czwartek, 14 grudnia 2017 r.

Lublin

"Mystery client, czyli jak studenci udawali inwestorów

  Edytuj ten wpis
Dodano: 11 lutego 2014, 16:15
Autor: Paweł Puzio

Studenci warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej metodą "tajemniczego klienta sprawdzili jak urzędnicy traktują potencjalnych inwestorów. Pięć gmin z naszego województwa nagrodzono najwyższą notą "Gmina na 5!

Metodą "mystery client” studenci SGH sprawdzali poziom obsługi potencjalnego inwestora w urzędach miast i gmin. - Badanie miało na celu sprawdzenie przydatności witryn internetowych urzędów z punktu widzenia inwestora oraz jakości obsługi korespondencji mailowej w języku polskim i angielskim. Z województwa lubelskiego wybrane zostało 28 gmin i miast - mówi Maciej Boncławek, przewodniczący Studenckiego Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych w SGH. Najpierw studenci przyjrzeli się witrynom internetowym poszczególnych urzędów. - Najmocniejszymi stronami witryn okazało bezpieczeństwo, tj. strona nie była blokowana przez oprogramowanie antywirusowe, ale także łatwość odnalezienia danych do kontaktu oraz informacje o wolnych terenach inwestycyjnych - dodaje Boncławek. Zdecydowanej poprawy wymagają m. in. takie elementy jak dostosowanie stron do urządzeń mobilnych i udogodnienia dla osób o słabym wzroku. Druga część badania poległa na wysyłaniu do urzędów e-maili w języku polskim i angielskim. Pytano o rodzaj nakładanych przez gminę podatków i możliwość ich ewentualnego obniżenia, a także o dostępne środki finansowe na rozpoczęcie inwestycji. W mailach po angielsku proszono o wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z założeniem firmy oraz o wysokość nakładanych przez gminę podatków. - Tutaj lubelskie urzędy wypadły zdecydowanie słabo. Odpowiedziały jedynie na trzy maile od potencjalnego inwestora. Świadczy to o słabym przygotowaniu do obsługi zagranicznych interesantów - dodaje Boncławek. W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju. Na wysokich pozycjach w rankingu znalazły się również: Biłgoraj, Zamość, Biała Podlaska i Łęczna. - W Lublinie każdego potencjalnego inwestora traktujemy jak partnera. Inwestorzy mogą w Lublinie liczyć na pełną i profesjonalną obsługę - zapewnia Katarzyna Mieczkowskiej-Czerniak, zastępca prezydenta Lublina. - Ocena wystawiona przez studentów motywuje nas do dalszej pracy - dodaje Grzegorz Kuczyński z Urzędu Miasta w Łęcznej. - Głównym celem badania jest wykazanie dobrych praktyk oraz działań godnych naśladowania, a nie piętnowanie zaniedbań i niedociągnięć - kończy Maciej Boncławek z SGH. Wiosną studenci SGH przeprowadzą kolejne, szóste już badanie.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: mystery client”
next PR
mik
JUREK
(4) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

next PR
next PR (12 lutego 2014 o 10:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

I tu wraca stare pytanie skoro jest tak dobrze to czemu jest tak źle? dlaczego lubelszczyzna ma największy odpływ mieszkańców (w tym emigracja) spośród wszystkich województw w kraju? Czemu tak duże wskaźniki bezrobocia? Czy tak dobrze wypada tylko front wobec zachodniego kapitału? Frontem do bogatych, a co z biednymi? Może ten aspekt żutcy studenci zechcieliby przebadać?

Rozwiń
mik
mik (11 lutego 2014 o 21:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju.

To cieszy

Rozwiń
JUREK
JUREK (11 lutego 2014 o 17:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Brawo więcej takich akcji !!!

Rozwiń
iat
iat (11 lutego 2014 o 16:58) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Korzystałem kilka razy z Urzędu Miasta w Lublinie i Urzędu Miasta w Białej Podlaskiej. Uważam, że oba urzędy są bardzo dobrze zorganizowane, obsługa jest miła i pomocna. Chociaż bardziej podoba mi się obsługa w Białej Podlaskiej. Wiele rzeczy można załatwić sprawniej niż w Lublinie, ale to też może dlatego że miasto ma mniej mieszkańców.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (4)

Pozostałe informacje

15-17 grudnia
komentarze (0)0
polubienia (0)0
14-12-2017

15-17 grudnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!