poniedziałek, 27 marca 2017 r.

Lublin

Ursusy i terenówki wyjadą z Lublina: Będzie praca dla 500 osób (zdjęcia)

Dodano: 20 grudnia 2011, 19:35
Autor: Paweł Puzio

W Lublinie będzie montowany samochód terenowy z Chin: model zotye nomad II, kopia daihatsu terios. (
W Lublinie będzie montowany samochód terenowy z Chin: model zotye nomad II, kopia daihatsu terios. (

Klimatyzacja, 110 koni mocy, gniazdo do ładowania laptopa – to nie limuzyna, lecz nowy Ursus 110. Ale to nie koniec nowości z lubelskiej fabryki. Trwają rozmowy z Chińczykami o montażu kolejnego samochodu terenowego. Mówi się także o składaniu aut osobowych.

Legendarna marka powraca. We wtorek Pol-Mot Warfama, spółka wchodząca w skład holdingu Pol-Mot, oficjalnie uruchomiła produkcję ciągników Ursus w byłej fabryce Daewoo przy ulicy Mełgiewskiej.

Ciągnik z Lublina to unowocześniona wersja Ursusa produkowanego kiedyś na licencji Massey Ferguson. – Do końca roku wyprodukujemy 30 ciągników. Plan na przyszły rok – tysiąc sztuk – deklaruje Andrzej Zarajczyk, prezes Pol-Mot Holding.

– Pol-Mot przywrócił motoryzację Lublinowi. To także wielka szansa na nowe miejsca pracy, zarówno przy montażu ciągnika, jak i w firmach kooperacyjnych – cieszy się Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
W lubelskiej filii Pol-Mot pracuje 100 osób. Na drugą połowę 2012 planowana jest rekrutacja kolejnej setki. Docelowo zatrudnienie wyniesie pół tysiąca ludzi.

Ciągniki z Lublina podtrzymują długą tradycję podwarszawskiego Ursusa. – W 2013 i 2014 roku chcemy produkować 3000 ciągników, z czego nawet 2000 może trafić na eksport – dodaje Andrzej Zarajczyk. I przyznaje, że ze świata płyną już pierwsze pytania o maszyny z Lublina.

– Obecnie realizujemy kontrakt z Nigerią na dostawę 102 ciągników starszej generacji. Jeśli Ursus przyjmie się, to na czarny ląd może trafić nawet tysiąc egzemplarzy – mówi Jerzy Mazurek, dyrektor produkcji ciągników. Władze firmy rozważają też uruchomienie w Nigerii montowni Ursusa.
Lubelski Ursus na polskim rynku konkuruje z czeskim Zetorem. – Rynek jest chłonny. W ubiegłym roku tylko na Lubelszczyźnie nabywców znalazło 800 ciągników. Nadal liczę na lokalny patriotyzm – dodaje Zarajczyk.

Prezes Pol-Mot Holding potwierdził też nasze wcześniejsze informacje o planach montażu w Lublinie chińskiego auta osobowego, takiej klasy, jak golf czy kia cee'd. – Na razie rozmowy na ten temat są zawieszone, ale nie zakończone. Na pewno do sprawy wrócimy – obiecuje.

Pewne jest natomiast, że w Lublinie będzie montowany kolejny, po Grand Tigerze, samochód terenowy z Chin. Chodzi o model zotye nomad II, kopię daihatsu terios (dwa takie chińskie auta stały we wtorek w fabryce). – W tej sprawie negocjacje są już zaawansowane. Na pewno będę mógł więcej powiedzieć w najbliższym czasie – mówi Zarajczyk.

POL-MOT Warfama

POL-MOT Warfama jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń rolniczych. Ma zakład produkcyjny w Dobrym Mieście k. Olsztyna i oddziały w Biedaszkach Małych k. Kętrzyna, w Opalenicy i w Lublinie. W czerwcu POL-MOT Warfama stał się wyłącznym właścicielem i dysponentem znaku towarowego Ursus. Wśród powodów ulokowania produkcji Ursusa w Lublinie, władze spółki podawały, że na tym terenie są wykwalifikowani pracownicy, m.in. po upadłej fabryce Daewoo czy zwolnieni z PZL Świdnik. (PAP)
Czytaj więcej o:
Kielczanin
jaro
sdz
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Kielczanin
Kielczanin (21 grudnia 2011 o 09:51) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Myślę, że to dobry pomysł, chociażby ze względu na to, że Lublin ma najnowocześniejszą w Europie odlewnię, która dopiero teraz może być w pełni wykorzystana dla przyśpieszonego rozwoju województwa lubelskiego..
Rozwiń
jaro
jaro (21 grudnia 2011 o 00:26) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
propaganda jak za komuny,3 panów w w czapeczkach, pomalowana hala,cos dłubią, gdzie to jest faktycznie robione? nadwozie kabina itd.?
Rozwiń
sdz
sdz (20 grudnia 2011 o 21:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"w byłej fabryce Daewoo" była to nie Daewoo ale Fabryka Samochodów Ciężarowych a potem nie wiedzieć czemu Fabryka Samochodów w Lublinie.
Rozwiń
borys
borys (20 grudnia 2011 o 20:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Świetne wiadomości na święta. Pewnie znajdą się zaraz jacyś malkontenci, którzy powiedzą, że 100 miejsc pracy to nie 1000 a 500 to też mało... ale zanim zaczniecie krytykować i narzekać to pomyślcie, że mamy XXI wiek i linie produkcyjne są bardzo zmechanizowane. W dzisiejszych czasach jeden robot składa samochód za 5 osób więc te pół tysiąca pracowników to całkiem sporo jak na 2-3 linie montażowe. Najbardziej cieszy fakt, że reanimacja motoryzacji w Lublinie trwa i są pozytywne efekty. Brawo dla ratusza i Pana Prezydenta za otwartość na inwestorów - czego nie dało się zauważyć podczas poprzednich kadencji.
Pozdrawiam optymistów!
Rozwiń
jan zamoyski hetman
jan zamoyski hetman (20 grudnia 2011 o 20:30) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
daj boże żeby w naszym mieście rozwijał się przemysł i nowoczesne technologie, ludzi mądrych tu dostatek ino trzeba ich w końcu docenić i zaufać im, a nie tylko swoim kolesiom i rodzinie
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24