środa, 18 października 2017 r.

Lublin

Ul. Kunickiego: Tak ma wyglądać nowy wiadukt

  Edytuj ten wpis
Dodano: 2 marca 2012, 13:14
Autor: (jsz)

Tak po przebudowie będzie wyglądał rejon wiaduktu przy ul. Kunickiego.  (PKP/Biuro Architektoniczne
Tak po przebudowie będzie wyglądał rejon wiaduktu przy ul. Kunickiego. (PKP/Biuro Architektoniczne

Nowy skwer z przejściem do dworca kolejowego, przejścia dla pieszych i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. To tylko niektóre nowości, jakie powstaną w rejonie wiaduktu przy ul. Kunickiego. Wszystko będzie gotowe wiosną, przyszłego roku.

– Na razie nie przewidujemy większych utrudnień dla kierowców – zapowiada Andrzej Matysiewicz z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. – Większość prac zaplanowaliśmy na czas wakacji. Wtedy wprowadzimy ruch wahadłowy. Nie wpłynie to jednak na komunikację miejską. Ruch wróci do normy do końca września.

Po przebudowie, kierowcy będą mogli korzystać z czterech pasów ruchu. Jezdnia zostanie obniżona. Dzięki temu pod wiaduktem bez problemu zmieszczą się ciężarówki. Wzdłuż ulicy poprowadzone zostaną dwa przejścia dla pieszych, o szerokości 4,5 metra. Będą dobrze oświetlone i nadzorowane przez system kamer. Nad ul. Kunickiego zaprojektowano taras, na którym być może stanie zabytkowa lokomotywa.

Jadąc w stronę Nowego Światu, tuż za wiaduktem powstanie nowa zatoka autobusowa. Zaprojektowano tam również obszerny, trójkątny skwer. Będzie tam można zaczekać na pociąg, bo architekci zaprojektowali tunel, którym dostaniemy się bezpośrednio na dworzec. Na samym skwerze staną eleganckie ławki i latarnie. Wokół posadzone zostaną klony i dęby.

Granice skweru wyznaczą kamienne ściany, które oddzielą plac od terenów kolejowych. Mur zostanie pokryty zielonymi pnączami. Prace przy przebudowie wiaduktu ruszyły pod koniec ubiegłego roku. Pochłoną ponad 24 mln zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
oooo
Gość
Gość
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

oooo
oooo (3 marca 2012 o 13:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Gość' timestamp='1330776722' post='605135']
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
[/quote]
Masz absolutną rację, ale do tego potrzebny jest Dobry Gospodarz Miasta i Pracowite Kompetentne Służby Miejskie które zbudowałyby na polecenie tego Gospodarza, Mądry i Funkcjonalny Plan Zagospodarowania Przestrzennego Pięknego Lublina Przyszłosci. Dlaczego tego nie robią a jednocześnie dlaczego to co robią jest kompletnie nieskoordynowane i pozbawione jakiejkolwiek wizji jak na przykład Nowiutki Bardzo Drogoi Stadion Piłkarski bezsensownie wrzucony na chybił trafił w doły po osadnikach cukrowni????
To pytanie do Ratusza!
Ten drobny wycinek tej Wizji, to wszystko o czym mówi ten artykuł i co pokazuje wizualizacja projektu jest inicjatywą Polskich Kolei Państwowych a nie Urzędu Miasta i zasługą służb kolejowych a nie prezydenta Lublina.
Na marginesie; autorzy prezentowanego projektu,twórcy lubelskiego deptaka zostali wrednie oszukani a ich projekt Placu Litewskiego bezczelnie odrzucony w skandalicznym konkursie zorganizowanym przez ten właśnie Ratusz, a moglibyśmy mieć takie święto także w samym centurum miasta: http://www.placlitewski.blogspot.com/#dodatkowe Za to też należy dziękować prezydentowi Lublina!
Rozwiń
Gość
Gość (3 marca 2012 o 13:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I jeszcze - chwalą się, że powstaną AŻ cztery pasy pod wiaduktem... przewrotnie zapytam: a po diabła? Przecież nie planuje się(?) teraz i w przyszłości ODETKANIA ul Kunickiego, na, lat temu parę - REWELACYJNIE UNOWOCZEŚNIONYM i "przytkanym" odcinku tej ulicy od wiaduktu do nowo wybudowanego skrzyżowania z ul Lotników Polskich (bodajże)...
no, chyba że aż tak daleko wybiegają w przyszłośc projektanci obecnego remontu wiaduktu. Zatem - tylko pochwalić.
Żeby nie było, że następny malkontent się znalazł, który tylko, jak stara ciotka (nie obrazając kochanych cioć), ma za złe...
wkurza mnie tylko nieco sposób, w jaki, w Lublinie - planuje sie prace drogowe, podobne remonty (tu nie do PKP pretensje!) ... odnosze wrażenie, że NIE ISTNIEJE jakiś generalny plan rozbudowy, reorganizacji czy unowocześniania ciągów komunikacyjnych w mieście, że wiekszość tego typu prac odbywa sie metodą AKCYJNĄ... ot, jest okazja - zrobimy, a co dalej - e, bedzie co Bóg da. Nie widzę od lat już wielu - KONSEKWENTNYCH i systematycznych działań w miejscach już PILNIE wymagajacych interwencji... Może się mylę. Oby.
A jesli chodzi o ten tunel - ALEŻ OCZYWISCIE! Najwyższy czas - i bardzo dobrze sie dzieje.
Rozwiń
Gość
Gość (3 marca 2012 o 13:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
I dalej nie pomyślano o przystanku linii 6 i 17 w kierunku centrum - trzeba z bagażami drałowac Kunickiego pod górkę albo drogą przez mękę do ul Lubelskiego Lipca, a także przez obskurną uliczkę, schodki itp i targ do ul. Wolskiej... Czyżby uważano, że po wyjściu z pociągu większość pasażerów udawać się bedzie do Abramowic? Własciwie - jest to możliwe po jeździe polskimi kolejami...
Owszem, przy dworcu są autobusy 1, 13, 34, 28 i 45 oraz jakiś trolejbus - ale, poza 34 wlokacym sie gdzieś na około - reszta jeździ tak często, że jest czas spokojnie odpocząć pół godziny po podróży pociągiem, rozprostowac nogi stojąc na przystanku i pilnie bacząc, czy czasem jakiś dres lub pijaczek nie interesuje się nadmiernie twoim bagażem... no i pooglądać obrazki rodzajowe folkloru miejscowego... a przecież i sam plac jest niezmiernie atrakcyjny krajoznawczo. Rozrywka zapewniona.
Dla mnie nie do pojęcia jest jedno: planuje się przeniesienie dworca PKS i busów z Tysiąclecia pod dworzec PKP - ale nie czyni się ŻADNYCH starań, aby DOSTOSOWAĆ układ drogowy okolic dworca PKP do wzmożonego ruchu samochodów (autobusy, busy, taxi, w końcu - MPK) i znacznie zwiększonego potoku pasażerów, nie czyni się nic, aby stworzyć w tym miejscu tak doskonały, jak przy Tysiąclecia - węzeł komunikacyjny, łączący komunikację podmiejską, wojewódzką z komunikacją miejską...
bo sami przyznacie, że spod dworca PKS na Tysiąclecia można dojechac praktycznie do każdej dzielnicy Lublina jedną linią, bez przesiadek, bez ciagnięcia przez kilka ulic bagażu - jako że przystanki MPK sa bardzo blisko siebie umieszczone... wystarczy przypomnieć sobie, ile linii w tym miejscu się zbiega...
a trudno to samo powiedzieć o okolicach dworca PKP.
Możliwe jest, że jednak jakieś plany zmainy organizacji linii MPK są planowane w zwiazku z przenosinami - ale że muszą to być radykalne zmiany, bardziej prawdopodobne jest więc, że przenosiny się odbędą, a z resztą - niech sobie ludzie radzą, jak potrafią.
Rozwiń
...
... (3 marca 2012 o 08:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
przecież napisali że powstanie przystanek "Jadąc w stronę Nowego Światu, tuż za wiaduktem powstanie nowa zatoka autobusowa"
Rozwiń
relaks,relaks....
relaks,relaks.... (2 marca 2012 o 22:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='kasha' timestamp='1330722641' post='604973']
Super... ale gdzie tu są ścieżki i trasy rowerowe, gdzie są przystanki dla podróżujących koleją?????. całkowicie zapomniano o rowerzystach. Znowu zapomniano, że kolejowi podróżni, którzy wysiadają lub wsiadają do autobusu na ul. Kunickiego muszą przedzierać sie przez stragany aby dotrzeć do dworca. Znowu zapomniano.....!!!!
[/quote]


Skąd wiesz że zapomniano? Weź kilka głębokich wdechów i tak nie przeżywaj bo dostaniesz przepukliny :-)
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!