piątek, 20 października 2017 r.

Lublin

W prywatnych autobusach montują kasowniki, za przejazd zapłacimy więcej

  Edytuj ten wpis
Dodano: 20 kwietnia 2010, 08:03
Autor: DOMINIK SMAGA

Za 11 dni na ulice wyjadą pierwsze prywatne autobusy, w których honorowane będą miejskie bilety – jednorazowe i okresowe. Będzie tak na liniach 5, 13, 22, 29, 44 i 45.

5, 13, 22, 29, 44 i 45. Na tych trasach od 1 maja nie będzie już ani jednego pojazdu, w którym nie obowiązywałyby miejskie bilety, a w tabelkach z rozkładami jazdy tych linii przy żadnej godzinie nie będzie już literki "p”.

Ci, którzy przyzwyczaili się do płacenia konduktorowi będą musieli przyzwyczaić się do biletów. Za jednorazowy przejazd zapłacą 2,40 zł, czyli o 90 gr więcej, niż teraz. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 22, która obecnie obsługiwana jest wyłącznie przez przewoźnika prywatnego.

Ale po zmianie osoby jadące do śródmieścia, by przesiąść się w inny autobus będą mogli oszczędzić kupując bilet sieciowy. Drugim plusem jest to, że przynajmniej na tych sześciu liniach przyjezdni z innych miast nie będą się dziwić, dlaczego z kupionym w kiosku biletem mogą wsiąść do jednego autobusu danej linii, a do drugiego już nie.

Firma Irex z Sosnowca, która wygrała przetarg na obsługę wspomnianych linii sprowadziła już do Lublina cztery pierwsze autobusy. To używane, w pełni niskopodłogowe MAN-y 222. Dziś przyjadą kolejne cztery.

– W sumie będziemy mieli ich 12. Ośmiu potrzebujemy do obsady linii, cztery będą w rezerwie – wylicza Robert Paszczyk, lubelski szef Irexu. Autobusy trzeba jeszcze okleić emblematami z logo Lublina, umieścić w nich oficjalne informacje Zarządu Transportu Miejskiego i nakleić numery boczne. – Od 5001 do 5012 – mówi Justyna Góźdź z ZTM.

I to jedynie po numerach bocznych i logo przewoźnika będzie można odróżnić autobusy Irexu od tych używanych przez MPK. Bo zgodnie z wymogami ZTM wszystkie wozy muszą mieć oficjalne miejskie barwy: czerwień, biel i zieleń.

Wczoraj w Irexie zaczęły się rozmowy z kandydatami do pracy. – W sumie potrzebujemy 19 kierowców i dyspozytorów – stwierdza Paszczyk.

Obsługą techniczną wozów, ich myciem i sprzątaniem zajmie się wynajęta przez Irex lubelska firma Raider. Zajezdnia została urządzona przy ul. Hutniczej na wynajętej przez Raider części bazy Przedsiębiorstwa Przewozu Towarów PKS.

Sosnowiecka spółka podpisała z ZTM czteroletni kontrakt opiewający na niecałe 10 mln złotych. Kwota ma być uszczuplana o ewentualne kary za niewykonane kursy lub takie, w trakcie których autobus odjechał z przystanku za wcześnie lub za późno.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
tubtin_fan
pasażer
Kali
(18) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

tubtin_fan
tubtin_fan (5 maja 2010 o 17:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Proponowałbym pójść za ciosem i odgórnie wyregulować ceny taksówek w Lublinie. Wszystkie korporacje taksówkowe powinny stosować jedną taryfę, oczywiście wyrównanie cen powinno nastąpić poprzez wyrównanie ich do poziomu tych, którzy wożą najdrożej. I najlepiej jeden numer telefoniczny dla wszystkich radio taxi. A jak, nie ma to jak wolna konkurencja i wolny rynek a rebours a la tubtin. Można nawet zrobić więcej, podnieść ceny biletów autobusowych/trolejbusowych do poziomu taryf taksówkowych, aby ci co mają sieciówki, nie czuli się pokrzywdzeni widokiem taksówek i niemożnością skorzystania z nich.
Rozwiń
pasażer
pasażer (20 kwietnia 2010 o 17:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Za jednorazowy przejazd zapłacą 2,40 zł, czyli o 90 gr więcej, niż teraz. Najbardziej odczują to pasażerowie linii 22, która obecnie obsługiwana jest wyłącznie przez przewoźnika prywatnego.

Naprawdę więcej zapłacę??? Teraz żeby dojechać do pracy w centrum płacę codziennie 3 zł. I tak 22-23 razy w miesiącu. To razem 66-69 zł. Od 1 maja będę płacił 62 zł za bilet miesięczny na jedną linię. To już oszczędność kilku złotych, a do tego prostota i wygoda (nie trzeba pamiętać o drobnych, raz na miesiąc naładować kartę, wsiadać i jechać). A ci co dwa razy na tydzień potrzebują dojechać do miasta to nie zbankrutują od kilkudziesięciu groszy różnicy na bilecie. I dotyczy to wszystkich linii, na których obecnie kursują prywatni...
Rozwiń
Kali
Kali (20 kwietnia 2010 o 13:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak a konkurencja MPK, skoro na zdjęciu widać Paszczyka, największego nieroba i pasożyta z MPK ?? Zresztą pokazał i tak swoją lepszą stronę...
Rozwiń
~kkk~
~kkk~ (20 kwietnia 2010 o 12:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co z linią mpk która miała połączyć Lublin i Świdnik?
Rozwiń
Gość
Gość (20 kwietnia 2010 o 12:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Dokładnie, śmieszą mnie krzyki o braku konkurencji. W żadnym mieście nie ma takiej samowolki.
Skoro mam bilet sieciowy to chcę korzystać z wszystkich autobusów nie tylko MPK.
Mam nadzieję, że od teraz poprawi się przynajmniej standard podróży w tych prywatnych autobusach i przynajmniej wszystkie będą tak samo wyglądać.
Czekam na dalsze linie np 57
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (18)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!