sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Nowy most na Bystrzycy i dojazd na Nowy Świat. Przedłużą ul. Zana?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 maja 2014, 09:00
Autor: Dominik Smaga

Ul. Zana może zostać przedłużona o 1,5 kilometra od ul. Nadbystrzyckiej aż do… Nowego Światu. A to oznacza również budowę nowego mostu na Bystrzycy. Ratusz szykuje już dokumenty i chce powalczyć o unijne pieniądze na inwestycję.

Nowa część ul. Zana zaczynać ma się przy skrzyżowaniu z ul. Nadbystrzycką, a kończyć w miejscu, gdzie stykają się: ul. Wrotkowska, Nowy Świat i ul. Smoluchowskiego w pobliżu Zakładów Tytoniowych i Lubelli.

Planowana droga na całej długości będzie mieć dwie jezdnie, a na każdej z nich mają być po dwa pasy ruchu. Wzdłuż jezdni przewidziane są również ścieżki rowerowe. Konieczne będzie także zaprojektowanie nowego mostu na Bystrzycy. Tuż za nim znaleźć ma się nowe skrzyżowanie. Tam przedłużona ul. Zana ma przecinać Trasę Zieloną, która będzie biegła równolegle do ul. Krochmalnej. Ma to być klasyczne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Ale nieco dalej ul. Zana ma być poprowadzona wiaduktem nad ul. Krochmalną. Miejskie plany przewidują, że będzie to mniej więcej w okolicach ul. Włościańskiej.

Do rozwiązania jest jeszcze jeden problem: przeprowadzenie drogi nad torami kolejowymi. - W tej sprawie toczą się już rozmowy z koleją - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. - Dotyczą m.in. kwestii przeniesienia newralgicznej bocznicy biegnącej do ul. Diamentowej.

Ratusz już przygotowuje wstępne dokumenty dotyczące tej inwestycji. - Fiszka, którą chcemy przekazać dalej, jest już prawie gotowa - mówi Kieliszek. - Nowy odcinek ul. Zana powinien usprawnić przejazd w osi wschód-zachód - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. - Chcemy, żeby ta droga odciążyła nam trochę ul. Głęboką oraz Al. Racławickie - dodaje. Na tym etapie przedsięwzięcia miasto nie chce wypowiadać się na temat terminy przeprowadzenia tej inwestycji.

Ruch na ul. Głębokiej zapewne znacznie wzrośnie po otwarciu nowego mostu na Bystrzycy, który ma powstać wraz z przebudową i przedłużeniem ul. Muzycznej. Dla tej inwestycji miasto chce pozyskać dotację z resztek unijnych funduszy. Jeśli takie pieniądze się pojawią, to prace przy przedłużeniu Muzycznej i budowie mostu będą mogły się zacząć jesienią, a pod koniec przyszłego roku trasa miałaby być już gotowa.

W przyszłości okolice Zakładów Tytoniowych będą wyglądać inaczej, bo miasto oprócz przedłużenia ul. Zana planuje jeszcze przedłużenie ul. Dywizjonu 303 do Wrotkowskiej. W połączeniu z nowym odcinkiem ul. Zana stworzyłoby to dogodny dojazd m.in. z Bronowic na LSM.
  Edytuj ten wpis
lublin lub sum
Cancer
trthtrh
(27) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

lublin lub sum
lublin lub sum (12 maja 2014 o 18:25) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

He, he, ale jaja. W ciągu ostatnich kilkunastu dni mamy obiecaną przez Żuka i jego ludzi chińską fabrykę autobusów elektrycznych, konkurencyjną produkcję podobnych autobusów przez Ursus i dwa mosty na Bystrzycy a prawda jest jak zwykle taka, że wybory już niedługo i to dlatego te bajki. Może uwierzyłbym, że to nie bajki gdyby nie zniszczony skwerek między Świętoduską i Lubartowską, który woła o pomstę do nieba oraz zmarnowanie kilku milionów na projekt tunelu pod Sowińskiego a teraz jeszcze zniszczona zieleń w parku Ludowym niby przez budowę ulicy, która jak dobrze pójdzie zacznie się dopiero jesienią. Skoro ratuszowa władza nie potrafi poradzić sobie z tymi problemami to jak może pakować się w inne projekty? To wszystko jest raczej mało realne. Dobrze będzie jeśli te autobusy elektryczne Ursusa wyjdą i przedłużenie Muzycznej się uda. W resztę raczej nie wierzę. 

Rozwiń
Cancer
Cancer (12 maja 2014 o 16:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Komentowanie tego artykułu nie ma najmniejszego sensu. Czyżby nikt nie zuważył, że tytuł opatrzony jest znakiem zapytania? Naiwni się cieszą, rozsądni piszą, że są inwestycje ważniejsze, realiści, że to wirtualna kiełbasa wyborcza. I tak jest. Ta inwestycja to niewyobrażalne koszty powyżej 0,5 mld zł i w bieżącym dziesięcioleciu nieprawdopodobna.

Panowie z Ratusza kończcie to co zaczęliście!!!

Rozwiń
trthtrh
trthtrh (12 maja 2014 o 15:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ludzie, ludzie, kiełbasę rzucili !! Wyborczą...

Kiełbasa to po niemiecku Wurst... ;-)

Rozwiń
gośść
gośść (12 maja 2014 o 14:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ale uważam że tunel pod Racławickimi jest na dzisiaj najbardziej potrzebny, plany są , kasa z unii też (nowa 10 cio latka zatwierdzona) nie wiem w czym problem.....i dlaczego tak się przed tym bronią.....bo to był pomysł innej ekipy politycznej? Jeśli tak, to widać jak im zależy na ludziach i mieście.....

Co za propagandowy bełkot. Czy ty zdajesz sobie sprawę ile kosztowałby taki tunel? Tunel nie jest wcale najpilniejsza inwestycją, ba.... biorąc pod uwagę zasobność miasta i inne aspekty takie jak choćby koszt budowy wydaje się zupełnie zbędny i niepotrzebny(są do zrobienia dużo ważniejsze inwestycje) są rozwiązania niegorsze od tunelu i kosztujące dużo mniej niż grube pareset mln zł.

Rozwiń
Marcin
Marcin (12 maja 2014 o 13:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ale uważam że tunel pod Racławickimi jest na dzisiaj najbardziej potrzebny, plany są , kasa z unii też (nowa 10 cio latka zatwierdzona) nie wiem w czym problem.....i dlaczego tak się przed tym bronią.....bo to był pomysł innej ekipy politycznej? Jeśli tak, to widać jak im zależy na ludziach i mieście.....

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (27)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!