niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lublin

Wysepki na ul. Kunickiego pomogły. Jest mniej wypadków

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 marca 2011, 15:52
Autor: Dominik Smaga

 (Jacek Świerczyński)
(Jacek Świerczyński)

Tak spokojnie na ul. Kunickiego nie było od dawna. Przeklinana przez kierowców przebudowa ulicy przynosi efekty. Wystarczy spojrzeć w przekazane nam wczoraj policyjne statystyki.

O ile w 2001 r. doszło tu do 31 wypadków, o tyle w zeszłym było ich tylko 5. Nikt nie zginął. Rannych zostało osiem osób, czyli pięciokrotnie mniej niż 10 lat temu. Wszystko dzięki zmianie organizacji ruchu. – Wprowadziliśmy ją w 2007 roku – mówi Alina Zalewska z Wydziału Dróg i Mostów w Urzędzie Miasta.

W wyniku przebudowy w czterech miejscach stanęły światła, wydzielono pasy dla skręcających w lewo, zbudowano wysepki dla pieszych. – Teraz bez problemu można przejść na druga stronę – przyznaje Marek Malczuk, mieszkający w pobliżu skrzyżowania Kunickiego z ul. Leśną.

– Jeździ się teraz wolniej, ale o niebo bezpieczniej – stwierdza Zdzisław Trębski. Kiedyś kierowcy rozpędzali się tu do 100 km/h lub więcej. Teraz nie da się już jechać tak szybko. Wielu się to nie podoba. – Nawet jeśli już dochodzi do zderzenia to przy mniejszej prędkości skutki są o wiele łagodniejsze – podkreśla Janusz Wójtowicz, rzecznik lubelskiej policji.

I tylko w przypadku kolizji statystyki nie spadły tak znacząco. W 2001 r. było ich 257, a w zeszłym 210. Najbardziej niebezpieczne pod tym względem jest skrzyżowanie z ul. Pawią. – Wielu kierowców się tam spieszy, wjeżdża na żółtym świetle, inni wręcz na czerwonym – dodaje Wójtowicz.

Co ciekawe, nieobjęty przebudową odcinek między Zemborzycką a skrzyżowaniem z Głuską i Sierpińskiego wcale nie jest specjalnie niebezpieczny, mimo że jest tam wiele przejść dla pieszych. Porządku pilnuje tu fotoradar.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
red
Gość
tata
(32) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

red
red (27 marca 2011 o 11:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
organizacja ruchu na ul.Kunickiego jest po prostu fatalna.Co do wypadków,jakos zauważam dziwnie odwrotna sytuacje,wypadków po tej modernizacji jest więcej!Jest tam mnóstwo stłuczek,nawet dachowań samochodów,same konkretne dzwony.Takiej skali wypadków nie było tam przed przebudowa.Owszem ,potrzebne były tam zmiany,ale takie jakie zastosowano sa po prostu bezmyslne.Ciagłe zmiany pasów ruchu nie sprzyjaja bezpieczeństwu,ponadto taka przebudowa miałaby sens gdyby to była ulica osiedlowa,a nie jeden z głównych ciągów komunikacyjnych.Idiotycznie umieszcone światła,brak powtarzaczy sygnalizatoró,fatalna widocznosc przy wyjeździe z ulicy Piaskowej..to wszystko nie usprawnia ruchu i nie poprawia bezpieczeństwa
Rozwiń
Gość
Gość (27 marca 2011 o 09:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Qavtan' timestamp='1301046766' post='454694']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
[/quote]
Owszem zwęża się ale ulice miejskie, a nie drogi tranzytowe (droga wojewódzka 835 tranzyt na Premyśl)!!! Widać ani Ty ani prezydent Fic nie czaicie różnicy czego skutki są widoczne.
Rozwiń
tata
tata (26 marca 2011 o 21:33) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Prawda jest taka, że po Kunickiego jeździ się bezpieczniej, bo bardziej się stoi niż jeździ. Rezygnacja z dwóch pasów ruchu w każdą stronę była głupia, bo to główna droga wyjazdowa z Lublina w kierunku Przemyśla. Kunickiego powinna mieć dwa pasy ruchu tak jak Al. Kraśnicka Lub Spółdzielczości Pracy. Pieniądze wyrzucono w błoto, bo za jakiś czas pewnie znowu będą poszerzać i znowu za to zapłacimy. Po co w takim razie poszerzać przejazd pod wiaduktem, skoro auta za chwile i tak będą stały w korku na najbliższych światłach.
Co do Berlina, ograniczeń do 30 km/h i tras rowerowych, ja też jestem za, ale w strefach zamieszkania lub Centrum, ale na pewno NIE na głównej arterii wylotowej w tej części miasta. Berlin też ma arterie, obwodnice i jest tam po kilka pasów ruchu w każdym kierunku. W interesie kierowców, mieszkańców i rowerzystów jest to, żeby auta jak najszybciej wydostały się z miasta i nie truły powietrza.
Jakości pracy urzędników nie będę komentował, bo skutki ich pracy widzimy wszyscy. Źle ustawione światła na Kunickiego, Placu Bychawskim (tragicznie wyjeżdża się z Wolskiej i zawsze trzeba stać po kilka zmian świateł - czy nikt z urzędasów tamtędy nie jeździ i nie widzi tego?)
Chyba powinniśmy dzwonić do Straży Miejskiej i zgłaszać nasze sugestie.
Rozwiń
angus
angus (25 marca 2011 o 13:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Brak słów' timestamp='1300987438' post='454422']
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.
[/quote]

No nawet tu wlazly to rowerowe poj**ańce.

Spadajcie na to swoje skajskrejper, a tu dajcie ludziom normalnie porozmawiac.
Rozwiń
Qavtan
Qavtan (25 marca 2011 o 10:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
~grza1~ proszę o przytoczenie dokładnego źródła stwierdzenia "W całej europie, na całym świecie poszerza się ulice jak tylko się da".
Z tego co mi wiadomo np. w Berlinie 80% ulic ma ograniczenie prędkości do 30km/h, nie poszerza się ta mulic, ale buduje infrastrukturę pro-rowerową.

Z rozmowy z prezydentem Ficem wiem, że projekt i pieniądze na remont Kunickiego przyszły z Warszawy. Lublin mógł wziąć projekt i pieniądze (tylko w tej parz) lub zostawić sytuację taka jaka jest/była (najniebezpieczniejsza ulica w Polsce).

W ramach wygłaszania tu absurdów: popieram projekt wyrzucenia ruchu osobowego z Kunickiego z odcinka od Nowego Świata do Dywizjonu 303 i w to miejsce zezwolenie na poruszanie się tu jedynie komunikacji zbiorowej i zaopatrzenia :]
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (32)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!