piątek, 24 listopada 2017 r.

Lublin

Zajezdnia autobusowa na Czechowie już działa. Milion zł oszczędności na paliwie

Dodano: 4 sierpnia 2016, 15:47
Autor: Dominik Smaga

Działa już nowa zajezdnia MPK Lublin zbudowana na Czechowie

Dzięki tej bazie na 50 pojazdów przewoźnik ma oszczędzić rocznie prawie milion złotych na paliwie, które wypalałyby wozy wracając do głównej zajezdni. Spółka szykuje kolejne takie miejsce.

Autobusy kończące kursy na Czechowie musiały wieczorem pokonywać spory kawał drogi, by dojechać do bazy przy ul. Grygowej. Z nową zajezdnią zbudowaną przy ul. Stefczyka takie podróże nie są już potrzebne i od teraz to tutaj „nocują” autobusy wyruszające rano z pętli przy ul. Paderewskiego, Zbożowej, czy tej na Rudniku. Mowa o liniach 2, 4, 75, 30, 18, 32, 13, 44, 34, czy 74. Autobusy są tu tankowane, myte, przechodzą również naprawy bieżące. Na naprawy główne wciąż będą kierowane na Majdan Tatarski.

Od środy w nowej bazie stacjonuje 12 pojazdów, jeszcze w sierpniu ma być ich 24, a docelowo około 50. Spółka szacuje, że dzięki temu oszczędzi 970 tys. zł na tzw. kilometrach dojazdowych. – Przy 42 pojazdach oszczędność wynosi ok. 2,5 tys. zł dziennie – mówi Weronika Opasiak, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które bazę przy Stefczyka zbudowało na działce kupionej za 4 mln zł od Ruchu.

Przewoźnik zapowiada już uruchomienie kolejnej takiej zajezdni na działce przy Głuskiej 6. W czerwcu MPK dostało już od Ratusza decyzję lokalizacyjną dla tej inwestycji. Mają tu stacjonować trolejbusy zaczynające kursy z pętli Abramowice. Baza przy Głuskiej powinna być gotowa w przyszłym roku. Spółka chce w niej pomieścić około 30 pojazdów.

Czytaj więcej o: zajezdnia Czechów
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (5 sierpnia 2016 o 06:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
propaganda niczym z PRL. Żuku chyba naginasz z prezesam co do cyferek
Rozwiń
Gość
Gość (4 sierpnia 2016 o 18:56) 1
Zaloguj się, aby oddać głos
HMMMMMMM,Lekko licząc ;Dziaka 4 miliony ,budowa 1milon to już 5 lat trzeba czekać na zyski,dalej 1 kierownik sekretarka ,księgowa itp to minimum 30000 tys brutto,kilku mechaników sprzątaczka ochrona powiedzmy 10 osób średnio 4000tys brutto to kolejne 40000tys+podatki +światło+centralne i inne koszty własne około 20000 tys miesięcznie . Razem 90tys x12 miesiecy= 1080000 tysiecy to daje strate co roku 110000tys ach zapomnialem oni juz licza ilosc docelowa ,ale nie wiadomo kiedy ja osiagna Biznes kruka czy żuczka juz sam nie wiem
Rozwiń
Gość
Gość (4 sierpnia 2016 o 17:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Rocznie milion zł na paliwie.... hm... A zatrudnienie obsługi w nowych zajezdniach (mechanicy, dyspozytorzy, majstrowie, ochrona itd.) Utrzymanie nowych obiektów, opłaty za energię elektryczną i wiele wiele innych opłat spowoduje oszczędności???? No nie wiem.... Zakup nowych autobusów żeby wyeliminować te 20-letnie, które to dopiero powodują koszty - czyli ciągłe ich naprawy + holowanie z odległych części Lublina w razie awarii+ codzienne zużycie paliwa na pewno większe niż w nowych modelach autobusów. Tego się nie widzi... no cóż Według mnie to nie jest najlepszy pomysł...
Rozwiń
Gość
Gość (4 sierpnia 2016 o 16:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A gdzie miasto chce wcisnąć tą zajezdnie na Głuskiej? Może promem po Czerniejówce trolejbusy bedą spływać za Gale i hoop na Unii Lubelskiej, jak tak to popieram "rzadzących" z Ratusza.
Rozwiń
Gość
Gość (4 sierpnia 2016 o 15:54) 1
Zaloguj się, aby oddać głos
to niech mpk kupi nowe autobusy, bo wysyłanie w wakacje tych starych wysokopodłogowych jelczy to wstyd !! W ogóle to wstyd takie posiadać w swoim taborze...
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!