sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Zielone światło dla zachodniej obwodnicy Lublina

  Edytuj ten wpis
Dodano: 3 sierpnia 2012, 14:46
Autor: Paweł Puzio

Po 14 latach sporów w sądach zachodnia część obwodnicy Lublina dostała wreszcie zielone światło. Brakuje tylko pieniędzy.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił ostatecznie skargę dotyczącą budowy trasy między węzłami Dąbrowica i Konopnica.

– Sąd stwierdził, że przez przeciwników tej inwestycji są nieuzasadnione – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przeciwko budowie tej trasy od 14 lat protestują stowarzyszenia i osoby prywatne. Chwytają się różnych argumentów: od ekologii po procedury prawne. W efekcie prace przy odcinku obwodnicy, który miał powstać jako pierwszy, zatrzymały się na etapie projektu.

Ostatni spór dotyczył decyzji środowiskowej. Przeciwnicy budowy trasy żądali oceny dodatkowych sześciu wariantów przebiegu drogi. Nie zgodzili się z tym ani sędziowie Naczelnego, ani Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Drogowcy odetchnęli z ulgą. Ale mieszkańcy składać broni nie zamierzają.

– W sumie było aż 7 wariantów tej drogi. Wybrano najgorszy – mówi pan Piotr, właściciel posesji położnej 40 metrów od planowanej obwodnicy. – Od samego początku wszelkie działania związane z planowaniem tej drogi są wykonywane z naginaniem lub nawet naruszaniem prawa. Tak tego nie zostawimy. Myślimy o skierowaniu sprawy do Strasburga – zapowiada.

Zachodnia część obwodnicy Lublina ma łączyć S-17 (budowa ekspresówki do Warszawy ma zakończyć się w grudniu 2013) z drogą krajową numer 19 (w kierunku Kraśnika). Realizacja tej inwestycji jest przewidziana na lata 2014-2020, o ile w budżecie państwa znajda się na to pieniądze. Kilka miesięcy temu rząd uznał budowę zachodniej obwodnicy i DK 19 na odcinku Lublin-Rzeszów za priorytet.

To nie koniec dobrych wiadomości dla kierowców. Nie ma już także żadnych formalnych przeszkód, by podpisać umowę z firmą, która ma zbudować przedłużenie al. Solidarności w kierunku obwodnicy Lublina na S17. Urząd Zamówień Publicznych, po rutynowej kontroli miejskiego przetargu na tę inwestycję, nie ma żadnych zastrzeżeń. Budowa ma pochłonąć 319 mln zł. Prace powinny zacząć się we wrześniu.

HISTORIA NAJDŁUŻSZEJ DROGOWEJ PRZEPYCHANKI W POLSCE

1998 – Pierwsze prace przebiegu zachodniej obwodnicy Lublina. Zaproponowano trzy warianty trasy

2000-2001 – Powstaje koncepcja programowa, która rozpatruje sześć wariantów przebiegu. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przyjmuje przebieg trasy według połączonych wariantów: IV i V

2003 – Grupa radnych Gminy Konopnica proponuje kolejny, siódmy wariant. Po analizie okazuje się droższy

2.05.2005 – Wojewoda wydaje decyzję lokalizacji S19 od węzła Dąbrowica do granicy z gminą Konopnica

30.08.2005 – Wojewoda wydaje decyzję lokalizacji S19 na terenie gminy Konopnica, od granicy z gminą Jastków do włączenia do istniejącej DK 19

27.10.2005 – Minister Infrastruktury utrzymuje w mocy zaskarżoną decyzję lokalizacyjną dla S19 na odcinku węzeł Dąbrowica - węzeł Konopnica

30.11.2006 – Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddala skargę od decyzji lokalizacyjnej

9.08.2007 – Naczelny Sąd Administracyjny oddala skargę kasacyjną od wyroku WSA w Warszawie

2007 – Powstaje raport o oddziaływaniu drogi na środowisko

4.01.2008 – Do Urzędu Wojewódzkiego trafia wniosek o wydanie decyzji środowiskowej

20.03.2009 – RDOŚ wydaje decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych

2.11.2009 – Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska utrzymuje w mocy zaskarżoną decyzję

14.07.2011 – Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchyla decyzję GDOŚ.

6.03.2012 – NSA uwzględnia skargę kasacyjną złożoną przez GDDKiA, uchyla wyrok WSA i przekazuje do ponownego rozpatrzenia

2.08.2012 – WSA oddala skargę uznając że postępowanie środowiskowe było przeprowadzone zgodnie z obowiązującym prawem
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Deyna
balowiec nie święty
franek
(15) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Deyna
Deyna (7 sierpnia 2012 o 13:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Karol' timestamp='1344082709' post='660837']
Ten odcinek jest ogromnie ważny.
Jest dużo ważniejszy niż przedłużenie Solidarności.
Bez tego odcika ruch tranztowy północ południe nadal będzie jechał przez al. Kraśnicką.
Najlepiej byłoby przerucić pieniądze z przedłuzenia Solidarności ale tak sie nie da bo to inna pula.
[/quote]

zgadzam się, ten odcinek jest kluczowy. trzymam kciuki za obwodnicę. w tym artykule [url="http://www.mmpulawy.pl/artykul/pulawy-2012-jest-lepiej-czy-gorzej"]http://www.mmpulawy....piej-czy-gorzej[/url] widać, że jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, u nas w regionie, ale udało już nam się naprawdę dużo. liczę, że obwodnica będzie kolejnym sukcesem.
Rozwiń
balowiec nie święty
balowiec nie święty (6 sierpnia 2012 o 14:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
co na to śpiewak Cugowski pierwszy HAMULCOWY obwodnicy bo mu będzie warczało?
Rozwiń
franek
franek (5 sierpnia 2012 o 21:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
tak tylko że niestety nie wszystkich wysiedlaja u nas w radawcu przy dojazdówce do obwodnicy puscili ją jak deb***e przez srodek koloni pomiędzy dwoma domami i nie ma mowy o wysiedleniu tylko obiecuja deb***e wymienić stolsrkę okienną na dzwiekoszczelna tyle że już taką mamy dawno, oni nie liczą się z nikim tylko ciekawy jestem czy sami by chcieli mieszkać przy takim smrodzie i hałasie 15 metrów od tego !!!! to dalej w tym naszy kraju najważniejsze są układy PSL a drugi wariant był zaprojektowany przez pola a nie pomiedzy budynkai ale cóż buraki rządza .
Rozwiń
Karol
Karol (4 sierpnia 2012 o 14:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ten odcinek jest ogromnie ważny.
Jest dużo ważniejszy niż przedłużenie Solidarności.
Bez tego odcika ruch tranztowy północ południe nadal będzie jechał przez al. Kraśnicką.
Najlepiej byłoby przerucić pieniądze z przedłuzenia Solidarności ale tak sie nie da bo to inna pula.
Rozwiń
karo
karo (4 sierpnia 2012 o 13:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Adam' timestamp='1344058034' post='660734']
Witam . Ja konkretnie do pana AX weż ty się troszkę zastanów co piszesz . Po pierwsze ludzie którzy zostaja wysiedlani dostają odszodawania i to większe niż by wzieli pieniądze na wolnym rynku za daną nieruchomość . problem tylko jest taki że jeżeli wyśiedlają powiedzmy 50 rodzin a jedna sie nie zgadza do kasa jest wstrzymana dla wszystkich . A co do toru o którym wspomniałeś to powiedz mi mądralo kto pozwolił budować bloki w tak bliskiej odległość . Ludzie kupująć mieszkania to chyba wiedzieli że tor ten jest od x lat . Paranoja jak dla mnie
[/quote]
Więc sam widzisz, co jest winien ten, który sie zgodził i co go w gruncie rzeczy powinno obchodzić, że inny się nie zgodził?? Co to odpowiedzialność zbiorowa?? Wiesz kto stosował odpowiedzialność zbiorową?? Hitlerowcy.! I właśnie o tym jak sądzę pisze Ax. A poza tym nie masz żadnej wiedzy na temat odszkodowań za wysiedlone mienie - podkreślam żadnej.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (15)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!