Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 czerwca 2011 r.
13:55
Edytuj ten wpis

UMCS: Senat nie odwołał dziekana Pieniążka

Autor: Zdjęcie autora (mb)
0 13 A A
Prof. Antoni Pieniążek (UMCS)
Prof. Antoni Pieniążek (UMCS)

Dzisiejsze posiedzenie Senatu UMCS nie przyniosło rozstrzygnięcia w sprawie odwołania dziekana Wydziału Prawa i Administracji. Senatorowie zajmą się tym jeszcze raz – w lipcu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Senat UMCS miał dzisiaj głosować nad „stwierdzeniem wygaśnięcia mandatu” prof. Antoniego Pieniążka. Taki wniosek skierował rektor. Podczas prac nad nowym statutem uczelni zauważono, że dziekan osiągnął wiek emerytalny (70 lat), przez co – zdaniem władz UMCS – traci bierne prawo wyborcze (nie może startować w wyborach do władz uczelni i wydziałów – red.), a to skutkuje utratą mandatu dziekana.

Sam zainteresowany ma inne zdanie.– W ustawie jest napisane wyraźnie, że w przypadku osiągnięcia wieku emerytalnego w trakcie trwania kadencji umowa jest zmieniana, ale jest ważna do końca kadencji – przekonuje prof. Antoni Pieniążek. Wersję dziekana potwierdzili znani profesorowie prawa z UMCS: Kidyba, Zdyb i Jakubecki.
Rektor powołuje się za to na opinię kancelarii prawnej Raczkowski i Prawnicy. – Ta była jednoznaczna: dziekan po osiągnięciu wieku emerytalnego traci mandat – mówi Anna Guzowska, rzecznik uniwersytetu.
Sprawa miała się rozstrzygnąć na wczorajszym posiedzeniu senatu. Tak się jednak nie stało. Prof. Leszek Leszczyński z W. Prawa i Administracji zgłosił wniosek, żeby przekazać kompetencję co do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu dziekana Radzie Wydziału. Senatorowie wniosek przyjęli (za było 15 osób, przeciw – 14, a 6 wstrzymało się od głosu).

Podobnie uwagi zgłaszał wcześniej sam prof. Pieniążek: – Przecież senat nie powoływał mnie na to stanowisko, tylko elektorzy z wydziału – mówił na naszych łamach.

Sprawa została zawieszona. – Rektor ogłosił zawieszenie uchwały obarczonej wadą prawną (w związku z posiadanymi opiniami prawnymi z kancelarii Raczkowski i Wspólnicy oraz stanowiska nadesłanego przez Fundację Rektorów Polskich) oraz zwołał nadzwyczajne posiedzenie senatu na 4 lipca, w celu ponownego rozpatrzenia uchwały – informuje Guzowska.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
zgon w kolorach tęczy / 4 lipca 2011 o 18:24
.... Kwestia odwołania prof. Pieniążka nie doda splendoru obecnym władzom UMCS. Wieloletni pracownik nie ważne jak mocno przyspawany do krzesła bez względu na okoliczności czy wygasł mu mandat czy nie - nie powinien w ten sposób być usuwany ze stanowiska. Styl jest fatalny. W takich sytuacjach powinno zachować się więcej dyplomacji wg. starej definicji "dyplomaty" - (dyplomata to ktos taki kto potrafi powiedzieć Sp***dalaj w taki sposób że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się podróżą) - i naprawdę można było sprawę próbować załatwić polubownie lub pozostawić prof. Pieniążka do końca kadencji.
A co do wykorzystania środków z budżetu to sprawa drugorzędna, ale władze nie znoszą ludzi którzy nie popierają ich rozwiązań.... sic !!!
Zgadzam się z przedmówcą że WPiA nie jest jednostką zewnętrzną i rzeczywiście liczy się dobro całej uczelni - nie mniej należałoby spojrzeć obiektywnie na wykorzystanie środków przez poszczególne wydziały.... wówczas wszyscy zabierający głos w tej sprawie wiedzieliby o co tak naprawdę poszło.... - Wydziały dochodowe wyglądają marnie a Wydziały deficytowe kwitną.... - to zdaje się boli oponentów.... nie tylko prof. Pieniążka ale tylko dziekan nie boi się tego powiedzieć.... no to jest jak jest....
.... Kwestia odwołania prof. Pieniążka nie doda splendoru obecnym władzom UMCS. Wieloletni pracownik nie ważne jak mocno przyspawany do krzesła bez względu na okoliczności czy wygasł mu mandat czy nie - nie powinien w ten sposób być usuwany ze stanowiska. Styl jest fatalny. W takich sytuacjach powinno zachować się więcej dyplomacji wg. starej definicji "dyplomaty" - (dyplomata to ktos taki kto potrafi powiedzieć Sp***dalaj w taki sposób że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się podróżą) - i naprawdę można było sprawę pró... rozwiń
Avatar
wielka kupa / 4 lipca 2011 o 17:43
[quote name='ktos' timestamp='1309503362' post='496370']
Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy pracowników - czyli pracownicy sami sobie przyznali dodatkowe środki na dodatki i premie zamiast coś kupić rzeczywiście dla wydziału.
Czy to aby na pewno sprawiedliwe, że profesor na WPiA zarabia średnio 3-4 razy tyle co profesorowie na innych wydziałach tej samej uczelni ? Tak to już jest, że jedni skupiają się na zarabianiu pieniędzy, a inni pracują na prestiż uczelni swoimi badaniami naukowymi, których na WPiA od kilku lat prawie nikt nie ma czasu robić.
Czy w rodzinie jak jeden jest bogaty, a drugi biedny powinno się tego biednego doprowadzić do śmierci głodowej, żeby ten bogaty mógł kupić kolejny samochód ? Przy takim podejściu stare państwa UE powinny się zbuntować i ani jednego euro nie przeznaczać na wspieranie rozwoju Polski; w myśl podejścia niektórych autorów postów i części kadry WPiA niemiecki podatnik powinien zapytać - dlaczego ja ze swoich podatków mam wspierać jakąś Polskę ??
A już przedstawianie poważnego problemu prawnego, jako konfliktu personalnego i o głupie 2 mln przy ponad 200 mln budżetu uczelni jest chwytaniem się brzytwy, jast po prostu poniżej poziomu pracownika naukowego..., wszystko da się strywializować - tylko już jakoś tak jest, że zazwyczaj kogoś oskarża się o cechy, które się samemu posiada, a pan, który rektora oskarża o personalną rozgrywkę zdaje się, że chyba cechę mściwości akurat posiadać może, a już prawie pewne, że za złotówkę będzie się wykłócał do skutku...
[/quote]
[quote name='ktos' timestamp='1309503362' post='496370']
Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy ... rozwiń
Avatar
ktos / 1 lipca 2011 o 08:56
[quote name='Alek' timestamp='1309461127' post='496243']
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
[/quote]

Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy pracowników - czyli pracownicy sami sobie przyznali dodatkowe środki na dodatki i premie zamiast coś kupić rzeczywiście dla wydziału.
Czy to aby na pewno sprawiedliwe, że profesor na WPiA zarabia średnio 3-4 razy tyle co profesorowie na innych wydziałach tej samej uczelni ? Tak to już jest, że jedni skupiają się na zarabianiu pieniędzy, a inni pracują na prestiż uczelni swoimi badaniami naukowymi, których na WPiA od kilku lat prawie nikt nie ma czasu robić.
Czy w rodzinie jak jeden jest bogaty, a drugi biedny powinno się tego biednego doprowadzić do śmierci głodowej, żeby ten bogaty mógł kupić kolejny samochód ? Przy takim podejściu stare państwa UE powinny się zbuntować i ani jednego euro nie przeznaczać na wspieranie rozwoju Polski; w myśl podejścia niektórych autorów postów i części kadry WPiA niemiecki podatnik powinien zapytać - dlaczego ja ze swoich podatków mam wspierać jakąś Polskę ??
A już przedstawianie poważnego problemu prawnego, jako konfliktu personalnego i o głupie 2 mln przy ponad 200 mln budżetu uczelni jest chwytaniem się brzytwy, jast po prostu poniżej poziomu pracownika naukowego..., wszystko da się strywializować - tylko już jakoś tak jest, że zazwyczaj kogoś oskarża się o cechy, które się samemu posiada, a pan, który rektora oskarża o personalną rozgrywkę zdaje się, że chyba cechę mściwości akurat posiadać może, a już prawie pewne, że za złotówkę będzie się wykłócał do skutku...
[quote name='Alek' timestamp='1309461127' post='496243']
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
[/quote]

Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odp... rozwiń
Avatar
Alek / 30 czerwca 2011 o 21:12
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
Avatar
neonet / 29 czerwca 2011 o 23:47
[quote name='Alojzy' timestamp='1309374837' post='495158']
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
[/quote]

A ja wam mówię, że to powinno być odwrotnie, ze to dziekan Pieniążek powinien wystąpić do Senatu Akademickiego UMCS o odwołanie A. Dąbrowskiego z funkcji rektora i E. Urbanka z funkcji kanclerza za wyraźne szkodnictwo przeciw uczelni? Popsutego przez nich obrazu uczelni ze świadomości społecznej tak szybko się nie usunie, a chełpienie się dobrym wynikiem ekonomicznym to za mało, bo jest tylko mydleniem oczu.
W środowisku kwestury uczelnianej aż kipi od komentarzy na temat metody preparowania bilansu pod naciskiem kanclerza. Mobbing odchodzi tu na całego. A dlaczego to rektor nic nie mówi publicznie, jaką kasę wziął za grunty na Felinie. Bo jakby powiedział, że zgarnął kilkanaście milionów, to wyszłaby strata większa niż ten tak gloryfikowany zysk. W tej sytuacji zasadne jest pytanie, na czym więc miałyby polegać zasługi tych dwóch uzdrawiaczy?
[quote name='Alojzy' timestamp='1309374837' post='495158']
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
[/quote]

A ja wam mówię, że to powinno być odwrotnie, ze to dziekan Pieniążek powinien wystąpić do Senatu Akademickiego UMCS o odwołanie A. Dąbrowskiego z funkcji rektora i E. Urbanka z funkcji kanclerza za wyraźne szkodnictwo przeciw uczelni? Popsutego przez nich obrazu uczelni ... rozwiń
Avatar
Alojzy / 29 czerwca 2011 o 21:13
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
Avatar
gość1 / 29 czerwca 2011 o 19:16
Przecież od dawna wiadomo, że profesora można usunąć z uczelni tylko nogami do przodu. Niezależnie, czy działa ta ustawa, czy działała stara.
Avatar
łukasz / 29 czerwca 2011 o 18:59
Powoływać na stanowisko dziekana może tylko Zebranie Elektorów
Rektor nie ma nic do gadania

REKTOR to NIE Premier
a Dziekani to NIE Wojewodowie.
Avatar
xxx / 29 czerwca 2011 o 15:02
Stare komuchy nie dadzą się odstawić na emeryturę, szkoda bardzo, że koledzy z senatu uczelnianego mieli by go odwołać. To przecież wszystko jest kolkeśostwo... "by żyło się lepiej"
Avatar
Rufus / 29 czerwca 2011 o 14:50
Szacun Panie Dziekanie
Avatar
zgon w kolorach tęczy / 4 lipca 2011 o 18:24
.... Kwestia odwołania prof. Pieniążka nie doda splendoru obecnym władzom UMCS. Wieloletni pracownik nie ważne jak mocno przyspawany do krzesła bez względu na okoliczności czy wygasł mu mandat czy nie - nie powinien w ten sposób być usuwany ze stanowiska. Styl jest fatalny. W takich sytuacjach powinno zachować się więcej dyplomacji wg. starej definicji "dyplomaty" - (dyplomata to ktos taki kto potrafi powiedzieć Sp***dalaj w taki sposób że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się podróżą) - i naprawdę można było sprawę próbować załatwić polubownie lub pozostawić prof. Pieniążka do końca kadencji.
A co do wykorzystania środków z budżetu to sprawa drugorzędna, ale władze nie znoszą ludzi którzy nie popierają ich rozwiązań.... sic !!!
Zgadzam się z przedmówcą że WPiA nie jest jednostką zewnętrzną i rzeczywiście liczy się dobro całej uczelni - nie mniej należałoby spojrzeć obiektywnie na wykorzystanie środków przez poszczególne wydziały.... wówczas wszyscy zabierający głos w tej sprawie wiedzieliby o co tak naprawdę poszło.... - Wydziały dochodowe wyglądają marnie a Wydziały deficytowe kwitną.... - to zdaje się boli oponentów.... nie tylko prof. Pieniążka ale tylko dziekan nie boi się tego powiedzieć.... no to jest jak jest....
.... Kwestia odwołania prof. Pieniążka nie doda splendoru obecnym władzom UMCS. Wieloletni pracownik nie ważne jak mocno przyspawany do krzesła bez względu na okoliczności czy wygasł mu mandat czy nie - nie powinien w ten sposób być usuwany ze stanowiska. Styl jest fatalny. W takich sytuacjach powinno zachować się więcej dyplomacji wg. starej definicji "dyplomaty" - (dyplomata to ktos taki kto potrafi powiedzieć Sp***dalaj w taki sposób że poczujesz podniecenie w związku ze zbliżającą się podróżą) - i naprawdę można było sprawę pró... rozwiń
Avatar
wielka kupa / 4 lipca 2011 o 17:43
[quote name='ktos' timestamp='1309503362' post='496370']
Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy pracowników - czyli pracownicy sami sobie przyznali dodatkowe środki na dodatki i premie zamiast coś kupić rzeczywiście dla wydziału.
Czy to aby na pewno sprawiedliwe, że profesor na WPiA zarabia średnio 3-4 razy tyle co profesorowie na innych wydziałach tej samej uczelni ? Tak to już jest, że jedni skupiają się na zarabianiu pieniędzy, a inni pracują na prestiż uczelni swoimi badaniami naukowymi, których na WPiA od kilku lat prawie nikt nie ma czasu robić.
Czy w rodzinie jak jeden jest bogaty, a drugi biedny powinno się tego biednego doprowadzić do śmierci głodowej, żeby ten bogaty mógł kupić kolejny samochód ? Przy takim podejściu stare państwa UE powinny się zbuntować i ani jednego euro nie przeznaczać na wspieranie rozwoju Polski; w myśl podejścia niektórych autorów postów i części kadry WPiA niemiecki podatnik powinien zapytać - dlaczego ja ze swoich podatków mam wspierać jakąś Polskę ??
A już przedstawianie poważnego problemu prawnego, jako konfliktu personalnego i o głupie 2 mln przy ponad 200 mln budżetu uczelni jest chwytaniem się brzytwy, jast po prostu poniżej poziomu pracownika naukowego..., wszystko da się strywializować - tylko już jakoś tak jest, że zazwyczaj kogoś oskarża się o cechy, które się samemu posiada, a pan, który rektora oskarża o personalną rozgrywkę zdaje się, że chyba cechę mściwości akurat posiadać może, a już prawie pewne, że za złotówkę będzie się wykłócał do skutku...
[/quote]
[quote name='ktos' timestamp='1309503362' post='496370']
Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy ... rozwiń
Avatar
ktos / 1 lipca 2011 o 08:56
[quote name='Alek' timestamp='1309461127' post='496243']
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
[/quote]

Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odpowiedzialności WPiA świadczy to, że 2 mln zł publicznych środków (!)zamiast zainwestować chciał rozdać pomiędzy pracowników - czyli pracownicy sami sobie przyznali dodatkowe środki na dodatki i premie zamiast coś kupić rzeczywiście dla wydziału.
Czy to aby na pewno sprawiedliwe, że profesor na WPiA zarabia średnio 3-4 razy tyle co profesorowie na innych wydziałach tej samej uczelni ? Tak to już jest, że jedni skupiają się na zarabianiu pieniędzy, a inni pracują na prestiż uczelni swoimi badaniami naukowymi, których na WPiA od kilku lat prawie nikt nie ma czasu robić.
Czy w rodzinie jak jeden jest bogaty, a drugi biedny powinno się tego biednego doprowadzić do śmierci głodowej, żeby ten bogaty mógł kupić kolejny samochód ? Przy takim podejściu stare państwa UE powinny się zbuntować i ani jednego euro nie przeznaczać na wspieranie rozwoju Polski; w myśl podejścia niektórych autorów postów i części kadry WPiA niemiecki podatnik powinien zapytać - dlaczego ja ze swoich podatków mam wspierać jakąś Polskę ??
A już przedstawianie poważnego problemu prawnego, jako konfliktu personalnego i o głupie 2 mln przy ponad 200 mln budżetu uczelni jest chwytaniem się brzytwy, jast po prostu poniżej poziomu pracownika naukowego..., wszystko da się strywializować - tylko już jakoś tak jest, że zazwyczaj kogoś oskarża się o cechy, które się samemu posiada, a pan, który rektora oskarża o personalną rozgrywkę zdaje się, że chyba cechę mściwości akurat posiadać może, a już prawie pewne, że za złotówkę będzie się wykłócał do skutku...
[quote name='Alek' timestamp='1309461127' post='496243']
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
[/quote]

Ludzie o czym wy mówicie ??? Oda wydziałowi prawa ?? A WPiA to jest jakiś zewnętrzny podmiot, czy część Uniwersytetu - jedna z jego jednostek organizacyjnych ?? Nie ma czegoś takiego jak pieniądze wydziału - są pieniądze Uniwersytetu, a wydziały mają tyle ile im przyzna senat jako reprezentant całej społeczności akademickiej !
O odp... rozwiń
Avatar
Alek / 30 czerwca 2011 o 21:12
Ciekawe czy do poniedziałku rektor odda 6 mln złotych wydziałowi prawa i administracji.
Avatar
neonet / 29 czerwca 2011 o 23:47
[quote name='Alojzy' timestamp='1309374837' post='495158']
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
[/quote]

A ja wam mówię, że to powinno być odwrotnie, ze to dziekan Pieniążek powinien wystąpić do Senatu Akademickiego UMCS o odwołanie A. Dąbrowskiego z funkcji rektora i E. Urbanka z funkcji kanclerza za wyraźne szkodnictwo przeciw uczelni? Popsutego przez nich obrazu uczelni ze świadomości społecznej tak szybko się nie usunie, a chełpienie się dobrym wynikiem ekonomicznym to za mało, bo jest tylko mydleniem oczu.
W środowisku kwestury uczelnianej aż kipi od komentarzy na temat metody preparowania bilansu pod naciskiem kanclerza. Mobbing odchodzi tu na całego. A dlaczego to rektor nic nie mówi publicznie, jaką kasę wziął za grunty na Felinie. Bo jakby powiedział, że zgarnął kilkanaście milionów, to wyszłaby strata większa niż ten tak gloryfikowany zysk. W tej sytuacji zasadne jest pytanie, na czym więc miałyby polegać zasługi tych dwóch uzdrawiaczy?
[quote name='Alojzy' timestamp='1309374837' post='495158']
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
[/quote]

A ja wam mówię, że to powinno być odwrotnie, ze to dziekan Pieniążek powinien wystąpić do Senatu Akademickiego UMCS o odwołanie A. Dąbrowskiego z funkcji rektora i E. Urbanka z funkcji kanclerza za wyraźne szkodnictwo przeciw uczelni? Popsutego przez nich obrazu uczelni ... rozwiń
Avatar
Alojzy / 29 czerwca 2011 o 21:13
Zamordyzm na UMCSie przybiera niebezpieczne rozmiary, niedługo pojawią się pierwsze pozwy o mobbing, ciekawe czy panowie kanclerzowie są do tego przygotowani
Avatar
gość1 / 29 czerwca 2011 o 19:16
Przecież od dawna wiadomo, że profesora można usunąć z uczelni tylko nogami do przodu. Niezależnie, czy działa ta ustawa, czy działała stara.
Avatar
łukasz / 29 czerwca 2011 o 18:59
Powoływać na stanowisko dziekana może tylko Zebranie Elektorów
Rektor nie ma nic do gadania

REKTOR to NIE Premier
a Dziekani to NIE Wojewodowie.
Avatar
xxx / 29 czerwca 2011 o 15:02
Stare komuchy nie dadzą się odstawić na emeryturę, szkoda bardzo, że koledzy z senatu uczelnianego mieli by go odwołać. To przecież wszystko jest kolkeśostwo... "by żyło się lepiej"
Avatar
Rufus / 29 czerwca 2011 o 14:50
Szacun Panie Dziekanie
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Mundial 2018: Tunezja – Anglia 1:2. Wielkie męczarnie faworyta

Mundial 2018: Tunezja – Anglia 1:2. Wielkie męczarnie faworyta 0 0

Świetna pierwsza połowa, ale z fatalną skutecznością. A w drugiej wielkie męczarnie. Anglia ostatecznie wygrała jednak z Tunezją 2:1 po dwóch golach Harry’ego Kane’a. Ta druga padła w doliczonym czasie gry,

To kino dostało wyróżnienie. Może się pochwalić frekwencją

To kino dostało wyróżnienie. Może się pochwalić frekwencją 0 0

Centrum Kultury Filmowej Stylowy zostało wyróżnione za najlepsze wyniki frekwencyjne w rozpowszechnianiu filmów europejskich i światowych. Nie pierwszy raz CKF ma się czym chwalić

Wkrótce marszałek zarobi mniej. "Będę dodatkowo przekazywał ok. 1 tys. zł na cele charytatywne"

Wkrótce marszałek zarobi mniej. "Będę dodatkowo przekazywał ok. 1 tys. zł na cele charytatywne" 0 8

O 545 zł brutto mniej będzie zarabiał od 1 lipca marszałek województwa lubelskiego. To efekt rządowego rozporządzenia, którego celem było zmniejszenie zarobków samorządowców o 20 proc. Ale obniżka w przypadku naszego marszałka będzie niższa niż zakładał PiS

Kto może dostać mieszkanie od miasta? Wkrótce zasady mogą się zmienić

Kto może dostać mieszkanie od miasta? Wkrótce zasady mogą się zmienić 0 2

Zmienione mają być zasady przyznawania mieszkań od miasta. Ratusz chce wpuścić do kolejki po lokal osoby o nieco wyższych dochodach. Sama kolejka rządziłaby się nieco innymi prawami niż obecnie. Osoby, które samowolnie zajęły inny lokal, trafiałyby na dalsze miejsca, przez co dłużej czekałyby na klucze

MKS Perła musi powalczyć o Ligę Mistrzyń w kwalifikacjach

MKS Perła musi powalczyć o Ligę Mistrzyń w kwalifikacjach 0 0

MKS Perła Lublin nie zagra w fazie grupowej. Podopieczne Roberta Lisa do elity będą musiały przebijać się przez turniej kwalifikacyjny. Losowanie eliminacji jest zaplanowane na 27 czerwca.

Skręcała w lewo, ale ją wyprzedzał. Jedna osoba ranna

Skręcała w lewo, ale ją wyprzedzał. Jedna osoba ranna 0 2

Jedna osoba trafiła do szpitala po wypadku w Czemiernikach (pow. radzyński).

MUNDIAL 2018. Belgia – Panama 3:0. Opór tylko do przerwy

MUNDIAL 2018. Belgia – Panama 3:0. Opór tylko do przerwy 1 0

MUNDIAL 2018 W pierwszym meczu grupy G Belgia nie bez problemów pokonała na stadionie w Soczi Panamę 3:0

Ekspresówka z Lublina do Rzeszowa coraz bliżej. Podpisali umowy na kolejny odcinek S19

Ekspresówka z Lublina do Rzeszowa coraz bliżej. Podpisali umowy na kolejny odcinek S19 35 7

W poniedziałek podpisano trzy umowy na prawie 25-kilometrowy odcinek S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe. Tym samym ekspresowe połączenie Lublina z Rzeszowem nabiera coraz bardziej realnych kształtów

Miasto movie w Warsztatach Kultury: "Ucieczka z Nowego Jorku"
20 czerwca 2018, 21:00

Miasto movie w Warsztatach Kultury: "Ucieczka z Nowego Jorku" 1 0

Co Gdzie Kiedy. W środę, 20 czerwca o godz. 21 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) w ramach cyklu Miasto movie analogowo zobaczymy film Ucieczka z Nowego Jorku.

Trudna sytuacja plantatorów. Wojewoda obwinia PSL, a PSL partię rządzącą

Trudna sytuacja plantatorów. Wojewoda obwinia PSL, a PSL partię rządzącą 0 9

Będzie więcej kontroli owoców miękkich, w tym malin wjeżdżających do Polski zza wschodniej granicy – zapowiedział podczas dzisiejszej konferencji prasowej wojewoda lubelski Przemysław Czarnek. To reakcja na fatalną dla producentów malin sytuację na rynku i niskie ceny skupu tych owoców, które są zdecydowanie poniżej kosztów produkcji.

Motor odmłodzi skład? Decyzje do końca czerwca

Motor odmłodzi skład? Decyzje do końca czerwca 0 5

Kolejny sezon i kolejne rozczarowanie w Lublinie. Motor po raz czwarty z rzędu nie wywalczył awansu do upragnionej II ligi. W lecie znowu zanosi się na zmiany w klubie. Wydaje się, że najbardziej prawdopodobny jest wariant z odmłodzeniem kadry zespołu

Lublin: Oto laureaci Wielkiego Testu Języka Angielskiego [zdjęcia]
galeria

Lublin: Oto laureaci Wielkiego Testu Języka Angielskiego [zdjęcia] 0 0

Za nami kolejna edycja Wielkiego Testu Języka Angielskiego „Challenge Accepted”.

Kadrę Nawałki stać na sukces. Rozmowa z Nataszą Górnicką, kapitan piłkarek Górnika Łęczna
Lubelskie Ekstra

Kadrę Nawałki stać na sukces. Rozmowa z Nataszą Górnicką, kapitan piłkarek Górnika Łęczna 0 0

Rozmowa z Nataszą Górnicką, kapitan piłkarek Górnika Łęczna, aktualnych mistrzyń Polski.

Policjanci i strażacy jeżdżą od miasta do miasta. Chcą pomóc swoim kolegom
zdjęcia
galeria

Policjanci i strażacy jeżdżą od miasta do miasta. Chcą pomóc swoim kolegom 7 7

Ponad 4 tysiące kilometrów, kilkuset uczestników – peleton złożony z funkcjonariuszy policji i straży pożarnej przemierza Polskę, aby pomóc rannym kolegom. W poniedziałek dotarł do Lublina, a lubelska sztafeta wyjechała w trasę do Opola Lubelskiego.

Kolejny remont w klasztorze dominikanów w Lublinie. Powstanie klub

Kolejny remont w klasztorze dominikanów w Lublinie. Powstanie klub 1 2

U dominikanów rozpoczął się kolejny remont – tym razem w zachodnim skrzydle klasztoru. W wyremontowanych salach ma działać od przyszłego roku klub samopomocy.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.