANO LINII, NIEUPRZETNIĘTO POBOCZY,ZALEPIONO CEMENTEM I GLINĄ ODCINKI NA WYSOCI WIADUKTU I KŁADEK, PRZEZ KTÓRE NIE MOGĄ PRZEJŚC PIESI, KŁADKI I WIADUKT NIEOŚWIETLONE TAK JAK WĄSKIE CHODNICZKI SERWISÓWKI-TAKA SYTUACJA W KAZDEJ CHWILI GROZI WYPADEK, BOWIEM RUCH NA SERISOWEJ DRODZE JEST OBECNIE KLILAKROTNIE WIĘKSZY NIŻ NA TRASIE S-17- NA ODC8INKU ... rozwiń
Avatar
jon / 26 listopada 2012 o 22:30
[quote name='Jan' timestamp='1353938702' post='700042']
[size=4]

Irlandzkie media przekonują, że Ryanair bierze tyle paliwa, aby tanio latać, a w razie potrzeby wymusić priorytetowe lądowanie. Wszystko jest zgodne z prawem, ale wątpliwe z punktu widzenia bezpieczeństwa.
[/size][size=2]
Publikacja: 14 sierpnia 2012, 07:23 Aktualizacja: 14 sierpnia 2012, 12:17[/size][size=2]
[list]
[*]Tagi:
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/linie-lotnicze"]linie lotnicze[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/lotnictwo"]lotnictwo[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/paliwa"]paliwa[/url]
[*][url="http://www.gazetaprawna.pl/tagi/transport"]transport[/url]
[/list]
[list]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]+[/url]
[*][email="?Subject=Polecam%20tekst:%20Ryanair:%20balansuje%20na%20granicy%20bezpieczenstwa&body=Tekst%20znajdziesz%20na%20stronie:%20http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html"]Poleć znajomemu[/email]
[/list]


[list]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]-[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]A[/url]
[*][url="http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/639766,ryanair_balansuje_na_granicy_bezpieczenstwa.html#"]+[/url]
[/list][size=2]
[color=#D3D3D3][size=2][right]źródło: Bloomberg
autor: Paul McErlane[/right][/size][/color][/size][/size]
[color=#565656][font=Arial, Tahoma, Verdana, Georgia, sans-serif][size=3]

[size=2]


[/size]







W ciągu zaledwie jednej doby trzy samoloty Ryanaira lądujące na lotnisku w hiszpańskiej Walencji wystosowały sygnał „mayday” ze względu na zbyt niski poziom paliwa. Zdaniem irlandzkich mediów powodem takiego stanu rzeczy jest oszczędnościowa [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/galerie/tematy/p/polityka"]polityka[/url] firmy, a sam proceder jest balansowaniem na granicy bezpieczeństwa. Na polskich lotniskach podobne sytuacje się nie zdarzały.
Mayday, mayday

O feralnym 26 lipca napisał dubliński „Sunday Independent”. Trzy maszyny irlandzkich linii planowo miały wylądować w Madrycie, jednak ze względu na złe warunki atmosferyczne (silną burzę) zostały odesłane na lotnisko w odległej o 300 km Walencji. Każdy z nich ze względu na niski poziom paliwa w zbiornikach zgłosił komunikat „mayday”, oznaczający stan zagrożenia. W przypadku dwóch samolotów odstęp czasowy między sygnałami wynosił zaledwie trzy minuty. W rezultacie kontrolerzy [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/l/loty"]lotów[/url] musieli przyznać maszynom irlandzkiej firmy priorytet przy lądowaniu, czyli przepuścić je przed samolotami innych linii.
„Samoloty poinformowały wieżę kontroli lotów, że nie będą dysponowały wystarczającymi rezerwami paliwa, by powrócić do Madrytu, więc zezwolono im na lądowanie w Walencji. Wszystkie maszyny wylądowały normalnie” – napisał w oświadczeniu dla irlandzkiej gazety przedstawiciel linii lotniczych Stephen McNamara.

[font=Arial, Tahoma, Verdana, Georgia, sans-serif][size=3]Dziennikarze ustalili jednak, że kłopoty Ryanaira wynikają wprost z polityki firmy, znanej z drastycznego cięcia kosztów we wszystkich obszarach działalności. „Sunday Independent” dotarł do dwóch dokumentów, które spółka wysłała do swoich pilotów, przestrzegając ich przed – jak to określono – „nadmiernym zużyciem paliwa”. Memorandum, podpisane przez wiceszefa pilotów linii Shane’a McKeona, radzi pilotom tankowanie na zasadzie „plog + 300”, czyli 300 kg ponad maksymalne przewidywane zużycie benzyny na planowanej trasie. 300 kg paliwa w przypadku boeinga 737 starcza na 7 minut lotu.[/size][/font]

„Wszyscy znacie nasze dążenie do wydajności, zwłaszcza dotyczącej paliwa. Zasada »plog + 300« najlepiej dowodzi, w jaki sposób można osiągnąć dalsze oszczędności” – czytamy w dokumencie. „Dzięki niej znacznie spadła ilość niewytłumaczalnych nadwyżek paliwa. Jest jednak niewielka liczba kapitanów, którzy mają problemy z działaniem w rygorze »plog + 300«” – dodaje McKeon. Przedstawiciel Ryanaira podaje nawet przykłady nieuznawalnych wytłumaczeń, stosowanych przez pilotów. „Najmniej podstaw ma wymówka: »lubię lądować z trzema tonami, więc tak ląduję«. Tak nie wygląda polityka Ryanaira, jest to zupełnie nie do zaakceptowania”.
Trzy zasady przewoźnika

McKeon zakończył swoje memorandum trzema zasadami, którymi ma się kierować irlandzka linia. Oprócz punktualności i wydajności jest wśród nich także bezpieczeństwo. Czy jednak benzynowe cięcia mu nie zagrażają? Omawiana nadwyżka w postaci 300 kg jest nadwyżką ponad maksymalną ilość paliwa, które byłoby spalone w przypadku konieczności dolotu na wymienione w planie lotu lotnisko alternatywne, powiększoną o bezpieczny margines 10 proc. Teoretycznie zatem pasażerom Ryanaira nie powinno nic zagrażać. Faktem jest jednak, że w przypadku tradycyjnych linii, jak np. KLM, nadwyżka paliwa powinna wystarczyć na 30 minut lotu, a nie jak w przypadku Ryanaira na 7 minut.
DGP sprawdził w dwóch portach lotniczych w Polsce – w Bydgoszczy i Krakowie – czy Ryanair zgłaszał problemy z paliwem. Rzeczniczki tych lotnisk zgodnie stwierdziły, że takich przypadków nie było.
Dziwne praktyki

Prowadzony przez ekscentrycznego Michaela O’Leary’ego Ryanair niejednokrotnie trafiał na czołówki gazet ze względu na niekonwencjonalne pomysły. Wszystkie służyły cięciu wydatków firmy. W 2009 roku 20 proc. przychodów linii pochodziło z innych źródeł niż sprzedaż [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/b/bilety"]biletów[/url]. Obowiązują choćby dodatkowe opłaty za płatność kartą, brak wydrukowanego [url="http://serwisy.gazetaprawna.pl/po_godzinach/tematy/b/bilety"]biletu[/url] elektronicznego czy nieautomatyczny check in bagażu. Ryanair tłumaczy, że w ten sposób umożliwia klientom podróżującym jedynie z bagażem podręcznym niższą cenę lotu. Samoloty Ryanairu są wyposażone w fotele pokryte sztuczną skórą, bez wstawek z materiału, co umożliwia ich szybsze czyszczenie. Padały nawet – choć pewnie głównie ze względów marketingowych jako sposób na to, by o linii było głośno – propozycje podwyższenia cen dla osób z nadwagą, redukcja liczby toalet czy wprowadzenie opłat za skorzystanie z nich, wprowadzenie miejsc stojących albo zasada samodzielnego przynoszenia bagażu głównego do samolotu przez pasażerów.[/size][/font][/color]
[/quote]
ciekawe, ciekawe, tylko Janie odrzutowce nie spalaja benzyny
[quote name='Jan' timestamp='1353938702' post='700042']
[size=4]

Irlandzkie media przekonują, że Ryanair bierze tyle paliwa, aby tanio latać, a w razie potrzeby wymusić priorytetowe lądowanie. Wszystko jest zgodne z prawem, ale wątpliwe z punktu widzenia bezpieczeństwa.
[/size][size=2]
Publikacja: 14 sierpnia 2012, 07:23 Aktualizacja: 14 sierpnia 2012, 12:17[/size][size=2]
[list]
[*]Tagi:
[*][url="http://www.gazetaprawna.... rozwiń
Avatar
Gość / 26 listopada 2012 o 21:55
To otworzyli jakieś lotnisko w Świdniku ? Czy jest po prostu jakiś festyn na tym trawiastym koło Avii?
Avatar
yy / 26 listopada 2012 o 21:53
Czy będzie można dojechać na lotnisko szynobusem z Lublina ?
Avatar
xoxox / 26 listopada 2012 o 21:46
A autobusy ktore podwozic beda ludzi pod terminal(chodzi mi z inncyh miast) to tylko w 1 strone?
Avatar
motłoch / 26 listopada 2012 o 19:38
Na lotnisku będzie można zabaczyć D_U_P_Ę - za darmo !!!!
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej

Najtańsze finansowanie dla MŚP z branży turystycznej 0

11 mln zł trafi do przedsiębiorców z województwa lubelskiego w formie pożyczek na rozwój usług turystycznych. Zgodnie z podpisaną umową z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Fundusz Pożyczkowy Lubelskiej Fundacji Rozwoju (LFR) w dalszym ciągu przyjmuje od przedsiębiorców wnioski o pożyczki preferencyjne.

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje

DK 19: Samochód zderzył się z łosiem. Jedna osoba nie żyje 39 0

Śmiertelny wypadek w Modliborzycach (pow. janowski) na drodze krajowej nr 19.

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach

Inwestują w kajaki. Z myślą o turystach 1 0

Organizacja spływów kajakowych graniczną rzeką Bug staje się włodawską specjalnością. Tym bardziej, że ta forma turystyki cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony gości, którzy odwiedzają to miasto.

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu

Klub Obywatelski: Były prezydent spotka się z mieszkańcami regionu 18 17

Lech Wałęsa odwiedzi Puławy i Zamość. Spotka się z mieszkańcami w ramach Klubu Obywatelskiego.

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie

Koziołki rządzą na zapleczu Ekstraligi. Wanda zdemolowana w Lublinie 0 1

Żużlowcy Speed Car Motoru Lublin zgodnie z przewidywaniami wygrali po raz piąty w sezonie i umocnili się na pozycji lidera Nice Pierwszej Ligi Żużlowej.

Wykład: o czym myśli pies
26 maja 2018, 16:00

Wykład: o czym myśli pies 5 0

Co Gdzie Kiedy. 26 maja o godz. 16 w Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) odbędzie się wykład O czym myśli pies. Przeprowadzona zostanie także zbiórka na rzecz schroniska.

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina"
Magazyn

Polonista wydał nową książkę. "Podróż do XVI-wiecznego Lublina" 1 0

Ze Sławomirem Błażewiczem, nauczycielem języka polskiego i autorem wydanej właśnie książki „Tajemnice XI gimnazjum. Unia” rozmawiamy o magicznej podróży w czasy renesansu

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy

Puławy dostarczą bąbelki dla znanej firmy 10 5

Zakłady Azotowe „Puławy” otrzymały akredytację na dostarczanie dwutlenku węgla dla amerykańskiej korporacji PepsiCo. To kolejny, po Coca Coli, gigant spożywczy, który będzie korzystał produkowanych nad Wisłą bąbelków.

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY]

Speed Car Motor - Wanda Kraków 69:21 [WYNIK KOŃCOWY] 29 1

O godzinie 19:30 lubelscy żużlowcy podejmą na swoim torze outsidera Nice 1 Ligi Żużlowej - drużynę Wandy Kraków. Fani zgromadzeni na stadionie liczą więc na kolejne zwycięstwo ekipy trenera Dariusza Śledzia

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Orion - Olimpiakos 1:1. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 2 1

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Orion Dereźnia po nieudanej jesieni wiosną zdecydowanie poprawił grę i wciąż liczy się w walce o utrzymanie. Tym razem zespół trenera Artura Czerwa urwał na własnym boisku punkt Olimpiakosowi Tarnogród strzelając gola w 94 minucie

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych

Skatepark w Łęcznej zostanie odnowiony. Za 230 tysięcy złotych 1 2

Skatepark w Łęcznej czeka duża modernizacja. Rozebrane zostaną żelbetonowe fundamenty, wykonana nowa konstrukcja nawierzchni w postaci nowej płyty. Nowy bieg będą miały schody łączące jej dwie części.

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej

Puszcza - Górnik 2:0. Wrócili do strefy spadkowej 0 7

PIŁKARSKA NICE I LIGA Górnik Łęczna uległ na wyjeździe drużynie Puszczy Niepołomice 0:2 i na dwie kolejki przed zakończeniem sezonu mocno skomplikował sobie szansę na zachowanie miejsca na zapleczu Lotto Ekstraklasy

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut

Igros – Victoria 0:2. Grali tylko 55 minut 7 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Victoria Łukowa Chmielek prowadziła po niespełna na wyjeździe 2:0 po niespełna godzinie gry z Igrosem Krasnobród, ale więcej bramek w tym meczu nie padło bo jeden z zawodników gospodarzy naruszył nietykalność arbitra

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie

Wschodnie rysy Maryi. Wystawa artysty z Szanghaju w Chełmie 1 0

W Chełmskiej Bibliotece Publicznej można oglądać wystawę obrazów Garego Chu Kar Kui. To artysta z Szanghaju, kilka lat temu ochrzczony w kościele katolickim

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód

Nie żyje prezes OSP w Kurowie. Pracował przy wypadku, potrącił go samochód 148 5

Nie żyje Witold Drążkiewicz, prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Kurowie (powiat puławski). 55-letni strażak zmarł dzisiejszej nocy. Był jedną z dwóch rannych osób w sobotnim wypadku w Bogucinie, kiedy to w pracowników służby drogowej wjechał kierowca audi.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.