Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

5 lutego 2009 r.
18:53
Edytuj ten wpis

Powstaną 32 kilometry sieci trolejbusowej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 9 A A

Projekty budowy blisko 32 km nowych linii trolejbusowych zamawia lubelski Urząd Miasta. Dokumenty mają być gotowe jeszcze w tym roku. Uwaga kierowcy, te plany wymuszą przebudowę kilku skrzyżowań.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
• Trakcja nad al. Unii Lubelskiej ma być przedłużona aż do ronda pod Zamkiem. Dalej pobiegnie przez ul. Podzamcze i Unicką. • Linia trolejbusowa, która teraz kończy się obok szpitala DSK, będzie poprowadzona dalej ul. Chodźki na przestrzał przez skrzyżowanie z al. Smorawińskiego. Tam pobiegnie na tyłach marketu Real, skręcając w ul. Czapskiego, która jest teraz drogą dojazdową do parkingu Reala. Stamtąd druty pobiegną przez Szeligowskiego i Choiny do nowej pętli.

• Trolejbusy pojadą też przez Lwowską, Andersa, Mełgiewską i Grygowej do zajezdni na Majdanie Tatarskim. • W planach jest również poprowadzenie trolejbusów przedłużeniem ul. Muzycznej do Młyńskiej.

• Najwięcej drutów pojawi się na Czubach. Trakcja zawiśnie na całej długości ul. Jana Pawła II. Stąd trolejbusy będą mogły skręcać w ul. Armii Krajowej, a linia wisząca nad tą ulicą zostanie przeciągnięta przez ul. Bohaterów Monte Cassino do Poczekajki. • Z ronda koło Lubelskiego Klubu Jeździeckiego trakcja pobiegnie przez Nadbystrzycką do Narutowicza i Krochmalną do przedłużenia Muzycznej. Z Krochmalnej koło boisk trolejbusy będą mogły skręcać także w Diamentową, a następnie Zemborzycką, aż do Kunickiego.

• Druty pojawią się też nad ul. Filaretów od ronda na skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz na Zana między ZUS a Nadbystrzycką.

• Uzupełniona zostanie też linia nad ul. Wileńską tak, by trolejbusy mogły jechać tędy także pod górę. Uwaga kierowcy. Te plany wymuszą też przebudowę kilku skrzyżowań.

Na rondzie Jana Pawła II/Armii Krajowej pojawią się dostępne tylko dla autobusów i trolejbusów pasy przeznaczone do skrętu w prawo z ul. Armii Krajowej w Jana Pawła II i z Jana Pawła II od Poręby w stronę Filaretów. Ale pozostali kierowcy też dostaną więcej miejsca. Z Armii Krajowej na wprost będzie można jechać dwoma pasami. Teraz jest tylko jeden.

Koło Reala na ul. Czapskiego jezdnia zostanie poszerzona, powstaną też dwie zatoki autobusowe. Na al. Spółdzielczości Pracy na wysokości starej pętli trolejbusowej powstanie zwykła zatoka przystankowa. Poprawiona też będzie geometria skrzyżowania al. Kraśnickiej z ul. Bohaterów Monte Cassino.
Projekt ma przewidywać również budowę nowej pętli przy jednojezdniowym odcinku ul. Choiny, który stanie się dwupasmówką.

Spore zmiany czekają też skrzyżowanie Zemborzycka/Diamentowa, przy którym powstanie plac postojowy dla ponad 30 trolejbusów wraz z halą obsługi i myjnią.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
didsen / 6 lutego 2009 o 15:35
co domożliwości budowy tzw tramwaju kolejowego w Lublinie, to ma sens jako forma transportu aglomeracyjnego. Jako uzupełnienie istniejących form transportu a niejako zastąpienie trolejbusó, wprowadzenie w Lublinie tramwaju w formie Streetcars nie ma sensu ze względu na istniejące ograniczenia sieci drogowej, znacznej pagórkowatości miasta. Korzystne wbrew twierdzeniom jednego z forumowiczów - co do braku możliwosci wykorzystania torów i infrastruktury kolejowej do transportu tzw lekkiego transportu LRT (tramwajowego lub mu podobnego) jest tak zwane rozwiązanie train - tram, które jest dość skutecznie wdrażane i funkcjonuje w wielu miastach i aglomeracjach na całym świecie (np. niemiecki Chemitz, Zwickau, Kasell, Karshrue, Saarbrucken itp. w USA, Francji) przykłady pojazdów to Simens Avanto i Duo Combino, Bombardier Flexiti, czy też Alstom Citadis. W przypadku, pozyskania środków zewnętrznych, możliwe jest, na lubelszcyżnie, poprowadzenie linii do Lotniska w Świdniku (terminala) wspólna z koleja na systemie kolejowym, do Lubartowa na napędzie disla -z czasem mozna dobudować trakcję elektryczną w systemie tramwaju regionalnego, linia do Radzynia przez Parczew, z potrzeba dobudowania torow do centrow obu miast - to samo dotyczy linii do Kraśnika, w przpadku linii do Puław naped w systemie kolejowym wraz z wykorzystaniem torów bocznic w samym miescie Puławy, w Lublinie jest tez bocznica do zbiornikow paliwa na dziesiatej do wzkoryzstania do transportu szynowego, linia do bogdanki po dobudowaniu kawaka toru w stronczne Lecznej, a nawet do Chelma z wykorzystniem licznzch bocznic w samzm Chelmie, plus linia do Wlodawy po dobudowania odcinka torow do samego miasta. Wiele miast na zach. europy dosc intenszwnie zaczyna wykorzystywac molo eksplatowane linie kolejowe do rozbudowz systemu LRT
co domożliwości budowy tzw tramwaju kolejowego w Lublinie, to ma sens jako forma transportu aglomeracyjnego. Jako uzupełnienie istniejących form transportu a niejako zastąpienie trolejbusó, wprowadzenie w Lublinie tramwaju w formie Streetcars nie ma sensu ze względu na istniejące ograniczenia sieci drogowej, znacznej pagórkowatości miasta. Korzystne wbrew twierdzeniom jednego z forumowiczów - co do braku możliwosci wykorzystania torów i infrastruktury kolejowej do transportu tzw lekkiego transportu LRT (tramwajowego lub mu podobnego) jest ta... rozwiń
Avatar
kierowca w mpk / 6 lutego 2009 o 12:13
Na tramwaj w Lublinie jest za późno. Jedyne co to linia do świdnika. A ci co krzyczą ze tory kolejowe można wykożystać zupełnie nie znają się na rzeczy. Poczawszy od PLK, kończąc na sieci trakcyjnej jest to prawie nie mozliwe, równoznaczne z budową od podstaw. Zresztą po co zastępować pociag tramwajem ?? Jeśli juz to tylko linia po 1000, i mełgiewską, prtosto pod lotnisko w świdniku. Drugi oniec w Lublinie koło skansenu. Ale czy to ma senms to nie wiem. Znacznie lepiej jest rozbudowac to co mamy, czyli trolejbusy, ale niech tym razem miasto dogada się z Lubzelem odnośnie przewieszenia latarni !!! Trolejbusy sa przyszłościowe, zresztą to jedyny środek transportu w mieście na jaki możemy pozyskać fundusze unijne, aby jeździć wkońcuy nowymi pojazdami a nie demobilowymi rozklekotanymi autobusami takimie jak w MPK czy MKP>
Na tramwaj w Lublinie jest za późno. Jedyne co to linia do świdnika. A ci co krzyczą ze tory kolejowe można wykożystać zupełnie nie znają się na rzeczy. Poczawszy od PLK, kończąc na sieci trakcyjnej jest to prawie nie mozliwe, równoznaczne z budową od podstaw. Zresztą po co zastępować pociag tramwajem ?? Jeśli juz to tylko linia po 1000, i mełgiewską, prtosto pod lotnisko w świdniku. Drugi oniec w Lublinie koło skansenu. Ale czy to ma senms to nie wiem. Znacznie lepiej jest rozbudowac to co mamy, czyli trolejbusy, ale niech tym razem miasto ... rozwiń
Avatar
f-f-f / 6 lutego 2009 o 11:02
do @lolek@: Bez sensu jest pakowanie tramwajów na ulice, to pomysł z XIXw. teraz buduje się zupełnie bezkolizyjne systemy które przypominają bardziej metro niż tradycyjne pojazdy, poza tym można wykorzystać istniejące tory kolejowe do Świdnika, Lubartowa, Nałęczowa. Opieranie systemu komunikacji Lublina na trolejbusach uważam za mało perspektywiczne.
Avatar
~lublinianin~ / 6 lutego 2009 o 10:54
Uważam,że pomysł by trasa sięgała do Świdnika nie jest bezsensowny>Przecież powstanie tam lotnisko>jadąc przez w zasadzie bezkolizyjną aleje witosa bardzo szybko i ekologicznie można bedzie dojechać do tego już sporego maisteczka i lotniska
Avatar
~Lolek~ / 6 lutego 2009 o 10:43
@Ex : jakie koszta ? wiesz co mówisz człowieku ?? W lublinie nie ma możliwoci zainstalowania tramwaji. Czemu ? Bo infrastruktura na to nie pozwala. Trzeba by było przebudowac cały lublin, wszystkie ulice itd zeby cos takiego mogło zaistenieć.
Avatar
123 / 6 lutego 2009 o 09:34
Tak jest...!!!!! zamiast drzew i zieleni - betonowe słupy....za Unijne pieniądze!!!! No to "betonujmy" Al. Kraśnicką do Konopnicy wszak tam zaczyna się miasto lub trasę do Świdnika, Łęcznej itp....jak "szaleć to szaleć Unia zapłaci?????
Avatar
~kkk~ / 6 lutego 2009 o 09:11
Super, oby te plany się sprawdziły
Avatar
Ex / 6 lutego 2009 o 08:39
Ja tam bym wolał tramwaje. Ex-Lublinianin

No ale rozumiem..... koszta
Avatar
~kiki / 6 lutego 2009 o 08:36
Lublin - miasto najpiękniejszych, nigdy nie realizowanych planów ...
Avatar
didsen / 6 lutego 2009 o 15:35
co domożliwości budowy tzw tramwaju kolejowego w Lublinie, to ma sens jako forma transportu aglomeracyjnego. Jako uzupełnienie istniejących form transportu a niejako zastąpienie trolejbusó, wprowadzenie w Lublinie tramwaju w formie Streetcars nie ma sensu ze względu na istniejące ograniczenia sieci drogowej, znacznej pagórkowatości miasta. Korzystne wbrew twierdzeniom jednego z forumowiczów - co do braku możliwosci wykorzystania torów i infrastruktury kolejowej do transportu tzw lekkiego transportu LRT (tramwajowego lub mu podobnego) jest tak zwane rozwiązanie train - tram, które jest dość skutecznie wdrażane i funkcjonuje w wielu miastach i aglomeracjach na całym świecie (np. niemiecki Chemitz, Zwickau, Kasell, Karshrue, Saarbrucken itp. w USA, Francji) przykłady pojazdów to Simens Avanto i Duo Combino, Bombardier Flexiti, czy też Alstom Citadis. W przypadku, pozyskania środków zewnętrznych, możliwe jest, na lubelszcyżnie, poprowadzenie linii do Lotniska w Świdniku (terminala) wspólna z koleja na systemie kolejowym, do Lubartowa na napędzie disla -z czasem mozna dobudować trakcję elektryczną w systemie tramwaju regionalnego, linia do Radzynia przez Parczew, z potrzeba dobudowania torow do centrow obu miast - to samo dotyczy linii do Kraśnika, w przpadku linii do Puław naped w systemie kolejowym wraz z wykorzystaniem torów bocznic w samym miescie Puławy, w Lublinie jest tez bocznica do zbiornikow paliwa na dziesiatej do wzkoryzstania do transportu szynowego, linia do bogdanki po dobudowaniu kawaka toru w stronczne Lecznej, a nawet do Chelma z wykorzystniem licznzch bocznic w samzm Chelmie, plus linia do Wlodawy po dobudowania odcinka torow do samego miasta. Wiele miast na zach. europy dosc intenszwnie zaczyna wykorzystywac molo eksplatowane linie kolejowe do rozbudowz systemu LRT
co domożliwości budowy tzw tramwaju kolejowego w Lublinie, to ma sens jako forma transportu aglomeracyjnego. Jako uzupełnienie istniejących form transportu a niejako zastąpienie trolejbusó, wprowadzenie w Lublinie tramwaju w formie Streetcars nie ma sensu ze względu na istniejące ograniczenia sieci drogowej, znacznej pagórkowatości miasta. Korzystne wbrew twierdzeniom jednego z forumowiczów - co do braku możliwosci wykorzystania torów i infrastruktury kolejowej do transportu tzw lekkiego transportu LRT (tramwajowego lub mu podobnego) jest ta... rozwiń
Avatar
kierowca w mpk / 6 lutego 2009 o 12:13
Na tramwaj w Lublinie jest za późno. Jedyne co to linia do świdnika. A ci co krzyczą ze tory kolejowe można wykożystać zupełnie nie znają się na rzeczy. Poczawszy od PLK, kończąc na sieci trakcyjnej jest to prawie nie mozliwe, równoznaczne z budową od podstaw. Zresztą po co zastępować pociag tramwajem ?? Jeśli juz to tylko linia po 1000, i mełgiewską, prtosto pod lotnisko w świdniku. Drugi oniec w Lublinie koło skansenu. Ale czy to ma senms to nie wiem. Znacznie lepiej jest rozbudowac to co mamy, czyli trolejbusy, ale niech tym razem miasto dogada się z Lubzelem odnośnie przewieszenia latarni !!! Trolejbusy sa przyszłościowe, zresztą to jedyny środek transportu w mieście na jaki możemy pozyskać fundusze unijne, aby jeździć wkońcuy nowymi pojazdami a nie demobilowymi rozklekotanymi autobusami takimie jak w MPK czy MKP>
Na tramwaj w Lublinie jest za późno. Jedyne co to linia do świdnika. A ci co krzyczą ze tory kolejowe można wykożystać zupełnie nie znają się na rzeczy. Poczawszy od PLK, kończąc na sieci trakcyjnej jest to prawie nie mozliwe, równoznaczne z budową od podstaw. Zresztą po co zastępować pociag tramwajem ?? Jeśli juz to tylko linia po 1000, i mełgiewską, prtosto pod lotnisko w świdniku. Drugi oniec w Lublinie koło skansenu. Ale czy to ma senms to nie wiem. Znacznie lepiej jest rozbudowac to co mamy, czyli trolejbusy, ale niech tym razem miasto ... rozwiń
Avatar
f-f-f / 6 lutego 2009 o 11:02
do @lolek@: Bez sensu jest pakowanie tramwajów na ulice, to pomysł z XIXw. teraz buduje się zupełnie bezkolizyjne systemy które przypominają bardziej metro niż tradycyjne pojazdy, poza tym można wykorzystać istniejące tory kolejowe do Świdnika, Lubartowa, Nałęczowa. Opieranie systemu komunikacji Lublina na trolejbusach uważam za mało perspektywiczne.
Avatar
~lublinianin~ / 6 lutego 2009 o 10:54
Uważam,że pomysł by trasa sięgała do Świdnika nie jest bezsensowny>Przecież powstanie tam lotnisko>jadąc przez w zasadzie bezkolizyjną aleje witosa bardzo szybko i ekologicznie można bedzie dojechać do tego już sporego maisteczka i lotniska
Avatar
~Lolek~ / 6 lutego 2009 o 10:43
@Ex : jakie koszta ? wiesz co mówisz człowieku ?? W lublinie nie ma możliwoci zainstalowania tramwaji. Czemu ? Bo infrastruktura na to nie pozwala. Trzeba by było przebudowac cały lublin, wszystkie ulice itd zeby cos takiego mogło zaistenieć.
Avatar
123 / 6 lutego 2009 o 09:34
Tak jest...!!!!! zamiast drzew i zieleni - betonowe słupy....za Unijne pieniądze!!!! No to "betonujmy" Al. Kraśnicką do Konopnicy wszak tam zaczyna się miasto lub trasę do Świdnika, Łęcznej itp....jak "szaleć to szaleć Unia zapłaci?????
Avatar
~kkk~ / 6 lutego 2009 o 09:11
Super, oby te plany się sprawdziły
Avatar
Ex / 6 lutego 2009 o 08:39
Ja tam bym wolał tramwaje. Ex-Lublinianin

No ale rozumiem..... koszta
Avatar
~kiki / 6 lutego 2009 o 08:36
Lublin - miasto najpiękniejszych, nigdy nie realizowanych planów ...
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora 1 0

Sensacyjne prowadzenie, czerwona karka, gol w ostatnich sekundach. Tak w skrócie można podsumować mecz Niemców ze Szwecją. Obrońcy tytuły wrócili do gry pokonując Szwecję 2:1, a bohaterem meczu został Toni Kross

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian 0 4

Runął kawałek ściany, prowadzącej na tzw. balkon zakochanych na zamku w Krupem w gminie Krasnystaw.

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc"
Magazyn

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc" 1 3

Jestem Polakiem. Mieszkam w Tajlandii. Prowadzę firmę w Anglii. Mam brokera w Singapurze. Mogę być w dowolnym miejscu, do pracy potrzebny mi jest tylko telefon i komputer. To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc. A jak mnie kiedyś dziecko zapyta, jak wygląda słoń, to go po prostu zabiorę na plażę i pokażę. A nie tylko na obrazku, bo taty nie stać.

MUNDIAL 2018 Korea – Meksyk 1:2. Idą jak burza

MUNDIAL 2018 Korea – Meksyk 1:2. Idą jak burza 0 0

Javier Hernandez i jego koledzy pokonali Koreę Południową 2:1 i zapewnili sobie awans z grupy F. W drugim dzisiejszym spotkaniu Szwecja zagra z Niemcami

Cerata, aluminiowe sztućce i kwitek w okienku. To tam zajadano się w czasach PRL
Magazyn

Cerata, aluminiowe sztućce i kwitek w okienku. To tam zajadano się w czasach PRL 31 8

Popularne w latach PRL-u były liczne bary mleczne. Nie są one jednak domeną tej epoki. Powstawały jeszcze przed wojną. W 1957 r. otwarto jeden z pierwszych tego typu lokali w mieście – bar „Fabryczny” przy ul. Armii Czerwonej 6 (obecnie Fabryczna)

MUNDIAL 2018 Belgia – Tunezja 5:2. Kanonada w Kaliningradzie

MUNDIAL 2018 Belgia – Tunezja 5:2. Kanonada w Kaliningradzie 2 0

Aż siedem bramek padło w meczu pomiędzy „Czerwonymi Diabłami”, a „Orłami Kartaginy”. Belgia zdeklasowała rywali, a świetne spotkanie w jej barwach rozegrał duet Eden Hazard i Romeu Lukaku

Centrum Nałęczowa etapami w przebudowie. Zabrakło funduszy na rondo

Centrum Nałęczowa etapami w przebudowie. Zabrakło funduszy na rondo 3 2

Nie w dwóch dużych przetargach, ale etapami - tak mają być przeprowadzane zmiany na placu w centrum popularnego miasteczka. Władze Nałęczowa musiały zrezygnować z budowy ronda w tym roku

Samochód na chodniku, pieszy na ulicy. Mieszkańcy narzekają na kierowców

Samochód na chodniku, pieszy na ulicy. Mieszkańcy narzekają na kierowców 11 32

Puławy Mieszkańcy osiedla Norwida narzekają na kierowców, którzy parkują auta na chodnikach, uniemożliwiając bezpieczne poruszanie się po osiedlowej drodze w kierunku Przedszkola nr 7. Spółdzielnia nowych miejsc jednak nie zbuduje. Brakuje miejsca

Młody trener za młodego trenera w Stali Kraśnik

Młody trener za młodego trenera w Stali Kraśnik 31 6

Jeszcze przed zakończeniem sezonu było jasne, że Daniela Szewca w roli trenera Stali Kraśnik zastąpi Jarosław Pacholarz. Już pod okiem nowej miotły niebiesko-żółci rozpoczną przygotowania 5 lipca

Malarstwo Rafała Strenta na KUL-u
23 czerwca 2018, 18:00

Malarstwo Rafała Strenta na KUL-u 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL (Rynek 8) zaprasza na wernisaż wystawy malarstwa Rafała Sternta. Wydarzenie odbędzie się 23 czerwca o godz. 18.

Przed żużlowcami Speed Car Motoru Lublin najcięższa część sezonu

Przed żużlowcami Speed Car Motoru Lublin najcięższa część sezonu 7 2

W niedzielę o godzinie 16.15 ROW Rybnik podejmie Speed Car Motor w ramach 11. Kolejki Nice 1. Ligi Żużlowej. Lublinianie tym spotkaniem rozpoczynają najtrudniejszą dla siebie część sezonu

Starsi ludzie mu wierzyli. Czy pseudoksiądz poniesie karę?
film

Starsi ludzie mu wierzyli. Czy pseudoksiądz poniesie karę? 0 3

Jego ofiarami byli ludzie starsi, schorowani i bezradni. Pod pozorem niesienia chrześcijańskiej pomocy pozbawiał ich wolności, okradał z dorobku życia. Czy pseudo-ksiądz Marek N. poniesie karę za swoje czyny? - pytają dziennikarze Uwagi TVN

Endless Party w klubie Helium
23 czerwca 2018, 21:00

Endless Party w klubie Helium 1 0

Co Gdzie Kiedy. Helium Club (ul. Hempla 5) zaprasza na imprezę pożegnalną Martina Tone'a. Wydarzenie odbędzie się 23 czerwca o godz. 21.

Świdnik: Plantacja konopi indyjskich na działce, dwie osoby aresztowane

Świdnik: Plantacja konopi indyjskich na działce, dwie osoby aresztowane 6 1

Ponad 60 roślin konopi indyjskich i ponad 170 g suszu roślinnego zabezpieczyli policjanci na działce w Świdniku. Aresztowano dwie osoby

Policjant z Lublina zginął w wypadku na motocyklu

Policjant z Lublina zginął w wypadku na motocyklu 73 24

Sierż. sztab. Marek Wójcik z Lublina zginął w wypadku w miejscowości Radków w woj. dolnośląskim - informuje lubelska policja

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.