Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

23 września 2012 r.
18:16
Edytuj ten wpis

Policjanci namierzają piratów drogowych laserem

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 25 A A
Młodszy aspirant Mariusz Piniaź kontroluje szybkość przejeżdżających samochodów nowym miernikiem (Ma
Młodszy aspirant Mariusz Piniaź kontroluje szybkość przejeżdżających samochodów nowym miernikiem (Ma

Lubelska drogówka dostała właśnie do dyspozycji 26 laserowych urządzeń mierzących prędkość. Mogą namierzyć pirata drogowego nawet z odległości 1200 metrów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nazywa się UltraLyte 20-20 i jest produkowany w Stanach Zjednoczonych.

– 1200 metrów to maksymalny zasięg nowego miernika. Jednak precyzyjny pomiar jest dokonywany z odległości 600, 700 metrów – mówi nadkomisarz Arkadiusz Kalita, rzecznik lubelskiej drogówki. – Laserowe mierniki prędkości trafiły już do komend powiatowych i od kilku dni patrole używają ich w codziennej służbie. Nie są wykrywalne przez antyradary.

UltraLyte ma spore możliwości. Może zmierzyć prędkość samochodu wybranego z kolumny aut, także z tyłu. Sygnalizuje zakłócenia pomiaru oznaczające, że kierowca używa niedozwolonych gadżetów zakłócających działanie lasera.

– Takie mierniki można wykryć, można je też zablokować. Służą do tego tzw. antylasery (jammery – red.). Wprawdzie stosowanie takiej formy obrony nie jest zgodne z prawem, ale niektórzy kierowcy je praktykują – mówi Jarosław Teterycz, specjalista z zakresu pomiaru prędkości.

– Policjanci często przed rozpoczęciem pomiarów nie sprawdzają ustawienia celownika. Może się zatem zdarzyć, że zmierzą prędkość kogoś innego, a ktoś inny poniesie konsekwencje. Sądy, m.in. w Zamościu, już rozpatrywały kilka takich spraw (chodzi o wycofane już urządzenia starszego typu – red.), w których kierowcy wygrywali. W przypadku wątpliwości dotyczących pomiaru, trzeba zrobić zdjęcie wyświetlacza i iść do sądu.

– Przed rozpoczęciem pracy z laserowymi miernikami policjanci muszą sprawdzić celownik. Taka jest procedura – odpowiada nadkomisarz Kalita.

Kierowcy nie są zadowoleni z nowych zakupów policji. – Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż radarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina.

W naszym województwie policja ma do dyspozycji 125 klasycznych i 26 nowych, laserowych mierników prędkości.

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
wincenty / 19 sierpnia 2013 o 01:26

Inspekcja transportu drogowego kupiła za ciążki szmal 100 foto najnowszej generacji MultaradarCD i okazało się że jammer Blue Raider bez problemu je zakłóca???

i wyszło jak zwykle.

Avatar
adaś / 8 sierpnia 2013 o 00:01

A czy nie lepiej kupić sobie po prostu dobry rejestrator samochodowy http://www.youtube.com/watch?v=oIw33Wif12s

Tutaj w razie jakiejś nieprzyjemnej sytuacji mamy wszystko zarejestrowane.

Avatar
mecenas / 24 września 2012 o 13:02
[quote name='schaboszczak' timestamp='1348482699' post='677297']
Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[/quote]No to niech nie pie-rdolą że im na bezpieczeństwie kogokolwiek w tym kraju zależy.
[quote name='schaboszczak' timestamp='1348482699' post='677297']
Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze troc... rozwiń
Avatar
schaboszczak / 24 września 2012 o 12:31
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. T... rozwiń
Avatar
schaboszczak / 24 września 2012 o 12:31
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. T... rozwiń
Avatar
emi / 24 września 2012 o 11:31
Biedni Ci policjanci wydali tyle kasy na te " lasery",a dziś byłam świadkiem jak bezradnie rozkładali ręce bo nie udał się nalot na "wczorajszych" kierowców i każdy był trzeźwy,a odrobić za lasery trzeba...
Avatar
mecenas / 24 września 2012 o 10:53
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
Avatar
Henio / 24 września 2012 o 10:36
[quote name='Leon H' timestamp='1348470723' post='677174']
Ojejku, i znowu biedni, niewinni, Bogu ducha winni kierowcy będą nękani przez bezwględnych policjantów... jak zwykle bez powodu i jak zwykle niesłusznie.... Biedactwa... Jedzie sobie taki kierowca 50 km/h jak Bóg przykazał a tu wyskakuje zza krzaka straszny i bezwzględny policjant z wilczymi zębami i ostrymi pazurami i wmawia mu że jechał 120 km/h. To straszne!!!
[/quote]

To nie Bóg, tylko nadgorliwi urzędnicy przykazują jeździć max. 50 km/h tam, gdzie spokojne, bez szkody dla kogokolwiek, można jeździć np. 70 km/h.
A montaż antyradarów, jak najbardziej, popieram
[quote name='Leon H' timestamp='1348470723' post='677174']
Ojejku, i znowu biedni, niewinni, Bogu ducha winni kierowcy będą nękani przez bezwględnych policjantów... jak zwykle bez powodu i jak zwykle niesłusznie.... Biedactwa... Jedzie sobie taki kierowca 50 km/h jak Bóg przykazał a tu wyskakuje zza krzaka straszny i bezwzględny policjant z wilczymi zębami i ostrymi pazurami i wmawia mu że jechał 120 km/h. To straszne!!!
[/quote]

To nie Bóg, tylko nadgorliwi urzędnicy przykazują je... rozwiń
Avatar
Radarek / 24 września 2012 o 10:35
Polacy (Policja) są pod wrażeniem "Gwiezdnych wojen". Do tego wszystko co związane z Ameryką traktujemy jako "gwiazdki z nieba", cuda. Tak się składa że model który trafił do Polski to rozwiązanie które ma już sporo lat, żeby nie powiedzieć przestarzałe. Co oczywiście nie znaczy że złe. Używając porównania bliższego policji: broń palna to nie tylko pistolety na wyposażeniu. Potrzebne są też karabinki snajperskie. Jedne drugich nie zastąpią i w pewnych okolicznościach niezbędne. Tylko że Laserowe mierniki to własnie takie karabinki snajperskie, czyli w praktyce bardziej specjalistyczne wykorzystanie. Pistolet osobisty to jednak radarowy miernik, szybkie narzędzie codziennego użytku. Oczywiście nie należy radarowego miernika kojarzyć z RAPIDEM K, Ka produkcji ZURAD, konstrukcji z ubiegłego stulecia. Dostępne są bardziej nowoczesne przyrządy. Świetnym uzasadnieniem powyższego jest jeden z ostatnich dużych zakupów dla nowojorskiej policji. Udział laserowych mierników w globalnym zamówieniu to zaledwie 25%. Wątpiących zapraszam do guglowania...
Polacy (Policja) są pod wrażeniem "Gwiezdnych wojen". Do tego wszystko co związane z Ameryką traktujemy jako "gwiazdki z nieba", cuda. Tak się składa że model który trafił do Polski to rozwiązanie które ma już sporo lat, żeby nie powiedzieć przestarzałe. Co oczywiście nie znaczy że złe. Używając porównania bliższego policji: broń palna to nie tylko pistolety na wyposażeniu. Potrzebne są też karabinki snajperskie. Jedne drugich nie zastąpią i w pewnych okolicznościach niezbędne. Tylko że Laserowe mierniki to własnie takie ... rozwiń
Avatar
elektronik / 24 września 2012 o 10:32
[quote name='Cogito' timestamp='1348472288' post='677185']
"– Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż antyradarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina."

A moze p. Jerzy zacznie jezdzic zgodnie z przepisami? To tansze niz instalowanie roznych gadzetow w samochodzie.
[/quote]
....będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł....
kupno jammera to i tak się będzie opłącalo.No bo jeśli ktoś dużo jeździ i często płaci mandaty,to zakup takiego ustrojstwa wkrótce się zwróci.No i przy okazji nie będzie punktów karnych.
[quote name='Cogito' timestamp='1348472288' post='677185']
"– Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż antyradarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina."

A moze p. Jerzy zacznie jezdzic zgodnie z przepisami? To tansze niz instalowanie roznych gadzetow w samochodzie.
[/quote]
....będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł....
... rozwiń
Avatar
wincenty / 19 sierpnia 2013 o 01:26

Inspekcja transportu drogowego kupiła za ciążki szmal 100 foto najnowszej generacji MultaradarCD i okazało się że jammer Blue Raider bez problemu je zakłóca???

i wyszło jak zwykle.

Avatar
adaś / 8 sierpnia 2013 o 00:01

A czy nie lepiej kupić sobie po prostu dobry rejestrator samochodowy http://www.youtube.com/watch?v=oIw33Wif12s

Tutaj w razie jakiejś nieprzyjemnej sytuacji mamy wszystko zarejestrowane.

Avatar
mecenas / 24 września 2012 o 13:02
[quote name='schaboszczak' timestamp='1348482699' post='677297']
Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[/quote]No to niech nie pie-rdolą że im na bezpieczeństwie kogokolwiek w tym kraju zależy.
[quote name='schaboszczak' timestamp='1348482699' post='677297']
Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze troc... rozwiń
Avatar
schaboszczak / 24 września 2012 o 12:31
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. T... rozwiń
Avatar
schaboszczak / 24 września 2012 o 12:31
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. T... rozwiń
Avatar
emi / 24 września 2012 o 11:31
Biedni Ci policjanci wydali tyle kasy na te " lasery",a dziś byłam świadkiem jak bezradnie rozkładali ręce bo nie udał się nalot na "wczorajszych" kierowców i każdy był trzeźwy,a odrobić za lasery trzeba...
Avatar
mecenas / 24 września 2012 o 10:53
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
Avatar
Henio / 24 września 2012 o 10:36
[quote name='Leon H' timestamp='1348470723' post='677174']
Ojejku, i znowu biedni, niewinni, Bogu ducha winni kierowcy będą nękani przez bezwględnych policjantów... jak zwykle bez powodu i jak zwykle niesłusznie.... Biedactwa... Jedzie sobie taki kierowca 50 km/h jak Bóg przykazał a tu wyskakuje zza krzaka straszny i bezwzględny policjant z wilczymi zębami i ostrymi pazurami i wmawia mu że jechał 120 km/h. To straszne!!!
[/quote]

To nie Bóg, tylko nadgorliwi urzędnicy przykazują jeździć max. 50 km/h tam, gdzie spokojne, bez szkody dla kogokolwiek, można jeździć np. 70 km/h.
A montaż antyradarów, jak najbardziej, popieram
[quote name='Leon H' timestamp='1348470723' post='677174']
Ojejku, i znowu biedni, niewinni, Bogu ducha winni kierowcy będą nękani przez bezwględnych policjantów... jak zwykle bez powodu i jak zwykle niesłusznie.... Biedactwa... Jedzie sobie taki kierowca 50 km/h jak Bóg przykazał a tu wyskakuje zza krzaka straszny i bezwzględny policjant z wilczymi zębami i ostrymi pazurami i wmawia mu że jechał 120 km/h. To straszne!!!
[/quote]

To nie Bóg, tylko nadgorliwi urzędnicy przykazują je... rozwiń
Avatar
Radarek / 24 września 2012 o 10:35
Polacy (Policja) są pod wrażeniem "Gwiezdnych wojen". Do tego wszystko co związane z Ameryką traktujemy jako "gwiazdki z nieba", cuda. Tak się składa że model który trafił do Polski to rozwiązanie które ma już sporo lat, żeby nie powiedzieć przestarzałe. Co oczywiście nie znaczy że złe. Używając porównania bliższego policji: broń palna to nie tylko pistolety na wyposażeniu. Potrzebne są też karabinki snajperskie. Jedne drugich nie zastąpią i w pewnych okolicznościach niezbędne. Tylko że Laserowe mierniki to własnie takie karabinki snajperskie, czyli w praktyce bardziej specjalistyczne wykorzystanie. Pistolet osobisty to jednak radarowy miernik, szybkie narzędzie codziennego użytku. Oczywiście nie należy radarowego miernika kojarzyć z RAPIDEM K, Ka produkcji ZURAD, konstrukcji z ubiegłego stulecia. Dostępne są bardziej nowoczesne przyrządy. Świetnym uzasadnieniem powyższego jest jeden z ostatnich dużych zakupów dla nowojorskiej policji. Udział laserowych mierników w globalnym zamówieniu to zaledwie 25%. Wątpiących zapraszam do guglowania...
Polacy (Policja) są pod wrażeniem "Gwiezdnych wojen". Do tego wszystko co związane z Ameryką traktujemy jako "gwiazdki z nieba", cuda. Tak się składa że model który trafił do Polski to rozwiązanie które ma już sporo lat, żeby nie powiedzieć przestarzałe. Co oczywiście nie znaczy że złe. Używając porównania bliższego policji: broń palna to nie tylko pistolety na wyposażeniu. Potrzebne są też karabinki snajperskie. Jedne drugich nie zastąpią i w pewnych okolicznościach niezbędne. Tylko że Laserowe mierniki to własnie takie ... rozwiń
Avatar
elektronik / 24 września 2012 o 10:32
[quote name='Cogito' timestamp='1348472288' post='677185']
"– Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż antyradarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina."

A moze p. Jerzy zacznie jezdzic zgodnie z przepisami? To tansze niz instalowanie roznych gadzetow w samochodzie.
[/quote]
....będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł....
kupno jammera to i tak się będzie opłącalo.No bo jeśli ktoś dużo jeździ i często płaci mandaty,to zakup takiego ustrojstwa wkrótce się zwróci.No i przy okazji nie będzie punktów karnych.
[quote name='Cogito' timestamp='1348472288' post='677185']
"– Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż antyradarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina."

A moze p. Jerzy zacznie jezdzic zgodnie z przepisami? To tansze niz instalowanie roznych gadzetow w samochodzie.
[/quote]
....będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł....
... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Firmy w Lubelskiem cierpią na brak pracowników. W jakich branżach szukać pracy?

Firmy w Lubelskiem cierpią na brak pracowników. W jakich branżach szukać pracy? 0 0

Liczba wolnych miejsc pracy w przedsiębiorstwa z województwa lubelskiego tylko w ciągu ostatniego roku zwiększyła się o niemal 70 procent. Najtrudniej o fachowca jest w branży budowlanej i przemyśle. Potrzebni są także kierowcy i magazynierzy

PO wystawi kobietę na prezydenta Białej Podlaskiej?

PO wystawi kobietę na prezydenta Białej Podlaskiej? 0 1

Platforma nie ujawnia żadnych nazwisk, ale poseł Stanisław Żmijan przyznaje, że najchętniej w wyborach na prezydenta Białej Podlaskiej poparłby kobietę

Samochodem bez prawa jazdy, ale pod okiem rodzica. Czy ten pomysł sprawdzi się w Polsce?

Samochodem bez prawa jazdy, ale pod okiem rodzica. Czy ten pomysł sprawdzi się w Polsce? 10 9

Nauka jazdy samochodem pod okiem rodziców? Minister infrastruktury chce, by było to możliwe pomiędzy ukończeniem oficjalnego kursu a egzaminem

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem

Lublin: Restauracje powalczą o tytuł "Miejsce Inspiracji". Dwa miesiące imprez nad talerzem 0 3

Przez całe wakacje lubelscy restauratorzy mają organizować imprezy walcząc o miejsce na liście lokali polecanych turystom przez władze miasta. Wczoraj rozpoczął się nabór chętnych do tej rywalizacji. Każdy, kto przejdzie do drugiego etapu, będzie musiał zorganizować własne, otwarte wydarzenie.

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm

Młodzi posłowie oburzeni na Sejm 8 3

Ten wyjazd do Warszawy to była dla nas nagroda, którą nam odebrano – mówią Mateusz Sroka i Adam Sygocki, posłowie tegorocznego XXIV Sejmu Dzieci i Młodzieży, którzy w środę w Lublinie zorganizowali konferencję prasową w tej sprawie. Kancelaria Sejmu odwołała posiedzenie młodych parlamentarzystów, przekładając je z 1 czerwca na wrzesień.

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości"

List minister zdenerwował niektórych rodziców. "Zaklinanie rzeczywistości" 3 8

– To zaklinanie rzeczywistości – tak mama siódmoklasisty ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Lublinie komentuje list do rodziców wystosowany przez minister edukacji narodowej. Anna Zalewska pisze w nim, że rekrutacja do zdublowanych klas pierwszych szkół średnich „nie spowoduje istotnych problemów”.

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski

Hol w szpitalu dziecięcym zamienili w salon kosmetyczno-fryzjerski 1 0

Kosmetyki do makijażu, lokówki i suszarki, szczotki do włosów, lakiery do paznokci, pędzle oraz lusterka i lampy. W środę hol na parterze Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie zamienił się w salon kosmetyczno-fryzjerski

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii!

Unia Hrubieszów – Eko Różanka 1:0. Pierwszy finał w historii! 3 2

Najniżej notowany zespół z całej czwórki półfinalistów Pucharu Polski sprawił niespodziankę i ograł u siebie Eko Różanka 1:0

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016

Lublin: Szykują strefę kibica na mundial. Ma być trzy razy większa niż podczas Euro 2016 94 8

Nie czekając na telewizyjną licencję MOSiR zamawia już wielki ekran, na którym obok Areny Lublin chce wyświetlać mecze zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Planowana przy stadionie strefa kibica ma być trzykrotnie większa od tej, którą przygotowano na Euro 2016 obok Aqua Lublin

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca

Powiślak - Orlęta Spomlek 2:5. Finał Pucharu Polski dla trzecioligowca 0 0

Piłkarze Powiślaka robili co mogli, ale kończą przygodę z Pucharem Polski na etapie wojewódzkiego półfinału. W środę lepsze okazały się Orlęta Spomlek, które wygrały w Końskowoli 5:2

Kalarepa w menu może być groźna
wiersze między newsami

Kalarepa w menu może być groźna 0 1

Przedwojenny amerykański poeta zajął się pewnym bardzo popularnym warzywem. Kto używa kalarepy w kuchni może być zaskoczony

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem
galeria
film

Zabójstwo na stacji paliw. Damian S. i Magdalena J. przed sądem 2 1

Damian S. i Magdalena J. stanęli w środę przed sądem. Odpowiadają za udział w rozboju i brutalne zabójstwo pracownika stacji benzynowej. Mirosława W. napadnięto, kiedy pełnił swój ostatni nocny dyżur na stacji paliw w Pałecznicy-Kolonii (gm. Niedźwiada). Sprawcy zabrali mu 140 zł.

Wojewoda lubelski z wizytą w USA

Wojewoda lubelski z wizytą w USA 0 9

Spotkania z Polonią, odwiedzanie nekropolii, msze święte oraz odsłonięcie tablicy poświęconej prezydentom Lechowi Kaczyńskiemu i Ryszardowi Kaczorowskiemu – to były główne punkty wizyty wojewody lubelskiego Przemysława Czarnka w USA.

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja

Przystanek bez dojazdu? Radni PiS: Może być taka sytuacja 0 33

Dojazdu do nowego przystanku kolejowego Lublin Zachód dotyczyć ma uchwała, której projekt chce w czwartek przeforsować w Radzie Miasta opozycyjny klub radnych Prawa i Sprawiedliwości

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.