poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

"Mystery client, czyli jak studenci udawali inwestorów

Dodano: 11 lutego 2014, 16:15
Autor: Paweł Puzio

Studenci warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej metodą "tajemniczego klienta sprawdzili jak urzędnicy traktują potencjalnych inwestorów. Pięć gmin z naszego województwa nagrodzono najwyższą notą "Gmina na 5!

Metodą "mystery client” studenci SGH sprawdzali poziom obsługi potencjalnego inwestora w urzędach miast i gmin. - Badanie miało na celu sprawdzenie przydatności witryn internetowych urzędów z punktu widzenia inwestora oraz jakości obsługi korespondencji mailowej w języku polskim i angielskim. Z województwa lubelskiego wybrane zostało 28 gmin i miast - mówi Maciej Boncławek, przewodniczący Studenckiego Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych w SGH. Najpierw studenci przyjrzeli się witrynom internetowym poszczególnych urzędów. - Najmocniejszymi stronami witryn okazało bezpieczeństwo, tj. strona nie była blokowana przez oprogramowanie antywirusowe, ale także łatwość odnalezienia danych do kontaktu oraz informacje o wolnych terenach inwestycyjnych - dodaje Boncławek. Zdecydowanej poprawy wymagają m. in. takie elementy jak dostosowanie stron do urządzeń mobilnych i udogodnienia dla osób o słabym wzroku. Druga część badania poległa na wysyłaniu do urzędów e-maili w języku polskim i angielskim. Pytano o rodzaj nakładanych przez gminę podatków i możliwość ich ewentualnego obniżenia, a także o dostępne środki finansowe na rozpoczęcie inwestycji. W mailach po angielsku proszono o wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z założeniem firmy oraz o wysokość nakładanych przez gminę podatków. - Tutaj lubelskie urzędy wypadły zdecydowanie słabo. Odpowiedziały jedynie na trzy maile od potencjalnego inwestora. Świadczy to o słabym przygotowaniu do obsługi zagranicznych interesantów - dodaje Boncławek. W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju. Na wysokich pozycjach w rankingu znalazły się również: Biłgoraj, Zamość, Biała Podlaska i Łęczna. - W Lublinie każdego potencjalnego inwestora traktujemy jak partnera. Inwestorzy mogą w Lublinie liczyć na pełną i profesjonalną obsługę - zapewnia Katarzyna Mieczkowskiej-Czerniak, zastępca prezydenta Lublina. - Ocena wystawiona przez studentów motywuje nas do dalszej pracy - dodaje Grzegorz Kuczyński z Urzędu Miasta w Łęcznej. - Głównym celem badania jest wykazanie dobrych praktyk oraz działań godnych naśladowania, a nie piętnowanie zaniedbań i niedociągnięć - kończy Maciej Boncławek z SGH. Wiosną studenci SGH przeprowadzą kolejne, szóste już badanie.
Czytaj więcej o: mystery client”
next PR
mik
JUREK
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

next PR
next PR (12 lutego 2014 o 10:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

I tu wraca stare pytanie skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle? dlaczego lubelszczyzna ma największy odpływ mieszkańców (w tym emigracja) spośród wszystkich województw w kraju? Czemu tak duże wskaźniki bezrobocia? Czy tak dobrze wypada tylko front wobec zachodniego kapitału? Frontem do bogatych, a co z biednymi? Może ten aspekt żutcy studenci zechcieliby przebadać?

Rozwiń
mik
mik (11 lutego 2014 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju.

To cieszy

Rozwiń
JUREK
JUREK (11 lutego 2014 o 17:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Brawo więcej takich akcji !!!

Rozwiń
iat
iat (11 lutego 2014 o 16:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Korzystałem kilka razy z Urzędu Miasta w Lublinie i Urzędu Miasta w Białej Podlaskiej. Uważam, że oba urzędy są bardzo dobrze zorganizowane, obsługa jest miła i pomocna. Chociaż bardziej podoba mi się obsługa w Białej Podlaskiej. Wiele rzeczy można załatwić sprawniej niż w Lublinie, ale to też może dlatego że miasto ma mniej mieszkańców.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!