środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Ul. Zelwerowicza połączy Bursaki, Czechów i Sławin

Dodano: 16 czerwca 2013, 17:56
Autor: Dominik Smaga

Nowa dwupasmówka może odciążyć wiecznie zatłoczoną ul. Willową (Archiwum)
Nowa dwupasmówka może odciążyć wiecznie zatłoczoną ul. Willową (Archiwum)

Już w wakacje miasto ma wybrać firmę, która zbuduje ul. Zelwerowicza. Nowa arteria ma połączyć Bursaki, Czechów i Sławin. Jej brak doskwiera zwłaszcza osiedlu Botanik.

Ul. Zelwerowicza ma biec od ul. Choiny do Poligonowej. Inwestycja została podzielona na dwa etapy: jeden między ul. Choiny a Koncertową, a drugi od Koncertowej do os. Botanik.

– Oba odcinki łącznie będą mieć prawie 1,7 km długości – informuje Anna Machocka z Kancelarii Prezydenta. – Droga na całej długości będzie mieć dwie jezdnie o szerokości 7 m, czyli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Na trasie przebiegu zaplanowane są cztery skrzyżowania i wiadukt nad suchą doliną.

Nowa dwupasmówka może odciążyć wiecznie zatłoczoną ul. Willową, na której każdego ranka ustawiają się długie kolejki samochodów z mieszkańcami os. Botanik wyjeżdżającymi do pracy lub odwożącymi dzieci do przedszkoli i szkół. Jezdnia ta ma również umożliwić obsługę tego osiedla wtedy, gdy zacznie się duża przebudowa skrzyżowania ul. Ducha z al. Solidarności, al. Sikorskiego i ul. Północną. Ta przebudowa jeszcze bardziej skomplikuje wyjazd z Botanika.

Od strony ul. Choiny wjazd w ul. Zelwerowicza znajdzie się naprzeciw wylotu ul. Wojtasa, która następnie przechodzi w ul. Do Dysa i dociera do al. Spółdzielczości Pracy naprzeciw wjazdu w ul. Dożynkową.

Ratusz zapewnia, że jest już na końcu procedur. – Złożyliśmy już wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – informuje Kazimierz Pidek, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów. – Spodziewamy się, że decyzję dostaniemy na początku lipca. Gdy tylko otrzymamy taki dokument ogłosimy przetarg na wykonanie robót drogowych. Zadanie powinno być wykonane do końca października przyszłego roku.

Miasto zapowiada, że zleci budowę obydwu odcinków, choć jeszcze niedawno była mowa o tym, że jeden odcinek powstanie wcześniej, a drugi później. – W zezwoleniu, na które czekamy może pojawić się warunek, że inwestycja ma być podzielona na dwa etapy. Ale w takim przypadku ogłosimy przetarg na dwie części jednocześnie – dodaje Pidek.

Droga była jedną z obietnic w kampanii wyborczej Krzysztofa Żuka, ale jak dotąd nie udało się jej zrealizować. Część winy spada na urzędników, ale część opóźnienia wynikała z konieczności zaprojektowania dodatkowych elementów wynikających z przepisów o ochronie środowiska, m.in. wiaduktu nad wąwozem.
Czytaj więcej o:
żorż
JA
Donowan
(10) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

żorż
żorż (28 września 2013 o 17:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

dodaje ten konemtarz 28.09.2013 a przetargu na budowę zelwerowicza jak nie bło tak nie ma :) miał być w wakację ... na początku 2011 potem 2012 a tu już skończyły się wakacje 2013 roku i przetargu nie ma, budowy nie ma, a żuk jak obiecywał dyrdymały tak obiecuje ..

Rozwiń
JA
JA (22 czerwca 2013 o 09:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To sie nam Pan Żuk uaktywnił... a co z obietnicą dotyczącą Toru Kartingowego? HMMM???!!!

Rozwiń
Donowan
Donowan (17 czerwca 2013 o 14:14) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ul wojtasa - dawna do dysa , paradoksalnie jest bdb gdyby nie tępota kierowców jadących tranzytem przez Lublin od str Lubartowa , dalej Białej Pdl . Białegostoku. Po prostu albo nie chcą albo nie wiedzą ,że wystarczy tam skręcić i szybko dojechać na wylotówki  na Wawę lub Rzeszów. WINNY JEST TEŻ BRAK OZNACZENIA - CZYTELNEGO OBJAŚNIENIA W ZNAKACH ,ZE TAMTĘDY TEŻ MOŻNA KIEROWAC SIE NA WW MIASTA.

I gdzie do jadą pod real? czy moze na koncertowa? szybki przejazd na wylotowke na Warszawe i Rzeszów:) poprawiłes mi humor. Lepiej nie gadaj tego głośno bo jeszcze jakis urzędnik to uslyszy i tak zrobi. Tiry won z miasta jak bedzie obwodnica

Rozwiń
Cancer
Cancer (17 czerwca 2013 o 13:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Logika układu komunikacyjnego miasta wskazuje na konieczność budowy połączenia Al. Kompozytorów Polskich z ul. Poligonową.

Plan zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje tego połączenia. Dlaczego? Ano dlatego, że od lat 70 XX w. jest ono (połączenie) blokowane przez decydentów posiadających tam swoje posesje.

Szeroka arteria jaką są Al. Kompozytorów Polskich kończy się rondem turbinowym!!! Nic tylko płakać. Prywata ponad wszystko.

Rozwiń
chart
chart (17 czerwca 2013 o 11:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Tak czy siak rychło w porę... Te przetargi/budowy robione są po prostu w niewłaściwej kolejności. Najpierw kieruje się wlot do miasta w uliczke osiedlową, odcina się całą dzielnicę, a potem dopiero planuje się wieloletnią budowę - i to nie od tej strony, co trzeba. Połączenie między jedną, a drugą stroną Choin marne, ale istnieje. A na Willowej stoi cały Botanik plus jadący od Warszawy, Tymczasem na Komprozytorów/Koncertowej wpuszczono galeryjkę handlową - ale nie wymuszono nudowy choćby części drogi przez Górki. Tak się mści wieloletnie zamieszanie, w którym lobbiści i robiący sobie wzajem na złość radni nie robili nic z Botanikiem licząc, że wszystko odwali na nich Echo. Z czasem terminy i potrzeby się spiętrzyły, a bałagan i niefrasobliwość planistyczna Ratusza w końcu skrupiły się na mieszkańcach.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (10)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!