wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

ZTM chce kupić przegubowe trolejbusy na baterie

Dodano: 14 kwietnia 2013, 15:42
Autor: Dominik Smaga

Urzędnicy z ZTM prowadzą teraz tzw. dialog techniczny z producentami trolejbusów.  (Archiwum)
Urzędnicy z ZTM prowadzą teraz tzw. dialog techniczny z producentami trolejbusów. (Archiwum)

Zarząd Transportu Miejskiego przygotowuje się do kupna 18-metrowych, przegubowych trolejbusów. Wozy mają być wyposażone w baterie umożliwiające jazdę po ulicach, gdzie nie ma sieci trakcyjnej, albo w przypadkach, gdy w sieci zaniknie napięcie.

Eksperci przyglądający się lubelskiej komunikacji podkreślali, że zakup dłuższych trolejbusów jest konieczny, jeśli po rozbudowie sieci mają one przejąć znaczną część pasażerów od linii autobusowych. O ile po Lublinie jeżdżą przegubowe autobusy, o tyle takich trolejbusów nie ma u nas wcale, a realizowany obecnie i dotowany przez Unię Europejską projekt przebudowy komunikacji nie przewidywał takich pojazdów.

Urzędnicy z ZTM prowadzą teraz tzw. dialog techniczny z producentami trolejbusów. Publicznie ogłosili listę pytań i czekają na odpowiedzi. Mają być wykorzystane przed przetargiem na zakup pojazdów do określenia wymagań, które powinny spełniać 18-metrowe trolejbusy.

ZTM interesuje m.in. ilu pasażerów będzie mógł zabrać na pokład trolejbus w zależności od tego, jakie będzie mieć akumulatory: czy takie, które pozwolą tylko na awaryjną jazdę do 2,5 km, czy inne, pozwalające na liniową jazdę na odcinku co najmniej 5 km bez zasilania z sieci.

Urzędnicy chcą poznać też zużycie energii przez takie trolejbusy, możliwe miejsca zamontowana silnika, wydajność ogrzewania i klimatyzacji, żywotność baterii. Producenci mają też zadeklarować, czy takie trolejbusy będą na tyle zwrotne, by móc manewrować w nowej zajezdni przy ul. Grygowej, która została zaprojektowana z myślą tylko o pojazdach 12-metrowych. Zainteresowani producenci mają czas na udzielanie odpowiedzi do środy włącznie.

18-metrowe przegubowe trolejbusy produkuje m.in. polski Solaris i ukraiński Bogdan. Pod koniec ubiegłego wieku po Lublinie jeździły już przegubowe trolejbusy, były to ikarusy przerobione na pojazdy elektryczne.
Czytaj więcej o:
Pluskwa wagonowa
Mick
qwerty
(21) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Pluskwa wagonowa
Pluskwa wagonowa (15 kwietnia 2013 o 11:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='qwerty' timestamp='1366017846' post='758800']
A dlaczego nie Bogdan z lubelskim Ursusem ma dostarczyć trojlebusy? W czym jest lepszy Solaris? Obie firmy zmontują je na tych samych podzespołach, z tą różnicą, że z Bogdana kasa zostanie na lubelszczyźnie, a z solarisa odpłynie do Poznania. Bogdan/Ursus oznacza miejsca pracy w Lublinie, a jeśli będą awaryjne to oznacza więcej miejsc pracy - ktoś musi to serwisować. Może już zapomnieliście jak kilka lat temu ZTM zorganizował przetarg, który Waszym zdaniem był ustawiony pod Solarisa, a wygrał Mercedes (czy na odwrót) jak jechaliście po Solarisie. Z rozmów z kierowcami i widoków holowanych autobusów na Witosa wynika, że Solarisy są to jedne z najbardziej awarryjnych autobusów. Więc może lepiej niech Bogdan/Ursus się spróbuje wykazać, a nie skreślać od razu.
[/quote]

A dla tego że się okazuje że to Francusko-Ukraińskie konsorcjum z siedzibą w Lublinie. Ukraińcy dostarczą nadwozie, Francuzi napęd, w Lublinie (ale też nikt nie powiedział do tej pory wprost iż będzie to w Lublinie - no może po za sugestiami prezydenta Żuka - że chciałby mieć montownie trolejbusów w Lublinie, ale to było przed otwarciem ofert) poskręcają to w całość, a kasa popłynie na ukraińskie i francuskie konta. A Lublin zostanie z pojazdami jakościowo zbliżonymi do wyrobów Jelcza z lat 90.
Rozwiń
Mick
Mick (15 kwietnia 2013 o 11:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Mati' timestamp='1365966534' post='758636']
To ty się kompromitujesz kolego Mick. Po pierwsze wieśniackim zachowaniem na forum. Po drugie słabą znajomością prawa zamówień. ZTM jako jednostka sektora finansów publicznych musi stosować prawo zamówień publicznych w większym zakresie niż tzw. zamawiający sektorowi (np. przewoźnicy, MPK-i). Postawienie przez klasycznego zamawiającego warunku wyklaczującego wykonawcę nawet zza Buga jest niedozwolony (tym bardziej w zamówieniach finansowanych z UE). Natomiast zamawiający sektorowy mógłby sobie na taki warunek pozwolić
[/quote]
Kolego nie masz zielonego pojęcia o zamówieniach publicznych a zabierasz głos. Głupoty nieprawdopodobne tu chrzanisz i się kompromitujesz. Ztm powinien w specyfikacji wyraźnie zaznaczyć, że wymagają doświadczenia w produkcji wozów z DODATKOWYM NAPĘDEM (akumulatory magazynujące energię, dzięki którym pojazd może jechać bez podłączenia do trakcji 2 do 5 km). POWTARZAM WSZYSTKIM MATOŁOM PO RAZ TYSIĘCZNY , ŻE BOGDAN NIE WYPRODUKOWAŁ ANI 1 TROLEJBUSU Z DODATKOWYM NAPĘDEM. Zwykłych trajtków wyprodukowali setki. Gdyby wzięli zamówienie na zwykłe trajtki nikt nie mógł by urzędasom nic zarzucić. I nikt tu nie mówi o wykluczaniu z zasady producentów ze wschodu. Naprawdę czy tak trudno ruszyć łbem i to zrozumieć?
Rozwiń
qwerty
qwerty (15 kwietnia 2013 o 11:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A dlaczego nie Bogdan z lubelskim Ursusem ma dostarczyć trojlebusy? W czym jest lepszy Solaris? Obie firmy zmontują je na tych samych podzespołach, z tą różnicą, że z Bogdana kasa zostanie na lubelszczyźnie, a z solarisa odpłynie do Poznania. Bogdan/Ursus oznacza miejsca pracy w Lublinie, a jeśli będą awaryjne to oznacza więcej miejsc pracy - ktoś musi to serwisować. Może już zapomnieliście jak kilka lat temu ZTM zorganizował przetarg, który Waszym zdaniem był ustawiony pod Solarisa, a wygrał Mercedes (czy na odwrót) jak jechaliście po Solarisie. Z rozmów z kierowcami i widoków holowanych autobusów na Witosa wynika, że Solarisy są to jedne z najbardziej awarryjnych autobusów. Więc może lepiej niech Bogdan/Ursus się spróbuje wykazać, a nie skreślać od razu.
Rozwiń
Gość
Gość (15 kwietnia 2013 o 09:22) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[size=5]najlepiej na baterie do zegarków[/size]
Rozwiń
kocham jak mnie oszukuja
kocham jak mnie oszukuja (15 kwietnia 2013 o 08:20) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
http://www.elblag24.pl/fakty/85089-9501-za-odwolaniem-prezydenta-i-rady-miasta.html
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (21)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!