poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

MPK. Pasażerowie skazanina kasowanie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 listopada 2008, 19:53
Autor: Dominik Smaga

Papierowych biletów okresowych MPK już nie sprzedaje, a na plastikowe każe długo czekać.

Ci, którzy wniosek o kartę złożyli wczoraj, mają ją dostać dopiero… 17 listopada, choć spółka zapewniała, że produkcja karty trwa 5 dni roboczych.

Pan Jacek Szymański kilka dni temu wrócił do Polski z zagranicy. W Lublinie spędzi dwa miesiące i przez ten czas będzie po miescie jeździć komunikacją miejską, bo samochodu nie ma. - Dlatego w poniedziałek poszedłem do kasy MPK po bilet miesięczny - opowiada Jacek Szymański, który zadzwonił wczoraj do naszej redakcji.

- Wystałem się w długiej kolejce, żeby na końcu usłyszeć, że biletu papierowego już nie kupię i że teraz jest elektroniczny, którego nie dostanę od ręki. Jakimś trafem miałem nawet przy sobie w miarę aktualne zdjęcie, więc wypełniłem wniosek, na którym było napisane, że bilet dostanę w ciągu 5 dni roboczych. Czego się dowiedziałem? Że po kartę mam się zgłosić 17 listopada, a w najlepszym wypadku mogę się dowiadywać 14 listopada, czy przypadkiem bilet nie jest już gotowy - mówi Szymański.

Sprawdziliśmy. Wczoraj w kasie MPK przy Przystankowej, przed którą stała spora kolejka, usłyszeliśmy, że jeśli wniosek złożymy 4 listopada to kartę dostaniemy 17 listopada.

- Rozmawiałam z kierowniczką Centrum Obsługi Klienta i zapewniła mnie, że nie ma takiej sytuacji, żeby ktoś był informowany, że po bilet ma się zgłosić 17 listopada. Maksymalnie trzeba czekać do 13 listopada - mówi Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin. Tego, że zarówno nasz Czytelnik, jak też my sami słyszeliśmy inną datę wyjaśnić nie umie.

Ci, którzy czekają na bilet elektroniczny, mają teraz problem, bo przez dwa tygodnie będą skazani na kasowanie biletów jednorazowych, które nie opłacają się tak, jak przejazdówka. Zanim dostaną swoją kartę, wydadzą dodatkowe kilkadziesiąt złotych.

- Ja sobie na taki wydatek mogę pozwolić, ale nie wszyscy - mówi Szymański. - Czy MPK nie mogłoby przywrócić na jakiś czas do sprzedaży starych papierowych przejazdówek albo wydawać jakieś zaświadczenia? Chętnie zapłacę za bilet od dzisiaj, bylebym dostał dokument, że złożyłem wniosek, żebym nie musiał się użerać z kontrolerami.

MPK zaświadczeń wystawiać nie będzie. - Nie przewidujemy też powrotu do papierowych przejazdówek - mówi Opasiak. I dodaje, że informacje o wycofaniu tradycyjnych biletów były podawane z dużym wyprzedzeniem.

Teraz MPK wytwarza dziennie ok. 400 kart biletu elektronicznego. Spółka informuje, że oddelegowani do tego ludzie pracują od godz. 7 do 21.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
mikimiks
flejp
Bilet...
(3) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

mikimiks
mikimiks (5 listopada 2008 o 11:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Panie Dominiku wstydził by się PAN. OD trzech miesięcy mpk trąbi jak tylko może o biletach elektronicznych a tu wielka tragedia. jestem na 100% pewny że Pan Jacek Szymański jest postacią fikcyjną spreparowaną na potrzeby artykułu. Wielkie halo z niczego. Jak zwykle chcemy wywołać burzę w szklance wody. A może niech Panowie redaktorzy zajmą się rzetelną pracą a nie szukaniem afery na siłę, ja rozumiem wierszówka i wogóle ale więcej rzetelnej pracy a mniej afer dla samych afer. "Pasażerowie skazani" - no proszę. A tak to ciekawę czy admin wytnie ten post, taki mały sprawdzian czy redakcja jest w stanie przyjąć krytykę czy nie
Rozwiń
flejp
flejp (5 listopada 2008 o 11:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja wniosek złożyłem w sierpniu bo wiedziałem, że bilet elektroniczny będzie mi potrzebny. Wniosek można składać od prawie 3 miesięcy !!! Przez 3 miesiące ludzie napewno kupowali bilety papierowe i byli informowani o złożeniu wniosku. Ale skoro komuś się nie chciało tego zrobić to cóż.
Rozwiń
Bilet...
Bilet... (5 listopada 2008 o 07:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Witam!
A wcześniej co robi, chyba wy spałiście. Moja żona odebrała karta elektroniczne przy 2 dni, bo załatwiła we wrześniu.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (3)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!