piątek, 15 grudnia 2017 r.

MATURA2011ODPOWIEDZI

Matura 2011 polski - odpowiedzi, pytania, arkusze z polskiego

  Edytuj ten wpis
Dodano: 4 maja 2011, 14:31

Uczniowie V LO w Lublinie na egzaminie z języka polskiego (BARTEK ŻURAWSKI)
Uczniowie V LO w Lublinie na egzaminie z języka polskiego (BARTEK ŻURAWSKI)

Umiarkowanie zadowoleni wyszli z matury z języka polskiego 2011 lubelscy uczniowie. – Spodziewaliśmy się, że będzie gorzej. Łatwo nie było, ale dało się napisać – mówili tuż po egzaminie. Zobacz pytania i odpowiedzi.

30 tys. maturzystów z naszego regionu zasiadło w środę do pisemnej matury z języka polskiego. O godz. 9 rozpoczęli część podstawową, o godz. 14 – rozszerzoną. Żeby zdać maturę, każdy musi zaliczyć test podstawowy.

– Jestem zadowolona. Spodziewałam się "Nad Niemnem” i "Wesela”, a tych lektur bardzo nie lubię. Na szczęście była "Granica”, wiec powinno być dobrze – mówi Olena Boczkowska z V LO w Lublinie.

"Granica” pojawiła się wśród tematów wypracowania – najdłuższej części egzaminu. Odnosząc się do fragmentów książki Zofii Nałkowskiej należało napisać charakterystykę Justyny, opisać jej relacje z Zenonem Ziembiewiczem oraz przestawić, jak ich relacje, postrzegane przez innych bohaterów powieści wpływają na widzenie jej postaci przez czytelnika.

Uczniowie mogli wybrać także drugi temat. Trzeba w nim było porównać świat marzeń i obraz rzeczywistości ukazane w zamieszczonych w arkuszu wierszach: "Gdy tu mój trup” Adama Mickiewicza i "Światło w ciemnościach” Marii Jasnorzewskiej-Pawlikowskiej.

Maturzyści musieli też odpowiedzieć na pytania do zamieszczonego w arkuszu artykułu z Poradnika Psychologicznego "Polityki” na temat różnic między mówieniem a komunikacją. W zadaniach zamkniętych sporo było za to gramatyki.

– Mogło być. Bywało gorzej – mówi Ewelina Litka, koleżanka Oleny. – Najważniejsze żeby zdać – podkreśla Michał Tudruj z 3 "h”. – Nastawiam się na matematykę i studia techniczne, więc polski pisałem tak, żeby tylko zaliczyć.

Podobnie mówi Piotr Rozwałka z tej samej klasy. – Dla mnie język polski zawsze jest trudny, więc zależy mi tylko na tym, żeby zdać – podkreśla. – Prawdziwy test dopiero dziś: rozszerzona matematyka.

Drugi rok z rzędu egzamin z matematyki muszą zdawać wszyscy uczniowie. Część podstawowa (obowiązkowa dla wszystkich) rozpocznie się o godz. 9 i potrwa 170 min. Do części rozszerzonej maturzyści (chętni) zasiądą o godz. 14. Na rozwiązanie zadań będą mieli trzy godziny.

Pojutrze egzamin z języka angielskiego.

Pytania i odpowiedzi z matury z polskiego znajdziesz tutaj:

  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
WTF (sk)
afrodith
bocian
(30) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

WTF (sk)
WTF (sk) (5 maja 2011 o 23:03) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
ja również chciałem pogratulować układającym te pytania. W 9 bylo definitywnie napisane o jednej odpowiedzi więc WTF ?

może i tam są mądre osoby w tym CKE , ale pytań nie potrafią zadawać konkretnych ale odpowiedzi na nie właśnie takich oczekują. 1pkt=1,4% matury
Rozwiń
afrodith
afrodith (5 maja 2011 o 08:57) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='Diana' timestamp='1304525454' post='472917']
A ja jestem oburzona. Bo w części pierwszej, na samym początku było napisane, że w zadaniach zamkniętych zaznacz jedną poprawną odpowiedź
Dlatego też nie rozumiem jakim prawem w zadaniu nr 5 pojawiło się "zaznacz właściwe odpowiedzi", a (przynajmniej dla mnie) było to pytanie zamknięte. WIec ktorego polecenia mielismy "sluchac"??
Podobny problem z zadaniem nr 9 bo z tego co kojaże to w poleceniu bylo "zaznacz odpowiedz, opowiednia rubryke" czy cos w tym stylu. w kazdym badz razie sugerowalo, ze jest JEDNA odpowiedz a byly dwie...
Kto układał ten test? Gratuluje logiki. Pozdrawiam. Maturzystka
[/quote]

... I taka wlasnie wypowiedz sugeruje ze maturzysci nie umieja myslec logicznie! na gorze bylo rowniez napisane zeby zaznaczyc tyle odpowiedzi o ile prosza w zadaniu, wiec to oczywiste ze jesli w zadaniu 5 bylo napisane zaznacz wszystkie mozliwe odpowiedzi to moze sie ich pojawic wiecej. Jesli chodzi o zadanie 9 to tu moge sie zgodzic, polecenie: ktore z podanych nizej zdan... odpowiedz zaznacz..., jasno sugeruje ze odpowiedz jest jedna!
Rozwiń
bocian
bocian (5 maja 2011 o 00:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='JJJ' timestamp='1304543364' post='473138']
Trudne! Ponadto droga komisjo sprawdzająca nasze matury! Zauważ ,że źle sformułowanie pytanie nr. 9! Oddajcie nam punkt! Podaliście ,ze trzeba wybrać 1,a nie 2!

LICZBA PUNKTÓW SUGEROWAŁA 2 ODPOWIEDZI!!!
[/quote]

Mamy odpowiadać na pytania a nie dochodzić czy jest w nim coś źle. Ułożenie dobrego pytania to zadanie CKE i wg mnie dobrze odpowiedziałem wskazując tylko 1. Inaczej to byłby brak umiejętności przeczytanie ze zrozumieniem polecenia! Czasem mam wrażenie, że na sile próbuje mi się udowodnić coś co jest nieprawdą i robi się ze mnie idiotę. Pytają o jedno podajesz jedno i koniec filozofii. Od kiedy to czytanie ZE ZROZUMIENIEM nie dotyczy pytań?! (myślałem ze o to głownie w tym chodzi )

Poza tym "klucze" na necie podają:
ZAD. 3 Na podstawie akapitu 3. wyjaśnij, jak autorka rozumie termin komunikacja niewerbalna.
Komunikacja niewerbalna to towarzyszące rozmowie gesty, ton głosu, kontakt wzrokowy czy dotykowy.

Czy to opinia autorki tekstu czy psychologów? Ostatnie 2zdania akapitu powinny być dobrymi odp (czyli ta odp jest zła). Czy się mylę?
Rozwiń
KOLA
KOLA (4 maja 2011 o 23:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
1.
są pytaniami do odpowiedzi w dalszej cześć artykułu autora

2.
Bo na drodze stają bariery komunikacyjne: ocenianie drugiej osoby, próby
kontrolowania jej, brak otwartości i empatii.Energia rozmówców skupia się na obronie własnej samooceny.

3.
Autor opisuje że komunikacja niewerbalna ma szczególne znaczenie przy odczytywaniu informacji na temat emocji drugiej
osoby. Tak więc często większe znaczenie od tego, co mówisz, ma to, jak mówisz i jak się
przy tym zachowujesz.

4.

totalnie nie o to chodziło co napisałem.

5.
c. umiejętność wzajemnego słuchania,
d. wrażliwość na drugiego człowieka,

6.
w akapicie 2.
Słowem: rozmawiamy, ale nie komunikujemy się zbyt dobrze.


w akapicie 4.
za cytowałem:
"Mitem jest, że słuchanie innych – niezbędny element komunikacji – to
rzecz łatwa i niewymagająca wysiłku"

7.

w akapicie autorka pierw zadaje pytanie by w drugi zdaniu na nie odpowiedzieć


8.

Impresywna - 1
Poznawcza - 2

9.

Empatia daje szansę wspólnego rozwiązania problemów
Doradzanie drugiemu człowiekowi jest jedną z barier
komunikacyjnych.

10.

C. wprowadzają element ironii.

11.

napisałem tylko jeden, ale tylko taki znałem:

nazwa zabiegu językowego: przenośnia
przykład: Oto „znawca” udziela podpowiedzi „ignorantowi”.

12.

akapit 5 jest uzupełnieniem akapitu 6 autor opisuje w nim podobny przykład w innym kontekście.

13.

pierwszym bardziej zależy na władzy niż budowaniu partnerskich relacji.
Drudzy natomiast nie potrafią się efektywnie komunikować

prosze napisać ile z takie odpowiedzi mogę uzyskać punktów
Rozwiń
JJJ
JJJ (4 maja 2011 o 23:09) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='samanta' timestamp='1304541732' post='473123']
Trudne! Ponadto droga komisjo sprawdzająca nasze matury! Zauważ ,że zle sformuowaliscie pytanie nr. 9! Oddajcie nam punkt! Podaliscie ,ze trzeba wybrac 1,a nie 2!
[/quote]
Trudne! Ponadto droga komisjo sprawdzająca nasze matury! Zauważ ,że zle sformuowaliscie pytanie nr. 9! Oddajcie nam punkt! Podaliscie ,ze trzeba wybrac 1,a nie 2!

LICZBA PUNKTÓW SUGEROWAŁA 2 ODPOWIEDZI!!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (30)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!