Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

24 lipca 2010 r.
13:10
Edytuj ten wpis

Protest czerwonych kropek w Carrefour w Warszawie

0 8 A A

W samo południe w hipermarkecie Carrefour w Warszawie pojawili się ludzie przebrani za... czerwone kropki. Zdumionym klientom tłumaczyli, że to protest wobec poniżania pracowników sieci.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Protestujący przebrali się za czerwone kropki nie bez powodu. Taka kropka pojawiła się w jednym z lubelskich hipermarketów sieci Carrefour. Sprawę opisał "Dziennik Wschodni". Pracownicy sklepu, gdy chcieli skorzystać z toalety, mieli ustawiać się w tym miejscu i czekać na pozwolenie przełożonego na przerwę w pracy.

Państwowa Inspekcja Pracy stwierdziła, że jest niezgodne z prawem pracy. Ponadto, Carrefour przeprosi pracowników za czerwoną kropkę, ale członkom OPZZ "Konfederacja Pracy” i Federacji Młodych Socjaldemokratów to nie wystarcza.

"Protestujemy przeciwko faszystowskim pomysłom"

- Protestujemy przeciwko poniżaniu pracowników i faszystowskim pomysłom, takim jak ten z czerwoną kropką - mówi Maciej Konieczny z Młodych Socjaldemokratów. I dodaje: - Chcemy pokazać, że takie pomysły nie przejdą. Niezależnie od sieci handlowej, kierownicy powinni wiedzieć, że również w ich sklepach mogą pojawić się dziwnie przebrani ludzie, którzy podczas rozmów z klientami ujawnią ich bezprawne działania.

- Przyzwolenia na poniżające praktyki szefów wielkich firm nie ma i nie będzie - komentuje Adrian Zandderg, członek OPZZ "Konfederacja Pracy".

Czerwone kropki kontra ochroniarze

W sobotę protestujących pojawiło się zaledwie kilku, ale to wystarczyło, aby postawić na nogi całą ochronę sklepu. Szybko okazało się jednak, że chodzenie po sklepie, nawet w przebraniu, nie jest zabronione.

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
agnieszka / 6 sierpnia 2010 o 21:12
ludzie ale wy jestescie naiwni to nie jest problem jednego carfoura tak we wszystkich sklepach jest wiem bo ja sama tam pracuje to nie pomyłka to nowy pomysł prezesów tej firmy i jej prezesów....dlaczego nikt nam nie pomoze dlaczego pip nie interesuje sie ta firma to jest obóz pracy a my murzyni...pracuje bo samotnie dziecko wychowuje...dzwigamy jak mezczyzni...ludzie pomozcie nam pracownikom legalnych obozów pracy
ludzie ale wy jestescie naiwni to nie jest problem jednego carfoura tak we wszystkich sklepach jest wiem bo ja sama tam pracuje to nie pomyłka to nowy pomysł prezesów tej firmy i jej prezesów....dlaczego nikt nam nie pomoze dlaczego pip nie interesuje sie ta firma to jest obóz pracy a my murzyni...pracuje bo samotnie dziecko wychowuje...dzwigamy jak mezczyzni...ludzie pomozcie nam pracownikom legalnych obozów pracy rozwiń
Avatar
Grześ / 26 lipca 2010 o 21:11
Czerwone kropki są posiane we wszystkich marketach i hipermarketach - i to jest dowód ,że żaden kierownik tego nie wymyślił tylko pseudo szefostwo z Targowej .Do czego służy kropka informowali nas dyrektorzy regionalni i to oni
nadzorują i wymuszają przestrzegania nowych zasad .Kto się nie dostosuje to wypad tak jak ja - jednak się cieszę bo już mam nową pracę.Napatrzyłem się i wiem ,że kierownik przynajmniej mój nie ma nic do gadania - trzy razy dziennie wizyta regionalnego i zjebka ,za zjedką to oni mają najgorzej .Widział kto w innej sieci Kierownika zmiany lub sklepu z mopem lub maszyną sprzątającą ,siedzącego na kasie - i to za 1500- 2600 zł brutto robią wszystko jak maszyny.
A co do protestów pracowników to jak pamiętam to chyba nie ma kto już protestować bo przecież w hiperach dużą część moich kumpli dawno zwolnili i zastąpili Demą .Może głos powinni zająć byli pracownicy -to my nie mamy już nic do stracenia- już nam nic nie zrobią i sikać możemy bez zgody Dyr Regionalnego.
Może należy napisać wspomnienia te dobre i te złe .Moje dobre to super zgrana ekipa cała razem z kierownikiem.
Złe - Regionalny i jego metoda zastraszania .
Niepokorny
Czerwone kropki są posiane we wszystkich marketach i hipermarketach - i to jest dowód ,że żaden kierownik tego nie wymyślił tylko pseudo szefostwo z Targowej .Do czego służy kropka informowali nas dyrektorzy regionalni i to oni
nadzorują i wymuszają przestrzegania nowych zasad .Kto się nie dostosuje to wypad tak jak ja - jednak się cieszę bo już mam nową pracę.Napatrzyłem się i wiem ,że kierownik przynajmniej mój nie ma nic do gadania - trzy razy dziennie wizyta regionalnego i zjebka ,za zjedką to oni mają najgorzej .Widział kto w ... rozwiń
Avatar
anty arcybiskup / 25 lipca 2010 o 17:55
[quote name='MARYJAN ARCYBISKUP' date='24 lipiec 2010 - 15:20 ' timestamp='1279977650' post='319472']
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka kadrowa każdej szanującej się firmy, zezwala pracownikowi na wyjście do WC wtedy, kiedy ma na to potrzebę, ponadto gwarantuje mu przerwę na śniadanie i nie jest to żadna łaska ze strony kierownika sklepu czy kierownika danej zmiany. Takie jest prawo i żaden ?kierowniczyna? sklepu nie ma prawa zmieniać prawa.
Ponadto ja bym poruszył inny problem jaki dotyczy tego typu sklepów, o którym często słyszę od znajomych, a którzy to mają nieprzyjemność pracy w tego typu miejscach. Otóż okazuje się, że ludzie, którzy zostają w tego typu sklepach kierownikami, to ludzie często wywodzący się z niskiej klasy społecznej, i którzy po dorwaniu się do stanowiska kierowniczego dostają ?szajby? i mszczą się z byle powodu na podwładnych. Śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z popularną kiedyś w wojsku ?falą? z tymże dotyczy to podwładnych pracowników hipermarketów. Pseudokierownictwo sklepu wymyśla różne historie, urągające godności człowieka, a przykładem może być ta czerwona kropka, która moim zdaniem jest przykładem sadyzmu ze strony kierownictwa. Sieć ma rzekomo przeprosić pracowników sklepu i przeprowadzi wewnętrzną kontrolę, ale wątpię, by ktokolwiek poniósł za to odpowiedzialność.
Teraz jeszcze pracodawcy domagają się łatwiejszych procedur zezwalających na ukaranie pracownika. W sumie zrobienie z miejsca pracy małego obozu pracy przymusowej, jak to miało miejsce za czasów, kiedy Polskę nękali różni najeźdźcy, zdecydowanie ułatwi pracodawcom wyżywanie się na pracownikach. Faktem jest, że trafią się też pracownicy, którym krótko mówiąc nie chce się robić, ale są też tacy, którzy tę pracę szanują i pracodawcy powinni o tym pamiętać, a niestety zapominają.
[/quote]
Po pierwsze w tego typu sklepach kierownik sklepu lub działu nie ma ażtakiego pola do popisu aby wymyślać
jakiekolwiek zmiany jesli chodzi o różne projekty między innymi zmiana organizacji pracy takich jak przekleta kropka.
To nie kierownictwo sklepu wymyśla tak ambitne plany,projekt powstaje u pomysłodawcy z zarządu i przechodzi niżej poprzez poszczególne szczeble :dyrektor eksplatacji-dyrektor regionalny-kierownik sklepu.
Zastanawia mnie dlaczego kazdy wini za nic kierownictwo sklepu jesli to nie ich pomysły,oni nie maja nawet możliwości wypowiedzenia się na ten temat czy jest coś słuszne czy też nie,jak sie nie podoba to PA.
Najłatwiej jest obarczyć kierownictwo sklepu bo jest najbliżej czemu nikt nie obwini prezesunia,który siedzi sobie na Targowej w WA-WIE,to w koncu przez jego "brudne łapki"przechodzą takie wspaniałe pomysły!!
Po co wypisujesz rzeczy na ten temat jak nie masz zielonego pojecia w problematyce.
Po drugie jeżeli dzielisz społeczeństwo na jakieś klasy średnia ,wyższa itp. to masz wielki społeczny problem
co zakrawa nawet o rasizm,niepotrzeba być człowiekiem zamożnym żeby pełnić funkcje kierownicze i być w tym naprawdę dobrym,tworzyć razem z pracownikami jeden zespół a nie obóz pracy.
Zasięgnij wiedzy potem pisz takich jak Ty jest wielu i to jest martwiące.
[quote name='MARYJAN ARCYBISKUP' date='24 lipiec 2010 - 15:20 ' timestamp='1279977650' post='319472']
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi... rozwiń
Avatar
jivś / 24 lipca 2010 o 19:50
sytuacja jest tak dramatyczna, że aż dramatu warta: http://suchegnaty.blogspot.com/2010/07/czerwony-kropek.html
Avatar
antymanipulator / 24 lipca 2010 o 19:11
"Taka kropka pojawiła się w jednym z lubelskich hipermarketów sieci Carrefour...."

1. Nieprawda, że w jednym
2. Nieprawda, że tylko w lubelskim "carrefourze"
3. Nieprawda, że tylko DW to opisał.

Oczywiście, DW nigdzie nie podaje, że "tylko", ale nie wspominając o innych przypadkach (czerwona kropka nie była incydentem tylko jednego sklepu) sprawia wrażenie, że DW jest wielkim jedynym obrońca pojrzywdzonycch, a krzywda wydarzyła się tylko w jednym miejscu. Mówiąc krótko - sprytna manipulacja prawdą.
Avatar
grep / 24 lipca 2010 o 16:37
Kilkadziesiąt marketów Carrefour w warszawce a oni zrobiki "protest" w jednym. Wydźwięk społeczny baaaaaaaaaaaardzo duży.
Avatar
gareth / 24 lipca 2010 o 15:59
sami jesteście czerwoną kropką.
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 24 lipca 2010 o 15:20
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka kadrowa każdej szanującej się firmy, zezwala pracownikowi na wyjście do WC wtedy, kiedy ma na to potrzebę, ponadto gwarantuje mu przerwę na śniadanie i nie jest to żadna łaska ze strony kierownika sklepu czy kierownika danej zmiany. Takie jest prawo i żaden ?kierowniczyna? sklepu nie ma prawa zmieniać prawa.
Ponadto ja bym poruszył inny problem jaki dotyczy tego typu sklepów, o którym często słyszę od znajomych, a którzy to mają nieprzyjemność pracy w tego typu miejscach. Otóż okazuje się, że ludzie, którzy zostają w tego typu sklepach kierownikami, to ludzie często wywodzący się z niskiej klasy społecznej, i którzy po dorwaniu się do stanowiska kierowniczego dostają ?szajby? i mszczą się z byle powodu na podwładnych. Śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z popularną kiedyś w wojsku ?falą? z tymże dotyczy to podwładnych pracowników hipermarketów. Pseudokierownictwo sklepu wymyśla różne historie, urągające godności człowieka, a przykładem może być ta czerwona kropka, która moim zdaniem jest przykładem sadyzmu ze strony kierownictwa. Sieć ma rzekomo przeprosić pracowników sklepu i przeprowadzi wewnętrzną kontrolę, ale wątpię, by ktokolwiek poniósł za to odpowiedzialność.
Teraz jeszcze pracodawcy domagają się łatwiejszych procedur zezwalających na ukaranie pracownika. W sumie zrobienie z miejsca pracy małego obozu pracy przymusowej, jak to miało miejsce za czasów, kiedy Polskę nękali różni najeźdźcy, zdecydowanie ułatwi pracodawcom wyżywanie się na pracownikach. Faktem jest, że trafią się też pracownicy, którym krótko mówiąc nie chce się robić, ale są też tacy, którzy tę pracę szanują i pracodawcy powinni o tym pamiętać, a niestety zapominają.
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka ... rozwiń
Avatar
agnieszka / 6 sierpnia 2010 o 21:12
ludzie ale wy jestescie naiwni to nie jest problem jednego carfoura tak we wszystkich sklepach jest wiem bo ja sama tam pracuje to nie pomyłka to nowy pomysł prezesów tej firmy i jej prezesów....dlaczego nikt nam nie pomoze dlaczego pip nie interesuje sie ta firma to jest obóz pracy a my murzyni...pracuje bo samotnie dziecko wychowuje...dzwigamy jak mezczyzni...ludzie pomozcie nam pracownikom legalnych obozów pracy
ludzie ale wy jestescie naiwni to nie jest problem jednego carfoura tak we wszystkich sklepach jest wiem bo ja sama tam pracuje to nie pomyłka to nowy pomysł prezesów tej firmy i jej prezesów....dlaczego nikt nam nie pomoze dlaczego pip nie interesuje sie ta firma to jest obóz pracy a my murzyni...pracuje bo samotnie dziecko wychowuje...dzwigamy jak mezczyzni...ludzie pomozcie nam pracownikom legalnych obozów pracy rozwiń
Avatar
Grześ / 26 lipca 2010 o 21:11
Czerwone kropki są posiane we wszystkich marketach i hipermarketach - i to jest dowód ,że żaden kierownik tego nie wymyślił tylko pseudo szefostwo z Targowej .Do czego służy kropka informowali nas dyrektorzy regionalni i to oni
nadzorują i wymuszają przestrzegania nowych zasad .Kto się nie dostosuje to wypad tak jak ja - jednak się cieszę bo już mam nową pracę.Napatrzyłem się i wiem ,że kierownik przynajmniej mój nie ma nic do gadania - trzy razy dziennie wizyta regionalnego i zjebka ,za zjedką to oni mają najgorzej .Widział kto w innej sieci Kierownika zmiany lub sklepu z mopem lub maszyną sprzątającą ,siedzącego na kasie - i to za 1500- 2600 zł brutto robią wszystko jak maszyny.
A co do protestów pracowników to jak pamiętam to chyba nie ma kto już protestować bo przecież w hiperach dużą część moich kumpli dawno zwolnili i zastąpili Demą .Może głos powinni zająć byli pracownicy -to my nie mamy już nic do stracenia- już nam nic nie zrobią i sikać możemy bez zgody Dyr Regionalnego.
Może należy napisać wspomnienia te dobre i te złe .Moje dobre to super zgrana ekipa cała razem z kierownikiem.
Złe - Regionalny i jego metoda zastraszania .
Niepokorny
Czerwone kropki są posiane we wszystkich marketach i hipermarketach - i to jest dowód ,że żaden kierownik tego nie wymyślił tylko pseudo szefostwo z Targowej .Do czego służy kropka informowali nas dyrektorzy regionalni i to oni
nadzorują i wymuszają przestrzegania nowych zasad .Kto się nie dostosuje to wypad tak jak ja - jednak się cieszę bo już mam nową pracę.Napatrzyłem się i wiem ,że kierownik przynajmniej mój nie ma nic do gadania - trzy razy dziennie wizyta regionalnego i zjebka ,za zjedką to oni mają najgorzej .Widział kto w ... rozwiń
Avatar
anty arcybiskup / 25 lipca 2010 o 17:55
[quote name='MARYJAN ARCYBISKUP' date='24 lipiec 2010 - 15:20 ' timestamp='1279977650' post='319472']
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka kadrowa każdej szanującej się firmy, zezwala pracownikowi na wyjście do WC wtedy, kiedy ma na to potrzebę, ponadto gwarantuje mu przerwę na śniadanie i nie jest to żadna łaska ze strony kierownika sklepu czy kierownika danej zmiany. Takie jest prawo i żaden ?kierowniczyna? sklepu nie ma prawa zmieniać prawa.
Ponadto ja bym poruszył inny problem jaki dotyczy tego typu sklepów, o którym często słyszę od znajomych, a którzy to mają nieprzyjemność pracy w tego typu miejscach. Otóż okazuje się, że ludzie, którzy zostają w tego typu sklepach kierownikami, to ludzie często wywodzący się z niskiej klasy społecznej, i którzy po dorwaniu się do stanowiska kierowniczego dostają ?szajby? i mszczą się z byle powodu na podwładnych. Śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z popularną kiedyś w wojsku ?falą? z tymże dotyczy to podwładnych pracowników hipermarketów. Pseudokierownictwo sklepu wymyśla różne historie, urągające godności człowieka, a przykładem może być ta czerwona kropka, która moim zdaniem jest przykładem sadyzmu ze strony kierownictwa. Sieć ma rzekomo przeprosić pracowników sklepu i przeprowadzi wewnętrzną kontrolę, ale wątpię, by ktokolwiek poniósł za to odpowiedzialność.
Teraz jeszcze pracodawcy domagają się łatwiejszych procedur zezwalających na ukaranie pracownika. W sumie zrobienie z miejsca pracy małego obozu pracy przymusowej, jak to miało miejsce za czasów, kiedy Polskę nękali różni najeźdźcy, zdecydowanie ułatwi pracodawcom wyżywanie się na pracownikach. Faktem jest, że trafią się też pracownicy, którym krótko mówiąc nie chce się robić, ale są też tacy, którzy tę pracę szanują i pracodawcy powinni o tym pamiętać, a niestety zapominają.
[/quote]
Po pierwsze w tego typu sklepach kierownik sklepu lub działu nie ma ażtakiego pola do popisu aby wymyślać
jakiekolwiek zmiany jesli chodzi o różne projekty między innymi zmiana organizacji pracy takich jak przekleta kropka.
To nie kierownictwo sklepu wymyśla tak ambitne plany,projekt powstaje u pomysłodawcy z zarządu i przechodzi niżej poprzez poszczególne szczeble :dyrektor eksplatacji-dyrektor regionalny-kierownik sklepu.
Zastanawia mnie dlaczego kazdy wini za nic kierownictwo sklepu jesli to nie ich pomysły,oni nie maja nawet możliwości wypowiedzenia się na ten temat czy jest coś słuszne czy też nie,jak sie nie podoba to PA.
Najłatwiej jest obarczyć kierownictwo sklepu bo jest najbliżej czemu nikt nie obwini prezesunia,który siedzi sobie na Targowej w WA-WIE,to w koncu przez jego "brudne łapki"przechodzą takie wspaniałe pomysły!!
Po co wypisujesz rzeczy na ten temat jak nie masz zielonego pojecia w problematyce.
Po drugie jeżeli dzielisz społeczeństwo na jakieś klasy średnia ,wyższa itp. to masz wielki społeczny problem
co zakrawa nawet o rasizm,niepotrzeba być człowiekiem zamożnym żeby pełnić funkcje kierownicze i być w tym naprawdę dobrym,tworzyć razem z pracownikami jeden zespół a nie obóz pracy.
Zasięgnij wiedzy potem pisz takich jak Ty jest wielu i to jest martwiące.
[quote name='MARYJAN ARCYBISKUP' date='24 lipiec 2010 - 15:20 ' timestamp='1279977650' post='319472']
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi... rozwiń
Avatar
jivś / 24 lipca 2010 o 19:50
sytuacja jest tak dramatyczna, że aż dramatu warta: http://suchegnaty.blogspot.com/2010/07/czerwony-kropek.html
Avatar
antymanipulator / 24 lipca 2010 o 19:11
"Taka kropka pojawiła się w jednym z lubelskich hipermarketów sieci Carrefour...."

1. Nieprawda, że w jednym
2. Nieprawda, że tylko w lubelskim "carrefourze"
3. Nieprawda, że tylko DW to opisał.

Oczywiście, DW nigdzie nie podaje, że "tylko", ale nie wspominając o innych przypadkach (czerwona kropka nie była incydentem tylko jednego sklepu) sprawia wrażenie, że DW jest wielkim jedynym obrońca pojrzywdzonycch, a krzywda wydarzyła się tylko w jednym miejscu. Mówiąc krótko - sprytna manipulacja prawdą.
Avatar
grep / 24 lipca 2010 o 16:37
Kilkadziesiąt marketów Carrefour w warszawce a oni zrobiki "protest" w jednym. Wydźwięk społeczny baaaaaaaaaaaardzo duży.
Avatar
gareth / 24 lipca 2010 o 15:59
sami jesteście czerwoną kropką.
Avatar
MARYJAN ARCYBISKUP / 24 lipca 2010 o 15:20
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka kadrowa każdej szanującej się firmy, zezwala pracownikowi na wyjście do WC wtedy, kiedy ma na to potrzebę, ponadto gwarantuje mu przerwę na śniadanie i nie jest to żadna łaska ze strony kierownika sklepu czy kierownika danej zmiany. Takie jest prawo i żaden ?kierowniczyna? sklepu nie ma prawa zmieniać prawa.
Ponadto ja bym poruszył inny problem jaki dotyczy tego typu sklepów, o którym często słyszę od znajomych, a którzy to mają nieprzyjemność pracy w tego typu miejscach. Otóż okazuje się, że ludzie, którzy zostają w tego typu sklepach kierownikami, to ludzie często wywodzący się z niskiej klasy społecznej, i którzy po dorwaniu się do stanowiska kierowniczego dostają ?szajby? i mszczą się z byle powodu na podwładnych. Śmiało można powiedzieć, że mamy do czynienia z popularną kiedyś w wojsku ?falą? z tymże dotyczy to podwładnych pracowników hipermarketów. Pseudokierownictwo sklepu wymyśla różne historie, urągające godności człowieka, a przykładem może być ta czerwona kropka, która moim zdaniem jest przykładem sadyzmu ze strony kierownictwa. Sieć ma rzekomo przeprosić pracowników sklepu i przeprowadzi wewnętrzną kontrolę, ale wątpię, by ktokolwiek poniósł za to odpowiedzialność.
Teraz jeszcze pracodawcy domagają się łatwiejszych procedur zezwalających na ukaranie pracownika. W sumie zrobienie z miejsca pracy małego obozu pracy przymusowej, jak to miało miejsce za czasów, kiedy Polskę nękali różni najeźdźcy, zdecydowanie ułatwi pracodawcom wyżywanie się na pracownikach. Faktem jest, że trafią się też pracownicy, którym krótko mówiąc nie chce się robić, ale są też tacy, którzy tę pracę szanują i pracodawcy powinni o tym pamiętać, a niestety zapominają.
Tak się zastanawiam, bo nie dość, że tej pracy brak i w Polsce kwitnie bezrobocie, to pracodawcy traktują pracownika jak zło konieczne. Ostatnio ?Dziennik Wschodni? nagłośnił sprawę hipermarketu ?Carrefour? w Lublinie, gdzie kierownictwo sklepu wpadło na niecodzienny pomysł kontaktu pracownika z kierownikiem. Na podłodze sklepu wymalowano ogromną czerwoną kropkę, na której kazano stawać temu pracownikowi, który chciał skorzystać z toalety lub zejść na przerwę. Pracownicy sklepu poczuli się tym upokorzeni. I słusznie, bo wewnętrzna polityka ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora

MUNDIAL 2018. Niemcy – Szwecja 2:1 Ucieczka spod topora 1 0

Sensacyjne prowadzenie, czerwona karka, gol w ostatnich sekundach. Tak w skrócie można podsumować mecz Niemców ze Szwecją. Obrońcy tytuły wrócili do gry pokonując Szwecję 2:1, a bohaterem meczu został Toni Kross

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian

Ruiny zamku w Krupem w coraz gorszym stanie. Runęła jedna ze ścian 0 7

Runął kawałek ściany, prowadzącej na tzw. balkon zakochanych na zamku w Krupem w gminie Krasnystaw.

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc"
Magazyn

Mieszka w Tajlandii. Prowadzi firmę w Anglii. "To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc" 1 3

Jestem Polakiem. Mieszkam w Tajlandii. Prowadzę firmę w Anglii. Mam brokera w Singapurze. Mogę być w dowolnym miejscu, do pracy potrzebny mi jest tylko telefon i komputer. To, co zarabiałem kiedyś w rok, teraz mogę zarobić w miesiąc. A jak mnie kiedyś dziecko zapyta, jak wygląda słoń, to go po prostu zabiorę na plażę i pokażę. A nie tylko na obrazku, bo taty nie stać.

MUNDIAL 2018 Korea – Meksyk 1:2. Idą jak burza

MUNDIAL 2018 Korea – Meksyk 1:2. Idą jak burza 0 0

Javier Hernandez i jego koledzy pokonali Koreę Południową 2:1 i zapewnili sobie awans z grupy F. W drugim dzisiejszym spotkaniu Szwecja zagra z Niemcami

Cerata, aluminiowe sztućce i kwitek w okienku. To tam zajadano się w czasach PRL
Magazyn

Cerata, aluminiowe sztućce i kwitek w okienku. To tam zajadano się w czasach PRL 32 8

Popularne w latach PRL-u były liczne bary mleczne. Nie są one jednak domeną tej epoki. Powstawały jeszcze przed wojną. W 1957 r. otwarto jeden z pierwszych tego typu lokali w mieście – bar „Fabryczny” przy ul. Armii Czerwonej 6 (obecnie Fabryczna)

MUNDIAL 2018 Belgia – Tunezja 5:2. Kanonada w Kaliningradzie

MUNDIAL 2018 Belgia – Tunezja 5:2. Kanonada w Kaliningradzie 2 0

Aż siedem bramek padło w meczu pomiędzy „Czerwonymi Diabłami”, a „Orłami Kartaginy”. Belgia zdeklasowała rywali, a świetne spotkanie w jej barwach rozegrał duet Eden Hazard i Romeu Lukaku

Centrum Nałęczowa etapami w przebudowie. Zabrakło funduszy na rondo

Centrum Nałęczowa etapami w przebudowie. Zabrakło funduszy na rondo 3 2

Nie w dwóch dużych przetargach, ale etapami - tak mają być przeprowadzane zmiany na placu w centrum popularnego miasteczka. Władze Nałęczowa musiały zrezygnować z budowy ronda w tym roku

Samochód na chodniku, pieszy na ulicy. Mieszkańcy narzekają na kierowców

Samochód na chodniku, pieszy na ulicy. Mieszkańcy narzekają na kierowców 11 32

Puławy Mieszkańcy osiedla Norwida narzekają na kierowców, którzy parkują auta na chodnikach, uniemożliwiając bezpieczne poruszanie się po osiedlowej drodze w kierunku Przedszkola nr 7. Spółdzielnia nowych miejsc jednak nie zbuduje. Brakuje miejsca

Młody trener za młodego trenera w Stali Kraśnik

Młody trener za młodego trenera w Stali Kraśnik 31 6

Jeszcze przed zakończeniem sezonu było jasne, że Daniela Szewca w roli trenera Stali Kraśnik zastąpi Jarosław Pacholarz. Już pod okiem nowej miotły niebiesko-żółci rozpoczną przygotowania 5 lipca

Malarstwo Rafała Strenta na KUL-u
23 czerwca 2018, 18:00

Malarstwo Rafała Strenta na KUL-u 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL (Rynek 8) zaprasza na wernisaż wystawy malarstwa Rafała Sternta. Wydarzenie odbędzie się 23 czerwca o godz. 18.

Przed żużlowcami Speed Car Motoru Lublin najcięższa część sezonu

Przed żużlowcami Speed Car Motoru Lublin najcięższa część sezonu 7 2

W niedzielę o godzinie 16.15 ROW Rybnik podejmie Speed Car Motor w ramach 11. Kolejki Nice 1. Ligi Żużlowej. Lublinianie tym spotkaniem rozpoczynają najtrudniejszą dla siebie część sezonu

Starsi ludzie mu wierzyli. Czy pseudoksiądz poniesie karę?
film

Starsi ludzie mu wierzyli. Czy pseudoksiądz poniesie karę? 0 3

Jego ofiarami byli ludzie starsi, schorowani i bezradni. Pod pozorem niesienia chrześcijańskiej pomocy pozbawiał ich wolności, okradał z dorobku życia. Czy pseudo-ksiądz Marek N. poniesie karę za swoje czyny? - pytają dziennikarze Uwagi TVN

Endless Party w klubie Helium
23 czerwca 2018, 21:00

Endless Party w klubie Helium 1 0

Co Gdzie Kiedy. Helium Club (ul. Hempla 5) zaprasza na imprezę pożegnalną Martina Tone'a. Wydarzenie odbędzie się 23 czerwca o godz. 21.

Świdnik: Plantacja konopi indyjskich na działce, dwie osoby aresztowane

Świdnik: Plantacja konopi indyjskich na działce, dwie osoby aresztowane 6 1

Ponad 60 roślin konopi indyjskich i ponad 170 g suszu roślinnego zabezpieczyli policjanci na działce w Świdniku. Aresztowano dwie osoby

Policjant z Lublina zginął w wypadku na motocyklu

Policjant z Lublina zginął w wypadku na motocyklu 73 25

Sierż. sztab. Marek Wójcik z Lublina zginął w wypadku w miejscowości Radków w woj. dolnośląskim - informuje lubelska policja

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.