wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Ruszyła rekrutacja na studia: Kandydaci, lubelskie uczelnie czekają

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 czerwca 2010, 13:13
Autor: (mb)

Największe lubelskie uczelnie rozpoczęły rejestrację kandydatów na studia. W każdej z nich trzeba założyć konto na stronie internetowej uczelni, tam wskazać wybrane kierunki i wprowadzić niezbędne przy rekrutacji dane.

Jako pierwszy, już w marcu, rozpoczął elektroniczną rejestrację kandydatów Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Politechnika Lubelska przyjmuje zgłoszenia od końca maja. Teraz dołączyły dwie kolejne uczelnie: Katolicki Uniwersytet Lubelski i Uniwersytet Przyrodniczy.

Szczegóły dotyczące oferty edukacyjnej oraz zasad rekrutacji na KUL można znaleźć na stronie www.kul.pl/dlakandydatow. Co ważne, od 10 czerwca czynne będzie Biuro Rekrutacji KUL – w pokoju CN-004 Collegium Norwidianum.

Z kolei chętni do studiowania na Uniwersytecie Przyrodniczym powinni wejść na stronę rekrutacja.up.lublin.pl.

Kandydaci, którzy nie mają dostępu do Internetu, mogą dokonać rejestracji w siedzibie uczelni i skorzystać z pomocy pracowników. Uczelnia wyznaczyła do tego dwa miejsca: salę nr 9 w budynku Collegium Agronomicum (Agro II) przy ul. Akademickiej w Lublinie i salę nr 3 przy ul. Szczebrzeskiej 102 w Zamościu.

Szczegóły dotyczące rekrutacji na lubelskim Uniwersytecie Medycznym kandydaci powinni sprawdzić na stronie internetowej uczelni. Tu dla różnych kierunków studiów są różne terminy rejestracji.

Rejestracja na większości uczelni trwa do końca czerwca lub pierwszych dni lipca. Zasady wszędzie są podobne (patrz – ramka obok).
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
hnm
Dżon Mnemonic
hnm
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

hnm
hnm (9 czerwca 2010 o 15:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dżon Mnemonic napisał:
Sorry, ale to co tutaj piszesz to stek bzdur. Miałem okazję dłuższą chwilę (a nie incydentalnie) korzystać z komunikacji miejskiej w Krakowie, Warszawie, Kielcach i Łodzi. I gorszej niż w Lublinie po prostu nie znalazłem. Fajnie - 10 nowych autobusów przegubowych na 300 tys miasto. Ze starymi to będzie pewnie pod 20 sztuk. Rzeczywiście - nowoczesność w każdym calu. Lublin jest także chyba jedynym miastem, w którym można spotkać jeszcze eksploatowane Ikarusy nieprzegubowe oraz Ikarusy przegubowe z "płotkowymi" drzwiami. To są, kolego, fakty. Nowe autobusy? A może napiszesz ile z tych nowych autobusów wyposażonych jest w klimatyzację (i nie piszę tu o klimatyzacji tylko dla kabiny kierowcy)? Hę? No ile? Kiedy autobusy zostaną wyposażone w automaty biletowe, jak ma to miejsce w każdym większym mieście? Kiedy rozkłady jazdy zostaną ustawione tak, aby choćby w niedzielę autobusy nie jeździły "stadami" (a po takim "stadzie" przez godzinę nie jedzie nic)?

Umiesz czytać ze zrozumieniem?Nie napisałem, ze mamy świetną KM tylko ze w Rzeszowie maja gorsza średnią wieku i nie robili żadnych zakupow od lat.Napisalem tak, bo jakis inteliygent zaczal cos przebalkiwac o Rzeszowie i ich komunikacji miejskiej.To ze w Lublinie jest lepsza niz w Rzeszowie to nie znaczy ze jest wszytko ok, bo jeszcze sporo brakuje.Ciagle mamy dużo szrotu itp.Ale jest coraz lepiej i gonimy reszte dużych miast.52 nowe autobusy to potwierdzają.Informacja pasażerska coraz lepsza, w koncu prywatne kursy sa wchłaniane przez wspolny bilet co wiaze sie tez z niskopodłogowymi wozami, zamiast starych jelczy. Jeszcze dużo do roboty nam zostało ale idziemy w dobrym kierunku.
Rozwiń
Dżon Mnemonic
Dżon Mnemonic (9 czerwca 2010 o 11:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
hnm napisał:
Zapomniałem o tym.Ktos tu wspomniał o taborze mpk.Sorry, ale tu tez błąd.średnia wieku taboru po ostatnich zakupach w Lublinie jest niższą niz w Rzeszowie.My w ciagu 2 lat zakuplilismy 52 nowe autobusy.W 2008 roku 20 solarisów urbino12, a w 2009 32 Mercedesy w tym 10 przegubowych.W tym roku przybędzie kolejne 5 autobusów przegubowych.To oczywiście wszytko nówki.A w Rzeszowie ostatnie zakupy i to niezbyt duże były ładnych kilka lat temu.Od tamtej pory nie kupli zupelnie nic.I w tym roku tez nic nie kupują.Tam ciągle jeździ bardzo dużo starych jelczy wysokopodłogowych.U nas tez sa jeszcze, ale coraz mniej i średnia wieku tabory mamy mniejsza:D To sa fakty.

O trolejbusach nie pisze, bo oni maja tylko autobusy, wiec nie da sie porównywać.
Pomijam juz takie rzeczy jak karta miejska i bilet elektroniczny, którego nie maja, oznakowanie przystanków informacja pasażerska, która tam kuleje, a u nas jest cały czas rozwijana choćby mapki i schematy linii nocnych, trolejbusowych itd.



Sorry, ale to co tutaj piszesz to stek bzdur. Miałem okazję dłuższą chwilę (a nie incydentalnie) korzystać z komunikacji miejskiej w Krakowie, Warszawie, Kielcach i Łodzi. I gorszej niż w Lublinie po prostu nie znalazłem. Fajnie - 10 nowych autobusów przegubowych na 300 tys miasto. Ze starymi to będzie pewnie pod 20 sztuk. Rzeczywiście - nowoczesność w każdym calu. Lublin jest także chyba jedynym miastem, w którym można spotkać jeszcze eksploatowane Ikarusy nieprzegubowe oraz Ikarusy przegubowe z "płotkowymi" drzwiami. To są, kolego, fakty. Nowe autobusy? A może napiszesz ile z tych nowych autobusów wyposażonych jest w klimatyzację (i nie piszę tu o klimatyzacji tylko dla kabiny kierowcy)? Hę? No ile? Kiedy autobusy zostaną wyposażone w automaty biletowe, jak ma to miejsce w każdym większym mieście? Kiedy rozkłady jazdy zostaną ustawione tak, aby choćby w niedzielę autobusy nie jeździły "stadami" (a po takim "stadzie" przez godzinę nie jedzie nic)?
Rozwiń
hnm
hnm (9 czerwca 2010 o 10:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zapomniałem o tym.Ktos tu wspomniał o taborze mpk.Sorry, ale tu tez błąd.średnia wieku taboru po ostatnich zakupach w Lublinie jest niższą niz w Rzeszowie.My w ciagu 2 lat zakuplilismy 52 nowe autobusy.W 2008 roku 20 solarisów urbino12, a w 2009 32 Mercedesy w tym 10 przegubowych.W tym roku przybędzie kolejne 5 autobusów przegubowych.To oczywiście wszytko nówki.A w Rzeszowie ostatnie zakupy i to niezbyt duże były ładnych kilka lat temu.Od tamtej pory nie kupli zupelnie nic.I w tym roku tez nic nie kupują.Tam ciągle jeździ bardzo dużo starych jelczy wysokopodłogowych.U nas tez sa jeszcze, ale coraz mniej i średnia wieku tabory mamy mniejsza:D To sa fakty.

O trolejbusach nie pisze, bo oni maja tylko autobusy, wiec nie da sie porównywać.
Pomijam juz takie rzeczy jak karta miejska i bilet elektroniczny, którego nie maja, oznakowanie przystanków informacja pasażerska, która tam kuleje, a u nas jest cały czas rozwijana choćby mapki i schematy linii nocnych, trolejbusowych itd.
Rozwiń
hnm
hnm (9 czerwca 2010 o 10:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejny ogromy atut to uczelnie. UMCS, KUL czy UM stanowią alternatywę potencjalnie dużo atrakcyjniejszą niż uczelnie najbliższych większych ośrodków miejskich. A jednak to Rzeszów okazuje się mocniejszy.

Co?Ha,ha,ha.Większej bzdury dawno nie czytałem.Rzeszów mocniejszy akademicko od Lublina??Wybacz ale tocopowiedziales wystawia swiadectwo o twoejejmiernejwiedzy na tematmaist. Lublin i rzeszów dzieli przepasc.Z luebelszczyzny na studoia do rzeszowa poszło niecale 300 osob.To pewnei cio co sie nie dostali doLublina.Natomiast z podkarpacia w tym z rzeszowa przyszło do Lublian kilkadziesiat tyisecy studentów.Przewaga jest miazdzaca.Zreszta wystarczy spojrzec na studentów na danych kierunkach, zeby zoabaczyc jakie rzesze z nich sa z podkarpacia w tym z samego tego wpsanioalego rzeszowa.Pomijam juz poziom uczelni, bo uniwerek rzeszowski to jeden z najgorszych w kraju.Tylko człowiek kompletnei nie znajacy realiów moze twierdzic cos tsakiego jak Ty.Skompromitowales sie.

A co do odnowionych elewacji kamienic.Sorry ale Rzeszów ma 500 kamienic Lublin ponad 4 000 tys.Przpeasc nie?>
I powiem ci ze jak na taka ilość wypadamy w skali kraju całkiem niezłe, bo naprawdę dużo jest zrobione.Najgorzej jest na Starym mieście z wyjątkiem głównej ulicy grodzkiej, gdzie większość jest odnowiona.Ale w porównaniu ze Szczecinem czy łodzia wypadamy naprawdę niezłe.Liczba kamienic pokazuje tylko jedno.Lublin i Rzeszów sa kompletnie nieporównywalne również w tym aspekcie.

Piszecie, ze tam łatwiej o prace, ale to oczywiscie nieprawda, bo w obu miastach jest tak samociezko.Myzlicie ze tasm nie zaltwia sie pracy po znajomosci?Jezeli tak tosmieszni jestescie.Znam ludzi z rzeszowa i tam jest równie ciezko co u nas.Roznaica w bezrobociu to 1,5 % czyli w granicy błędu statystycznego.

Z Pubami to tez mnie zabiliście, albo z małą liczba imprez kulturalnych.Jest dokładnie odwrotnie.Ale tej wiedzy tez sie po was nie spodziewam.
używajcie w dyskusji sprawdzonych argumentów bo to co piszecie świadczy o waszej żenującej wiedzy, a raczej jej braku.
Dlkaczego na tematy wypowiadaja sie ludzie ktorzy niewiele maja dopowiedzenia?Ubolewam nad intelektualna kondycja polaków, ktiorzy sa niedoksztalceni i nie potrafia wyciagac wlasciwych wniosków, myslec logicznie.
Lublinowi brakuje remontów dróg i wlasnie takidrobnych rzeczy jak rowne chodniki, estetyka.Tylko w tym rzeszów jest od nas lepszy.We wszytkim innym topmy górujemy nad nimi i to od zawsze.Nic tu sie nei zmienilo co suygeruja lokalne media i wy lykacie te polprawdy i bzdurne porownania jak pelikany.Zal mi Was.

A i jeszcze jedno.Nie mówcie o tym co sie planuje, bo w Lublinie tez sie planuje nowe galerie handlowe.My mamy przynajmniej Plaze z Cinema city.Oni nawet tego nie maja.I to są fakty, a nie jakieś tam plany, bo te są wszędzie.U nas stoi juz wieżowiec na Zana i planowane sa kolejne.Tam sa tylko plany.ITD.
Rozwiń
Cqq
Cqq (7 czerwca 2010 o 17:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Gość napisał:
Nic dodać, nic ująć. I może (a raczej na pewno!) Lublin ma większy potencjał, ale niestety kompletnie go nie wykorzystuje. Tutejsza władza to jedna z najbardziej ułomnych w całej Polsce. (...)


I to mnie właśnie bardzo dziwi. Czemu mieszkańcy nie zmienią po prostu takiej nieudolnej władzy. Zrzucić ich wszystkich jak pechowe pionki z szachownicy. Wybrać kogoś kto ma dobry pomysł na modernizację i rozwój Lublina i konsekwentnie, nawet małymi kroczkami, go realizuje (co zwykle okazuje się po pierwszej kadencji - jak ktoś ma idee i chęć jej realizacji to po tych 5 latach można to zobaczyć, nawet jeżeli nie wszystko co obiecał uda mu się w ciągu tego okresu zrealizować). A przecież Lublin ma ogromny potencjał. Tak jak pisałem - potencjalnie jedna z bardziej uroczych starówek (trzeba w nią inwestować także po to, aby zmieniać podejście ludzi - po zmroku są już tam pustki, zachodzi Słońce a centrum do rana "umiera" - tak nie powinno być). Trzeba inwestować także w studentów - to obecnie około 25-20% mieszkańców miasta, a w porównaniu do innych miast "życie studenckie" jest tu dość mało spektakularne. Mało clubów, pubów, koncertów i imprez (w porównaniu z innymi "studenckimi miastami"); bardzo uboga sieć autobusów nocnych (tego też nie rozumiem - potencjalnych klientów przecież powinno być mnóstwo).

No i to co najbardziej powinno sprzyjać Lublinowi - jest największym miastem po tej stronie Wisły, w bliskiej odległości brak potencjalnie tak silnego "miejskiego konkurenta" (nie powinno być problemów z "przeciąganiem" między miastami potencjalnych inwestorów tak jak ma to miejsce na osi Warszawa-Łódź czy w trójkącie Kraków-Katowice-Wrocław). Kolejny ogromy atut to uczelnie. UMCS, KUL czy UM stanowią alternatywę potencjalnie dużo atrakcyjniejszą niż uczelnie najbliższych większych ośrodków miejskich. A jednak to Rzeszów okazuje się mocniejszy. Powoli także do równorzędnej walki z Lublinem włącza się Białystok. I choćby za to mieszkańcy Lublina powinni jak najszybciej "podziękować" urzędnikom stawiając na po prostu bardziej kompetentnych (nie wskazuję partii czy kandydatów, bo jeszcze się w tym za bardzo nie orientuję - poza tym każda z największych partii ma w niektórych regionach naprawdę świetnych ludzi - ale powinno się wybierać kandydatów nie powiązanych z żadnym lobby - kupieckim, rolniczym czy jakimkolwiek innym - bo to właśnie tacy ludzie zazwyczaj w interesie niewielkich grupek ludzi, blokują rozwój miasta).

I to by było na tyle. Z nadzieją na coraz lepszą przyszłość.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!