sobota, 16 grudnia 2017 r.

Lublin

Rondo turbinowe już prawie gotowe

  Edytuj ten wpis
Autor: Dominik Smaga

Kiedy znaki na asfalcie zostaną dokończone, wtedy zaczną tu obowiązywać nowe zasady. ( Jacek Świercz
Kiedy znaki na asfalcie zostaną dokończone, wtedy zaczną tu obowiązywać nowe zasady. ( Jacek Świercz

Wystarczy tylko namalować znaki na jezdni, by skrzyżowanie ul. Koncertowej z al. Kompozytorów Polskich stało się pełnoprawnym rondem turbinowym. Na resztę zmian poczekamy.

Wcześniej było to zwykłe skrzyżowanie, od niedawna jest tu rondo. Dopóki drogowcy nie dokończą malowania poziomego oznakowania będą tu obowiązywać takie same zasady, jak na każdym innym rondzie. Na jednym z pasów strzałki były już wczoraj namalowane, na pozostałych zostały zaznaczone konturami.

Kiedy znaki na asfalcie zostaną dokończone, wtedy zaczną tu obowiązywać nowe zasady. Kierowca zbliżający się do ronda będzie musiał zająć odpowiedni pas ruchu, a wtedy rondo samo "wyrzuci” go w odpowiednim miejscu. – Nie powinno tu być problemów, podobna organizacja ruchu panuje na rondzie Kowcza, czyli na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej, ul. Jana Pawła II i Marki Teresy z Kalkuty – mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Tyle, że na skrzyżowaniu na Czubach sytuacja jest nieco trudniejsza z powodu nietypowego kąta, pod którym zbiegają się wspomniane ulice. Kierowca, który znajdzie się tu pierwszy raz może być zdezorientowany, bo np. chcąc skręcać w lewo powinien jechać prosto.

Na rondzie na Czechowie w porównaniu z poprzednią organizacją ruchu zmieni się m.in. to, że samochody skręcające z al. Kompozytorów Polskich w lewo (dotychczas był to uprzywilejowany kierunek) będą mieć do dyspozycji już nie dwa, ale tylko jeden pas ruchu.

Cała inwestycja nie jest jeszcze ukończona. Wczoraj drogowcy układali nowe chodniki, dokończyć trzeba jeszcze przystanki, które znajdą się koło ronda. Jedna zatoka będzie przy ul. Koncertowej po stronie Lidla na wysokości wyjścia z Komisariatu V Policji. Druga znajdzie się również za skrzyżowaniem, ale po przeciwnej stronie, przy posesji parafii pw. św. Jadwigi.

Cała przebudowa powinna zakończyć się do połowy października, choć wcześniej termin wyznaczony był na koniec września. Okazało się jednak, że pod ziemią znajdują się nieprzewidziane w dokumentacji instalacje, a jeden z rozbieranych budynków był podpiwniczony, choć pierwotnie nie było o tym mowy.

Przebudowa pochłonie 1,9 miliona zł, z czego 230 tys. zł dołożył inwestor, który obok skrzyżowania zbudował centrum handlowe. On też sfinansował dokumentację budowy ronda.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Czubianin
Antytroll
Z
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Czubianin
Czubianin (6 października 2013 o 12:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Ta budowa skrzyżowania to prawdziwy cód! Wszystko zaczęło się może z miesiąc może dwa temu i juz prawie koniec! Brawa dla wykonawcy!

Całą sytuację porówuje  z trwającymi budowami na Czubach i nie mogę zrozumieć dlaczego teślamazary tak dług przy nich dłubią. Skrzyżowanie JPII z Armi Krajowej, jest remontowane tak beznadziejnie powoli, że trudno to wyjaśnić. Generalnie to juz wszystko jest zrobione, ale to tu kawałek asfaltu nie zalany to tam widac że brakuje jesze jdnego solidnie przepracowanego dnia. No i niestety Lublin się korkuje. No ale gdzies by ktos pracował w nocy czy w sobotę lub też w dzień powszedni po 15? Nie ma sie co spieszyć.

Rozwiń
Antytroll
Antytroll (5 października 2013 o 14:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Rozebrali starą stróżówkę, która stała centralnie na wjeździe do galerii. Była to pozostałość jeszcze po Zieleni Miejskiej i lecznicy dla zwierząt.

Rozwiń
Z
Z (5 października 2013 o 10:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jaki budynek tam rozbierali ????

Rozwiń
LK
LK (5 października 2013 o 09:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dlaczego właściciel tej galerii handlowej w takim małym stopniu sfinansował budowę tego ronda??

Rozwiń
czyt
czyt (5 października 2013 o 08:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Także jestem zwolennikiem jednopasmowych rond z poszerzonym poboczem. Już samo nauczenie roweżystów, że mają jeździć po rondzie środkiem pasa, dopiero na zjeździe do prawej, jest problemem. To jedyna sytuacja, kiedy na rondzie może dojść do groźnego wypadku śmiertelnego: przejechanie rowerzysty jadącego dalej, przez skręcający samochód, który go WYPRZEDZA.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!