Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 lipca 2010 r.
20:38
Edytuj ten wpis

Podzamcze w Lublinie: Propozycje mieszkańców

0 12 A A

Nie będzie dworca PKS, wielkiego bazaru ani szklanych biurowców. Powstaną za to nowe ulice i kwartały kamienic. To propozycje zmian w planie zagospodarowania Podzamcza. Z 10 ha terenów, trzy czwarte ma zostać zabudowane.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
To efekt konsultacji społecznych, dotyczących przebudowy Podzamcza. Obejmie ona tereny między ul. Lubartowską, Ruską i al. Tysiąclecia oraz Lwowską. Zgłoszono ponad pół setki pomysłów. Na ich podstawie i w wyniku debat powstał wniosek do planu zagospodarowania przestrzennego.

– Chodzi o to, by zamienić Podzamcze w normalny kawałek miasta – mówi Ewa Kipta, z Wydziału Kultury UM Lublin, która współorganizowała konsultacje. – Większość propozycji dotyczyła zabliźnienia tej części Lublina. Stworzenia tradycyjnego podziału na ulice i kwartały. W ten sposób powstałaby spójna tkanka.
Nowa zabudowa ma nawiązywać do tradycyjnej architektury śródmieścia. Podzamcze powinno zostać scalone ze ścisłym centrum. W związku z tym zaproponowano przebudowę al. Tysiąclecia.

– W tej chwili to trasa przelotowa, która oddziela Podzamcze od centrum miasta – dodaje Kipta. – Trzeba zmniejszyć natężenie ruchu. To jednak zależy od budowy obwodnicy.

Na razie zaproponowano trzy warianty przebudowy al. Tysiąclecia. Pierwszy zakłada jej zwężenie. W drugim aleja ma łukami przebiegać przez miasto, by kierować wzrok podróżnych na najważniejsze obiekty. Trzeci pomysł chce podzielenia trasy szerokim pasem. Powstałą przestrzeń zajęłyby obiekty usługowe, związane z obsługą ruchu turystycznego.

Z propozycji dla samego Podzamcza wynika, że nawet 7,5 ha ma zostać zabudowane. – Dzięki temu powstanie niszowa oferta z produktami, których nie kupimy w innych miejscach – dodaje Kipta. – Może to być zdrowa żywność lub rękodzieło.

W propozycjach nie ma miejsca dla dworca PKS. Ma być zredukowany do przystanku dla autobusów spoza Lublina. Zaproponowano też likwidację targowiska.

– Stoiska mogą być przeniesione do podcieni kamienic – mówi Kipta. – Proponujemy też miejsca wewnątrz kwartałów. Bazar w obecnym kształcie powinien być zlikwidowany.

Określono również maksymalną wysokość zabudowy. Im dalej od ul Lubartowskiej, tym budynki będą niższe. Przy al. Tysiąclecia mogą sięgać 4 – 5 kondygnacji. W rejonie ul. Nadstawnej nie powinny przewyższać gmachu PZU. Przy cerkwi mogą być tylko parterowe.

Wnioski z konsultacji będą bazą do stworzenia planu zagospodarowania przestrzennego Podzamcza. Będzie on zawierał ostateczne rozstrzygnięcia, dotyczące tego obszaru. Na decyzję o przebudowie trzeba poczekać. Realizacja całego projektu planowana jest na 10 lat.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
karabeus / 20 lipca 2011 o 10:19
Kolego Patronie
Niestety, masz rację, tereny wokół Zamku były kiedyś zydowskie. Likwidacja Dworca PKS skonczy się tym, że podobie jak stało się z Akademią Medyczną, żydzi przejmą ten teren. Magistrat podobno "szuka" inwestora, a tak naprawdę zydzi planuja tam centrum kultury zydowskiej. Kompleks Akademia Medyczna, cmentarza żydowski, kirkut, Majdanek a teraz Dworzec Autobusowy w rekach zydowskich, to strategiczna częśc Lublina, która nie będzie należeć do Palków. Co odzyskają od nienaezego rządu i zaprzedanych urzędników, wykupią za pieniadze, które i ich bankach pecznieją za sprawą lichwy.
POLACY, OBUDŹCIE SIĘ !!!!
Jak długo damy sie wodzić za nos obcym nacjom, które zgotowały nam II wojnę Światową, komunizm i zasraną Unię Europejską.
Powtórzę za PATRONEM, to nie jest antysemityzm, to jast obrona przed obcymi wpływami i narastającym zniewalaniem NARODU POLSKIEGO. Ilu jeszcze potrzebujemy zrywów, powstań, by POLSKA BYŁA POLSKA. My nie włazimy do ich Telawiu, Jerozolimy, niech idą skąd w cholerę, nie potrzebujemy ich mądrości, banków, ich Tory i mentalności. Nie potrzebujemy ich fałszywych mediów i fałszywych proroków.
Lokalizacja tego dworca jest najlepsza, jaka być może. Istnieja doskonała możliwość skomunikowania tego dworca z nową obwodnica Lublina, a jednocześnie z cały miastem siecią miejską.
Apeluje, Lublinianie, nie pozwólcie na to. Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego można zablokować poprzez zarzuty i protesty, skorzystajmy z tego prawa.
Komu Polska i Lublin leżą na sercu, niech informuje o tym swoich znajomych. Musimy zbiorowo zaprotestować!
Kolego Patronie
Niestety, masz rację, tereny wokół Zamku były kiedyś zydowskie. Likwidacja Dworca PKS skonczy się tym, że podobie jak stało się z Akademią Medyczną, żydzi przejmą ten teren. Magistrat podobno "szuka" inwestora, a tak naprawdę zydzi planuja tam centrum kultury zydowskiej. Kompleks Akademia Medyczna, cmentarza żydowski, kirkut, Majdanek a teraz Dworzec Autobusowy w rekach zydowskich, to strategiczna częśc Lublina, która nie będzie należeć do Palków. Co odzyskają od nienaezego rządu i zaprzedanych urzędników, wyk... rozwiń
Avatar
karabeus / 20 lipca 2011 o 09:36
[quote name='PATRON' timestamp='1278605749' post='313631']
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowskim Lublinie". oni tam wtedy nie mieszkali i to nie oni przyczyniali się do rozwoju tej części miasta.} W latach 60-tych Polska zapłaciła Żydom za ich utracone, pozostawione mienie wysokie rekompensaty. Na przykład za budynek d. Akademii Medycznej przy ul. Lubartowskiej zainkasowali ponad 170 tyś. dolarów. W połowie lat 90-tych, już po "nocnej zmianie", w czasach gdy w łaskach był nieżyjący dziś B. Geremek ( Żyd urodzony jako Beniamin Lewertow) rząd "polski" wprowadził przepisy pozwalające na powtórny zwrot żydowskiego mienia. Geszeft cymes. Płacimy dwa razy za to samo. Biorąc te fakty pod uwagę nasuwa się obawa, że przedwojenne hasło "Wasze ulice, nasze kamienice" nabiera dziś realnej postaci. P.S. To co napisałem, to nie "antysemityzm". To historia. POZDRAWIAM.
[/quote]
[quote name='PATRON' timestamp='1278605749' post='313631']
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesi... rozwiń
Avatar
~marek~ / 10 lipca 2010 o 11:35
~gość~ napisał:
A gdzie ma być przeniesiony dworzec PKS? może taką informację warto umieścić

PKP-Gazowa-Młyńska-Krochmalna te okolice
Avatar
PATRON / 8 lipca 2010 o 18:15
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowskim Lublinie". oni tam wtedy nie mieszkali i to nie oni przyczyniali się do rozwoju tej części miasta.} W latach 60-tych Polska zapłaciła Żydom za ich utracone, pozostawione mienie wysokie rekompensaty. Na przykład za budynek d. Akademii Medycznej przy ul. Lubartowskiej zainkasowali ponad 170 tyś. dolarów. W połowie lat 90-tych, już po "nocnej zmianie", w czasach gdy w łaskach był nieżyjący dziś B. Geremek ( Żyd urodzony jako Beniamin Lewertow) rząd "polski" wprowadził przepisy pozwalające na powtórny zwrot żydowskiego mienia. Geszeft cymes. Płacimy dwa razy za to samo. Biorąc te fakty pod uwagę nasuwa się obawa, że przedwojenne hasło "Wasze ulice, nasze kamienice" nabiera dziś realnej postaci. P.S. To co napisałem, to nie "antysemityzm". To historia. POZDRAWIAM.
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowski... rozwiń
Avatar
Gość / 8 lipca 2010 o 16:32
Mieszkam obok dworca PKS i zależy mi aby to była okolica ładna i przyzna, ale:
Po pierwsze: Czy ktoś w ogóle obliczył ile autobusów wjeżdża i wyjeżdża dziennie z dworca PKS. Pewnie z setki. Ta liczba ruszy przez miasto, które i tak się korkuje. Teraz na Zamość, Kraśnik, Warszawę, Biłgoraj itd autobusy wyjeżdżają wlotówkami. Nie są tak dokuczliwe.
Avatar
~zenek~ / 8 lipca 2010 o 14:55
zwezic al. 1000-lecia? poszerzyc pas zieleni? przeniesc PKS? co za idioci maja takie pomysly? To ja proponuje zaorac te czesc koziego grodu i nasiac burakow!!!!!
To juz chyba nie jest glupota, to nie interesownosc kupczykow terenu (po PKS) ale to smierc miasta! Zamiast budowac wiadukty, estakady ci kretyni chca zwezac ulice, to niepojete, totalny brak wyobrazni.
Ludzie wyjdzmy na ulice i protestujmy przed takimi glupotami.
Avatar
Gość / 8 lipca 2010 o 14:36
Targowisko można przenieść lub zlikwidować - sprzedający sobie poradzą, klienci też. To kwestia przyzwyczajenia. Poza tym ten teren nie grzeszy czystością. Wg mnie jedyne słuszne i logiczne miejsce na PKS to jak najbliższa lokalizacja obok PKP czy to będzie PKS- południe czy teren po byłej cukrowni jest mi to obojętne. W każdym normalnym kraju np Niemcy czy UK gdzie zapewne większość polaków już była jest lub będzie można zauważyć że ułatwia sie życie podróżujący łącząca takie miesca jak dworce kolejowe autobusowe, metro itp.

Dotychczasowa sytuacja jest kuriozalna ktoś przyjedzie do Lublina chce jechać dale to musi sie tłuc po mieście szukając to PKP to PKS- u o busa nie wspomnę.

Nie zazdroszczę Paniom z kiosku obok PKP które mają już karteczki na szybach którym autobusami można dojechać na PKP. Pewnie miały dość robienia za informacje turystyczną.
Targowisko można przenieść lub zlikwidować - sprzedający sobie poradzą, klienci też. To kwestia przyzwyczajenia. Poza tym ten teren nie grzeszy czystością. Wg mnie jedyne słuszne i logiczne miejsce na PKS to jak najbliższa lokalizacja obok PKP czy to będzie PKS- południe czy teren po byłej cukrowni jest mi to obojętne. W każdym normalnym kraju np Niemcy czy UK gdzie zapewne większość polaków już była jest lub będzie można zauważyć że ułatwia sie życie podróżujący łącząca takie miesca jak dworce kolejowe autobusowe, metro itp.

... rozwiń
Avatar
zniesmaczony / 8 lipca 2010 o 13:55
Te zmiany, to dlatego, bo nie chodzi tu o żadną zmianę zagospodarowania, tylko o teren, na którym leży bazar, PKS itp.
To niezły kąsek dla wielu cwaniaczków, najlepiej wszystko rozsprzedać prywaciarzom i zbić kaskę.
W ogóle za bezsens uważam likwidację dworca PKS, jak tutaj jest najlepsze miejsce dla niego, blisko do centrum Lublina.
Jako osoba spoza Lublina uważam pomysł UM za nietrafiony.
Avatar
J-k / 8 lipca 2010 o 13:04
Po pierwsze likwidacja dworca PKS i targu to śmierć tej dzielnicy, albo spore wydatki z kasy miejskiej na jej artyficjalne podtrzymywanie przy życiu. Wystarczy zobaczyć co się dzieje z Lubartowską, Zamoyską, Narutowicza itd. Nie prościej i sensowniej nadać cywilizowana formę zachowując dzisiejszą funkcję?
Po drugie, ile będzie kosztowało przeniesienie dworca PKS i związane z tym dostosowanie systemu komunikacyjnego miasta?
Po trzecie, jaki będzie koszt społeczny likwidacji targowisk na Podzamczu, tzn ilu ludzi straci swoje miejsca pracy? I o ile w związku z tym zmniejszą się wpływy do kasy miejskiej z tytułu mniejszych podatków i konieczności wypłacania zasiłków dla nowych bezrobotnych?
Czy ktoś to policzył? A może się mylę i będzie odwrotnie. Chciałbym jednak aby odpowiedzialni urzędnicy spróbowali konkretnie odpowiedzieć na tego typu pytania a nie tylko opowiadać o domach ze szkła i w ogóle jak to będzie cacy!!!
Po pierwsze likwidacja dworca PKS i targu to śmierć tej dzielnicy, albo spore wydatki z kasy miejskiej na jej artyficjalne podtrzymywanie przy życiu. Wystarczy zobaczyć co się dzieje z Lubartowską, Zamoyską, Narutowicza itd. Nie prościej i sensowniej nadać cywilizowana formę zachowując dzisiejszą funkcję?
Po drugie, ile będzie kosztowało przeniesienie dworca PKS i związane z tym dostosowanie systemu komunikacyjnego miasta?
Po trzecie, jaki będzie koszt społeczny likwidacji targowisk na Podzamczu, tzn ilu ludzi straci swoje miejsc... rozwiń
Avatar
lublin / 8 lipca 2010 o 13:03
10 lat boszesz ,pks z tymi smierdzacymi busami ma byc przy obecnym syfie obok pkp gdzie tez jest obecnie 3 albo nawet 4 swiat
Avatar
karabeus / 20 lipca 2011 o 10:19
Kolego Patronie
Niestety, masz rację, tereny wokół Zamku były kiedyś zydowskie. Likwidacja Dworca PKS skonczy się tym, że podobie jak stało się z Akademią Medyczną, żydzi przejmą ten teren. Magistrat podobno "szuka" inwestora, a tak naprawdę zydzi planuja tam centrum kultury zydowskiej. Kompleks Akademia Medyczna, cmentarza żydowski, kirkut, Majdanek a teraz Dworzec Autobusowy w rekach zydowskich, to strategiczna częśc Lublina, która nie będzie należeć do Palków. Co odzyskają od nienaezego rządu i zaprzedanych urzędników, wykupią za pieniadze, które i ich bankach pecznieją za sprawą lichwy.
POLACY, OBUDŹCIE SIĘ !!!!
Jak długo damy sie wodzić za nos obcym nacjom, które zgotowały nam II wojnę Światową, komunizm i zasraną Unię Europejską.
Powtórzę za PATRONEM, to nie jest antysemityzm, to jast obrona przed obcymi wpływami i narastającym zniewalaniem NARODU POLSKIEGO. Ilu jeszcze potrzebujemy zrywów, powstań, by POLSKA BYŁA POLSKA. My nie włazimy do ich Telawiu, Jerozolimy, niech idą skąd w cholerę, nie potrzebujemy ich mądrości, banków, ich Tory i mentalności. Nie potrzebujemy ich fałszywych mediów i fałszywych proroków.
Lokalizacja tego dworca jest najlepsza, jaka być może. Istnieja doskonała możliwość skomunikowania tego dworca z nową obwodnica Lublina, a jednocześnie z cały miastem siecią miejską.
Apeluje, Lublinianie, nie pozwólcie na to. Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego można zablokować poprzez zarzuty i protesty, skorzystajmy z tego prawa.
Komu Polska i Lublin leżą na sercu, niech informuje o tym swoich znajomych. Musimy zbiorowo zaprotestować!
Kolego Patronie
Niestety, masz rację, tereny wokół Zamku były kiedyś zydowskie. Likwidacja Dworca PKS skonczy się tym, że podobie jak stało się z Akademią Medyczną, żydzi przejmą ten teren. Magistrat podobno "szuka" inwestora, a tak naprawdę zydzi planuja tam centrum kultury zydowskiej. Kompleks Akademia Medyczna, cmentarza żydowski, kirkut, Majdanek a teraz Dworzec Autobusowy w rekach zydowskich, to strategiczna częśc Lublina, która nie będzie należeć do Palków. Co odzyskają od nienaezego rządu i zaprzedanych urzędników, wyk... rozwiń
Avatar
karabeus / 20 lipca 2011 o 09:36
[quote name='PATRON' timestamp='1278605749' post='313631']
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowskim Lublinie". oni tam wtedy nie mieszkali i to nie oni przyczyniali się do rozwoju tej części miasta.} W latach 60-tych Polska zapłaciła Żydom za ich utracone, pozostawione mienie wysokie rekompensaty. Na przykład za budynek d. Akademii Medycznej przy ul. Lubartowskiej zainkasowali ponad 170 tyś. dolarów. W połowie lat 90-tych, już po "nocnej zmianie", w czasach gdy w łaskach był nieżyjący dziś B. Geremek ( Żyd urodzony jako Beniamin Lewertow) rząd "polski" wprowadził przepisy pozwalające na powtórny zwrot żydowskiego mienia. Geszeft cymes. Płacimy dwa razy za to samo. Biorąc te fakty pod uwagę nasuwa się obawa, że przedwojenne hasło "Wasze ulice, nasze kamienice" nabiera dziś realnej postaci. P.S. To co napisałem, to nie "antysemityzm". To historia. POZDRAWIAM.
[/quote]
[quote name='PATRON' timestamp='1278605749' post='313631']
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesi... rozwiń
Avatar
~marek~ / 10 lipca 2010 o 11:35
~gość~ napisał:
A gdzie ma być przeniesiony dworzec PKS? może taką informację warto umieścić

PKP-Gazowa-Młyńska-Krochmalna te okolice
Avatar
PATRON / 8 lipca 2010 o 18:15
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowskim Lublinie". oni tam wtedy nie mieszkali i to nie oni przyczyniali się do rozwoju tej części miasta.} W latach 60-tych Polska zapłaciła Żydom za ich utracone, pozostawione mienie wysokie rekompensaty. Na przykład za budynek d. Akademii Medycznej przy ul. Lubartowskiej zainkasowali ponad 170 tyś. dolarów. W połowie lat 90-tych, już po "nocnej zmianie", w czasach gdy w łaskach był nieżyjący dziś B. Geremek ( Żyd urodzony jako Beniamin Lewertow) rząd "polski" wprowadził przepisy pozwalające na powtórny zwrot żydowskiego mienia. Geszeft cymes. Płacimy dwa razy za to samo. Biorąc te fakty pod uwagę nasuwa się obawa, że przedwojenne hasło "Wasze ulice, nasze kamienice" nabiera dziś realnej postaci. P.S. To co napisałem, to nie "antysemityzm". To historia. POZDRAWIAM.
KAMIENICE??? Przypominam polskiej części mieszkańców Lublina, że przed wojną teren, o którym mowa w artykule należał do Żydów. Dawniej w Lublinie istniało prawo zabraniające Żydom osiedlania się w granicach (murach) miasta. Dla tego zajmowali oni Podzamcze, Podwale itd. To prawo zostało zniesione w okresie zaborów w połowie XIX wieku i już po niespełna stu latach, do wybuchu II wojny 95% Starego Miasta znalazło się w rękach żydowskich. { tak na marginesie: śmieszy mnie fakt, jak pokazują renesansową zabudowę Starówki i mówią o "żydowski... rozwiń
Avatar
Gość / 8 lipca 2010 o 16:32
Mieszkam obok dworca PKS i zależy mi aby to była okolica ładna i przyzna, ale:
Po pierwsze: Czy ktoś w ogóle obliczył ile autobusów wjeżdża i wyjeżdża dziennie z dworca PKS. Pewnie z setki. Ta liczba ruszy przez miasto, które i tak się korkuje. Teraz na Zamość, Kraśnik, Warszawę, Biłgoraj itd autobusy wyjeżdżają wlotówkami. Nie są tak dokuczliwe.
Avatar
~zenek~ / 8 lipca 2010 o 14:55
zwezic al. 1000-lecia? poszerzyc pas zieleni? przeniesc PKS? co za idioci maja takie pomysly? To ja proponuje zaorac te czesc koziego grodu i nasiac burakow!!!!!
To juz chyba nie jest glupota, to nie interesownosc kupczykow terenu (po PKS) ale to smierc miasta! Zamiast budowac wiadukty, estakady ci kretyni chca zwezac ulice, to niepojete, totalny brak wyobrazni.
Ludzie wyjdzmy na ulice i protestujmy przed takimi glupotami.
Avatar
Gość / 8 lipca 2010 o 14:36
Targowisko można przenieść lub zlikwidować - sprzedający sobie poradzą, klienci też. To kwestia przyzwyczajenia. Poza tym ten teren nie grzeszy czystością. Wg mnie jedyne słuszne i logiczne miejsce na PKS to jak najbliższa lokalizacja obok PKP czy to będzie PKS- południe czy teren po byłej cukrowni jest mi to obojętne. W każdym normalnym kraju np Niemcy czy UK gdzie zapewne większość polaków już była jest lub będzie można zauważyć że ułatwia sie życie podróżujący łącząca takie miesca jak dworce kolejowe autobusowe, metro itp.

Dotychczasowa sytuacja jest kuriozalna ktoś przyjedzie do Lublina chce jechać dale to musi sie tłuc po mieście szukając to PKP to PKS- u o busa nie wspomnę.

Nie zazdroszczę Paniom z kiosku obok PKP które mają już karteczki na szybach którym autobusami można dojechać na PKP. Pewnie miały dość robienia za informacje turystyczną.
Targowisko można przenieść lub zlikwidować - sprzedający sobie poradzą, klienci też. To kwestia przyzwyczajenia. Poza tym ten teren nie grzeszy czystością. Wg mnie jedyne słuszne i logiczne miejsce na PKS to jak najbliższa lokalizacja obok PKP czy to będzie PKS- południe czy teren po byłej cukrowni jest mi to obojętne. W każdym normalnym kraju np Niemcy czy UK gdzie zapewne większość polaków już była jest lub będzie można zauważyć że ułatwia sie życie podróżujący łącząca takie miesca jak dworce kolejowe autobusowe, metro itp.

... rozwiń
Avatar
zniesmaczony / 8 lipca 2010 o 13:55
Te zmiany, to dlatego, bo nie chodzi tu o żadną zmianę zagospodarowania, tylko o teren, na którym leży bazar, PKS itp.
To niezły kąsek dla wielu cwaniaczków, najlepiej wszystko rozsprzedać prywaciarzom i zbić kaskę.
W ogóle za bezsens uważam likwidację dworca PKS, jak tutaj jest najlepsze miejsce dla niego, blisko do centrum Lublina.
Jako osoba spoza Lublina uważam pomysł UM za nietrafiony.
Avatar
J-k / 8 lipca 2010 o 13:04
Po pierwsze likwidacja dworca PKS i targu to śmierć tej dzielnicy, albo spore wydatki z kasy miejskiej na jej artyficjalne podtrzymywanie przy życiu. Wystarczy zobaczyć co się dzieje z Lubartowską, Zamoyską, Narutowicza itd. Nie prościej i sensowniej nadać cywilizowana formę zachowując dzisiejszą funkcję?
Po drugie, ile będzie kosztowało przeniesienie dworca PKS i związane z tym dostosowanie systemu komunikacyjnego miasta?
Po trzecie, jaki będzie koszt społeczny likwidacji targowisk na Podzamczu, tzn ilu ludzi straci swoje miejsca pracy? I o ile w związku z tym zmniejszą się wpływy do kasy miejskiej z tytułu mniejszych podatków i konieczności wypłacania zasiłków dla nowych bezrobotnych?
Czy ktoś to policzył? A może się mylę i będzie odwrotnie. Chciałbym jednak aby odpowiedzialni urzędnicy spróbowali konkretnie odpowiedzieć na tego typu pytania a nie tylko opowiadać o domach ze szkła i w ogóle jak to będzie cacy!!!
Po pierwsze likwidacja dworca PKS i targu to śmierć tej dzielnicy, albo spore wydatki z kasy miejskiej na jej artyficjalne podtrzymywanie przy życiu. Wystarczy zobaczyć co się dzieje z Lubartowską, Zamoyską, Narutowicza itd. Nie prościej i sensowniej nadać cywilizowana formę zachowując dzisiejszą funkcję?
Po drugie, ile będzie kosztowało przeniesienie dworca PKS i związane z tym dostosowanie systemu komunikacyjnego miasta?
Po trzecie, jaki będzie koszt społeczny likwidacji targowisk na Podzamczu, tzn ilu ludzi straci swoje miejsc... rozwiń
Avatar
lublin / 8 lipca 2010 o 13:03
10 lat boszesz ,pks z tymi smierdzacymi busami ma byc przy obecnym syfie obok pkp gdzie tez jest obecnie 3 albo nawet 4 swiat
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Brazylia – Szwajcaria 1:1. Kolejna niespodzianka

MUNDIAL 2018. Brazylia – Szwajcaria 1:1. Kolejna niespodzianka 0 0

MUNDIAL 2018 W drugim meczu grupy E Brazylia, uznawana przez wielu za głównego kandydata do złota zaledwie zremisowała ze Szwajcarią. Tym samym po pierwszej serii gier na prowadzeniu są Serbowie

Lotnisko Lublin cieszy się z nowego połączenia. Niestety są też złe wiadomości
galeria

Lotnisko Lublin cieszy się z nowego połączenia. Niestety są też złe wiadomości 2 14

W piątek o godz. 12.15 (10 minut przed czasem) w Świdniku wylądował samolot z Kijowa. Ze 120 osób na pokładzie, 80 to uczestnicy oficjalnej delegacji, w której znaleźli się przedstawiciele przewoźnika, portów lotniczych, ukraińscy parlamentarzyści oraz dziennikarze. Zanim odleciał z powrotem do Kijowa, samolot linii Bravo Airways wykonał połączenie do Chersonia i z powrotem

Zalew Zemborzycki: Na wiatę trzeba jeszcze poczekać

Zalew Zemborzycki: Na wiatę trzeba jeszcze poczekać 0 1

Na wiatę dla rowerzystów i morsów w pobliżu zapory Zalewu Zemborzyckiego poczekamy nawet do przyszłego roku. Przyznaje to oficjalnie Ratusz.

IPN rozdał krzyże. Ale nie wszyscy je przyjęli [zdjęcia]
galeria

IPN rozdał krzyże. Ale nie wszyscy je przyjęli [zdjęcia] 0 5

Krzyże Wolności i Solidarności odebrali w piątek zasłużeni działacze opozycji demokratycznej. Cztery odznaczenia przyznano pośmiertnie.

Szybkie zakupy lubelskich policjantów. Zastrzeżenia do przetargu na radiowozy

Szybkie zakupy lubelskich policjantów. Zastrzeżenia do przetargu na radiowozy 4 1

Instytucje publiczne coraz częściej robią zakupy bez przetargów. Najwyższa Izba Kontroli ma zastrzeżenia m.in. do lubelskiej prokuratury i policji, która w ekspresowym tempie kupowała nowe radiowozy

Baraże o awans do CLJ: wygrane BKS Lublin i AMSPN Hetmana

Baraże o awans do CLJ: wygrane BKS Lublin i AMSPN Hetmana 9 2

Świetny występ podopiecznych trenerów: Marcina Zakrzewskiego i Jakuba Lewkowicza. BKS ograł w pierwszym meczu o awans do Centralnej Ligi Juniorów młodszych. Stal Stalowa Wola aż 4:0. Awans jest blisko

Huczwa  – Unia 2:4. Grała zamojska klasa okręgowa

Huczwa – Unia 2:4. Grała zamojska klasa okręgowa 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA W ostatnim, prestiżowym meczu tego sezonu Unia Hrubieszów pokonała Huczwę Tyszowce 4:2. Wygrana zespołu trenera Dariusza Herbina daje mu jedynie prestiż bo i tak pierwsze miejsce w tabeli zajmuje zespół z Tyszowiec

Tłumy na EkoPikniku rodzinnym nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia]
galeria

Tłumy na EkoPikniku rodzinnym nad Zalewem Zemborzyckim [zdjęcia] 0 1

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się w niedzielę EkoPiknik Rodzinny

Nowe trolejbusy zawiozą mieszkańców Lublina. Można je było obejrzeć [zdjęcia]
galeria

Nowe trolejbusy zawiozą mieszkańców Lublina. Można je było obejrzeć [zdjęcia] 0 3

Na placu Zamkowym po raz pierwszy można było się w niedzielę przywitać z nowymi przegubowymi trolejbusami, które już niedługo będą wozić nas po Lublinie.

MUNDIAL 2018. Niemcy – Meksyk 0:1. Sensacja na Łużnikach!

MUNDIAL 2018. Niemcy – Meksyk 0:1. Sensacja na Łużnikach! 0 0

MUNDIAL 2018 Niemcy, obrońcy mistrzowskiego tytułu przegrali 0:1 z Meksykiem, a jedynego gola w tym spotkaniu zdobył w 35 minucie Hirving Lozano

Rolnik wygrał nowy ciągnik Ursus. "Myślałem, że to żart"
galeria

Rolnik wygrał nowy ciągnik Ursus. "Myślałem, że to żart" 38 0

To super maszyna – stwierdził Sebastian Krzyśpiak po tym jak zasiadł za kierownicą nowego Ursusa C-380. Pojazd warty ponad 130 tys. zł to główna nagroda w loterii puławskich Azotów i lubelskiego producenta ciągników.

Przebudowa deptaka w Lublinie. Znaleziono ludzkie szczątki i ciekawe przedmioty
galeria
film

Przebudowa deptaka w Lublinie. Znaleziono ludzkie szczątki i ciekawe przedmioty 43 8

W tym tygodniu zacznie się na deptaku sadzenie drzewek oraz montaż małej architektury i latarni – zapowiada Ratusz. W poniedziałek ma pokazać to, co odkryli archeolodzy na placu budowy. Jednym z odkryć jest odkopany w czwartek kolejny szkielet

Pogrom w Krakowie. Speed Car Motor Lublin wciąż niepokonany

Pogrom w Krakowie. Speed Car Motor Lublin wciąż niepokonany 5 2

NICE I liga żużlowa Speed Car Motor Lublin odniósł kolejne zwycięstwo. Tym razem liderzy rozgrywek rozgromili w Krakowie miejscową Arge Wanda Speedway. Komplet punktów zdobył Andreas Jonsson

Ryki: Otwarte Strefy Aktywności w trzech miejscowościach

Ryki: Otwarte Strefy Aktywności w trzech miejscowościach 0 0

Plenerowe siłownie, place zabaw, miejsca do relaksu i gier – tzw. Otwarte Strefy Aktywności pojawią się w trzech miejscowościach w gminie

Gmina Puławy: Wójt z absolutorium

Gmina Puławy: Wójt z absolutorium 9 1

Wójt Krzysztof Brzeziński podczas ostatniej sesji otrzymał od rady absolutorium. Przeciwko jego udzieleniu zagłosowały trzy osoby z opozycji

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.