poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

UOKiK ukarał Contbus z Lublina. Przewoźnik zapłaci 48 tys. zł

  Edytuj ten wpis
Dodano: 9 grudnia 2010, 10:05
Autor: (mm)

Lubelski przedsiębiorca przewozowy naruszył zbiorowe interesy konsumentów, poprzez stosowanie niezgodnych z prawem praktyk – uznał prezes UOKiK. I nałożył na niego karę w wysokości ponad 48 tys. zł.

Firma "Contbus” z Lublina realizuje kursy na trasie Warszawa-Lublin. Postępowanie w jej sprawie wszczęto na skutek zawiadomienia miejskiego rzecznika konsumentów w Lublinie. Jego wątpliwości wzbudziły praktyki związane ze stosowaniem regulaminu przewozu oraz z prowadzeniem strony internetowej Contbusa.

Prezes UOKiK zakwestionował postanowienia, które ograniczały odpowiedzialność przedsiębiorcy. Miał także zastrzeżenia do klauzul, które ustalały zasady zwrotu biletu w przypadku rezygnacji klienta.

Zgodnie z prawem przewozowym przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za przewożony bagaż. Nie wolno wyłączyć tego obowiązku poprzez zapis w umowie.

Poza tym prawo nie określa czasu, ani osoby, od której można domagać się zwrotu biletu. Dlatego warunek mówiący, że "Zwrotu zakupionego w systemie biletu można dokonać wyłącznie u kierowcy w dniu wyjazdu określonym na bilecie, na jedną godzinę przed odjazdem autobusu” został uznany za niezgodny z prawem.

Dodatkowo, nie umieszczając w regulaminie istotnych informacji (imienia, nazwiska, adresu przedsiębiorstwa) potrzebnych klientowi do podjęcia świadomej decyzji, przedsiębiorca wprowadzał go w błąd.

Informacje te nie były także umieszczone na stronie internetowej przedsiębiorcy, co wymagane jest przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Za stosowanie praktyk niezgodnych z prawem UOKiK nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 48 230 zł. Przedsiębiorcy przysługuje prawo odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
klara
kazimierz
lili
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

klara
klara (3 stycznia 2011 o 22:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='natalia' timestamp='1291894495' post='401871']
wez k*** ty półmuzgu, zobaczyles, ze ludzie ciagle poprawiaja autorow wiadomosci i Ty też chciałeś zabłysnac bystroscią, ze wylapałeś pomyłkę w tekście, a jakie to ma kuzwa znaczenie dla ciebie czy to 48 czy nie, Ty to bedziesz płacił?? a tak btw, to nie bylo na poczatku napisane, ze 48 tylko ponad 48 a pozniej dokladna kwota, wiec wszystko tutaj jest poprawnie przedstawione, ale nie Ty najmadrzejszy jestes!!!
[/quote]


Ktoś tu chyba zabłysnął inteligencją, ale podwórkową. Może najpierw nauczysz się poprawnej polszczyzny, a dopiero później zaczniesz udzielać się na forach. A tak btw MÓZG pisze się przez "ó".
Rozwiń
kazimierz
kazimierz (10 grudnia 2010 o 00:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pan Stanisław jest porządnym człowiekiem kto tak sie na niego zaciął
Rozwiń
lili
lili (9 grudnia 2010 o 17:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
http://www.money.pl/darmowe-ebooki/?ref=18ab627d99e0cacc6f43dfa0c71b3c78
Rozwiń
amarettto
amarettto (9 grudnia 2010 o 17:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
te contbusy to pana Stanisława O ?
Rozwiń
Gość
Gość (9 grudnia 2010 o 16:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='cosst' timestamp='1291896930' post='401899']
dalsza część wojny z Contbusem? Co oni od nich chcą?!! Załatwianie konkurencji? Na czyje rozkazy działa ITD i ci śmieszni rzecznicy?!
[/quote]
Może działają na korzyść pasażerów za których bagaż Contbus zrzekł się odpowiedzialności mimo że go przewozi i tych którzy nie mogą stawić się w miejscu i czasie odjazdu? Widzę że do ekipy Contbus nie dociera, że pasażerowie prócz obowiązku zapłacenia za przejazd mają też swoje prawa.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!