poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Nowe odcinki trakcji trolejbusowej w Lublinie

  Edytuj ten wpis
Dodano: 18 stycznia 2011, 19:15
Autor: Dominik Smaga

Mapa zmian
Mapa zmian

Jeszcze w tym roku ruszą pierwsze przetargi na budowę pięciu nowych odcinków trakcji trolejbusowej.

Druty zawisną m.in. nad al. Unii Lubelskiej, ul. Podzamcze, Zemborzycką, Diamentową i Abramowicką. Przebudowane mają być również dwa duże skrzyżowania.

Ogłoszenie o budowie nowej trakcji ukazało się właśnie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. – To wstępna informacja o tym, że zamierzamy ogłosić przetarg na taką budowę, zamieszczona po to, by wykonawcy mogli przygotować się do tak dużego zamówienia – wyjaśnia Tomasz Krajewski z Biura Zamówień Publicznych w lubelskim Ratuszu.

Plany

Trakcja, która kończy się teraz przy skrzyżowaniu ul. Kunickiego z Sierpińskiego i Głuską, zostanie przedłużona przez ul. Abramowicką do nowej pętli, a sieć kończąca się na pętli na Majdanku przez Drogę Męczenników Majdanka i Doświadczalną będzie doprowadzona do pętli na Felinie.

Trolejbusy kursujące przez ul. Głęboką w kierunku LSM i Czubów nie będą już musiały jechać przez ul. Zana, bo dobudowane mają zostać brakujące tory jazdy nad Głęboką od Filaretów do Wileńskiej i nad samą Wileńską.

Plany zakładają też budowę nowego odcinka trakcji nad al. Unii Lubelskiej, ul. Podzamcze i Unicką do istniejącej sieci nad Obywatelską. Drugim długim odcinkiem będzie trakcja nad ul. Diamentową i Zemborzycką. Ponadto, przebudowane mają zostać dwa skrzyżowania: al. Spółdzielczości Pracy i Lubartowskiej z Unicką oraz Diamentowej z Zemborzycką.

– Przetargi na nowe odcinki zaczniemy ogłaszać jeszcze w tym roku – zapowiada Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prezydenta miasta.

Za pieniądze z UE

Wszystkie te inwestycje wykonane zostaną jako część znacznie większego projektu modernizacji komunikacji miejskiej współfinansowanego przez Unię Europejską. To, co wyliczaliśmy powyżej, to tylko siedem z osiemnastu zadań zapisanych w programie.

– W ramach projektu, do 2015 roku nastąpi budowa nowych tras dwukierunkowej trakcji trolejbusowej  łącznej długości ok. 30 km oraz jednokierunkowej  długości ok. 1,4 km – zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

– Nowe odcinki trakcji trolejbusowej obejmą następujące ulice: Abramowicką, Andersa, Mełgiewską, Grygowej, Drogę Męczenników Majdanka, Doświadczalną, Bohaterów Monte Cassino, Wileńską, Głęboką, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Filaretów, Zana, Nadbystrzycką, Krochmalną, Zemborzycką, Diamentową, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Lwowską i Unicką – dodaje.

W planie, w ramach tego samego projektu, jest zakup 70 nowoczesnych niskopodłogowych trolejbusów, które będą obsługiwać nowe odcinki sieci. Powstać ma też nowa zajezdnia trolejbusowa przy ul. Grygowej.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
WIKTOR
kondzio
bambosh
(28) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

WIKTOR
WIKTOR (23 marca 2011 o 12:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
FAŁSZOWANIE PODPISÓW W PUŁAWACH

W Puławach w latach 1990-2010 działała zorganizowana grupa przestępcza która zajmowała się wykradaniem na skalę masową danych osobowych z ewidencji ludności i fałszowaniem podpisów na listach wyborczych.

Grupą przestępczą kierowało małżeństwo: Jerzy Lenartowicz- były działacz PZPR oraz Małgorzata Górska- Lenartowicz. W fałszowaniu podpisów uczestniczył także ich współpracownik Józef Sidoruk z Puław.

Grupa przestępcza fałszowała podpisy dla różnych komitetów wyborczych, zarówno prawicowych jak i lewicowych. Z tytułu fałszowania podpisów na listach poparcia przestępcy czerpali korzyści materialne.

Jako lokal do fałszowania podpisów wykorzystywano Miejskie Przedszkole Nr 10 w Puławach oraz Biuro Poselskie Jarosława Żaczka w Puławach. Dyrektorką tego przedszkola jest pani Małgorzata Górska- Lenartowicz, pełniąca również funkcję asystenta społecznego w Biurze Poselskim Jarosława Żaczka w Puławach. Grupa przestępcza w latach 1990-2010 sfałszowała od 50 tysięcy do 100 tysięcy podpisów.

W mieszkaniu Małgorzaty Górskiej Lenartowicz policja przeprowadziła rewizję i skonfiskowała dowody przestępstwa. Sprawą przeciwko zorganizowanej grupie przestępczej z Puław zajmuje się Wydział ds. Walki z Korupcją i Przestępczością Zorganizowaną w Lublinie- sprawa karna V Ds. 61/06/S. Każdy obywatel Puław który spotkał się z przestępstwami tego rodzaju ma obowiązek zawiadomienia Policji i Prokuratury.
Rozwiń
kondzio
kondzio (16 marca 2011 o 20:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ale ściema za PZPR budowali na Abramowicką szybki tramwaj z Łęcznej a od 15lat trolejbus , moje wnuki co ich jeszcze nie mam tego nie dożyją
Rozwiń
bambosh
bambosh (22 stycznia 2011 o 15:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A ja uwielbiam jazdę trolem(tym bardziej nowoczesnym) -i chociaż mam swoje nowoczesne 4-letnie auto,to do Centrum wolę jechać komunikacją z dwóch podst.powodów: bo nie trzeba martwić się gdzie "auto postawić"; bo jazda na krótkich trasach to niezbyt "zdrowe" dla auta.
Rozwiń
Jaźśgdćn
Jaźśgdćn (20 stycznia 2011 o 18:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[color="#FF0000"][size="4"]Drodzy mali posiadacze samochodzików.Dziękujcie że ktoś w Lublinie chce inwestować w komunikację.Bez niej wszyscy by wyciągnęli swoje graciki i wasza jazda była by przez miasto nie możliwa.I byśmy wrócili wtedy do czasów kiedy wszyscy zasuwali na piechotę.I nie z braku pojazdu,a z braku przejazdu.[/size][/color]
Rozwiń
trolejbus
trolejbus (20 stycznia 2011 o 12:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
DO MAŁEJ RYSY:

ENERGIA ELEKTRYCZNA JEST PRODUKTEM KRAJOWYM.ZARABIA GÓRNIK,KOLEJARZ,ENERGETYK Z ELEKTROWNI I SIECI ORAZ Z ROZDZIELNI.LUDZIE MAJA PRACĘ,ZARABIAJĄ PIENIĄDZE,CZYLI INNYM DAJĄ PRACĘ,BO WYDAJĄ ZAROBIONE PIENIĄDZE.ZARABIA MIASTO I PAŃSTWO.LUDZIE I FIRMY PŁACĄ PODATKI.JEST O.K. W LUBLINIE TEZ PRODUKUJĄ PRĄD W ELEKTROCIEPŁOWNI LUBLIN-WROTKÓW.BLOK GAZOWO-PAROWY (TAK SIĘ TO URZĄDZENIE NAZYWA)ZASPOKAJA POTRZEBY CAŁEGO LUBLINA I OKOLIC W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ.PRZY OKAZJI PRODUKUJE SIĘ CIEPŁĄ WODĘ BEZ UŻYWANIA WĘGLA.KOTŁY C.O.WĘGLOWE WŁĄCZAJĄ SIĘ PONIŻEJ TEMPERATURY -15%.MIASTO TEZ ZARABIA.LUDZIE ZARABIAJĄ...

ROPA JEST Z IMPORTU.POLSKA KUPUJĄC JA WZBOGACA ROSJĘ I PAŃSTWA ARABSKIE ZUBOŻAJĄC SWOJE ZASOBY DEWIZOWE.CENA ROPY JEST ZMIENNA W ZALEŻNOŚCI OD POPYTU,SYTUACJI POLITYCZNEJ I EKONOMICZNEJ NA ŚWIECIE,STABILNOŚCI EURO,DOLARA,ZŁOTÓWKI.

TRANSPORT SPALINOWY TO PRZEŻYTEK.OD DAWNA INWESTUJE SIĘ W ENERGIĘ ELEKTRYCZNA.JEST TAŃSZA I EKOLOGICZNA.
BEZ PRZYCZYNY POLSKA I EUROPA ELEKTRYFIKUJE KOLEJ.POLSKA ELEKTRYFIKOWAŁA KOLEJ JUŻ OD LAT 60-TYCH UBIEGŁEGO WIEKU.

ZA KOMUNY W LUBLINIE WYRAŹNA BYŁA RÓŻNICA CEN BILETÓW KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ.AUTOBUSOWY KOSZTOWAŁ 1,50,- TROLEJBUSOWY ZŁOTÓWKĘ.POTEM WPROWADZONO BILETY CZASOWE,WIĘC ZREZYGNOWANO Z RÓŻNICY W CENIE MIĘDZY TROLEJBUSEM,A AUTOBUSEM.A SZKODA.

PRZYSZŁOŚCIĄ SĄ SAMOCHODY ELEKTRYCZNE LUB HYBRYDOWE,A NIE TRUJĄCE SPALINAMI.SZKODA,ŻE TAK MAŁO W TOBIE MAŁARYSO POZYTYWNEGO MYŚLENIA EKOLOGICZNEGO,EKONOMICZNEGO I PATRIOTYCZNEGO.POZDRAWIAM.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (28)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!