środa, 18 października 2017 r.

Lublin

Obwodnica Lublina będzie jednak dalej od miasta (zobacz plany)

  Edytuj ten wpis
Dodano: 12 maja 2009, 20:43
Autor: Paweł Puzio

Eksperci uznali, że korzystniejszy dla ludzi i przyrody jest pierwszy, odleglejszy od granic Lublina projekt przebiegu trasy ekspresowej - podali dziś drogowcy.

Mieszkańcy domów, którzy protestowali przeciw alternatywnej trasie, mogą odetchnąć.

Ryszard Pieńkoś z utęsknieniem czeka na budowę nowej trasy. Okna jego mieszkania wychodzą na aleję Spółdzielczości Pracy, którą codziennie przetaczają się tysiące ciężarówek, podążających tranzytem przez Lublin.

- Kiedy zbudują obwodnicę, większość tych TiR-ów stąd zniknie - cieszy się Pieńkoś. - Odetchniemy, bo latem nie można tu otworzyć okien - taki huk, spaliny i kurz.

W środę w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska drogowcy złożą wniosek o wydanie decyzji środowiskowej w sprawie ponad 70-km odcinka "siedemnastki” od Kurowa do Piask (północna część obwodnicy Lublina to fragment tej drogi). Jest już gotowy niezbędny załącznik do wniosku - raport środowiskowy, przygotowany przez krakowskie Biuro Ekspertyz "Ekkom”.

- To kilkusetstronicowe opracowanie precyzyjnie określające m.in. wpływ hałasu i spalin na ludzi i przyrodę wokół trasy - wyjaśnia Alina Duda z Krakowa.

Ten dokument najbardziej zainteresuje z kolei mieszkańców podlubelskich miejscowości. Eksperci "Ekkomu” opowiadają się bowiem za starym wariantem przebiegu obwodnicy, bardziej oddalonym - zwłaszcza w gminie Wólka - od granic miasta. Właśnie tam alternatywny, nowy wariant, wywołał najwięcej protestów.

- We wniosku do RDOŚ wskazujemy na wariant pierwszy. Jest najkorzystniejszy pod względem ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. Pokrywa się z wcześniejszymi ustaleniami znanymi z publicznych konsultacji - mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy szacują, że decyzja środowiskowa powinna być gotowa w pół roku. Jaki jest dalszy scenariusz tej największej od wielu lat drogowej inwestycji w naszym regionie?

- Zaraz po uzyskaniu decyzji środowiskowej ogłosimy przetarg na budowę trasy ekspresowej S-17 od węzła Sielce pod Kurowem do ul. Witosa oraz na odcinek Witosa-Piaski - mówi Nalewajko.

- Zakładamy, że przetarg potrwa pół roku. Do tego musimy doliczyć 3 miesiące na protesty i odwołania. W trzecim kwartale 2010 r. powinny ruszyć prace przy budowie drogi i to na kilku odcinkach jednocześnie. Po to, by już w czerwcu 2012 r. samochody przejechały trasę liczącą 72,5 km.

Zachodni odcinek obwodnicy, od węzła Dąbrowica do Konopnicy ma być gotowy rok później. Mimo że w przypadku tej części trasy decyzja środowiskowa jest już wydana.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
gh
dorwoj
~marta~
(23) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

gh
gh (13 maja 2009 o 16:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dorwoj napisał:
Proponuję zlikwidować drogi na południe, bo przecież nikt nie jeździ do Przemyśla, czy do Biłgoraja, a obwodnica tam już na pewno nie jest potrzebna.

Po tej trasie która jest główna trasą na południe do Biłgoraja, Przemysla,do granicy w Hrebennem i Medyce trudno jeżdzić ,bo droga przypomina odcinek specjalny rajdu terenowego. Jest to najdłuższa droga wojewódzka w Polsce, o bardzo dużym obciazeniu. Ulica Kunickiego po tzw przebudowie jest prawie nieprzejezdna.
Rozwiń
dorwoj
dorwoj (13 maja 2009 o 14:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proponuję zlikwidować drogi na południe, bo przecież nikt nie jeździ do Przemyśla, czy do Biłgoraja, a obwodnica tam już na pewno nie jest potrzebna.
Rozwiń
~marta~
~marta~ (13 maja 2009 o 13:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gość napisał:
Tak to skandal budować drogę ludziom pod oknami w odległosci od 1 m do 5 m, na spotkaniu w sprawie budowy drogi stwierdzono że samochody muszą jeżdzić a na pytanie dlaczego nie przenieść drogi obok jednostki wojskowej i majdanka nie było odpowiedzi. A dlaczego? bo państwo Izrael nie pozwala budować drogi - (z całym szacunkiem dla zamordowanych tam ludzi) im to nie przeszkodzi a ludziom przy ul Krańcowej na czterech pasach jezdni ruch samochodów niestety tak. warkot i spaliny. Ktoś kto to projektował to osoba bez wyobraźni, dlaczego jesli coś jest złego nie można zmienić. Tzw " mała obwodnica" w środku miasta to bzdura!!!!!!!!!!! Nawet ekranów wyciszjących nie ma gdzie postawić bo za mało miejsca.


- nawet gdyby te ekrany można było postawić, kto słyszał, aby tak szpecić ulicę w środku osiedla? Ekrany stoją na ogół na obrzeżach miasta, wzdłuż dróg biegnących poza miastem, a nie w środku miasta. Nie to, że nikt nie dba o te dzielnice, to jeszcze robi się w ich środku drogi ekspresowe. Zaprojektujecie je sobie zamiast deptaka i zróbcie ekrany wokół ratusza!!! Sądzę, że nikt i tak nie będzie się liczyć ze zdaniem ludzi bezpośrednio narażonych na sąsiedztwo z drogą ekspresową. Pozostaje nam tylko pilnie czekać i nie przegapić czasu odwołań i protestów.
Rozwiń
Gość
Gość (13 maja 2009 o 13:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gość napisał:
a był wariant z dala od zabudowań w Konopnicy. po nieruchomościach rolnych. nie trzeba by było płacić mld odszkodowań za budynki itd, oraz prace wykonawcze pewnie byłyby tańsze, kosztem czego, można by te środki przesunąć na przedłużenie obwodnicy. i uratować ludziom piękne miejscowości. ale po co ? robimy jak leci, bo jak te barany czy osły urzędnicy, drogowcy itd są uparci i nie mają wyobraźni.

już dzisiaj mówię że to nie powstanie do 2013 roku. i dobrze. bo nie mam ochoty budować muru wysokości 3 pięter ;/[/quote]


Był ten wariant, ale prawda jest taka, że szedłby za blisko posesji obecnego wójta gminy Konopnica...
Chyba więcej nie muszę tłumaczyć o co chodzi....


[quote name='lesniczy' post='127709' date='13.05.2009, 13:20:29']A wedlug planu to w Konopnicy przez srodek lasu beda ryc?


Mają wyciąć niezłą powierzchnię lasu.. W
iem, że mieli problemy z uzyskaniem zgody na ich wycięcie, ale nie wiem jak teraz sprawa si przedstawia...
Rozwiń
evka
evka (13 maja 2009 o 13:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Budować obwodnicę przez ul. Witosa, ulicy wykorzystywanej przez ludzi na dojazd do pracy, na Tatry, do sklepów OBI, Makro itd. oraz przy blokach stojących i budowanych przy tej ulicy to szczyt kretynizmu. Dzisiaj, aby na rondzie przy Witosa, skręcić w lewo z ul. Krańcowej w Witosa, trzeba się dosyć długo naczekać, a co będzie jak ta trasa stanie drogą ekspresową? Co za idiota projektuje drogę ekspresową w mieście? Felin, Majdan Tatarski, Tatary to ciągle są dzielnice zamieszkałe, w których powstają nowe domy, a chyba nasi "wielcy" projektanci o tym zapomnieli. Tam gdzie była fabryka, Ursus, Odlewnia są tereny w dużej części niezamieszkałe, zatem niech tamtędy przebiega droga ekspresowa.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (23)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!