poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

W kwietniu pojedziemy szynobusem z Lublina do Lubartowa

Dodano: 10 stycznia 2013, 19:33
Autor: Dominik Smaga

Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa (Marcin Golianek )
Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa (Marcin Golianek )

Pociągi do Lubartowa, otwarcie nieczynnej od dawna stacji, remonty torów i nowe systemy sterowania. To zapowiedzi kolei na 2013 rok.

Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa. Linia, po której mają jeździć, powinna być gotowa w marcu. – Prace są zaawansowane – mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Na trasie powstały m.in. nowe stacje: przy ul. Turystycznej i za Ponikwodą, nowe perony zyskały Niemce i Wandzin, a w tej ostatniej miejscowości przystanek kolejowy został przeniesiony o 500 m bliżej zabudowań.

Wiosną z nowego peronu będą korzystać pasażerowie na stacji Lublin-Zemborzyce. Prace wymagają przesunięcia torów i nieco się opóźniły, bo ekipy kolejowych energetyków uwijały się przy elektryfikacji toru dojazdowego do lotniska w Świdniku, na co miały wyjątkowo mało czasu. Dojazd do lotniska już jest i prace na zemborzyckiej stacji znacznie przyspieszyły.

Roboty na linii prowadzącej w stronę Kraśnika to część większej przebudowy. – Jednym ze skutków będzie ponowne uruchomienie nieczynnej od dawna stacji Wilkołaz – zapowiada Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. W ramach tych samych robót w Niedrzwicy powstanie lokalne centrum sterowania zdalnie obsługujące cztery stacje ze wszystkimi nastawniami i semaforami.

Jeszcze w tym miesiącu powinno być wiadomo, czy znajdą się pieniądze na remont torów prowadzących do Warszawy na odcinku z Nałęczowa do Sadurek. Wymienić trzeba m.in. ponadtrzydziestoletnie podkłady pod szynami. Teraz pociągi mogą jechać na tym odcinku z prędkością 120 km/h.

– Ale bez remontu dopuszczalną prędkość trzeba by zmniejszyć – ostrzega Grzechulski. Nie jest też wykluczony scenariusz, w którym linia na tym odcinku zostałaby wzmocniona na tyle, by pociągi mogły osiągać prędkość 160 km/h, która ma obowiązywać na trasie Lublin–Warszawa po kompleksowej modernizacji linii, której projektantów powinien niebawem wyłonić przetarg toczący się w centrali Polskich Linii Kolejowych.
Czytaj więcej o:
aron
aron
Gość
(29) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

aron
aron (21 stycznia 2013 o 05:49) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
U nas chłopie na kolej w woj. lubelskim idzie 70 mln zł rocznie, a kolej przewozi 7 razy mniej pasażerów niż PKS Wschód. Zresztą z kolei pasażerskiej w woj. lubelskim korzysta 0,5% mieszkańców ( 10 tys. osób dziennie), a z dróg korzysta każdy.
Rozwiń
aron
aron (21 stycznia 2013 o 05:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Fakt faktem że na zachodzie nie ma żadnego lobby drogowego. Widziałeś kiedyś tyle autostrad w Niemczech ile jest w Polsce? No właśnie.
Ile Niemcy mają samochodów na mieszkańca a ile Polacy?
Pytanie retoryczne.

Jak może konkurować szynobus jeżdżący kilka razy dziennie z busami jeżdżącymi co 5 minut? Chyba nie będziesz czekał pół dnia na szynobus, bo ci się nogi w busie nie mieszczą
Rozwiń
Gość
Gość (19 stycznia 2013 o 08:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co innego działania lobby samochodowego w sprawach konkurencji pomiędzy przewożnikami a co innego ilość dróg.To są osobne sprawy więc nie manipuluj bo za dużo manipulacji w tym naszym kraju. A skoro puruszyłeś temat drug to na zachodzie parytet finansowania dróg do kolei wynosi 60 % na drogi a 40 na kolej a u nas 93% na drogi 7% na kolej Jeśli przejedziesz się szynobusem to przkonasz się że siedzenia są bardzo miękkie i komfort podruży jest bez porównania. Mam 190 cm wzrostu i nie mogę się zmieścić w wiekszości bósów więc daruj sobie te denne komentarze aronie - busiarzu i wyjedż na zachód by tam przkonać się jak niewiele jest tam busów do przewozu ludzi, Do czego przekonujesz ludzi ? - do podruzowania jak sardynka w puszce???? Opamiętaj się chłopie !!!
Rozwiń
aron
aron (18 stycznia 2013 o 17:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Lobby samochodowe rządzi w tym kraju? No taaaak, przecież mamy najwięcej autostrad w UE
Rozwiń
aron
aron (18 stycznia 2013 o 17:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie wiem dlaczego chcesz obciążać busy opłatami za dostęp do drogi skoro busy nie niszczą dróg,. bo są lekkie. Zresztą busy to mniej niż 1% użytkowników dróg.
Komfort w szynobusie? Przecież te krzesełka są fatalne, twarde, nie da się wysiedzieć. W 309D bywały lepsze siedzenia.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (29)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!