środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Pod adresem www.um–lublin.bip–gov.pl uzyskamy m.in. podstawowe informacje o placówkach i firmach podległych miastu, osobach sprawujących funkcje i ich oświadczenia majątkowe. Przez internet możemy także złożyć skargę.

Udostępnienie internetowego wydania biuletynu to wymóg ustawy o dostępie do informacji publicznej, która zobowiązuje wszystkie jednostki administracji państwowej, samorządowej, partie, związki czy fundacje korzystające z dotacji państwowych, do przekazywania szerokiej informacji o sobie.
– Nie możemy pozostać w tyle za innymi – mówi Krzysztof Żórawski, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w kancelarii prezydenta Lublina. – W czołówce skomputeryzowanych urzędów jest Częstochowa, Szczecin i Świnoujście. Nadszedł już czas by dzięki internetowi zmienić mentalność urzędników. Korzysta z niego coraz więcej osób.
Lubelski system oprócz miejskich wydziałów, obejmuje wszystkie miejskie jednostki, których jest ponad 200. Wśród nich mamy najwięcej oświatowych.
– Nasze miasto znalazło się w ogólnopolskiej sieci – tłumaczy Żórawski. – To ogromne, ogólnokrajowe przedsięwzięcie. Ale Lublin mu podoła.
Ustawa przewiduje trzy etapy wdrażania biuletynu informacji publicznej. Od miesiąca możemy uzyskać wszystkie podstawowe informacje o placówkach i firmach podległych miastu, osobach sprawujących funkcje i ich kompetencjach, ich oświadczenia majątkowe.
– Przez internet możemy także złożyć skargę – dodaje Żórawski. – Niestety, w dalszym ciągu załatwiania naszej skargi musimy się pofatygować do urzędu, bo jeszcze nie funkcjonuje podpis elektroniczny.
To nie koniec zmian. Od 1 stycznia 2004 roku w biuletynie będą dostepne informacje o projektach uchwał Rady Miasta; o przyjmowanych sprawach, etapach ich realizowania oraz rozstrzygania; zakres, sposób i skutki realizacji zadań publicznych. Poznamy przebieg kontroli i jej wnioski. Mamy mieć udostępnioną informację o stanie samorządu i jego jednostek organizacyjnych.
– Urząd miasta będzie musiał zainwestować w budowę sieci – uważa Edward Szempruch, zastępca prezydenta Lublina. – To bardzo usprawni pracę, a każdy z mieszkańców będzie miał dostęp i pełną informację co się dzieje z jego wnioskiem czy sprawą.
Na szczęście Lubelski ratusz jest już dość dobrze skomputeryzowany.
– Mamy sieć rozbudowaną w 70 proc. – twierdzi Żórawski. – Teraz badamy różne oferty firm, które mogłyby nam zaproponować najlepszą ofertę jej dalszej rozbudowy.
Wdrożenie przez lubelski urząd ostatniego etapu przewidziane jest na 2005 rok. Od 1 stycznia tego roku z elektronicznego biuletynu będziemy mogli się dowiedzieć o majątku jednostek samorządowych, pożytkach z tego majątku, długu publicznym, pomocy publicznej i ciężarach publicznych.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!