czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Remont wiaduktu nad ul. Kunickiego zakończy się w tym roku?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 15 lipca 2013, 19:45
Autor: Dominik Smaga

Najbardziej prawdopodobne jest to, że prace zakończą się wiosną przyszłego roku i że dopiero wtedy k
Najbardziej prawdopodobne jest to, że prace zakończą się wiosną przyszłego roku i że dopiero wtedy k

Do końca roku ma się zakończyć remont wiaduktu nad ul. Kunickiego, poszerzenie jezdni i urządzenie nowego placu dla podróżnych. Taki termin wyznaczyli kolejarze, choć zastrzegają, że prace mogą się przeciągnąć do wiosny.

31 grudnia 2013 r. to data, którą kolejarze wpisali do przetargu na dokończenie robót. Do zrobienia jest sporo.

– Praktycznie w każdej branży jest tu coś do dokończenia – mówi Andrzej Matysiewicz, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. I wylicza tunele dla pieszych po obu stronach ul. Kunickiego, urządzenie nowego placu, który powstanie u wylotu przejścia podziemnego pod peronami dworca. Przejście, które kończyło się dotąd na peronie 3 będzie prowadzić w kierunku ul. Kunickiego. Na skwerze trzeba posadzić drzewa (a nie będą to młode sadzonki) i posadzić inne rośliny oraz wysiać trawę.

Najwięcej pracy będzie jednak pod wiaduktem. Tu konieczna jest przebudowa biegnącej pod ziemią kanalizacji, obniżenie jezdni o 40 cm i poszerzenie jej do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Czy to realne, by firma zdążyła ze wszystkim do końca roku? – Wszystko zależy od pogody – przyznaje Matysiewicz.

– Przetarg zostanie rozstrzygnięty nie wcześniej niż na koniec września. Na roboty budowlane zostanie październik, listopad i grudzień. Jeśli warunki pogodowe będą niekorzystne, wtedy będzie trzeba przesuwać termin.

Najbardziej prawdopodobne jest to, że prace zakończą się wiosną przyszłego roku i że dopiero wtedy kierowców czekają największe utrudnienia związane z przebudową jezdni ul. Kunickiego. Na przesunięcie terminu musi się jeszcze zgodzić samorząd województwa, który przyznał unijną dotację do tej przebudowy.

Wykonawcy trzeba szukać od nowa, bo umowa z poprzednim została rozwiązana. Pierwszy ruch wykonał Expol, informując, że odstępuje od umowy z winy zamawiającego, czyli kolei. Ale kolej nie uznała tej argumentacji i czekała, aż robotnicy wrócą na plac budowy. Nie wrócili, dlatego kolejarze odpisali, że to oni odstępują od umowy i to nie z własnej winy, ale z winy wykonawcy.

Wszystko wskazuje na to, że spór o to, kto kogo "porzucił” zakończy się w sądzie. Polskie Linie Kolejowe naliczyły Expolowi prawie 3 mln zł kary. A firma już odpowiedziała, że nie zamierza płacić i wyjaśnia, że to ona, a nie kolej, odstąpiła od tej umowy.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
zr56
Andrzej
mladen
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

zr56
zr56 (16 lipca 2013 o 15:34) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jakbyśmy żyli w normalnym państwie to taka sytuacja nie mogłaby mieć miejsca !

W końcu trzeba zrobić porządek z tymi lipnymi przetargami gdzie głównym kryterium jest niska cena.

Firma która rozgrzebuje i nie kończy inwestycji powinna być wykluczana raz na zawsze wszystkich inwestycji budowlanych finansowanych z budżetu samorządów. 

Dla partaczy nie ma miejsca albo robią rzetelnie albo niech bankrutują !

Rozwiń
Andrzej
Andrzej (16 lipca 2013 o 14:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Warunki przetargu trzeba dobrze sformułować i popatrzeć w kalendarz.Roboty budowlane wymagają technologii.Podawanie krótkich terminów to czysta głupota.Chyba,ze za nasze pieniądze na przyszły rok zapłanowali remont.Pośpiech jest dobry do łapania pcheł,a nie budowie wiaduktu. Najniższa cena nie gwarantuje dobrej jakości i terminu.Dlatego ogłaszając przetarg,trzeba dobrze pomy sleć.Ile inwestycji wokól Lublina i w Lublinie przerwano ,gdzie warunkie ich realizacji przez wykonawcę była najniższa cena.

Rozwiń
mladen
mladen (16 lipca 2013 o 14:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

http://apartmani-tognon.freshcreator.com/

Rozwiń
Dziesiąta
Dziesiąta (16 lipca 2013 o 11:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Na zdrowy rozsądek wyjście jest jedno - podział remontu na dwa etapy  !

W tym roku przebudowa przejść dla pieszych, tunel do dworca i roboty towarzyszące ( murki , plac )

a na wiosnę ( od kwietnia ) - obniżenie nawierzchni w tunelu, roboty wykończeniowe, zieleń .

I w lipcu 2014 powinno być  "już" po zabawie  :P !!!

Rozwiń
rotor
rotor (16 lipca 2013 o 11:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"Pierwszy ruch wykonał Expol, informując, że odstępuje od umowy z winy zamawiającego, czyli kolei.

Ale kolej nie uznała tej argumentacji i czekała, aż robotnicy wrócą na plac budowy.

Nie wrócili, dlatego kolejarze odpisali, że to oni odstępują od umowy i to nie z własnej winy, ale z winy wykonawcy.

Wszystko wskazuje na to, że spór o to, kto kogo "porzucił” zakończy się w sądzie.

Polskie Linie Kolejowe naliczyły Expolowi prawie 3 mln zł kary.

A firma już odpowiedziała, że nie zamierza płacić i wyjaśnia, że to ona, a nie kolej, odstąpiła od tej umowy."

... chłopcy w krótkich majteczkach po obu stronach. Buractwo jak stąd na Kamczatkę.

A tak naprawdę zapłaci za to wszystko pewnie i tak PODATNIK.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!