sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Ratusz zmienia Wieloletni Plan Inwestycyjny

  Edytuj ten wpis
Dodano: 14 września 2008, 18:08
Autor: Dominik Smaga

Na co wydamy miejskie pieniądze w ciagu najbliższych siedmiu lat? Rada Miasta przegłosuje na najbliższej sesji prezydencki plan najważniejszych inwestycji.

Nie ma w nim ani słowa o tunelu pod Al. Racławickimi, a basen olimpijski powstanie dopiero po 2015 r.

Spore sumy mają za to trafić na lotnisko i drogę dojazdową do obwodnicy.
Przedłużenie al. Solidarności, bo właśnie tą drogą mamy dojechać do Dąbrowicy (tam znajdzie się węzeł obwodnicy Lublina) zależy jednak od dofinansowania z rządu lub Unii Europejskiej.

Koszty budowy oszacowano na 190 milionów złotych, z czego miasto jest gotowe wyłożyć zaledwie 27 mln zł. I nawet przy optymistycznym założeniu, że uda się znaleźć resztę pieniędzy, droga dojazdowa do obwodnicy ma być gotowa dopiero w 2014 r.

• Nowy odcinek ul. Grygowej od al. Witosa do Drogi Męczenników Majdanka powinien powstać do 2010 r., o ile władzom miasta uda się pozyskać unijne dofinansowanie. Na mapach miejskich planistów ta ulica sięga aż do Głuskiej, jednak plany wydatków do 2015 r. milczą o tym odcinku nowej dwupasmówki.

• Najpóźniej w 2010 r. pojechać mamy nowym odcinkiem Krańcowej (od Długiej do Kunickiego).

• Dopiero po 2015 r. ruszy przebudowa ul. Choiny od pętli autobusowej do granic miasta.

• Do 2010 r powinna być przebudowana ul. Doświadczalna od Jagiełły do Witosa.

• Nawet do 2011 r. może potrwać zapowiadana już od dłuższego czasu drobna przebudowa ul. Zana polegająca na budowie świateł na skrzyżowaniach z Jana Sawy i Juranda.

• Do 2013 r. przebudowane mają zostać niespełniające norm ulice: Czwartek, Staszica, Cyrulicza, Furmańska, Ruska, Nadstawna, Nowy Plac Targowy i Targowa. To później, niż pierwotnie zakładało miasto.

• Poza 2015 rok przesunięto przebudowę wąskiego odcinka al. Kraśnickiej od skrzyżowania z ul. Roztocze do granic miasta. Podobny los spotka budowę nowego odcinka ul. Roztocze od Wielkopolskiej do Jana Pawła II.
Uwaga rowerzyści

• W planie jest też rozbudowa sieci ścieżek rowerowych - w sumie ma być ich 75 km, ale czas realizacji sięga do... 2020 r. Do końca roku 2015 dostaniemy zaledwie 25 km.

• Ale za to w przyszłym roku powinien być też gotowy tor rowerowy przy ul. Janowskiej.

Trolejbusy i samoloty

•W planach nadal pozostał wielki projekt kompleksowej modernizacji komunikacji miejskiej. Koszt przedsięwzięcia to blisko 400 milionów zł. Jednak na nowe linie trolejbusowe, 70 trolejbusów i przeznaczone dla nich dwa place postojowe i nową zajezdnię oraz 100 autobusów na gaz jeszcze długo poczekamy. Całość projektu ma się zakończyć do 2015 r., a to czy w ogóle ruszy uzależnione jest od unijnych funduszy.

• Do 2011 miasto wyda aż 63 mln zł na udziały w spółce Port Lotniczy Lublin, która ma zbudować lotnisko w Świdniku.

• We wtorek druga część mało optymistycznego raportu.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
geloo
J-k
nabity z Lublina
(13) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

geloo
geloo (16 września 2008 o 22:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
PO by żyło się lepiej wszystkim hehehe. Chcieliście PO to ją macie no i cuda też. Myśle że czasami taka władza jest potrzebna by ludzie zaczeli myśleć własnymi mózgami a nie tymi z TVNu i wyborczej.Mam nadzieje że ta cudowna władza jeszcze podkręci śrubkę aby sprawdzić wytrzymałość swoich tępych wyborców.
Rozwiń
J-k
J-k (15 września 2008 o 21:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

OK. ale nie bujam w obłokach jak Ty. Oczywiście można planować najśmielsze (?) rozwiązania, tyle że nie uda się ich wybudować do końca XXI wieku (Lublin nie ma na te inwestycje pieniędzy). Przypomnę, że teatr powstaje blisko 40 lat a wiadukt nad trasą około 20. Jeżeli chodzi natomiast o szczegóły to ile wiem obwodnica będzie zaczynała się od trasy S19 na Kraśnik, i dlatego tamtędy będzie prowadził najwygodniejszy dojazd do osiedli LSM i Czubów oraz dzielnicy przemysłowej Wrotków (Chyba po to powstaje w tej chwili przedłużenie Al. Jana Pawła II). Podoba mi się sposób w jaki wzięli się za budowę dróg Litwini. Otóż w pierwszej kolejności zajmują się oni węzłami komunikacyjnymi. Dlatego wolałbym aby zamiast budować miejskie trasy średnicowe szybkiego ruchu zajęto się modernizacją skrzyżowań ( np. al. Solidarności z Sikorskiego i Wieniawską, Sowińskiego z Głęboką i al. Racławickimi) i stworzeniem wewnętrznej obwodnicy (przedłużenie Krańcowej do Nowego Światu i al. Solidarności do al. Kraśnickiej). A al. Warszawskie na pewno podołają obsłużeniu ruchu jaki będziemy mieli po wybudowaniu obwodnicy.
Rozwiń
nabity z Lublina
nabity z Lublina (15 września 2008 o 19:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No to jak , będzie obwodnica w 2011 a dojazdy po 2014???? To przecież zabiorą nam tą obwodnicę, która finansowana jest przez rząd. Jak Lublin nie radzi sobie ze zdudowanem 2 km dojazdów to po co budować tu obwodnicę, z której i tak nikt nie zjedzie?? Przełożą nas na 2020.....czyli po wojnie z Rosją, a kasa pójdzie na Zachód. Swoją drogą sprawa tych dojazdów śmierdziała już ze dwa lata temu, ale wtedy urzędnicy Wasilewskiego dawali sobie na łamach prasy łeb uciąć, że zdążą z dojazdami zanim GDDiA zbuduje obwodnicę. Może by tak autor artykułu poszperał w archiwach i zacytował łgarstwa obecnej ekipy cudów.
Rozwiń
comaoka
comaoka (15 września 2008 o 19:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
gf napisał:
Tyle że planowane przedłużenie będzie zbierać ruch z zachodnich części miasta przez przedłuzenie głebokiej i boh.m.cassino. Sorry ale faktycznie prezentujesz dziadowski tok myślenia.

To po co budować trasę w poprzek Głębokiej/Nałęczowskiej i Boh. M. Cassino, jeśli te mogą być przydłużone? Sami projektanci trasy W-Z przyznali parę lat temu na konferencji poświęconej lubelskim dolinom, że wybudowanie tej trasy to był poważny błąd! Po co więc po ponad pół wieku bolesnego doświadczania tego błędu, mamy pchać się dalej w te bagno? Miasto się dusi w spalinach właśnie przez to, że główne trasy są zlokalizowane w dolinach, gdzie nie ma wietrzenia. Kolejną sprawą jest niszczenie dolin rzecznych, które pełnią szczególnie istotną rolę w ekosystemach miejskich. No i skansen; jedną z największych szans lublina, jest turystyka, ta trasa diametralnie wpłynie na atrakcyjność tego miejsca.
Rozwiń
pruszkowski
pruszkowski (15 września 2008 o 19:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Na początku każdego roku i przed wyborami mami nas się wizją niesamowitych inwestycji w Lublinie i zasobnością miejskiego skarbca. Piękne mapki w gazetach , wielkie obietnice i nadzieje tysięcy podjaranych lublinian. Pod koniec roku robi się korektę do budżetu i skreśla niemal wszystko co zapanowano. Kasa jest przesówana na inne cele ( a może właśnie na te "właściwe"), a z wyborców w żywe oczy robi się idiotów. Więc albo pan prezydent Wasilewski nie jest w stanie przedstawić realnego budżetu, albo kasa idzie do kolesi- co gołym okiem widać jest bardziej prawdopodobne. Nagrody dla urzędników za uchwalenie budżetu przyznaje się oczywiście tuż po jego uchwaleniu, po jego zmianie nikt nie wpadnie na to, że należałoby je zwrócić. Największym dramatem tego grajdoła jest jednak to, że w białych rękawiczkach okrada się obywateli miasta i zaprzepaszcza szansę na jakiś minimalny jego rozwój. Ręce opadają jak pod rządami obecnego prezydenta kolejny rok z lublinian robi się idiotów.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (13)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!