niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Lublin

Stacja Lublin-Zachód w dzielnicy Czuby za trzy lata

Dodano: 7 kwietnia 2013, 19:47
Autor: Dominik Smaga

 (Maciej Kaczanowski)
(Maciej Kaczanowski)

Do 2015 r. powstanie projekt nowego, długo wyczekiwanego przystanku kolejowego w dzielnicy Czuby. Rok później ma ruszyć jego budowa.

Nowy przystanek powstanie na wysokości osiedla Poręba, tuż obok lasu Stary Gaj. Ma zostać zbudowany mniej więcej w tym miejscu, w którym znajdował się kolejowy posterunek Rury.

– Przystanek w dzielnicy Czuby zostanie ujęty w dokumentacji projektowej dla modernizacji linii nr 7 z Lublina do Warszawy – zapowiada Sławomir Burczaniuk, dyrektor lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przetarg na dokumentację ma być rozstrzygnięty niebawem. Szlak między Warszawą a Lublinem został podzielony na trzy odcinki, a każdy z nich będzie projektowany przez inną pracownię. Przystanek Lublin-Zachód będzie częścią trzeciego odcinka zaczynającego się w Dęblinie.

Do opracowania dokumentacji tej części linii zgłosiło się pięciu chętnych, w tym warszawsko-łódzkie konsorcjum, dwie firmy z czeskiej Pragi oraz biura z Krakowa i Tarnowa. To tarnowskie jest najtańsze, oczekuje 30,6 mln złotych, podczas gdy Polskie Linie Kolejowe zarezerwowały na ten cel aż 118 mln zł.

Przystanek Lublin-Zachód ma się składać z jednego wyspowego peronu umieszczonego pomiędzy torami. Stanie na nim żelbetowa, dwustronna wiata dla pasażerów. Sam peron nie będzie zbyt kosztowny.

W nieoficjalnych rozmowach kolejarze przyznają, że mogłoby wystarczyć niecałe 2 mln złotych. Znacznie droższe będzie stworzenie dojścia do peronu w taki sposób, by podróżni nie musieli przechodzić przez tory. W grę wchodzi albo przejście podziemne, albo kładka nad torami.

Do uruchomienia nowego przystanku konieczne jest też zapewnienie dojazdu przez miasto. Ratusz już wcześniej zapowiedział, że jeśli kolej zacznie realizować swoje plany, to taki dojazd powstanie. – Jesteśmy przygotowani, by w odpowiednim momencie zrobić drogi dojazdowe – deklaruje Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

O takim rozwiązaniu mieszkańcy zachodniej części miasta mówili od dawna. Teraz wjeżdżając do Lublina od strony Dęblina mogą tylko popatrzeć na blokowiska, a później muszą wracać z Dworca Głównego w tę stronę, z której przyjechali.

Nowy przystanek ułatwi podróż z Lublina m.in. do Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Szczecina, czy Trójmiasta. Ma też być częścią planowanej przez samorządy miasta i województwa kolei aglomeracyjnej.
Czytaj więcej o:
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Gość
(21) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (5 czerwca 2016 o 13:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tam mała poprawka: dostał/a, ale wiadomo, o co chodzi;) I pewnie tyle samo przyjdzie nam czekać od czasu powstania artykułu do zamierzonego planu powstania tejże stacji;) I tak samo, jak za PRL-u ludzie sobie żartowali z obietnic terminowych sp-ni mieszkaniowych, tak i dziś, w III RP też będziemy się śmiać z obietnic dotyczących terminu budowy stacji;) A co za tym idzie? Zmieniła się tylko nazwa ustroju i to, że już nie ma: PZPR, MO, ORMO, ZOMO, SB, UB itp., a jest: PiS (do PiS nic nie mam, a nawet jestem za nimi dopóty, dopóki coś nie przyświrują) i inne partie, ale obietnice wciąż pozostały;)
Rozwiń
Gość
Gość (5 czerwca 2016 o 13:04) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
No i co z tą stacją: Lublin-Zachód?;) Bo ja jej jakoś nie widzę, a mieszkam w dzielnicy: Dziesiątej, więc to jest ode mnie niedaleko;) A artykuł autorstwa: Dominika Smagi powstał: 7 kwietnia, 2013, o godz. 19:47. To coś takiego, jak za PRL-u: Obywatel/ka złożył/a podanie o przydział mieszkaniowy przykładowo w grudniu '70, a dostał dopiero w 1983 (też przykładowo) ;) I tak samo jest z tym artykułem.
Rozwiń
Gość
Gość (9 sierpnia 2015 o 12:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proponuje oprocz przystanku lublin zachod ( az dlugaśne 2 km od lublin centralny) zrobić jescze lublin -stringi, w miejscu, gdzie dochodzi tor od Krasnika i z warszawskim POłączone, niczym wspomniane stringi, dumnie razem przechodza mostem nad Bystrzyca skąd z nadzwiękowa szybkoscia ( 7.8 km/h, w POrywach)) inter city mknie do centruma.... Ileż to ludzi skorzysta wysiadając na tych dwoch...!!!! ( odp: od 1- 10 ).I, i jeszcze jeden przy zakładach tytoniowych, żeby blisko było PO fajke...A nastepnie przedluzyc od tych zakladow tor do wariatkowa ( jest juz do pagetu) i po nim wyekspediować raz na zawsze rajcow i Ratusz. Bo zaden z tych cymbałow nie POmyślał,ze niszczy sie kawał lasu , zwanego Stary Las oraz swobodny dostęp mieszkańcow do tegoż. A budując przystanek w Stasinie, 800 metrow dalej, unika sie tych problemow. Co wiecej, za 5 lat taki przystanek byłby w srodku nowego olbrzymiego osiedla. No, ale jak sie dowiadujemy, mieszka tu cała rzesza urzednikow z Warszawy, łacznie z tymi od Hanny GW. Więc decyzje sa "zrozumiałe".
Rozwiń
Adam
Adam (8 kwietnia 2013 o 23:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='wit' timestamp='1365401655' post='756136']
Dworzec Główny znajduje się 2 km od Czubów. Co za problem dojechać! I tak wszyscy będą wyjeżdżać z Głównego. A "blokowisko" to i tak najpiękniejsze osiedle, które robi wielkie wrażenie na odwiedzających Lublin.
[/quote] Żeby przynajmniej jakiś bezpośredni autobus jeździł, a nie z dziesięcioma przesiadkami...
Rozwiń
Adam
Adam (8 kwietnia 2013 o 23:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Sprawą zajmuję się już jakiś czas, dla zainteresowanych: [url="http://rury.kolej.org.pl/przystanek.html"]http://rury.kolej.or...przystanek.html[/url] BTW budowa dojazdowej drogi szybkiego ruchu, to jakaś bzdura, wystarczyłby porządny chodnik. Ale nie w tym rzecz... Komuś bardzo zależy, żeby ten przystanek nie powstał :-)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (21)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!