niedziela, 21 stycznia 2018 r.

Lublin

Rozbierają wiadukt. Miasto ostrzega kierowców [zdjęcia]

Dodano: 3 stycznia 2018, 11:45
Autor: Dominik Smaga

Ostatnia aktualizacja: 3 stycznia 2018, 14:18

Na dobre ruszyła rozbiórka największego w Lublinie wiaduktu drogowego, którym ul. Grygowej przebiega nad torami kolejowymi. Jego demontaż może trwać nawet dwa miesiące. Potem zacznie się budowa nowych wiaduktów, które powinny tu stanąć jeszcze w tym roku

Ciężki sprzęt kawałek po kawałku rozbiera jedną ze środkowych części ponad trzydziestoletniej konstrukcji. Do tych robót wynajęty został podwykonawca z Warszawy, wyspecjalizowana spółka Polska Grupa Wyburzeniowa. Jej pracownicy muszą pilnować, by nikt nie wchodził na zamkniętą konstrukcję, bo może się to skończyć tragedią.

Stary wiadukt nie zniknie zbyt szybko. Po pierwsze dlatego, że do rozebrania jest aż 750 metrów żelbetowej konstrukcji. Po drugie, trzeba uważać na znajdujące się poniżej tory kolejowe i sieć zasilającą elektrowozy. Dlatego rozbiórka może trwać dwa miesiące. – I to przy założeniu, że będzie sprzyjająca pogoda – zastrzega Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Zasadnicza budowa powinna się rozpocząć wiosną. Jej wykonawcą będzie warszawski Budimex, który musi się spieszyć, bo z całym zadaniem musi się uporać do końca marca przyszłego roku. Zadanie jest bardzo duże. W miejscu starego wiaduktu trzeba wybudować cztery nowe.

Dlaczego aż cztery? Ul. Grygowej stanie się drogą dwujezdniową, a każda jezdnia będzie przebiegać dwoma wiaduktami. Dlaczego aż dwoma? Bo mniej więcej w połowie doliny, którą biegną tory, powstanie specjalny nasyp. Dzięki niemu będzie można zbudować krótsze, a przez to wytrzymalsze wiadukty.

Cztery nowe obiekty powinny stanąć jeszcze w tym roku. – Ich betonowe konstrukcje powinny być w tym roku gotowe – spodziewa się Kieliszek. Pozostały czas będzie można wykorzystać na takie prace, jak budowę nawierzchni, montaż barierek, latarni oraz trakcji trolejbusowej, która pobiegnie od ronda przy zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego aż do skrzyżowania z ul. Metalurgiczną. Za wszystko to miasto zapłaci spółce Budimex nieco ponad 70 mln złotych.

Nowa trakcja zapewni trolejbusom możliwość dojazdu do bazy od strony ul. Mełgiewskiej. W tym celu konieczne będzie jeszcze przedłużenie trakcji kończącej się dziś na pętli komunikacyjnej „Mełgiewska WSEI”, ale te prace będą zlecone firmie, która wygra osobny przetarg, ogłoszony już przez Zarząd Dróg i Mostów. Otwarcie ofert zaplanowano na 15 stycznia.

Użytkownik niezarejestrowany
Inż
Weteran
(9) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (3 stycznia 2018 o 18:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przydałoby się żeby w Polsce większą część zapotrzebowania na elektryczność pokrywały HYDROELEKROWNIE!!!! Przydałoby sie przegrodzić więcej rzek!!!
Rozwiń
Inż
Inż (3 stycznia 2018 o 17:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Weteran napisał:
Spadek po naszych przodkach! Wiadukt ten budowano w okresie glebokiej komuny, gdzie polowa cementu przeznaczona do budowy byla rozkradziona, a konstrukcja metalowa zamiast z odpowiedniej stali konstrukcyjnej uzyto zelastwa nie odpowiadajacego normom. Dlatego rdzewialo w zastraszajacym tempie. I co tu bylo remontowac? Kiedy wiadukt zbudowano byle jak i po dzidowsku, jak wszystko w PRL-u!
  Połowa może i rozkradziona ale ta co została była solidna i kilkukrotnie lepsza niż to co teraz betoniarnie produkują.Dawny beton tak się nie kruszył.
Rozwiń
Weteran
Weteran (3 stycznia 2018 o 15:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Spadek po naszych przodkach! Wiadukt ten budowano w okresie glebokiej komuny, gdzie polowa cementu przeznaczona do budowy byla rozkradziona, a konstrukcja metalowa zamiast z odpowiedniej stali konstrukcyjnej uzyto zelastwa nie odpowiadajacego normom. Dlatego rdzewialo w zastraszajacym tempie. I co tu bylo remontowac? Kiedy wiadukt zbudowano byle jak i po dzidowsku, jak wszystko w PRL-u!
Rozwiń
Gość
Gość (3 stycznia 2018 o 14:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten wiadukt nie był taki stary żeby go wyburzać. Wystarczyło go na bierząco wyremontowywać, ale co tam. Miejska kasa jest gumy więc można sobie na taką niegospodarność pozwolić
Rozwiń
Gość
Gość (3 stycznia 2018 o 13:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To jest niedopuszczalne!!! Ten wiadukt to spadek po naszych przodkach, pasowało by go wyremontować i było by charoaszo jeszcze z 200 lat by działał do kolejnego remontu w Rosji tak robią i nikt nie narzeka a wprost przeciwnie wszyscy są niezwykle zadowoleni.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (9)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!