piątek, 9 grudnia 2016 r.

Lublin

Sokół dla gubernatora

Dodano: 7 sierpnia 2003, 18:33

Sokół dla rosyjskiego gubernatora tuż po starcie ze świdnickiego lotniska. Pilotowali go rosyjscy pi
Sokół dla rosyjskiego gubernatora tuż po starcie ze świdnickiego lotniska. Pilotowali go rosyjscy pi

Pierwszy od 12 lat świdnicki śmigłowiec został przekazany wczoraj władzom jednej z prowincji Rosji. Sokoła w wersji VIP kupił gubernator. Na co dzień będą nim latać przedstawiciele lokalnych władz, zaś w czasie klęsk żywiołowych, np. zdarzających się tam powodzi, śmigłowiec będzie spełniał funkcje ratownicze.

Producent, ze względu na konkurencję, nie chciał zdradzić, o którą prowincję chodzi. Ma nadzieję na dalsze, równie intratne kontrakty z tego regionu i zamówioną w marcu maszynę zbudował w rekordowym tempie pięciu miesięcy.
- To, że nasz śmigłowiec będzie latał w Rosji, to świetna reklama dla firmy - powiedział Jan Mazur, rzecznik PZL Świdnik. - Kontrakt jest dla nas korzystny, a wschodni rynek bardzo wielki, więc liczymy na następne zmówienia z tego rejonu. Mamy do zaoferowania nie tylko 12-osobowe Sokoły, ale także 6-osobowe Mi-2 i 4-osobowe SW-4.
Dwa pierwsze typy śmigłowców latają już od lat w różnych częściach całego świata, trzeci, to najnowszy produkt fabryki i liczymy, że jeszcze przed sprzedażą za granicę zostanie zamówiony przez wojsko do szkolenia pilotów w Dęblinie.
PZL śmigłowce Sokół wytwarza od końca lat 80. Dotychczas spółka sprzedała prawie 150 tych maszyn. Latają one m.in. w polskiej i czeskiej armii, niemieckiej policji, biorą udział w gaszeniu pożarów w Hiszpanii i Korei. W tym roku świdnicka fabryka przygotowuje kolejnego Sokoła dla polskiego wojska, w specjalnej wersji Procjan przystosowanej do prowadzenia działań radioelektronicznych. Wcześniej zbudowano tu 7 tys. śmigłowców Mi-2 a ostatnio fabryka rozpoczęła produkcję mniejszych helikopterów SW-4 i przygotowuje się do wytwarzania awionetki Manager. W ub.r. sprzedała tylko jeden śmigłowiec, ale żyje z kooperacji i remontów. Współpracuje ze światowymi koncernami lotniczymi m.in.: Agusta, Latecoere, Eurocopter Boeing i GKN.

Świdnik pracuje

W ubiegłym roku zakłady przyniosły około 20 mln zł zysku netto, przy sprzedaży wartości przeszło 126 mln zł. Połowę dały kontrakty kooperacyjne. W tym roku sprzedaż ma sięgnąć 165 mln zł, a zysk ma pozostać na ubiegłorocznym poziomie. Plany przewidują zwiększenie wartości kontraktów kooperacyjnych. Podjęto też inwestycje modernizacyjne. Do 2005 r.
zatrudnienie ma się zwiększyć w granicach od 200 do 500 osób.
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO