środa, 16 sierpnia 2017 r.

Lublin

Policjanci namierzają piratów drogowych laserem

Dodano: 23 września 2012, 18:16
Autor: Paweł Puzio

Młodszy aspirant Mariusz Piniaź kontroluje szybkość przejeżdżających samochodów nowym miernikiem (Ma
Młodszy aspirant Mariusz Piniaź kontroluje szybkość przejeżdżających samochodów nowym miernikiem (Ma

Lubelska drogówka dostała właśnie do dyspozycji 26 laserowych urządzeń mierzących prędkość. Mogą namierzyć pirata drogowego nawet z odległości 1200 metrów.

Nazywa się UltraLyte 20-20 i jest produkowany w Stanach Zjednoczonych.

– 1200 metrów to maksymalny zasięg nowego miernika. Jednak precyzyjny pomiar jest dokonywany z odległości 600, 700 metrów – mówi nadkomisarz Arkadiusz Kalita, rzecznik lubelskiej drogówki. – Laserowe mierniki prędkości trafiły już do komend powiatowych i od kilku dni patrole używają ich w codziennej służbie. Nie są wykrywalne przez antyradary.

UltraLyte ma spore możliwości. Może zmierzyć prędkość samochodu wybranego z kolumny aut, także z tyłu. Sygnalizuje zakłócenia pomiaru oznaczające, że kierowca używa niedozwolonych gadżetów zakłócających działanie lasera.

– Takie mierniki można wykryć, można je też zablokować. Służą do tego tzw. antylasery (jammery – red.). Wprawdzie stosowanie takiej formy obrony nie jest zgodne z prawem, ale niektórzy kierowcy je praktykują – mówi Jarosław Teterycz, specjalista z zakresu pomiaru prędkości.

– Policjanci często przed rozpoczęciem pomiarów nie sprawdzają ustawienia celownika. Może się zatem zdarzyć, że zmierzą prędkość kogoś innego, a ktoś inny poniesie konsekwencje. Sądy, m.in. w Zamościu, już rozpatrywały kilka takich spraw (chodzi o wycofane już urządzenia starszego typu – red.), w których kierowcy wygrywali. W przypadku wątpliwości dotyczących pomiaru, trzeba zrobić zdjęcie wyświetlacza i iść do sądu.

– Przed rozpoczęciem pracy z laserowymi miernikami policjanci muszą sprawdzić celownik. Taka jest procedura – odpowiada nadkomisarz Kalita.

Kierowcy nie są zadowoleni z nowych zakupów policji. – Kilka tygodni wcześniej ruszył montaż radarów. Teraz lasery. Jak ktoś dużo jeździ, to oprócz CB, będzie musiał kupić jammera. A to spory wydatek, od 2 do 4,5 tys. zł – mówi Jerzy Kulikowski, kierowca z Lublina.

W naszym województwie policja ma do dyspozycji 125 klasycznych i 26 nowych, laserowych mierników prędkości.
Czytaj więcej o:
wincenty
adaś
mecenas
(25) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

wincenty
wincenty (19 sierpnia 2013 o 01:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Inspekcja transportu drogowego kupiła za ciążki szmal 100 foto najnowszej generacji MultaradarCD i okazało się że jammer Blue Raider bez problemu je zakłóca???

i wyszło jak zwykle.

Rozwiń
adaś
adaś (8 sierpnia 2013 o 00:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A czy nie lepiej kupić sobie po prostu dobry rejestrator samochodowy http://www.youtube.com/watch?v=oIw33Wif12s

Tutaj w razie jakiejś nieprzyjemnej sytuacji mamy wszystko zarejestrowane.

Rozwiń
mecenas
mecenas (24 września 2012 o 13:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='schaboszczak' timestamp='1348482699' post='677297']
Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
[/quote]No to niech nie pie-rdolą że im na bezpieczeństwie kogokolwiek w tym kraju zależy.
Rozwiń
schaboszczak
schaboszczak (24 września 2012 o 12:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
Rozwiń
schaboszczak
schaboszczak (24 września 2012 o 12:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='mecenas' timestamp='1348476824' post='677225']
Czy nie lepiej trochę kasy przeznaczyć na bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów ??????
[/quote]

Nie da się. Bezpieczne pobocza i drogi dla rowerów tylko generują koszty i nie przynoszą żadnych zysków. Poza tym, w arkuszach sprawozdawczych nie ma takiej pozycji, żaden funkcjonariusz nie jest oceniany z takich dupereli. Statystyki wyrabia się po linii najmniejszego oporu - no i kasiora dla walącego się budżetu przecież też się liczy. Trzeba zwiększyć ilość i jeszcze bardziej zaostrzyć urzędowe ograniczenia prędkości - no i dokupić jeszcze trochę radarów.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (25)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!