środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Powstaną 32 kilometry sieci trolejbusowej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 5 lutego 2009, 18:53
Autor: Dominik Smaga

Projekty budowy blisko 32 km nowych linii trolejbusowych zamawia lubelski Urząd Miasta. Dokumenty mają być gotowe jeszcze w tym roku. Uwaga kierowcy, te plany wymuszą przebudowę kilku skrzyżowań.

• Trakcja nad al. Unii Lubelskiej ma być przedłużona aż do ronda pod Zamkiem. Dalej pobiegnie przez ul. Podzamcze i Unicką. • Linia trolejbusowa, która teraz kończy się obok szpitala DSK, będzie poprowadzona dalej ul. Chodźki na przestrzał przez skrzyżowanie z al. Smorawińskiego. Tam pobiegnie na tyłach marketu Real, skręcając w ul. Czapskiego, która jest teraz drogą dojazdową do parkingu Reala. Stamtąd druty pobiegną przez Szeligowskiego i Choiny do nowej pętli.

• Trolejbusy pojadą też przez Lwowską, Andersa, Mełgiewską i Grygowej do zajezdni na Majdanie Tatarskim. • W planach jest również poprowadzenie trolejbusów przedłużeniem ul. Muzycznej do Młyńskiej.

• Najwięcej drutów pojawi się na Czubach. Trakcja zawiśnie na całej długości ul. Jana Pawła II. Stąd trolejbusy będą mogły skręcać w ul. Armii Krajowej, a linia wisząca nad tą ulicą zostanie przeciągnięta przez ul. Bohaterów Monte Cassino do Poczekajki. • Z ronda koło Lubelskiego Klubu Jeździeckiego trakcja pobiegnie przez Nadbystrzycką do Narutowicza i Krochmalną do przedłużenia Muzycznej. Z Krochmalnej koło boisk trolejbusy będą mogły skręcać także w Diamentową, a następnie Zemborzycką, aż do Kunickiego.

• Druty pojawią się też nad ul. Filaretów od ronda na skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz na Zana między ZUS a Nadbystrzycką.

• Uzupełniona zostanie też linia nad ul. Wileńską tak, by trolejbusy mogły jechać tędy także pod górę. Uwaga kierowcy. Te plany wymuszą też przebudowę kilku skrzyżowań.

Na rondzie Jana Pawła II/Armii Krajowej pojawią się dostępne tylko dla autobusów i trolejbusów pasy przeznaczone do skrętu w prawo z ul. Armii Krajowej w Jana Pawła II i z Jana Pawła II od Poręby w stronę Filaretów. Ale pozostali kierowcy też dostaną więcej miejsca. Z Armii Krajowej na wprost będzie można jechać dwoma pasami. Teraz jest tylko jeden.

Koło Reala na ul. Czapskiego jezdnia zostanie poszerzona, powstaną też dwie zatoki autobusowe. Na al. Spółdzielczości Pracy na wysokości starej pętli trolejbusowej powstanie zwykła zatoka przystankowa. Poprawiona też będzie geometria skrzyżowania al. Kraśnickiej z ul. Bohaterów Monte Cassino.
Projekt ma przewidywać również budowę nowej pętli przy jednojezdniowym odcinku ul. Choiny, który stanie się dwupasmówką.

Spore zmiany czekają też skrzyżowanie Zemborzycka/Diamentowa, przy którym powstanie plac postojowy dla ponad 30 trolejbusów wraz z halą obsługi i myjnią.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
didsen
kierowca w mpk
f-f-f
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

didsen
didsen (6 lutego 2009 o 15:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
co domożliwości budowy tzw tramwaju kolejowego w Lublinie, to ma sens jako forma transportu aglomeracyjnego. Jako uzupełnienie istniejących form transportu a niejako zastąpienie trolejbusó, wprowadzenie w Lublinie tramwaju w formie Streetcars nie ma sensu ze względu na istniejące ograniczenia sieci drogowej, znacznej pagórkowatości miasta. Korzystne wbrew twierdzeniom jednego z forumowiczów - co do braku możliwosci wykorzystania torów i infrastruktury kolejowej do transportu tzw lekkiego transportu LRT (tramwajowego lub mu podobnego) jest tak zwane rozwiązanie train - tram, które jest dość skutecznie wdrażane i funkcjonuje w wielu miastach i aglomeracjach na całym świecie (np. niemiecki Chemitz, Zwickau, Kasell, Karshrue, Saarbrucken itp. w USA, Francji) przykłady pojazdów to Simens Avanto i Duo Combino, Bombardier Flexiti, czy też Alstom Citadis. W przypadku, pozyskania środków zewnętrznych, możliwe jest, na lubelszcyżnie, poprowadzenie linii do Lotniska w Świdniku (terminala) wspólna z koleja na systemie kolejowym, do Lubartowa na napędzie disla -z czasem mozna dobudować trakcję elektryczną w systemie tramwaju regionalnego, linia do Radzynia przez Parczew, z potrzeba dobudowania torow do centrow obu miast - to samo dotyczy linii do Kraśnika, w przpadku linii do Puław naped w systemie kolejowym wraz z wykorzystaniem torów bocznic w samym miescie Puławy, w Lublinie jest tez bocznica do zbiornikow paliwa na dziesiatej do wzkoryzstania do transportu szynowego, linia do bogdanki po dobudowaniu kawaka toru w stronczne Lecznej, a nawet do Chelma z wykorzystniem licznzch bocznic w samzm Chelmie, plus linia do Wlodawy po dobudowania odcinka torow do samego miasta. Wiele miast na zach. europy dosc intenszwnie zaczyna wykorzystywac molo eksplatowane linie kolejowe do rozbudowz systemu LRT
Rozwiń
kierowca w mpk
kierowca w mpk (6 lutego 2009 o 12:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na tramwaj w Lublinie jest za późno. Jedyne co to linia do świdnika. A ci co krzyczą ze tory kolejowe można wykożystać zupełnie nie znają się na rzeczy. Poczawszy od PLK, kończąc na sieci trakcyjnej jest to prawie nie mozliwe, równoznaczne z budową od podstaw. Zresztą po co zastępować pociag tramwajem ?? Jeśli juz to tylko linia po 1000, i mełgiewską, prtosto pod lotnisko w świdniku. Drugi oniec w Lublinie koło skansenu. Ale czy to ma senms to nie wiem. Znacznie lepiej jest rozbudowac to co mamy, czyli trolejbusy, ale niech tym razem miasto dogada się z Lubzelem odnośnie przewieszenia latarni !!! Trolejbusy sa przyszłościowe, zresztą to jedyny środek transportu w mieście na jaki możemy pozyskać fundusze unijne, aby jeździć wkońcuy nowymi pojazdami a nie demobilowymi rozklekotanymi autobusami takimie jak w MPK czy MKP>
Rozwiń
f-f-f
f-f-f (6 lutego 2009 o 11:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
do @lolek@: Bez sensu jest pakowanie tramwajów na ulice, to pomysł z XIXw. teraz buduje się zupełnie bezkolizyjne systemy które przypominają bardziej metro niż tradycyjne pojazdy, poza tym można wykorzystać istniejące tory kolejowe do Świdnika, Lubartowa, Nałęczowa. Opieranie systemu komunikacji Lublina na trolejbusach uważam za mało perspektywiczne.
Rozwiń
~lublinianin~
~lublinianin~ (6 lutego 2009 o 10:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Uważam,że pomysł by trasa sięgała do Świdnika nie jest bezsensowny>Przecież powstanie tam lotnisko>jadąc przez w zasadzie bezkolizyjną aleje witosa bardzo szybko i ekologicznie można bedzie dojechać do tego już sporego maisteczka i lotniska
Rozwiń
~Lolek~
~Lolek~ (6 lutego 2009 o 10:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
@Ex : jakie koszta ? wiesz co mówisz człowieku ?? W lublinie nie ma możliwoci zainstalowania tramwaji. Czemu ? Bo infrastruktura na to nie pozwala. Trzeba by było przebudowac cały lublin, wszystkie ulice itd zeby cos takiego mogło zaistenieć.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!