piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

PKP Intercity: Pociągi PesaDART znikną z Lublina, ale później

Dodano: 7 czerwca 2016, 11:31
Autor: pab

(fot. Maciej Kaczanowski)
(fot. Maciej Kaczanowski)

Nie w grudniu tego roku, ale w czerwcu 2017 roku nowoczesne pociągi Dart mają zniknąć z linii do Lublina - informuje PKP Intercity.

Wczoraj portal Rynek Kolejowy poinformował, że pociągi Dart będą jeździły na trasach do Lublina tylko do grudnia tego roku.

– W tej chwili jednostki, które pojadą do Łodzi, kursują na trasie z Warszawy do Lublina. PKP Polskie Linie Kolejowe planują modernizować tę trasę przez dwa lata – Rynek Kolejowy zacytował Janusza Małka, dyrektora biura rozkładu jazdy PKP Intercity.

Dzisiaj PKP Intercity powiadomiło, że owszem Darty przestaną jeździć do Lublina, ale nie od grudnia.

– W związku z remontem linii nr 7, z Warszawy do Lublina, od czerwca 2017 r. PKP Intercity planuje skierować pociągi PesaDART, kursujące do Lublina, na trasę do Łodzi. PKP Intercity wystąpiło do CUPT o wyrażenie zgody na tę zamianę – informuje PKP Intercity.

CUPT to Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które musi wyrazić zgodę na zmianę przeznaczenia składów. W okresie remontu trasy Lublin - Warszawa pociągi Dart nie mogłyby  jeździć zaplanowanym niezelektryfikowanym objazdem przez Parczew.

Jak dodaje przewoźnik, część składów w okresie do czerwca 2017 r. będzie kursować w relacji Lublin - Łódź Fabryczna.

Czytaj więcej o: łódź kolej PKP Intercity DART
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
mofoho
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (8 czerwca 2016 o 14:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na Kolei praca się nie klei. Ale od 1990 r bo wcześniej to Kolej była Prima Sort. Kto ma teraz olej to ma w tyłku Kolej made in POkraki.
Rozwiń
Gość
Gość (7 czerwca 2016 o 16:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dart i Pendolino nie dla wieśniaków. Taka prawda.
Rozwiń
mofoho
mofoho (7 czerwca 2016 o 15:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na linii do Łukowa nie ma miejsca na drugi tor i nikt go nie obiecywał. Powstała już część "mijanek". Czy naprawdę remont czyli naprawę linii musicie postrzegać negatywnie wyłącznie przez pryzmat czasowych utrudnień?
Rozwiń
Gość
Gość (7 czerwca 2016 o 13:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Busiarze co przepędzili Polskiego Busa zacierają ręce , teraz i kolej wycofuje się , zostaną stare , rozklekotane ,śmierdzące busy wspierane przez lubelskich urzędników :)
Rozwiń
Gość
Gość (7 czerwca 2016 o 12:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A wcześniej nastąpi Brexit i okaże się, że potrzeba będzie zrewidować unijny budżet czyli obciąć unijne fundusze (o brytyjską składkę) i remont trasy kolejowej Lublin - Warszawa zostanie odłożony na wieki wieków Amen. Brytyjska roczna składka netto to 11 miliardów Euro czyli 47 miliardów Złotych. (Jak kto woli). Kosztorys remontu tej trasy opiewa na 3 miliardy z czego 85% ma dołożyć Unia.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

18-20 sierpnia
komentarze (0)0
polubienia (1)1
17-08-2017

18-20 sierpnia

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!