niedziela, 22 października 2017 r.

Lublin

W Lublinie powstanie montownia samochodów?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 stycznia 2013, 14:12

Nieoficjalnie mówi się, że poza Chińczykami i Koreańczykami, inwestowaniem w Europie, w tym w Polsce
Nieoficjalnie mówi się, że poza Chińczykami i Koreańczykami, inwestowaniem w Europie, w tym w Polsce

Lublin, warszawska FSO oraz tyska fabryka Fiata są w orbicie zainteresowań tajemniczego azjatyckiego inwestora z branży motoryzacyjnej – poinformował minister Janusz Piechociński. 25 stycznia przylatują do Polski przedstawiciele azjatyckiego koncernu.

- Podjęliśmy działania na rzecz przyciągnięcia nowych graczy z branży motoryzacyjnej na polski rynek. 25 stycznia spotykam się z przedstawicielami dużego koncernu, który jest zainteresowany uruchomieniem montowni w Polsce. Mówimy o koncernie światowym, który sprawdza możliwości byłych lub funkcjonujących zakładów w Polsce – powiedział podczas konferencji w Kielcach Janusz Piechociński.

Gra idzie o potężną inwestycję. Nieoficjalnie mówi, że chodzi o koncern, który jest zainteresowany montażem w Polsce od 300 do 500 tysięcy nowoczesnych samochodów małolitrażowych. Ich produkcja byłaby możliwa nawet do 2025 roku.

Rząd chce zaproponować azjatyckiemu inwestorowi trzy lokalizacje: FSO w Warszawie, obiekty niedoszłej montowni aut dostawczych w Lublinie (chodzi o tzw. nową halę pod planowany pod koniec lat 90. montaż LD100) oraz wolne moce w tyskiej fabryce Fiata.

Dość głośno mówi się o lubelskich obiektach po byłej fabryce Daewoo Motor Polska.

– Przy Mełgiewskiej już kilka razy gościły delegacje z Dalekiego Wschodu. Głośno było o inwestorze z Chin. Zresztą Pol-Mot bez powodu nie rozpoczął tu montażu pickupa grand tiger. Wiadomo, że koniunktura na rynku motoryzacyjnym musi wrócić – mówi nasz informator. – Lublin ma jeszcze jeden atut. FSO w Warszawie jest w rękach prywatnych, Tychy należą do Fiata, a Lublin jest w kompetencji syndyka i na pewno będzie najtańszy.

– Oby to się zmaterializowało, bo byłaby to doskonała wiadomość dla regionu. Tym bardziej, że mamy dobrze wykształcone kadry, które nie musiałby wyjeżdżać z Lublina za pracą. Mam jednak obawy dotyczące finansowania tej inwestycji, bo w grę wchodzą niebagatelne nakłady – mówi prof. dr hab Marek Opielak, były rektor Politechniki Lubelskiej.

- Na pewno szanse są i to z dwóch powodów: jest znakomita kadra i potencjał produkcyjny – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Podkreśla, że w zakładach, które powstały na bazie dawnej fabryki samochodów rozsiane jest wszystko to, co trzeba by uruchomić produkcję. – Są linie technologiczne i maszyny, wszystko jest możliwe, punktem wyjścia jest zainteresowanie inwestora – dodaje Żuk.

Nieoficjalnie mówi się, że poza Chińczykami i Koreańczykami, inwestowaniem w Europie, w tym w Polsce, zainteresowany jest japoński koncern Mazda. Podczas wizyty pod koniec stycznia potencjalny inwestor będzie sondować wielkość ewentualnej pomocy publicznej, jaką mogą mu zaoferować polskie władze. (drs, PAP)
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
mk1960
Gość
to-to
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

mk1960
mk1960 (10 stycznia 2013 o 21:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mazda! To coś dla mnie - miałbym zaplecze dla moich 323f i RX-8
Rozwiń
Gość
Gość (10 stycznia 2013 o 19:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='jan' timestamp='1357833320' post='718569']
no, Panie Hetman okazja na prawdziwy sukces, jeśli ściągniesz Pan tu tego inwestora, zapomnę coś Pan gadał o drogach, że nie decydują o rozwoju regionu i że lotnisko Lublin jest najdalej wysuniętym na wschód lotniskiem UE, pierwszy pójdę zbierać kasę na pomnik dla Pana, do dzieła !
[/quote]
dobrze gadasz.
Jest lotnisko, uruchomić cargo, drogi powstają, mamy argumenty w rozmowie z inwestorem. Nic tylko działać.
Rozwiń
to-to
to-to (10 stycznia 2013 o 18:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Najlepiej było by, gdyby w Lublinie Koreańcy zaczęli montować "Neo-Tico". Bo to w swoim czasie było jedno z najlepszych małolitrażowych aut! Jedno z najlepszych jeśli chodzi o: ilość spalania paliwa (około 4,1l benz./100km), osiągi i pojemność wewnątrz auta oraz o rdzewiactwo(ocynk) i 4/5 drzwi ! Zdecydowanie "o Kosmos" wyprzedzili tyskie Fiaty w tych parametrach! Super zwinne autko na czasy kryzysu!
Rozwiń
S Y L W E S TE R
S Y L W E S TE R (10 stycznia 2013 o 18:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
-----------------------------------SZANSA DLA PIĘKNEGO LUBLINA ------------------------------------------------- Oczywiście nie "gość" tylko S Y L W E S T E R . Pomyślności w Nowym Roku !.
Rozwiń
Gość
Gość (10 stycznia 2013 o 18:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
-----------------------------------------SZANSA DLA PIĘKNEGO LUBLINA ----------------------------------------------- Jestem rodowitym Lublinianinem i życzę Memu Miastu jak najlepiej ale mam duże wątpliwości, czy poważny Inwestor zdecyduje się na Inwestycje w mieście opanowanym przez reżim "PO" (sic?). Ostatnio nawet ogłoszono, że lotnisko Świdnik jest wielką zasłuą i sukcesem..."Platformy Oszustów" (PO) . Ale jakoś cisza nad Zalewem Zemborzyckim na którego OCZYSZCZENIE przepadły miliony DOTACJI "UE" (sic?). Inwestorzy wybierają miejsca "spokoju politycznego" a Prezydent Lublina Zuk (PO) będzie agitował "sukces" reżimu "PO" gdy Inwestor zdecyduje się na Lublin (sic?). Lublinowi "bezrobotnemu" potrzeb ne są miejsca pracy także powinny być "wyciszone" wszelkie agitacje polityczne !. Myślę, że właściciele wszystkich Galerii w Lublinie powinni wesprzeć Lublin aby Inwestor samochodowy wszedł do Lublina, bo i dochody w Galeriach wzrosną !. ŻYCZYMY SZCZĘŚCIA PIĘKNEMU LUBLINOWI ! .
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!