wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lubelska spółka była tańsza, a jednak przegrała. Będzie nas woziła warszawska

Dodano: 27 czerwca 2016, 15:49
Autor: Dominik Smaga

Powstała z PKS spółka Lubelskie Linie Autobusowe przegrała wyścig o warte ponad 100 mln zł zlecenie na kursy komunikacji miejskiej. Jej protest odrzuciła Krajowa Izba Odwoławcza. Kontrakt trafi ostatecznie do warszawskiej spółki Warbus

O tym kto przez osiem lat będzie wozić pasażerów 30 nowymi autobusami rozstrzygnąć miał przetarg ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego. Wygrać miał najtańszy z przewoźników. Zgłosiło się ośmiu chętnych, najniższą cenę (112 mln zł) zaoferowało konsorcjum zawiązane przez trzy spółki: GP Rental Car, Lubelskie Linie Autobusowe oraz Traf-Line.

Konsorcjum nie dość, że nie wygrało, to wręcz zostało wykluczone z gry. Dlaczego? W swojej ofercie – jak stwierdził ZTM – zawarło nieprawdziwe informacje mogące wpłynąć na wynik przetargu.

– Nieprawdziwe informacje dotyczyły spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia – tłumaczyła Justyna Góźdź z ZTM. – Wykonawca zakwalifikował część przewozów jako publiczne. Po zweryfikowaniu tej informacji wiemy, że są to przewozy niepubliczne, m.in. dowóz dzieci do szkół.

Przegrane konsorcjum nie pogodziło się z tym wynikiem i złożyło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która sprawą zajęła się w ostatni piątek. – Odwołanie zostało oddalone przez KIO – informuje Góźdź.

Piątkowy wyrok oznacza, że miasto ma zielone światło dla podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu, którego wybrało spośród pozostałych siedmiu firm. Najtańszą z nich był warszawskie Warbus, który za ośmioletni kontrakt chciał 114 mln zł, czyli tylko o 2 mln zł więcej, niż przegrane konsorcjum.

Nowe autobusy powinny wyjechać na ulice Lublina pod koniec roku. Spośród 30 pojazdów, aż 20 mają stanowić przegubowce. W każdym autobusie zainstalowana ma być klimatyzacja, automat do sprzedaży biletów jak również monitoring i elektroniczne tablice z trasą przejazdu. Zgodnie z warunkami przetargu krótsze autobusy mają być wysłane do obsługi linii 3, 6, 23, 37 i 45, a przegubowe trafią na linie 8, 10, 17, 18, 42 i 55. Wszystkie pojazdy muszą być wyprodukowane w roku 2016.

Użytkownik niezarejestrowany
Marek68
Użytkownik niezarejestrowany
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (28 czerwca 2016 o 23:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Współczuję mieszkańcom Wrotkowa( Żeglarska i okolice), niestety dalej będą zmuszeni gnieść się w zbyt małych pojazdach. Nie wiem która z tych linii( 15 czy 40) bardziej zasługuje na większy tabor, ale obydwie w co najmniej połowie kursów powinny mieć przegubowe pojazdy lub podniesioną częstotliwość. Swoją drogą trasy tych linii w dość sporym odcinku się pokrywają, może by stworzyć z nich jedną linię priorytetową o częstotliwości co 7,5 min w dzień powszedni, lecz przebieg trasy musiałby być taki, żeby nie zostało utracone połączenie ze szpitalem na Chodźki.
Rozwiń
Marek68
Marek68 (28 czerwca 2016 o 09:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Do 7:15 Pomyśl - myśłenie nie boli. Kierowcy jeżdżą tak samo jak pasażerowie. Nie ma bowiem hermetycznej kabiny oddzielającej kierowcę od pasażerów. Po co włączać klimę w autobusie, skoro kilku jołopów zawsze musi otworzyć okno mimo, że wszędzie są informacje o konieczności zamknięcia okien przy włączonej klimie? Ostatnio przeszedłem sie po autobusie i pozamykałem okna. Klima waliła chłodem spod dachu, a okienka otwarte... Trzeba było zobaczyć miny tych osłów, co okna pootwierali... jakie było oburzenie! Do wczoraj o 17. Firma ma płacone za wyjheżdzone paliwo. Nie ma więc podstaw twierdzić, że jak klima nie będzie włączona to więcej kasy dla nich zostanie. Kolejny z bolesnym myśleniem?
Rozwiń
Gość
Gość (28 czerwca 2016 o 07:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zwracam uwagę, że ponownie nie ma wśród linii ani 15, ani 40. Czy te trasy są zapomniane kompletnie przez ZTM? Szlag człowieka trafia na taką politykę. Dla urzędasów z ZTM Wrotków to już nie Lublin.
Rozwiń
Gość
Gość (28 czerwca 2016 o 07:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"W każdym autobusie zainstalowana ma być klimatyzacja"...to żart czy robienie jelenia z pasażera?...po co komu klima skoro jest nieużywana?...kierowcy sobie jeżdżą w klimie a reszta autobusu piecze się jak kurczak na rożnie bo klima nie włączona!...a jak jest włączona to wtedy gdy na dworze jest 20 stopni i w autobusie zięba...a jak jest 35 stopni na zewnątrz to klima jest włączona od święta...niech nie chwalą się pojazdami z klimatyzacją bo i tak żal im ją włączać..
Rozwiń
Gość
Gość (28 czerwca 2016 o 06:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"tylko o 2 mln zł więcej" - dobre. Wystarczyłby mi "tylko" milion w totka ;)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!