wtorek, 24 października 2017 r.

Lublin

Prawie każde miejsce w Polsce jest dla rodaków bardziej interesujące niż Lubelszczyzna. To ma się zmienić, bo wkrótce rusza pierwsza ogólnopolska kampania promująca nasz region.

Za wydobywanie naszego regionu z marketingowej zapaści wziął się Urząd Marszałkowski. Dziś ma ogłosić strategię. Ale już wiadomo, że urząd planuje pierwszą w historii kompleksową kampanię ogólnopolską. Widoczną we wszystkich mediach. - Od telewizji (TVN 24, Discovery), przez prasę i portale internetowe po billboardy rozmieszczone w całym kraju - zapowiada Mariusz Grad, członek Zarządu Województwa, odpowiedzialny za promocję. Na kampanię pójdzie 850 tys. zł. Całość poprowadzi agencja reklamowa wybrana w przetargu.
- Trzeba się promować, aby przyciągnąć turystów i przedsiębiorców. Amerykańskie miasto Salt Lake City, choć jest znane, wydało przez dwa lata 12 mln dolarów na promocję. Lubelszczyzna ma skromne środki, ale w przyszłości sięgniemy po fundusze unijne - dodaje członek zarządu Krzysztof Grabczuk.
Promocja ruszy na przełomie lipca i sierpnia. Wszystkie materiały będą opatrzone specjalnym logo "Marka Lubelskie” (wkrótce wybór projektu), będzie też objazd po Lubelszczyźnie zorganizowany dla zagranicznych dziennikarzy (za ok. 116 tys. zł), oraz dwa konkursy: "Wakacje na Lubelszczyźnie” (fotograficzny) i "Maskotka Lubelszczyzny”. W obu nagroda to 15 tys. zł.
Dlaczego start kampanii nie nastąpił wiosną, kiedy Polacy planują wakacyjne wyjazdy? Mariusz Grad twierdzi, że turyści mogą przyjechać także jesienią. A po szczegóły odsyła na dzisiejszą konferencję prasową.
Żeby Lubelszczyzna zaistniała w świadomości Polaków, trzeba dużo pracy, czasu i pieniędzy. Według najnowszych badań Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki, najciekawsze pod względem turystycznym są Kraków, Gdańsk i Zakopane. Wśród kilkunastu miast wymienionych przez ankietowanych nie ma żadnego z naszego regionu. Nawet Kazimierza Dolnego.
Fatalnie prezentujemy się też w zestawieniu regionów (patrz mapka). Turyści najchętniej wybraliby się na Pomorze, Podkarpacie i Mazury. My wyprzedzamy jedynie województwo łódzkie. - Zdziwił nas tak słaby wynik Lubelskiego - przyznaje dr Piotr Birski z prowadzącej badania firmy Synovate. - Choć z drugiej strony, turysta mający do wyboru Pomorskie i Lubelskie, zazwyczaj wybierze to pierwsze. Bo tam ma morze i kurorty.
A Lubelszczyzna? - Większość kojarzy ją z biedą i rolnictwem. To przysłania atrakcje - tłumaczy Birski.
- Ale jak już ktoś do nas przyjedzie, jest zachwycony - pociesza Maciej Zbarachewicz z Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej. - Cały problem w odpowiednim wypromowaniu Lubelszczyzny w innych regionach.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!