piątek, 18 sierpnia 2017 r.

Lublin

Rodzice popatrzą na dzieci w szkole przez lustro weneckie

Dodano: 10 marca 2013, 13:45

Rodzice i nauczyciele niewidzialni dla dzieci obserwowali zajęcia przez lustro weneckie (WSEI)
Rodzice i nauczyciele niewidzialni dla dzieci obserwowali zajęcia przez lustro weneckie (WSEI)

Jak 6-latek poradzi sobie w szkole? Rodzice z naszego regionu mogą to sprawdzić obserwując swoje dzieci na przykładowej lekcji – przez lustro weneckie.

Nietypowy projekt prowadzą lubelska Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji oraz Kuratorium Oświaty w Lublinie.

Ma pomóc rodzicom zdecydować, czy ich 6-letnie dziecko powinno pójść do pierwszej klasy czy zostać w przedszkolu. To ostatni rok, w którym rodzice mogą dokonać takiego wyboru. Od następnego szkoła dla 6-latków będzie obowiązkowa.

– Rodzice przeżywają wiele wątpliwości i lęków, bo muszą podjąć bardzo ważną, edukacyjną decyzję. Chcą dla swoich dzieci jak najlepiej, ale wybór między przedszkolem, a szkołą nie jest prosty – podkreśla dr Marta Pawelec, wykładowca psychologii na WSEI.

– Zajęcia, które organizujemy, dają im szansę obserwować, w jaki sposób zachowują się ich dzieci na tle grupy – dodaje. – Mogą skonfrontować swoje przemyślenia z opinią specjalistów, zasięgnąć porady psychologów i uzyskać informacje, które pomogą im zdecydować o przyszłości swoich pociech.

Pierwsze takie pokazowe i bezpłatne zajęcia w siedzibie WSEI przy ul. Mełgiewskiej w Lublinie odbyły się w ub. tygodniu. W spotkaniu wzięło udział kilkanaścioro dzieci, rodziców i nauczycieli. Podczas 45-minutowych zajęć dzieci miały możliwość sprawdzenia się w roli ucznia I klasy. W tym czasie rodzice i nauczyciele niewidzialni dla dzieci obserwowali zajęcia przez lustro weneckie. Był też psycholog, który komentował na bieżąco zachowania dzieci.

Po zakończeniu zajęć na przedszkolaków czekał poczęstunek, a rodzice spotkali się z psychologiem i pedagogiem, którzy przedstawili wnioski z zajęć i odpowiedzieli na wszystkie pytania i wątpliwości. Część osób skorzystało też z konsultacji indywidualnych.

Kolejne zajęcia odbędą się 14 marca. Następne będą organizowane cyklicznie do 23 maja. Chętnych do udziału było tak dużo, że wszystkie miejsca są już zajęte. Ale właśnie z powodu dużego zainteresowania uczelnia nie wyklucza zorganizowania dodatkowych lekcji. Informacji należy szukać na stronie uczelni: www.wsei.lublin.pl.

ZAPYTAJ SPECJALISTY

W Psychologicznym Centrum Diagnozy i Terapii w Lublinie (ul. Mełgiewska 7/9 pokój 06) uruchomiony został punkt konsultacyjny dla rodziców i nauczycieli. Działa w każdą środę w godz. 14–17. W tym czasie możliwy jest także kontakt telefoniczny (tel. 81 749 32 20) lub mailowy (centrum@oic.lublin.pl) z psychologiem i pedagogiem. Można przeprowadzić tzw. diagnozę dojrzałości szkolnej, terapię psychologiczną i pedagogiczną, a dla uzdolnionych dzieci 6-letnich zajęcia stymulujące intelekt pod tytułem "Zanim zaczną”.
Czytaj więcej o:
Inge
micra
rob
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Inge
Inge (11 marca 2013 o 20:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ludzie, zamiast marudzić i pouczać innych zajrzyjcie do poradni językowej PWN, a dowiecie się, że językoznawcy nie mają nic przeciwko nazywaniu lustra fenickiego weneckim.
Rozwiń
micra
micra (11 marca 2013 o 08:42) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Wszystko, byle wcisnąć dzieci do szkół, a się nie udaje i trzeba jakoś wmówić, że warto. lustro weneckie to tylko gadżet (pomijam braki w wiedzy autora tekstu, bo nie fenickie).

Innowacyjny projekt jak wmówić, że jest dobrze, choć jest źle? Genialne, tresura niewolników trwa w najlepsze. Będą się cieszyć ze złotych klatek.
Rozwiń
rob
rob (10 marca 2013 o 15:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Mietek' timestamp='1362925223' post='743207']
Panie Autor, zerknicie z łaski swojej do słownika co to jest lustro fenickie.
[/quote]
Dokładnie. Szanowny "pan redaktor" może wykazałby się odrobiną zapału do pracy i nie mylił pojęć?
Rozwiń
Julia
Julia (10 marca 2013 o 15:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gotowość szkolna dziecka jest dużo bardziej złożona. Mało kto zwraca uwagę na słuch fonemowy - niedokształcony będzie powodował niepowodzenia szkolne, a dokładne zbadanie go przez nauczyciela jest mało wiarygodne.
Rozwiń
Mietek
Mietek (10 marca 2013 o 15:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Panie Autor, zerknicie z łaski swojej do słownika co to jest lustro fenickie.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!