poniedziałek, 23 października 2017 r.

Lublin

Ulica Krochmalna będzie wyremontowana

  Edytuj ten wpis
Dodano: 16 lutego 2011, 18:46
Autor: Dominik Smaga

Magistrat szuka już wykonawcy, które naprawi dziurawą ulicę. (Bartek Żurawski)
Magistrat szuka już wykonawcy, które naprawi dziurawą ulicę. (Bartek Żurawski)

Fatalna nawierzchnia ul. Krochmalnej najpóźniej do końca października ma być równa jak stół. Ratusz ogłosił wczoraj przetarg na zaprojektowanie i wykonanie jej remontu.

Projektanci i robotnicy będą musieli się uporać z drogami liczącymi w sumie 2,4 km. Do remontu pójdzie nie tylko wąski odcinek Krochmalnej, ale też biegnąca przy boiskach jezdnia dwupasmowego odcinka od mostu na Bystrzycy do skrzyżowania z Diamentową. A to jeszcze nie wszystko.

Drogowcy zajmą się też fragmentem Młyńskiej i jej skrzyżowaniem z Dworcową oraz biegnącymi między Krochmalną a Piekarską odcinkami ulic Przeskok i Betonowej. Wyremontowany zostanie też krótki odcinek ul. Diamentowej od Krochmalnej do wiaduktu kolejowego. – Ten odcinek ma około 60 metrów – mówi Andrzej Ścibiorski z Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta. To oznacza, że między wiaduktem a ul. Wrotkowską w obydwu kierunkach będziemy musieli jeździć po wertepach.

Jest nadzieja, że wyremontowana droga będzie bardziej przyjazna rowerzystom. Przy dwupasmowym odcinku Krochmalnej chodnik po stronie boisk ma być uzupełniony o ścieżkę rowerową. Ścieżka będzie mieć 2,5 m szerokości, zaś chodnik 1,5 m.

Możliwe, że dla rowerzystów wyznaczone zostaną też pasy na jezdni ul. Krochmalnej i to w obu kierunkach. O tym, czy jest to możliwe zdecydować ma projektant, który będzie szykował dokumentację remontu. Środowisko lubelskich cyklistów już wcześniej proponowało takie rozwiązanie podczas spotkania z urzędnikami magistratu.

Jest też bardzo prawdopodobne, że ścieżki dla rowerzystów będą wykonane z czerwonego asfaltu, który większości ich użytkowników odpowiada bardziej, niż kostka brukowa. – Wystarczy pojeździć po ścieżkach z kostki – mówi Krzysztof Kowalik z nieformalnego Porozumienia Rowerowego. – Asfalt byłby co najwyżej pofałdowany, a tu jedna kostka jest w górze, druga na dole, co jest niebezpieczne i powoduje wibracje. Badania prowadzone w Warszawie pokazały, że wibracje te są szkodliwe dla zdrowia. Poza tym ścieżka z asfaltu wcale nie jest droższa i do tego nie zarasta trawą.

Na zaprojektowanie i wykonanie robót magistrat daje czas do końca października. Ratusz liczy na to, że dzięki wczesnemu ogłoszeniu przetargu drogowcy będą mogli prowadzić prace latem, gdy ruch jest najmniejszy. Oraz na to, że remont będzie tańszy. W tym roku w Lublinie sprawdza się zasada, że w przetargach ogłaszanych na samym początku roku wykonawcy dopiero zaczynający kompletować portfel zamówień proponują niższe ceny. Od stycznia miasto oszczędziło w ten sposób już na kilku zleceniach. – I są to oszczędności rzędu 20 proc. – podkreśla Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!