sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Lublin

Z Lublina do Warszawy w 51 minut

Dodano: 16 lutego 2009, 21:06
Autor: Dominik Smaga

PKP: Pociągi z wychylnym pudłem pędzące z prędkością 200 km/h. Opracowanie takiego wariantu modernizacji torów z Dorohuska do Warszawy zleciła spółka Polskie Linie Kolejowe.

Dokumentacja ma być gotowa za rok. Opracowaniem tzw. studium wykonalności na zlecenie PKP zajmie się polsko-brytyjskie konsorcjum ekspertów. Pakiet dokumentów ma objąć nie tylko projekty techniczne, ale też dokładne analizy finansowe.

Kolej zamawia cztery różne wersje planów. Pierwsza zakłada tylko zabezpieczenie linii kolejowej, które uchroni ją przed dalszą degradacją. Ale spółka PKP Polskie Linie Kolejowe oficjalnie zapewnia, że tego wariantu nie zamierza realizować. Ma on służyć tylko jako podstawa do analiz ekonomicznych. Drugi wariant przewiduje doprowadzenie torów do czasów wcześniejszej świetności. Niemal połowa torów na szlaku "siódemki” pochodzi z lat 70. ubiegłego stulecia, a blisko jedna czwarta została ułożona jeszcze w... latach 60. Realizacja trzeciej wersji umożliwiłaby pociągom pasażerskim jazdę z prędkością 160 km/h, a towarowym - 120 km/h.

Najbardziej obiecujący jest ostatni wariant. - Zakłada on umożliwienie przejazdu z prędkością 200 km/h pociągom z wychylnym pudłem - informuje Małgorzata Kwiatkowska z lubelskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe. W Polsce takiej prędkości nie rozwija żaden pociąg. Jedynie na Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Grodzisk Mazowiecki i Zawiercie jest kilka eksperymentalnych odcinków, po których można jechać szybciej niż 160 km/h, ale nie uwzględniają tego rozkłady jazdy.

Czy tak śmiały plan ma szanse na realizację? - Nie wiemy, jakimi pieniędzmi będziemy dysponować, dlatego zamawiamy kilka wariantów - wyjaśnia Kwiatkowska. Wstępne plany - niezależnie od tego, która opcja zwycięży - mówią o tym, że prace na trasie Lublin-Warszawa potrwałyby od 2012 do 2020 r., a część linii od Lublina do Dorohuska zostałaby zmodernizowana do 2030 r.

Teraz przejazd pociągiem bez przesiadki z Lublina do Warszawy Centralnej zajmuje od 2,5 do 3 godz. Między Otwockiem a Pilawą pociągi mają do dyspozycji tylko jeden tor.
Czytaj więcej o:
ADS3333
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

ADS3333
ADS3333 (17 lutego 2009 o 08:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
JAK SŁUCHAM TYCH WYPOWIEDZI SCIENCE FICTION PRZEDSTAWICIELA MOLOCHA KOLEJOWEGO, A WIDZE RZCZYWSITOSĆ TO PYTAM W JAKIM JA KRAJU ŻYJĘ???CZY PRL DALEJ ŻYJE??PATRZĄC NA PKP S.A. TO RACZEJ TAK!!!GDZIE TU LOGIKA, WOLNY RYNEK, ZASADY KAPITALISTYCZNEJ GOSPODARKI!!JEDNAK BEZ ZMIAN I TO RADYKALNYCH W PKP, WYWALENIA WARCHOŁÓW ZWIĄZKOWYCH(GŁÓWNY BETON PRZECIW ZMIANOM I LIKIDWACJĄ APANAŻY !!!),PKP DALEJ BĘDZIE ŻĘROWAĆ NA KASIE OBYWATELI, OFERUJĄC MNIEJ NIŻ MIERNE JAOŚCIOWO USŁUGI!!!JECHAŁĘM KILKANAŚCIE RAZY TYM ODCINEKCZKIEM(CO TO JEST 300 KM?)TEJ MAGISTRALI,CO TO SIE NIĄ PKP PODNIECA I POWIEM TAK, 70 % SKŁADÓW JECHAŁL 160 KM/H ALE BRAK PROFESJONALIZMU OBSŁUGI TYCH POCIĄGÓW, SZUMNIE I PROPAGANDOWO NAZYWANYCH INTER CITY, MNIE PORAŻĄŁ..CHAMSTWO WOBEC PASAŻERÓW, TRZYMANIE SIE GŁUPICH PRZEPISÓW,UPYCHANIE LUDZI JAK BYDŁO W WAGONACH...JEDNYM ŚŁOWEM PRL!!!POJĘCIE TEGO CO DZIEJE SIĘ NA KOLEJI BONZÓW=PREZESÓW A RZECZYWSITÓŚC TO DWA SWIATY...Z OKIEN LIMUZYNY JAŚNIE PANA PREZESA, Z NADANIA PARTYJNO-ZWIAZKOWEGO, ŚWIAT WYGLADA INACZEJ!!!ALE CZMEU TO SŁUŻY, BO NIE UNOWOCZEŚNIENIU KOLEJI!!WSTYD I HAŃBA!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!