Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 kwietnia 2010 r.
8:03
Edytuj ten wpis

W prywatnych autobusach montują kasowniki, za przejazd zapłacimy więcej

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
0 18 A A

Za 11 dni na ulice wyjadą pierwsze prywatne autobusy, w których honorowane będą miejskie bilety – jednorazowe i okresowe. Będzie tak na liniach 5, 13, 22, 29, 44 i 45.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
5, 13, 22, 29, 44 i 45. Na tych trasach od 1 maja nie będzie już ani jednego pojazdu, w którym nie obowiązywałyby miejskie bilety, a w tabelkach z rozkładami jazdy tych linii przy żadnej godzinie nie będzie już literki "p”.

Ci, którzy przyzwyczaili się do płacenia konduktorowi będą musieli przyzwyczaić się do biletów. Za jednorazowy przejazd zapłacą 2,40 zł, czyli o 90 gr więcej, niż teraz. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 22, która obecnie obsługiwana jest wyłącznie przez przewoźnika prywatnego.

Ale po zmianie osoby jadące do śródmieścia, by przesiąść się w inny autobus będą mogli oszczędzić kupując bilet sieciowy. Drugim plusem jest to, że przynajmniej na tych sześciu liniach przyjezdni z innych miast nie będą się dziwić, dlaczego z kupionym w kiosku biletem mogą wsiąść do jednego autobusu danej linii, a do drugiego już nie.

Firma Irex z Sosnowca, która wygrała przetarg na obsługę wspomnianych linii sprowadziła już do Lublina cztery pierwsze autobusy. To używane, w pełni niskopodłogowe MAN-y 222. Dziś przyjadą kolejne cztery.

– W sumie będziemy mieli ich 12. Ośmiu potrzebujemy do obsady linii, cztery będą w rezerwie – wylicza Robert Paszczyk, lubelski szef Irexu. Autobusy trzeba jeszcze okleić emblematami z logo Lublina, umieścić w nich oficjalne informacje Zarządu Transportu Miejskiego i nakleić numery boczne. – Od 5001 do 5012 – mówi Justyna Góźdź z ZTM.

I to jedynie po numerach bocznych i logo przewoźnika będzie można odróżnić autobusy Irexu od tych używanych przez MPK. Bo zgodnie z wymogami ZTM wszystkie wozy muszą mieć oficjalne miejskie barwy: czerwień, biel i zieleń.

Wczoraj w Irexie zaczęły się rozmowy z kandydatami do pracy. – W sumie potrzebujemy 19 kierowców i dyspozytorów – stwierdza Paszczyk.

Obsługą techniczną wozów, ich myciem i sprzątaniem zajmie się wynajęta przez Irex lubelska firma Raider. Zajezdnia została urządzona przy ul. Hutniczej na wynajętej przez Raider części bazy Przedsiębiorstwa Przewozu Towarów PKS.

Sosnowiecka spółka podpisała z ZTM czteroletni kontrakt opiewający na niecałe 10 mln złotych. Kwota ma być uszczuplana o ewentualne kary za niewykonane kursy lub takie, w trakcie których autobus odjechał z przystanku za wcześnie lub za późno.

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
tubtin_fan / 5 maja 2010 o 17:18
Proponowałbym pójść za ciosem i odgórnie wyregulować ceny taksówek w Lublinie. Wszystkie korporacje taksówkowe powinny stosować jedną taryfę, oczywiście wyrównanie cen powinno nastąpić poprzez wyrównanie ich do poziomu tych, którzy wożą najdrożej. I najlepiej jeden numer telefoniczny dla wszystkich radio taxi. A jak, nie ma to jak wolna konkurencja i wolny rynek a rebours a la tubtin. Można nawet zrobić więcej, podnieść ceny biletów autobusowych/trolejbusowych do poziomu taryf taksówkowych, aby ci co mają sieciówki, nie czuli się pokrzywdzeni widokiem taksówek i niemożnością skorzystania z nich.
Proponowałbym pójść za ciosem i odgórnie wyregulować ceny taksówek w Lublinie. Wszystkie korporacje taksówkowe powinny stosować jedną taryfę, oczywiście wyrównanie cen powinno nastąpić poprzez wyrównanie ich do poziomu tych, którzy wożą najdrożej. I najlepiej jeden numer telefoniczny dla wszystkich radio taxi. A jak, nie ma to jak wolna konkurencja i wolny rynek a rebours a la tubtin. Można nawet zrobić więcej, podnieść ceny biletów autobusowych/trolejbusowych do poziomu taryf taksówkowych, aby ci co mają sieciówki, nie czuli się pokrzywdzen... rozwiń
Avatar
pasażer / 20 kwietnia 2010 o 17:16
Za jednorazowy przejazd zapłacą 2,40 zł, czyli o 90 gr więcej, niż teraz. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 22, która obecnie obsługiwana jest wyłącznie przez przewoźnika prywatnego.

Naprawdę więcej zapłacę??? Teraz żeby dojechać do pracy w centrum płacę codziennie 3 zł. I tak 22-23 razy w miesiącu. To razem 66-69 zł. Od 1 maja będę płacił 62 zł za bilet miesięczny na jedną linię. To już oszczędność kilku złotych, a do tego prostota i wygoda (nie trzeba pamiętać o drobnych, raz na miesiąc naładować kartę, wsiadać i jechać). A ci co dwa razy na tydzień potrzebują dojechać do miasta to nie zbankrutują od kilkudziesięciu groszy różnicy na bilecie. I dotyczy to wszystkich linii, na których obecnie kursują prywatni...

Naprawdę więcej zapłacę??? Teraz żeby dojechać do pracy w centrum płacę codziennie 3 zł. I tak 22-23 razy w miesiącu. To razem 66-69 zł. Od 1 maja będę płacił 62 zł za bilet miesięczny na jedną linię. To już oszczędność kilku złotych, a do tego prostota i wygoda (nie trzeba pamiętać o drobnych, raz na miesiąc naładować kartę, wsiadać i jechać). A ci co dwa razy na tydzień potrzebują dojechać do miasta to nie zbankrutują od kilkudziesięciu groszy różnicy na bilecie. I dotyczy to wszystkich linii, na których obecnie kursują... rozwiń
Avatar
Kali / 20 kwietnia 2010 o 13:27
Jak a konkurencja MPK, skoro na zdjęciu widać Paszczyka, największego nieroba i pasożyta z MPK ?? Zresztą pokazał i tak swoją lepszą stronę...
Avatar
~kkk~ / 20 kwietnia 2010 o 12:22
Co z linią mpk która miała połączyć Lublin i Świdnik?
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2010 o 12:13
Dokładnie, śmieszą mnie krzyki o braku konkurencji. W żadnym mieście nie ma takiej samowolki.
Skoro mam bilet sieciowy to chcę korzystać z wszystkich autobusów nie tylko MPK.
Mam nadzieję, że od teraz poprawi się przynajmniej standard podróży w tych prywatnych autobusach i przynajmniej wszystkie będą tak samo wyglądać.
Czekam na dalsze linie np 57
Avatar
Arthorious / 20 kwietnia 2010 o 12:00
Andrzej napisał:
Może i chciał byś używać mózgu ale go nie masz. Nikt na siłę nie ciągnie cię do prywatnego autobusu.


No tak nikt mnie nie ciągnie na siłę, ale tak samo nikt na siłę nie karze ci jeździć taniej, co już wyliczyłem Ogólnie tak jak mówię jęczcie na forum zamiast policzyć. A już te krzyki o braku konkurencji to mnie rozbawiają do łez


No tak nikt mnie nie ciągnie na siłę, ale tak samo nikt na siłę nie karze ci jeździć taniej, co już wyliczyłem Ogólnie tak jak mówię jęczcie na forum zamiast policzyć. A już te krzyki o braku konkurencji to mnie rozbawiają do łez rozwiń
Avatar
mak / 20 kwietnia 2010 o 11:41
Nie mieszkam w Lublinie, ale będąc w tym mieście byłem zaskoczony tym,że pasażer nie dostaje biletu w autobusie miejskim (prywatnym). Bilet jest nie tylko opłatą za przejazd ale również ubezpieczeniem pasażera w czasie przejazdu. A dodatkowo zaskoczyły mnie mocno zdezelowane (złom) i brudne te autobusy. Jednym słowem w Lublinie funkcjonowała wolnoamerykanka w komunikacji miejskiej, kto chce to jeździ i jak chce i czym chce, trudno znaleźć inne podobne miasto z taką komunikacją miejską. Może teraz po wprowadzeniu przez administrację miasta jednakowych zasad dla wszystkich firm, wspólnych biletów, wróci wszystko do normalności jak to jest w innych miastach.
Pozdrawiam lublinian
Nie mieszkam w Lublinie, ale będąc w tym mieście byłem zaskoczony tym,że pasażer nie dostaje biletu w autobusie miejskim (prywatnym). Bilet jest nie tylko opłatą za przejazd ale również ubezpieczeniem pasażera w czasie przejazdu. A dodatkowo zaskoczyły mnie mocno zdezelowane (złom) i brudne te autobusy. Jednym słowem w Lublinie funkcjonowała wolnoamerykanka w komunikacji miejskiej, kto chce to jeździ i jak chce i czym chce, trudno znaleźć inne podobne miasto z taką komunikacją miejską. Może teraz po wprowadzeniu przez administrację miasta je... rozwiń
Avatar
ekonomista / 20 kwietnia 2010 o 11:39
Czyli KONIEC WOLNEJ KONKURENCJI NA RYNKU!!!! To rynek dyktuje konkurencyjne ceny i wybór środka transportu przez pasażera. Teraz zostało to zlikwidowane! Cofamy się do prl-u.
Avatar
Andrzej / 20 kwietnia 2010 o 10:46
Arthorious napisał:
Tu troche zagmatwałem chodzi mi o to że system ZTM to konkurencja regulowana gdzie konkuruje się jakością.

Może i chciał byś używać mózgu ale go nie masz. Nikt na siłę nie ciągnie cię do prywatnego autobusu.
Avatar
Arthorious / 20 kwietnia 2010 o 10:15
Oznacza to że przewoźnik ma ci zapewnić wymagany standard którego obecni prywaciarze za 100 lat ci nie dadzą bo będą cieli koszty żeby jak najwięcej zarobić-czyli konkurują jakościowo.


Tu troche zagmatwałem chodzi mi o to że system ZTM to konkurencja regulowana gdzie konkuruje się jakością.
Avatar
tubtin_fan / 5 maja 2010 o 17:18
Proponowałbym pójść za ciosem i odgórnie wyregulować ceny taksówek w Lublinie. Wszystkie korporacje taksówkowe powinny stosować jedną taryfę, oczywiście wyrównanie cen powinno nastąpić poprzez wyrównanie ich do poziomu tych, którzy wożą najdrożej. I najlepiej jeden numer telefoniczny dla wszystkich radio taxi. A jak, nie ma to jak wolna konkurencja i wolny rynek a rebours a la tubtin. Można nawet zrobić więcej, podnieść ceny biletów autobusowych/trolejbusowych do poziomu taryf taksówkowych, aby ci co mają sieciówki, nie czuli się pokrzywdzeni widokiem taksówek i niemożnością skorzystania z nich.
Proponowałbym pójść za ciosem i odgórnie wyregulować ceny taksówek w Lublinie. Wszystkie korporacje taksówkowe powinny stosować jedną taryfę, oczywiście wyrównanie cen powinno nastąpić poprzez wyrównanie ich do poziomu tych, którzy wożą najdrożej. I najlepiej jeden numer telefoniczny dla wszystkich radio taxi. A jak, nie ma to jak wolna konkurencja i wolny rynek a rebours a la tubtin. Można nawet zrobić więcej, podnieść ceny biletów autobusowych/trolejbusowych do poziomu taryf taksówkowych, aby ci co mają sieciówki, nie czuli się pokrzywdzen... rozwiń
Avatar
pasażer / 20 kwietnia 2010 o 17:16
Za jednorazowy przejazd zapłacą 2,40 zł, czyli o 90 gr więcej, niż teraz. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 22, która obecnie obsługiwana jest wyłącznie przez przewoźnika prywatnego.

Naprawdę więcej zapłacę??? Teraz żeby dojechać do pracy w centrum płacę codziennie 3 zł. I tak 22-23 razy w miesiącu. To razem 66-69 zł. Od 1 maja będę płacił 62 zł za bilet miesięczny na jedną linię. To już oszczędność kilku złotych, a do tego prostota i wygoda (nie trzeba pamiętać o drobnych, raz na miesiąc naładować kartę, wsiadać i jechać). A ci co dwa razy na tydzień potrzebują dojechać do miasta to nie zbankrutują od kilkudziesięciu groszy różnicy na bilecie. I dotyczy to wszystkich linii, na których obecnie kursują prywatni...

Naprawdę więcej zapłacę??? Teraz żeby dojechać do pracy w centrum płacę codziennie 3 zł. I tak 22-23 razy w miesiącu. To razem 66-69 zł. Od 1 maja będę płacił 62 zł za bilet miesięczny na jedną linię. To już oszczędność kilku złotych, a do tego prostota i wygoda (nie trzeba pamiętać o drobnych, raz na miesiąc naładować kartę, wsiadać i jechać). A ci co dwa razy na tydzień potrzebują dojechać do miasta to nie zbankrutują od kilkudziesięciu groszy różnicy na bilecie. I dotyczy to wszystkich linii, na których obecnie kursują... rozwiń
Avatar
Kali / 20 kwietnia 2010 o 13:27
Jak a konkurencja MPK, skoro na zdjęciu widać Paszczyka, największego nieroba i pasożyta z MPK ?? Zresztą pokazał i tak swoją lepszą stronę...
Avatar
~kkk~ / 20 kwietnia 2010 o 12:22
Co z linią mpk która miała połączyć Lublin i Świdnik?
Avatar
Gość / 20 kwietnia 2010 o 12:13
Dokładnie, śmieszą mnie krzyki o braku konkurencji. W żadnym mieście nie ma takiej samowolki.
Skoro mam bilet sieciowy to chcę korzystać z wszystkich autobusów nie tylko MPK.
Mam nadzieję, że od teraz poprawi się przynajmniej standard podróży w tych prywatnych autobusach i przynajmniej wszystkie będą tak samo wyglądać.
Czekam na dalsze linie np 57
Avatar
Arthorious / 20 kwietnia 2010 o 12:00
Andrzej napisał:
Może i chciał byś używać mózgu ale go nie masz. Nikt na siłę nie ciągnie cię do prywatnego autobusu.


No tak nikt mnie nie ciągnie na siłę, ale tak samo nikt na siłę nie karze ci jeździć taniej, co już wyliczyłem Ogólnie tak jak mówię jęczcie na forum zamiast policzyć. A już te krzyki o braku konkurencji to mnie rozbawiają do łez


No tak nikt mnie nie ciągnie na siłę, ale tak samo nikt na siłę nie karze ci jeździć taniej, co już wyliczyłem Ogólnie tak jak mówię jęczcie na forum zamiast policzyć. A już te krzyki o braku konkurencji to mnie rozbawiają do łez rozwiń
Avatar
mak / 20 kwietnia 2010 o 11:41
Nie mieszkam w Lublinie, ale będąc w tym mieście byłem zaskoczony tym,że pasażer nie dostaje biletu w autobusie miejskim (prywatnym). Bilet jest nie tylko opłatą za przejazd ale również ubezpieczeniem pasażera w czasie przejazdu. A dodatkowo zaskoczyły mnie mocno zdezelowane (złom) i brudne te autobusy. Jednym słowem w Lublinie funkcjonowała wolnoamerykanka w komunikacji miejskiej, kto chce to jeździ i jak chce i czym chce, trudno znaleźć inne podobne miasto z taką komunikacją miejską. Może teraz po wprowadzeniu przez administrację miasta jednakowych zasad dla wszystkich firm, wspólnych biletów, wróci wszystko do normalności jak to jest w innych miastach.
Pozdrawiam lublinian
Nie mieszkam w Lublinie, ale będąc w tym mieście byłem zaskoczony tym,że pasażer nie dostaje biletu w autobusie miejskim (prywatnym). Bilet jest nie tylko opłatą za przejazd ale również ubezpieczeniem pasażera w czasie przejazdu. A dodatkowo zaskoczyły mnie mocno zdezelowane (złom) i brudne te autobusy. Jednym słowem w Lublinie funkcjonowała wolnoamerykanka w komunikacji miejskiej, kto chce to jeździ i jak chce i czym chce, trudno znaleźć inne podobne miasto z taką komunikacją miejską. Może teraz po wprowadzeniu przez administrację miasta je... rozwiń
Avatar
ekonomista / 20 kwietnia 2010 o 11:39
Czyli KONIEC WOLNEJ KONKURENCJI NA RYNKU!!!! To rynek dyktuje konkurencyjne ceny i wybór środka transportu przez pasażera. Teraz zostało to zlikwidowane! Cofamy się do prl-u.
Avatar
Andrzej / 20 kwietnia 2010 o 10:46
Arthorious napisał:
Tu troche zagmatwałem chodzi mi o to że system ZTM to konkurencja regulowana gdzie konkuruje się jakością.

Może i chciał byś używać mózgu ale go nie masz. Nikt na siłę nie ciągnie cię do prywatnego autobusu.
Avatar
Arthorious / 20 kwietnia 2010 o 10:15
Oznacza to że przewoźnik ma ci zapewnić wymagany standard którego obecni prywaciarze za 100 lat ci nie dadzą bo będą cieli koszty żeby jak najwięcej zarobić-czyli konkurują jakościowo.


Tu troche zagmatwałem chodzi mi o to że system ZTM to konkurencja regulowana gdzie konkuruje się jakością.
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa

MUNDIAL 2018. Iran – Hiszpania 0:1. Na ratunek Costa 0 0

MUNDIAL 2018 Reprezentacja Hiszpanii po wielkich męczarniach wyszarpała zwycięstwo przeciwko Iranowi zwyciężając 1:0, a jedyną bramkę zdobył w drugiej połowie Diego Costa

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta
Alarm24

Odpady z Danii przyjechały do naszego regionu. Rozładunek zablokował starosta 0 9

Tir z plastikowymi odpadami przyjechał wczoraj do Zofiówki w gminie Łęczna. Plastik z Danii, którego rozładunek zablokował w minionym tygodniu włodawski starosta, został złożony w zamykanym magazynie. Tym razem legalnie

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi

Grzegorz Bronowicki o meczu z Senegalem: Robert to wielki gracz, ale sam nic nie zrobi 0 2

ROZMOWA Z Grzegorzem Bronowickim, byłym reprezentantem Polski

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce

KS Drzewce - LKS Stróża 0:1. Stróża bliższa gry w okręgówce 0 0

Lubelska klasa okręgowa Ponad 200 kibiców oglądało w Drzewcach pierwszy mecz barażowy. W starciu dwóch wicemistrzów klasy A lepszy okazał się LKS Stróża

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej

Zmiany w parafiach archidiecezji lubelskiej 0 4

Zmiany w lubelskich parafiach ogłosił w środę metropolita lubelski abp. Stanisław Budzik

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko"
film

Lublin: Przez miesiąc mieszkał ze zwłokami dziewczyny. "Był grzeczny, dbał o wszystko" 0 1

– Artur powiedział mi, że się zakochał. Chciał ułożyć sobie z nią życie – opowiadał w środę przed sądem krewny Artura S. 47-latek odpowiada przed sądem za uduszenie swojej dziewczyny. Przez miesiąc mieszkał z jej zwłokami ukrytymi w wersalce

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu!

Psy w Ogrodzie Saskim w Lublinie? Jest ostateczny wyrok sądu! 0 7

Unieważniony został zakaz wprowadzania psów do Ogrodu Saskiego. Taki wyrok wydał w środę Naczelny Sąd Administracyjny. Uznał, że radni nie mieli prawa zabronić spacerów z psem po zabytkowym parku. To koniec czteroletniego sporu między władzami Lublina a dwoma mieszkańcami miasta

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia]
galeria

Lublin: Kręcą spot reklamowy, potrzebują statystów [zdjęcia] 0 0

Na Wydziale Artystycznym UMCS rozpoczęły się prace przy nowym filmie promocyjnym uczelni. Do zdjęć potrzeba kilkudziesięciu statystów

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo

MUNDIAL 2018. Urugwaj – Arabia Saudyjska 1:0. Ekonomiczne zwycięstwo 0 0

MUNDIAL 2018 Urugwaj pokonał 1:0 Arabię Saudyjską i obok Rosji wywalczył awans do 1/8 finału. O tym która z drużyn zajmie pierwsze miejsce w grupie A zadecyduje bezpośredni mecz pomiędzy gospodarzami, a zespołem z Ameryki Południowej

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina
galeria

MPK Lublin chce sprzedać autobus. Rozbity w wypadku w centrum Lublina 4 8

Na sprzedaż trafił miejski autobus rozbity w kwietniu w głośnym wypadku na ul. Narutowicza. Jelcz nie nadaje się do jazdy, ma zatrzymany dowód rejestracyjny, ale spółka liczy na to, że znajdzie kupca. Pojazd ma 1,3 mln km przebiegu.

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy

Policjant zatrzymał do kontroli policjanta. Zabrał mu prawo jazdy 58 13

Do nietypowej interwencji policji doszło w powiecie łukowskim, gdzie policjant z nieoznakowanego radiowozu, zatrzymał inny nieoznakowany radiowóz

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach?

Kolejne ruchy kadrowe w Motorze, Dzięgielewski w Wigrach? 5 1

W środę umowy z lubelskim klubem podpisało dwóch kolejnych młodych zawodników. To Jakub Buczek i Rafał Dobrzyński, którzy w rundzie wiosennej debiutowali w III lidze. Wiadomo już także, że do ekipy żółto-biało-niebieskich po wypożyczeniu wraca Michał Paluch

Kanada zalegalizowała marihuanę

Kanada zalegalizowała marihuanę 0 2

Kanadyjski parlament zalegalizował rekreacyjne używanie marihuany. Obywatele Kanady będą mogli posadzić sobie w domu do czterech krzaczków

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym
22 czerwca 2018, 21:15

Kino plenerowe w Kazimierzu Dolnym 0 0

Restauracja Stara Łaźnia w Kazimierzu Dolnym (ul. Senatorska 21) zaprasza na kolejną odsłonę kina plenerowego. W piątek, 22 czerwca ok. godz. 21.15 zobaczymy film Uwikłanie, z kolei dzień później o tej samej porze kultowe Kochaj albo rzuć.

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu

Wakacje. Załatw formalności przez internet. Zaoszczędzisz sporo czasu 0 0

Resort cyfryzacji zachęca do załatwiania spraw urzędowych online. To pomoże m.in. zaoszczędzić czas przed wyjazdem na urlop. 

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.