poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Trolejbusy z Lublina podbiją Europę?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 22 sierpnia 2008, 17:44
Autor: DOMINIK SMAGA

W lubelskiej zajezdni MPK będą montowane trolejbusy solaris trollino. W gotowych nadwoziach nasi mechanicy mają instalować układy napędowe i elektryczne.

Tak złożone wozy trafią na rynki w całej Europie.

- Mamy odpowiednich ludzi i sprzęt do uruchomienia montowni. A nasz warsztat jest zdolny składać nawet 10 trolejbusów miesięcznie - mówi Grzegorz Siemiński, wiceprezes MPK Lublin. - Możemy na tym zarobić.

Nadwozia mają trafiać do Lublina z fabryki solarisa w podpoznańskim Bolechowie. - Jeśli będziemy mieli duże zamówienia wymagające pomocy podwykonawców, to właśnie MPK w Lublinie będzie montować w nadwoziach całą elektrykę - informuje Wiesław Cieśla ze spółki Solaris Bus & Coach, która podpisała już z lubelskim przewoźnikiem list intencyjny w sprawie współpracy. Teraz obie firmy dogadują szczegóły umowy.

O współpracy nie byłoby mowy, gdyby nie doświadczeni mechanicy z Zajezdni Helenów. - Zmontowali już m.in. 15 pojazdów na nadwoziu jelcza i trzy solarisy trollino - wylicza Andrzej Poleszak z MPK Lublin.

Klasa, z jaką nasi fachowcy uzbroili nadwozia z Bolechowa wzbudziła podziw szefów Solarisa. - Zrobili to dobrze i nad podziw szybko - podkreśla Cieśla. Dwa pierwsze trolejbusy zmontowano w niecały miesiąc. Trzeci to prototyp. Gdy Solaris postanowił uzbroić swoje wozy w polską elektrykę, to właśnie w Lublinie przechodził specjalistyczne testy niezbędne do uzyskania homologacji.

Kierowcy chwalą sobie solarisy. - Ciszej pracują i po ośmiu godzinach jestem o wiele mniej zmęczony, niż po pracy w starym jelczu - mówi Stanisław Zyśko, kierowca z 20-letnim stażem.

MPK nie zdradza, na jaki zarobek liczy. - Ale będą to satysfakcjonujące środki, których potrzebujemy na modernizację taboru - dodaje Siemiński.

Miejska spółka co roku generuje spore straty, a miejscy urzędnicy co jakiś czas mówią, że firma wymaga restrukturyzacji, która może pociągnąć za sobą zwolnienia pracowników. Tymczasem władze przedsiębiorstwa zapowiadają już, że będą szukać kolejnych możliwości zarobienia dodatkowych pieniędzy.

Na razie w Lublinie będą mogły powstawać 12-metrowe wersje trollina. - Musimy rozeznać, czy w hali będą mogły powstawać także 15- i 18-metrowe wersje - mówi Cieśla.

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
mistrzu
zarys
MOTOR_L
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

mistrzu
mistrzu (24 sierpnia 2008 o 20:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proste pytanie - czy montowana jest w tych trolejbusach klima dla pasażerów? Jeśli nie, to niech się schowają ze swoją ofertą - chyba,że chcą ją kierować do mieszkańców Spitsbergenu , Islandii i północnych prowincji Kanady...
Rozwiń
zarys
zarys (23 sierpnia 2008 o 19:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Fajno będzie więcej miejsc pracy, pomożemy Polskiej firmie w rozwoju i może nie będzie kolejnej galerii/apartamentowców zamiast Helenowa.
Rozwiń
MOTOR_L
MOTOR_L (23 sierpnia 2008 o 10:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie czepiajmy sie o 1.01 pisał noc była wstanie to poprawi:D
Cieszy że MPK zmienia strategie i samo szuka pieniędzy!!!!
Rozwiń
Gość
Gość (23 sierpnia 2008 o 08:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Europyę? To po grecku? Taki byk na głównej stronie. Zresztą w gazecie nie jest lepiej, redaktorzy to ja nie wiem co w tym Dzienniku robią. I wolę się nie domyślać....
Rozwiń
Gość
Gość (23 sierpnia 2008 o 08:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
co to jest "Europyę?"
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!